Autor Wątek: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A  (Przeczytany 18595 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 13, 2014, 16:56:49 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 13, 2014, 20:16:18 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
http://allegro.pl/nowy-alternator-opel-vectra-zafira-1-6-1-8-2-0-i4075968146.html
Zapomniałem wkleić linka - post też już poprawiłem.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 20, 2014, 14:48:46 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
Ja jeżdżę na klimie z altkiem z alfy ale jedno co powiem to zamiast zakrzywionej blaszki polecam grube przewody miedziane + klemy miedziane. Oryginalne przewody przy altku z alfy strasznie się grzały - izolacja prawie się topiła.... za mały przekrój mają meine mainung nach :)
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 01, 2014, 19:49:22 pm »

Offline djcygan2009

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 151
  • Płeć: Mężczyzna
    • EX Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Podobnie i ja w swoim gsi, ale bez klimatyzacji jest, tez miałem ciągłe kłopoty z altkiem chyba 80A, wymiana regulatora nic nie dała, a wzrokowo nie było się do czego uczepić, aż zakupiłem na allegro jakiś za 60 zł , górne ucho obrobiłem a dolne ścieniłem i założyłem trochę większy pasek.A i jeszcze musiałem kółko pasowe zmienić bo było wielorowkowe. No i teraz mam ładowanie 14,4V bez włączonych odbiorników, a po włączeniu wszystkiego co się da 13,8V. Narazie śpię spokojnie co do ładowania.

A pd czego założyłeś kółko pasowe dla tego alternatora i jaki pasek dałeś ??  ;> Bo mój 150 A z Sharana chodzi na orginalnym  jedno klinowym kółku z poloneza i pask zwykły od poloneza ma trochę ciężko
NO BASS NO FUN :)

Lanzar MAX 12 + CarPower HPB-1502 -> Ground Zero 30 SPL + Crunch GTX 3000D -> ??

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 01, 2014, 20:22:44 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Pasek jakiś większy  trochę zakupiłem, a kółko  z innego polonezowskiego podpasowało . Trzeba troszkę pokombinować, ale da się zrobić.

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 02, 2014, 22:13:58 pm »

Offline djcygan2009

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 151
  • Płeć: Mężczyzna
    • EX Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Pasek jakiś większy  trochę zakupiłem, a kółko  z innego polonezowskiego podpasowało . Trzeba troszkę pokombinować, ale da się zrobić.

Z kombinowaniem to ja wiem  :-) u mnie też kółko z altka polonezowskiego 70 A zostało dopasowane do altka z Sharana. Tylko jak możesz to zdradź jaki to pasek ? jakiś inny dedykowany do innego auta ? Domyślam się że większy pasek to chodzi o to że szerszy od tego co w polonezach idą ?
NO BASS NO FUN :)

Lanzar MAX 12 + CarPower HPB-1502 -> Ground Zero 30 SPL + Crunch GTX 3000D -> ??

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 04, 2014, 06:39:41 am »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 488
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
Podepnę się do tematu co ma wbicie wstecznego do spadku napięcia,przecież skrzynia działa mechanicznie??? Też mam problem z wbiciem na postoju czasem.

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 04, 2014, 08:19:23 am »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Podepnę się do tematu co ma wbicie wstecznego do spadku napięcia,przecież skrzynia działa mechanicznie??? Też mam problem z wbiciem na postoju czasem.
Zapalają się światła wstecznego z dwoma dość mocnymi żarówkami.

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 23, 2017, 14:08:47 pm »

Offline Popielaty

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 10
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p Classic 1.5 S
Panowie, podepnę się pod temat. Chcę założyć alternator z Alfy do 125p, silnik Fiatowski. Mocowania to nie problem, głowię się tylko z regulatorem napięcia. Jak wiadomo w 125p jest regulator poza alternatorem. Jak więc wygląda to z podłączeniem elektryki do altka z regulatorem na sobie?

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 23, 2017, 15:07:11 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
pytania są 2.
Który rok fiata i czy masz obecnie 9 czy 6 diodowy alternator.
Jeśli 9 to przewód 67 pozostawiasz nie podpięty, podpinasz D+ i B+ do alternatora, a wszystko przy obecnym regulatorze izolujesz.
Przerobiłem kilka dni temu poloneza MR91 na alternator plusa, więc jestem na świeżo.

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 23, 2017, 15:30:51 pm »

Offline Popielaty

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 10
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p Classic 1.5 S
Rocznik 1985, alternator 9 diodowy. Aha, czyli 67 jest od regulatora, 15 od kontrolki, 30 zapłon, dobrze kumam?

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 23, 2017, 20:16:59 pm »

Offline krisstof34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI
70 A to jest ok 800W czy aż tyle zuzywasz w aucie <do bani>

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 24, 2017, 00:07:26 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4631
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
70 A to jest ok 800W czy aż tyle zuzywasz w aucie <do bani>

Powłączaj sobie w zimie dmuchawę na najwyższy bieg, wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby, jakieś smartfony i nawigacje, halogeny i będzie upssss... :P. Zawsze lepiej mieć zapas, niż braki w prądzie.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 24, 2017, 01:35:37 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
Ta moc to owszem jest ale przy określonych obrotach. Na wolnych obrotach alternator nigdy nie daje pełnej mocy znamionowej.
Co do opisu
30 to jest plus z akumulatora (oczko M6) w alternatorze często oznaczane jako B+
D+ to wyjście na kontrolkę (wspólny koniec diod wzbudzenia) podłączasz go do 15
Przewód 67 pozostawiasz zaizolowany i niepodpięty z obu stron. Przy prawiło podłączonym alternatorze musi cię po przekręceniu stacyjki przywitać kontrolka ładowania, a po odpięciu przewodu D+ musi zgasnąć. Wtedy masz pewność, że właściwy przewód jest we właściwym miejscu.
Pamiętaj by przed montażem oczyścić miejsca które stykają się z mocowaniem do bloku. Tlenki aluminium są wspaniałym izolatorem. Po dokładnym oczyszczeniu na boku i alternatorze, możesz nanieść delikatną warstwę smaru łożyskowego albo miedzianego.
W tym tygodniu zrobię film z pomiarów alternatora w polonezie, bo widzę, że działania na oślep to norma.

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 26, 2017, 15:04:39 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Po dokładnym oczyszczeniu na boku i alternatorze, możesz nanieść delikatną warstwę smaru łożyskowego albo miedzianego.
smarowanie aluminium smarem miedziowym, to nie jest dobry pomysł.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 26, 2017, 16:42:04 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Po dokładnym oczyszczeniu na boku i alternatorze, możesz nanieść delikatną warstwę smaru łożyskowego albo miedzianego.
smarowanie aluminium smarem miedziowym, to nie jest dobry pomysł.
A mogę zapytać dlaczego?  Źle to wpływa na aluminium?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 26, 2017, 17:27:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
oczywiscie,
 korozja elektrolityczna na styku materialow o roznych potencjalach elektromagnetycznych,
oba materialy sie utleniaja, ale aluminium zdecydowanie przegrywa w rywalizacji z miedzia, znika w oczach ,a miedz pokrywa sie kolorowa warstwa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 26, 2017, 20:49:20 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
korozja elektrolityczna na styku materialow o roznych potencjalach elektromagnetycznych,
Jeśli tak by było, to zjadło by zaciski hamulcowe starego typu
Tak samo, wszyscy by produkowali aluminiowe oczka na przewody, a robią je jakoś z miedzi.  Twoja teoria jest tak straszna, że w każdym aucie gdzie plecionką jest doprowadzona masa do silnika, powinna być dziura w miejscu jej przykręcenia !

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 27, 2017, 00:51:47 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Tak samo, wszyscy by produkowali aluminiowe oczka na przewody, a robią je jakoś z miedzi.
o jakie przewody chodzi ? jezeli dasz aluminiowe oczko na miedziany przewod to przewod zje oczko ;>
nie no zartuje,po prostu oczko przestanie miec kontakt z przewodem


Jeśli tak by było, to zjadło by zaciski hamulcowe starego typu
tloczek caly czas pracuje, wiec rozciera produkty korozji, niemniej jednak nic tak skutecznie nie uszkodzi powierchni w zacisku jak smar miedziany

"moja" teoria nie jest teoria,a praktyka - kiedys uzywalem nagrzewnicy z DF/PN i bloku wodnego zrobionego z radiatora aluminiowego anodowanego na kolor zielony,
po dwoch latach finy, gdzie byla uszkodzona warstwa anodowana zostaly zjedzone
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez GSI z klimatyzacją a alternator 70A
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 27, 2017, 07:30:52 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Kgb ma rację z tą korozją elektrochemiczną. Nawet w układach elektrycznych są specjalnie podkładki aby to
zjawisko wyeliminować. Tylko sprasowane pod dużą siłą kwa kawałki alu i miedzi nie korodują.

Takie coś na przykład
http://www.prospersklep.pl/pl/p/Zacisk-Al-Cu-10-50-PROSPER/6131
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.