Autor Wątek: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia  (Przeczytany 15486 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« dnia: Kwiecień 20, 2013, 18:52:09 pm »

Offline junior

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
Mam problem ze swoim Plusem. Od wczoraj zaczęła mi świecić kontrolka akumulatora podczas jazdy, ale poświeci troche i zgaśnie w zależności chyba od obrotów albo prędkości. Gdy odpalę auto świeci, ale gdy lekko dodam gazu +/- 1,5-2 tys. obrotów to gaśnie i wtedy mogę włączać światła mijania/drogowe/halogeny i się nie pojawi, natomiast gdy włączyłem kierunkowskaz to odrazu kontrolka się pojawiła, wskazówka od obrotów zaczeła sobie skakać jak chce (silnik pracował równo), świeciła się jeszcze kontrola pedału hamulca (bo nie nacisłem hamulca) i przygasała z kontrolką ładowania w rytm mrugania kierunków, podczas gdy się to robi nie zauważyłem aby światła przygasały. Z odpalaniem nie mam problemów.

Dokładnie jakieś 1,5 miesiąca temu wymieniałem łożyska w altku (po 15 latach) bo buczały i przy okazji wymieniłem szczotki wraz z regulatorem napięcia na nowe ( po 15 latach prawie ich nie było, na 95% nowy regulator firmy magneti marelli), wtedy nie czytałem na forum o problemach z tym regulatorem <uoee> Akumulator mam naładowany, paski w porządku ( nie luźne, nie piszczą).

Oczyściłem miejsce masowe za akumulatorem i dokręciłem nakrętke na altku z tymi 3 kablami bo była troche luźna. O dziwno znikł tylko problem ze skaczącym obrotomierzem, reszta po staremu, dodatkowo zaczął mi nierówno chodzić na benzynie i gaśnie, na gazie jest ok.

Zdaję sobie sprawę że podstawa to sprawdzenie napięcia na aku, ale dostęp do miernika będę miał dopiero w poniedziałek.

Nie wiem czy ma to znaczenie, ale wolę wspomnieć, wymieniałem żarówki w podświetleniu licznika bo miałem przepalone, teraz kontrolki mi wszystkie świecą, autko gaszę z kluczyka ( bez trzymania nogi na hamulcu).

Może ktoś podpowie co to może być, trochę się zdenerwuje jeśli się okaże że to regulator napięcia bo nie mam paragonu :( co to za szajs by robili że miesiąc pochodził, a stary 15 lat i nic się z nim nie działo, tylko że szczotek zostało 2-3 mm i wymieniłem zapobiegawczo.
BYŁ 1.6 GLE 1994 benzinken
JEST 1.6 GLI+LPG 1998- od nowości ;]

Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 20, 2013, 18:55:57 pm »

piciek

  • Gość
Jaka zarowke wstawiles w kontrolke akumulatora? Powinna byc 3W.
Regulatory magneti-badziewie-marelli to zlo, zdobadz miernik i sprawdz, teraz to wrozenie z fusow.

Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 20, 2013, 19:18:53 pm »

Offline junior

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
Jaka zarowke wstawiles w kontrolke akumulatora? Powinna byc 3W.Regulatory magneti-badziewie-marelli to zlo, zdobadz miernik i sprawdz, teraz to wrozenie z fusow.

Napięcie będzie pomierzone w poniedziałek, napewno zdam relacje.

Silver a weź tu dorwij oryginalnego elmota, jak tego nigdzie nie ma, w sklepie gdzie kupowałem tylko magneti mieli, na allegro wtedy to samo.

Nie wiem ilu była W, ale sprawdziłem jakie mam nowe w pudełku to wszystkie są 1.2W i pewnie taką wsadziłem, nie pomyślałem że ta ma być mocniejsza.
BYŁ 1.6 GLE 1994 benzinken
JEST 1.6 GLI+LPG 1998- od nowości ;]

Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 20, 2013, 19:38:49 pm »

piciek

  • Gość
ja mam gdzieś nowego elmota w garażu, jak znajde to dam Ci znać. Żarówkę zmień na 3W.

Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 20, 2013, 20:40:00 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
weź tu dorwij oryginalnego elmota, jak tego nigdzie nie ma, w sklepie gdzie kupowałem tylko magneti
Jeszcze można APE dostać z lepszych. Zrobiłem ostatnio zapas (2 sztuk) bo na allegro po 25zl wystawili.
W sklepie motoryzacyjnym, jak nie ma do Poldka, pytać o regulator od Lublina / Honkera / Tarpana ;)
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 22, 2013, 12:11:58 pm »

Offline junior

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
Byłem dziś u szpeca pomierzyć te napięcia i okazało się że alternator wogóle nie ładuje, jeżdze na samym akumulatorze. Koleś powiedział że będę uszkodzone diody, co Wy na to?

Sytuacja na chwilę obecną ma się tak, że po odpaleniu kontrolka się świeci, natomiast gdy obroty osiągną około 2 tys. to znika i podczas jazdy już się nie pokazuje.

Dzwoniłem do sklepu z częściami FSO nie ma tego całego mostka do kupienia, na alegro też takich nie ma. Macie na to jakiś sposób?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2013, 12:19:59 pm wysłana przez junior »
BYŁ 1.6 GLE 1994 benzinken
JEST 1.6 GLI+LPG 1998- od nowości ;]

Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 22, 2013, 13:48:51 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
mam podobnie... u mnie sytuacja ma sie tak:  po odpaleniu ladowanie znikome ( ~10 - 11 ), dopiero po dodaniu gazu odpowiednie ladowanie sie pojawia i juz do momentu zgaszenia samochodu jest OK...ale kontrolka wogole mi sie nie swieci ( nawet przy zgaszonym pojezdzie i przekreconym kluczyku w pozycji GO )...pewnie spalona...diody wzbudzenia do wymiany, jezdze juz tak prawie rok/przyzwyczajenie;]

Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 22, 2013, 14:57:47 pm »

Offline junior

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
U mnie nawet po dodaniu gazu nie ma ładowania.

Panowie można przełożyć same diody z nowej tylnej części altka czyli tam jest cały ten mostek z diodami (pochodzi pewnie z Caro minus) do mojego altka do plusa ? Nie wiem czy te diody różnią się parametrami w alternatorze Caro -/+
BYŁ 1.6 GLE 1994 benzinken
JEST 1.6 GLI+LPG 1998- od nowości ;]

Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 22, 2013, 17:50:48 pm »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
Żarówke najpierw podmień bo ona ma się do wzbudzania tego alternatora..

Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 22, 2013, 21:39:10 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
kontrolka wogole mi sie nie swieci ( nawet przy zgaszonym pojezdzie i przekreconym kluczyku w pozycji GO )...pewnie spalona...diody wzbudzenia do wymiany, jezdze juz tak prawie rok/przyzwyczajenie;]
Złe przyzwyczajenie  ]:-> Też tak jeździłem jakiś czas, i kilka razy jak się zapomniałem po mieście, ruszając w godzinach szczytu w korki, to stary akumulator po zgaszeniu potrafił już nie zakręcić... i albo kable albo pchanko.  ;p

na alegro też takich nie ma.
No nie wiem... zdawało mi się że widziem jeszcze 2 tygodnie temu cały mostek, diody wzbudzenia i nawet diody od alternatora na sztuki po chyba 5zł... :/
A jaki miałeś w tym Caro alternator (który rok)? 70 czy raczej 55A? Bo maja już nieco in[quote ną konstrukcję... Diody powinny mieć oznaczenia. Zawsze można sprawdzić czy mają podobny opór w obu kierunkach (w kiloomach).
Możesz tez kupić części altka Elmotu od Lublina - rózni je tylko umiejscowieni ucha od napinacza (sprawdzone w praktyce, przkłada się z całą przednią częscią obudowy 1:1)
Co do Twojego problemu - sprawdż czy pierścienie miedziane pod szczotkami nie są za bardzo (tj. głęboko) wytarte?
---
Ale o czy my mówimy, jak cały sprawny altek z Plusa w bdb. stanie to koszt obecnie ok. 50zł?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2013, 21:50:44 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 22, 2013, 23:01:52 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
Dzwoniłem do sklepu z częściami FSO nie ma tego całego mostka do kupienia, na alegro też takich nie ma. Macie na to jakiś sposób?
Jeśli elektromechanik nie jest w stanie zorganizować takich części to znaczy że trzeba go opuścić.
Najpierw to trzeba postawić właściwą diagnozę, która dioda i jak uszkodzona, a potem coś kupować. Jak coś to mam dostęp do wszelkich typów diod, mostków i regulatorów.
ladowanie sie pojawia i juz do momentu zgaszenia samochodu jest OK...ale kontrolka wogole mi sie nie swieci ( nawet przy zgaszonym pojezdzie i przekreconym kluczyku w pozycji GO )...pewnie spalona...diody wzbudzenia do wymiany,
Co do tego tematu to możesz wymienić wszystkie 9 diod i problem pozostanie. Uszkodzenie jest w okablowaniu albo w liczniku. Diody wzbudzenia nie wzbudzają ładowania. Ładowanie inicjuje kontrolka, diody wzbudzenia odpowiadają za wyprostowanie prądu potrzebnego do wytworzenia pola w wirniku niezbędnego do osiągnięcia dużego prądu ładowania.

Eh niech stracę.
Polonez plus ma alternator bliźniaczy z seicento, lublinem, honkerem i CC. Ale jak jest źle i nie ma czym naprawić alternatora starego typu 55A to używa się diod z rozebranych mostków od sejo. trzeba wyprasować diody, zazwyczaj maja te same wymiary i dolutować wąsy. Jak jest problem to zawsze można posiłkować się mostkami z łady 2107 i wszystkiego w dół. Ale diody mocy są dostępne luzem bez ograniczeń w marce CARGO, bo połowa mniej cywilizowanych aut lat 80 miała je w alternatorach. Diody wzbudzenia to zwykłe diody prostownicze np na 3-5A dostępne w sklepach elektronicznych za 80 gr. Trzeba je tylko przelutować. Bo tak naprawdę Elmot 55A to jest klon boscha z lat 60-70 . To samo tyczy się rozrusznika on też jest klonem.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2013, 23:11:45 pm wysłana przez diodalodz »

Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 08, 2013, 12:36:24 pm »

Offline junior

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
Dzięki wszystkim za rady :)

Dobrze pisaliście abym podmienił tą żarówke na 3W, po jej podmianie kontrolka nie pojawia się podczas uruchomienia silnika. Diody został sprawdzone i są dobre.  Udało mi się dorwać oryginalne szczotki z regulatorem Elmota i przy okazji  podmieniłem, ładowanie zostało sprawdzone i jest książkowe.

Nie chciało mi się już drugi raz rozbierać tego altka aby włożyć szczotki magneti marelli i sprawdzić czy są dobre.

Także poldziu odżył i może znowu altek posłuży bezawaryjnie przez 15 lat ;)
BYŁ 1.6 GLE 1994 benzinken
JEST 1.6 GLI+LPG 1998- od nowości ;]

Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 12, 2015, 08:16:08 am »

Offline Leksu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedy jade jest impreza....
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI /1999
Zaraz ,zaraz Panowie podpinam sie :D Czyli mowicie ze trzeba miec zarowke na kontrolce ladowania 3W ,bo wlasnie Ja jakis czas temu wymuenilem wszystkie w liczniku na led  I bylo ok, tylko teraz pojawil sie lekki problem ,musze przegazowac do 2500 zeby zgasla,  moze to byc przez  led? Z tego co pamietam to chyba ma jakies 1W? Pozdr.

Wysłane z mojego HUAWEI Y330-U01 przy użyciu Tapatalka


Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 12, 2015, 08:16:39 am »

Offline Leksu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedy jade jest impreza....
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI /1999
1.6 Gsi

Wysłane z mojego HUAWEI Y330-U01 przy użyciu Tapatalka


Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 12, 2015, 09:56:24 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Zaraz ,zaraz Panowie podpinam sie :D Czyli mowicie ze trzeba miec zarowke na kontrolce ladowania 3W ,bo wlasnie Ja jakis czas temu wymuenilem wszystkie w liczniku na led  I bylo ok, tylko teraz pojawil sie lekki problem ,musze przegazowac do 2500 zeby zgasla,  moze to byc przez  led? Z tego co pamietam to chyba ma jakies 1W? Pozdr.
Tak, 3W, oprawka jest koloru niebieskiego. Ma to dodatkowo wyróżniać ją na tle pozostałych żarówek zegarów.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 12, 2015, 11:25:45 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
Moc żarówki decyduje o tym jak szybko alternator się wzbudzi.

Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 12, 2015, 15:21:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Moc żarówki decyduje o tym jak szybko alternator się wzbudzi.
wlasciwie to opor zarowki,a moc jest wynikowa tego oporu,
niby to oczywiste, ale gdy znajdzie sie taki co wezmie zarowke 3W ,ale 24v to sie bedzie dziwil, dlaczego mu nie dziala
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 13, 2015, 02:39:43 am »

Offline Leksu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedy jade jest impreza....
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI /1999
Dzieki Wielkie

Wysłane z mojego HUAWEI Y330-U01 przy użyciu Tapatalka


Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 18, 2016, 21:56:06 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Przepraszam że odgrzewam ale właśnie mam w swoim  plusiku taki właśnie problem, że lampka ładowania po włączeniu lekko się jarzy tak na 50%. po odpaleniu brak ładowania ale po przegazówce  załapuje i już jest ładowanie, i lampka gaśnie, myślałem że to alternator to założyłem drugi po pełnej regeneracji i dalej to samo, kurde zaglądałem do żarówki ale nie zwróciłem jakiej jest mocy tylko widać że trochę już przeszła bo była lekko ciemna. Aha założyłem nowe klemy, nową wsuwkę do alternatora do D+, ten cienki przewodzik, kurde dalej to samo, założyłem minusowy baypas, bezpośrednio do alternatora z akumulatora, bo jakiś mechanik powiedział, że może być słaba masa. No i już jestem w kropce co to może być.
 

Odp: Kontrolka ładowania/alternator/regulator napięcia
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 18, 2016, 22:24:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sprawdz zarowke
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.