Autor Wątek: Rover - uszczelka pod głowicą  (Przeczytany 54070 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #120 dnia: Styczeń 17, 2011, 20:02:55 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
A mnie to odsądzają, jak napiszę o tym, jak się z uszczelką pod głowicą w tym silniku zmagałem. Niemniej jednak - jak się chce - to idzie to pokonać, byle tylko myślenie włączać gdzie trzeba.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #121 dnia: Marzec 13, 2011, 09:37:20 am »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Ja mam z kolei pytanie odnośnie samej uszczelki: jakiej firmy mam kupić uszczelkę żeby za tydzień znowu jej nie robić? Słyszałem że te dwuwarstwowe, wielowarstwowe nowego typu itp to jakiś szajs jest. Nastawiony jestem na firmę FAI albo REINZ (kosz na allegro ok 100zł)  one są ponoć metalowe. Aczkolwiek doszły mnie też słuchy żebym kupił zwykłą jednowarstwową z uszczelnieniami silikonowymi na krawędziach i będzie ok. Są jeszcze jakieś inne oprócz jednowarstwowych metalowych  ? Firmy FAI i REINZ mają te uszczelnienia ? Jest jeszcze jakiś polski zamiennik za 50 zł firmy AJUST czy jakoś tak... Którą mam kupić aby była dobra ?
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #122 dnia: Marzec 13, 2011, 10:05:47 am »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
no ja miałem kiedys jeszcze w 1.4 taki zamiennik chyba polski to po pół roku przebiło mi na niej na ciśnieniu oleju potem miałem z reinza z silikonowymi uszczelnieniami 2 razy (pierwsza byla dobra ale zmieniałem blok na 1.6 i dlatego rozebrałem) i ten drugi raz bodajrze miesiąc temu przepchlo silikonowe uszczelnienie i poszła woda w olej no i teraz zalożylem wielowarstwową z FAI no i zobaczymy co bedzie to takie moje testy z uszczelkami narazie tak że trudno mi doradzić ale raczej tą z FAI wielowarstwowa bym założył
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #123 dnia: Marzec 13, 2011, 10:24:39 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
No ja właśnie mam mieć tego Reinza za 100pln,ale mam nadzieję,że wszystko będzie ok. bo nie chciałbym ponownie wszystkiego robić,zwłaszcza że to koszty spore.Głowicę dam do roboty i może wszystko będzie dobrze.Jeśli mi coś puści do środka,to będę wściekły,bo do tej pory tylko mi walił płyn na zewnątrz i można było jeździć,ale nie chciałem ryzykować.

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #124 dnia: Marzec 13, 2011, 11:10:11 am »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
No mi właśnie poci się pod kolektorem wydechowym- płyn mam czysty i olej też, ale że jeszcze nie wpakowałem silnika do budy to myślę to zrobić póki motor na wierzchu. Zastanawiam się nad tą uszczelką tylko....
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #125 dnia: Marzec 13, 2011, 11:13:05 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
FAI możesz spokojnie kupić, porządne uszczelki. Ewentualnie rozejrzyj się za ELRING, również wysoki poziom.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #126 dnia: Marzec 13, 2011, 11:19:05 am »

kazik_fso

  • Gość
a GOETZE czy jakoś tak też chyba dobra

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #127 dnia: Marzec 13, 2011, 11:32:14 am »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Myślałem o takim czymś:

http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-polonez-rover-mg-1-4-1-6-16v-i1466310054.html FAI

lub:

http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-reinz-rover-polonez-mg-tf-mgf-i1501633646.html REINZ

Spytam u siebie w sklepach po ile mają takie uszczelki i kupię którąś z tych :)
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #128 dnia: Marzec 13, 2011, 11:49:47 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-reinz-rover-polonez-mg-tf-mgf-i1501633646.html REINZ

Spytam u siebie w sklepach po ile mają takie uszczelki i kupię którąś z tych :)

No to chyba taką mam mieć.Stara jest podobna.Nie ma usczelnienia silikonowego,ale nie wywaliło jej do środka,tylko na zewnątrz,właśnie pod kolektorem wydechowym.Obym tylko teraz nie pogorszył sprawy,bo do tej pory chodziło i jeszcze mogło długo pochodzić   :lol: Chciałem przy okazji podocierać zaworki w głowicy,jedno przy drugim,jak już uszczelka zdjęta,bo miał różne ciśnienie na tłokach.Jak się mi coś spie...li to wkładam OHV.  :wpale: Stoi w garażu i czeka  :one: :one:

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #129 dnia: Marzec 13, 2011, 13:06:47 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
No ja miałem takiego reinza, wyglądał jak ta http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-land-rover-freelander-1-8-nowa-i1505997441.html a teraz założyłem taki zestaw http://allegro.pl/uszczelka-rover-1-8-16v-metal-zestaw-2-sztuki-i1491744826.html Z zaworami to roboty jest od zajeba..a, nie lepiej dac do dotarcia do zakładu jakiego a głowice będziesz szlifował bo planowanie na metalową uszczelkę się trochę nie nadaje (powierzchnia nie jest tak idealna).


Post poprawiłem z byków i braku polskich znaków - B#1925
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2011, 13:47:04 pm wysłana przez BARTEK#1925 »
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #130 dnia: Marzec 13, 2011, 13:22:10 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
a z zaworami to roboty jest od zajeba..a nie lepiej dac do dotarcia do zakładu jakiego a głowice bedziesz szlifował bo planowanie na metalową uszczelke się troche nie nadaje (powierzchnia nie jest tak idealna)
A tak po polsku, to co chciałeś nam przekazać ?

Reinz czy Goetze to taka średnia jakość. Ajust czy Ajusa, to tani produkt marnej jakości. Tak jak wyżej pisałem, jeśli chcecie porządnie to ELRING albo FAI.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #131 dnia: Marzec 13, 2011, 16:07:57 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6625
  • Płeć: Mężczyzna
FAI robi uszczelki wielowarstwowe stalowe bez uszczelnień silikonowych, obecnie są one dawane na pierwszy montaż do Roverów razem z termostatem nowego typu i nową szyną olejową jako element kitu przeciwko awariom uszczelki.

Jak będziesz robił uszczelkę to sprawdź też czy termostat działa prawidłowo tj. 82stopnie i ma być otwarty.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #132 dnia: Marzec 13, 2011, 20:59:18 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Termostatu albo nie ma, albo jest zepsuty bo było na dużym obiegu tylko (nie zamyka się). Miał iść do wymiany na pierwszy ogień, ale że po wyjęciu silnika okazało się że uszczelka dupnięta to zrobię wszystko za jednym razem. W przypadku termostatów też są jakieś kruczki? Czy idę do sklepu, mówię: "termostat do poloneza z silnikiem rovera, albo termostat do silnika k16 1.4 rovera", dostaję termostat. montuję do auta i gra?

 Podsumowując temat odnośnie firmy uszczelek:

Kupić FAI lub ELRING i nie patrzeć na to czy ma uszczelnienia sylikonowe?
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2011, 21:09:25 pm wysłana przez Tybek »
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #133 dnia: Marzec 13, 2011, 21:42:28 pm »

Offline szczepannn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
Ja kupowałem FAI jednowarstwowa, z uszczelnieniami silikonowymi za 170zł w komplecie były dwie metalowe tuleje do głowicy.
Zrobiłem 1500km od remontu - narazie śmiga.


Pozdrawiam
Stingerek :)

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #134 dnia: Marzec 14, 2011, 13:31:14 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6625
  • Płeć: Mężczyzna
W przypadku termostatów też są jakieś kruczki?

Po pierwsze często nowe nie działają prawidłowo i trzeba je reklamować albo docinać. Po drugie jako termostaty do Rovera sprzedaje się wersję na 82*C i 88*C i to jest błąd bo w Roverze powinien być 82*C, inaczej będzie się przegrzewał. 88*C nadaje się tylko na mrozy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #135 dnia: Marzec 14, 2011, 18:53:38 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Zakupiłem dzisiaj taką (111zł w sklepie)

http://img15.imageshack.us/img15/9056/uszczelka.jpg

Przy okazji wymienię pasek rozrządu. Mam nadzieję że szpilki jeszcze dadzą radę...

126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #136 dnia: Marzec 14, 2011, 20:27:20 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6625
  • Płeć: Mężczyzna
Mam właśnie w ręku nową Ajusę, wizualnie różnicy nie ma żadnej, nawet  kolor silikonu jest ten sam, wszystkie uszczelnienia identyczne.

Btw. zakupiłeś simeringi wałków rozrządu?
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2011, 20:33:42 pm wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #137 dnia: Marzec 14, 2011, 23:48:31 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
no ja taką samą poprzednimi razy zakłdałem
Zakupiłem dzisiaj taką (111zł w sklepie)

http://img15.imageshack.us/img15/9056/uszczelka.jpg
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #138 dnia: Marzec 15, 2011, 10:18:34 am »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Właśnie w sklepie kolo mi dwie wyłożył na ladę- reinza i ajusa- praktycznie były identyczne.... Ale że ajusa kosztowała 90 zł a reinz 111 to wolałem nie ryzykować. Właśnie zastanawiam się nad simmeringami. Chyba też je wymienię korzystając z okazji. Macie może ich symbol ? (ostatnio w sklepie wołają o symbole, kiedyś kupić chciałem łożysko do altka do SC i tak powiedziałem, to gość spytał o model.... odpowiedziałem mu że jak rozbiorę to mu powiem :D )
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #139 dnia: Marzec 15, 2011, 10:30:31 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
kiedyś kupić chciałem łożysko do altka do SC i tak powiedziałem, to gość spytał o model.... odpowiedziałem mu że jak rozbiorę to mu powiem
Bo widzisz, chodzi o to, że były różne alternatory, nawet w tym samym roku produkcji. Sam zawsze każę klientowi wrócić gdy będzie miał numer rozrusznika/alternatora.

Co do tematu simmeringów... Chcesz numery simmeringów na wałki rozrządu ?

Ajusa: 15008000
Goetze: 50-306142-00
To są przednie. Goetze podaje jeszcze na tył:
50-319402-00
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+