Autor Wątek: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1  (Przeczytany 80739 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 03, 2013, 22:32:05 pm »

Kondzix FsO

  • Gość
Też jestem ciekaw jak będzie hamował na 305. Robisz na pompie z Fiata czy jeszcze innej?

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 03, 2013, 23:04:20 pm »

Offline Poldi98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 800
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSI 2000r.
Lubie To!!! jak widac fabryczne OHV + turbo nie sra wałem korbowym i panewkami!!!!!!!! 5+
Był : Caro+ 1.4 69E 98r.
Jest: Caro+ 1.6 GSI 2000r. 70u

"Handlarz kombinator ze znikomą kompetencją !"

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 04, 2013, 09:38:25 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
jak widac fabryczne OHV + turbo nie sra wałem korbowym i panewkami!!!!!!!!
to nie jest fabryczne ohv, mialem przyjemność rozmawiać osobiscie z wlascicielem o tym silniku i gdyby takie fabryczne ohv dopracowane wychodzily to by tak nie padaly...
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 04, 2013, 17:11:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak widac fabryczne OHV + turbo nie sra wałem korbowym i panewkami!!!!!!!!
to nie jest fabryczne ohv, mialem przyjemność rozmawiać osobiscie z wlascicielem o tym silniku i gdyby takie fabryczne ohv dopracowane wychodzily to by tak nie padaly...
a co w nim niefabrycznego oprocz lepszego wywazenia tlokow i korbowodow ?
tloki byly scinane,wiec i tak trzeba bylo wywazyc,
obrobiona glowica i dorobione kolektory raczej walu korbowego nie wzmocnily <lol2>
choć olej Motul 15W50 pewnie panewkom nie zaszkodzil ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 04, 2013, 20:16:30 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Zgadzam się z KGB silnik został bardziej dopieszczony niż fabrycznie. Z tym że jak zawiozłem graty do szlifu pierwsze pytanie po wstępnych pomiarach padło czy seria czy to idzie pod ogień bo jest różnica w obróbce ale co fachowiec to fachowiec, jeszcze parę zmian było wykonane w silniku o których zapomniałem korbowody były kontowane i co najciekawsze odchyłka w fso wynosiła od 3-4 setek jak określił majster a obok leżały kute korby za kilka tysięcy zł. i odchyłka wynosiła 4-5 setek, wał ma powiększone minimalnie kanały olejowe, ale jak został wypolerowany wał korbowy to można było się w nim przeglądać. Jak będę składał 2.0 16vt to również silnik do obróbki trafi do braci Kuś bo naprawdę warto. <lol>
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 04, 2013, 20:28:28 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
ale myślę że już teraz robię tą pierwszą setkę w te 8 sekund
Nie bardzo chce mi się w to wierzyć....
Jaka moc jest z takiej OHV z turbo?? 140KM to chyba maks, poldek waży 1150kg i taki czas...
Kolega ma seata toledo 214KM 420NM i jakoś nim na profesjonalnym pomiarze wyszło coś koło 8 sekund

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 04, 2013, 20:38:06 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Było mierzone licznikiem ale na kołach 205/50/16 dwa pomiary jeden wyszedł 8.2 a drugi 8.3 z tym że przed poprawom map. Ja am jeszcze leosia 1.9 tdi moc nie znana ale setkę robił w 8.5 sekundy ale też mierzone jak polonez.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 04, 2013, 20:41:40 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Nie bardzo chce mi się wierzyć w pomiary typu pasażer trzymający stoper to moja taka tylko sugestia bo ogólnie co do projektu to mi się podoba

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 04, 2013, 20:57:44 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
W obu przypadkach ja byłem pasażerem. <lol> Jak poskładam hamulce to wstawię jakiś filmik i będziemy mierzyć. 
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 04, 2013, 23:37:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jaka moc jest z takiej OHV z turbo?? 140KM to chyba maks
no nie wiem ,Ja tam widzialem tylko stary wykres sprzed 4 lat jak na gazie mial 150KM i jakos troche ponad 220Nm ,a to bylo przed wszelkimi modyfikacjami zwiekszajacymi moc


Jak poskładam hamulce to wstawię jakiś filmik i będziemy mierzyć.
masz minusa ,wiec jakbys odzalowal 150pln na UKP to po wyskalowaniu pomiary beda nie do podwazenia ,bo komp bedzie liczyl czas od pierwszego impulsu z VSS
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 04, 2013, 23:42:33 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
no nie wiem ,Ja tam widzialem tylko stary wykres sprzed 4 lat jak na gazie mial 150KM i jakos troche ponad 220Nm ,a to bylo przed wszelkimi modyfikacjami zwiekszajacymi moc
Czyli chcesz powiedzieć że Stary silnik OHV generujący moc załóżmy około 75KM na trzech podporach wytrzymuje ponad 150+ KM....

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 04, 2013, 23:45:42 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
z maluchów też wyciskają 200% serii i to bez turba.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 05, 2013, 20:19:30 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Jaka moc jest z takiej OHV z turbo?? 140KM to chyba maks
no nie wiem ,Ja tam widzialem tylko stary wykres sprzed 4 lat jak na gazie mial 150KM i jakos troche ponad 220Nm ,a to bylo przed wszelkimi modyfikacjami zwiekszajacymi moc

Małe sprostowanie, hamowanie było wykonane ecumasterem ok 2 lata temu. Auto miało zmienioną turbinę od Renault 2.1td i praktycznie ten setup co teraz.









/jimo#1921 - poprawa cytowania/

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2013, 23:28:25 pm wysłana przez jimo#1921 »
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 05, 2013, 20:23:23 pm »

pbigos

  • Gość
Data na wykresie pokazuje że to było 6 lat temu.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 05, 2013, 21:03:19 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Daty niestety nie da się zmienić i każdy pomiar będzie wychodził z tą samą datą.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 05, 2013, 21:08:35 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
fajnie by to było zweryfikować na normalnej hamowni :)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 05, 2013, 21:09:40 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
No dobrze ale to nadal moc prawie o połowę mniejsza i moment również.
Co do wyniku mocy to super wynik, kwestia dobrego opisu i nagle OHV na turbo będą wychodzić jak grzyby po deszczu

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 05, 2013, 21:39:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
No dobrze ale to nadal moc prawie o połowę mniejsza i moment również.
mniejsza niz co ?....
na wszelki wypadek odpowiem -> zerknij w podpis maciejowski
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 05, 2013, 22:06:49 pm »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
kwestia dobrego opisu i nagle OHV na turbo będą wychodzić jak grzyby po deszczu

Raczej nic z tego - obawiam się że współczynnik cena/moc/ryzyko padu jest nieporównywalny niż w przypadku przełożenia innego silnika dającego podobne wyniki (np. vr6)

Osobiście bardzo mi się podoba takie podejście do tematu jak kolegi Vspec1 oraz kolegów z warszawskiej uturbionej ohafałki, bo jest to podejście pasjonatów bez drogi na skróty i ze świadomością ryzyka (nie oszukujmy się: ten silnik do podwyższania i to tak drastycznie mocy się nie nadaje i jest to trochę sztuka dla sztuki.)

PS z wykresu wynika że użytkowy zakres obrotów to 2,5k RPM trochę maławo przypomina to trochę mocnego diesla. Rajdowe 1,5turbo miały coś koło 190 kucy przy 7k rpm, no ale rozumiem że im wyżej w obroty tym większa obawa o korbę bokiem..
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 05, 2013, 22:23:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
z wykresu wynika że użytkowy zakres obrotów to 2,5k RPM trochę maławo przypomina to trochę mocnego diesla
  ;-| <co>
mowisz o tym zakresie ,gdzie jest co najmniej 200Nm ?
w 1.4  przy 3000-6000 jest co najmniej 120Nm ,
rover zapi... przy 120Nm ,a OHVka musi miec 200Nm ,zeby byla "uzytkowa"  <rotfl2>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.