Autor Wątek: Przeróbka wlewu paliwa w atu  (Przeczytany 11445 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przeróbka wlewu paliwa w atu
« dnia: Czerwiec 18, 2013, 21:04:11 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Panowie czytając stare tematy o tym że w atu często nawala pochłaniacz par paliwa i czuć benzynę w środku auta chciałem się pozbyć tego dziadostwa(w sumie już to wywaliłem) tylko podobno do tego trzeba zaadoptować wlew z caro.  Mam do Was pytanie czy ma ktoś zdjęcie,instruktaż jak to powinno być połączone? i wql jak to wygląda w atu?  bo szukam i nic konkretnego nie znalazłem.
Z góry dzięki za pomoc ;)
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Przeróbka wlewu paliwa w atu
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 18, 2013, 21:39:00 pm »

Offline Olek#1979

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 378
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1994 1.4 Gli ;) Caro Plus 1.6 Gsi :) Polonez Truck Dc 1.6 :) Polonez Atu 1.6 Gsi;) Fiat 125p :P
Ja mam fabrycznie wlew i zbiornik z caro i jest git :)

Odp: Przeróbka wlewu paliwa w atu
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 18, 2013, 21:47:43 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Zbiornik też?  Bardzo Cię prosze o jakieś zdjęcia bo zbiornik z caro mam tak samo wlew a teraz w atu mam garnek zamiast zbiornika i daleko nie pojadę na tym ;)
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Przeróbka wlewu paliwa w atu
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 18, 2013, 21:49:29 pm »

Offline Olek#1979

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 378
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1994 1.4 Gli ;) Caro Plus 1.6 Gsi :) Polonez Truck Dc 1.6 :) Polonez Atu 1.6 Gsi;) Fiat 125p :P
jutro porobie zdjecia zbiornik też bo z atu nie podejdzie do mnie bo jest w innym miejscu dziura na rure gumową

Odp: Przeróbka wlewu paliwa w atu
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 18, 2013, 21:50:10 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Problem zapachu benzyny w samochodzie jest sam wlew i jego "ch*"owa konstrukcja. Dzisiaj przerabiałem temat dokładnie. Jeśli rura karbowana jest cała (idzie ona w środku całego tego ustrojstwa i przechodzi przez wąż gumowy łączący zbiornik z wlewem i wchodzi głęboko do zbiornika) to problemem jest połączenie pierwszych dwóch członów wlewu + przelew. Żeby nie śmierdziało wystarczy to uszczelnić, lub wywalić klapkę która jest w środku - puszcza paliwo tylko jeśli zostanie wciśnięta przez pistolet, lub cokolwiek innego, jeśli pistolet nie jest włożony zbyt głęboko to przepływ jest mocno ograniczony  i  wszystko idzie przez przelew, a przelew ma średnicę 10x mniejszą niż właściwa rura prowadząca paliwo do zbiornika.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Przeróbka wlewu paliwa w atu
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 18, 2013, 21:52:52 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Tylko problem jest taki że ja już to wszystko wywaliłem,niechcący połamałem i generalnie i tak sie chciałem tego pozbyć ale jak się temu dokładniej przyjrzałem to ten wlew z caro chyba tak bezproblemowo nie podejdzie?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Przeróbka wlewu paliwa w atu
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 18, 2013, 21:56:36 pm »

Offline Olek#1979

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 378
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1994 1.4 Gli ;) Caro Plus 1.6 Gsi :) Polonez Truck Dc 1.6 :) Polonez Atu 1.6 Gsi;) Fiat 125p :P
u mnie idzie aluminowa rurka potem gumowa rura i zbiornik

Odp: Przeróbka wlewu paliwa w atu
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 19, 2013, 09:58:07 am »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Ja ostatnio to wywalałem u siebie. I teraz mam tak: sam początek wlewu od Atu -> rura gumowa od Atu -> rura aluminiowa (zwykła rura kupiona w sklepie) -> rura gumowa od Caro -> zbiornik od Atu :)
Wlewa się normalnie i nic nie śmierdzi :)

Później może dam fotki :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Przeróbka wlewu paliwa w atu
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 19, 2013, 10:37:16 am »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Ja ostatnio to wywalałem u siebie. I teraz mam tak: sam początek wlewu od Atu -> rura gumowa od Atu -> rura aluminiowa (zwykła rura kupiona w sklepie) -> rura gumowa od Caro -> zbiornik od Atu :)
Wlewa się normalnie i nic nie śmierdzi :)

Później może dam fotki :)

Bardzo bym Cie prosił o zdjęcia. bo porównam wszystkie różne rozwiązania i zastosuje najwygodniejsze :)
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Przeróbka wlewu paliwa w atu
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 21, 2013, 11:31:54 am »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Panowie i co z tymi zdjęciami? ;)
Bo przez weekend chcialem coś pomodzić z tym wlewem a narazie nie mam punktu odniesienia ;p
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Przeróbka wlewu paliwa w atu
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 21, 2013, 12:42:57 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Sorry, ale dzisiaj miałem egzamin na uczelni :)

http://imageshack.us/a/img402/3289/4muu.jpg

Tak to wygląda u mnie. Dalszej części nie mam zdjęć bo nic nie widać. To po prawej jak widać jest zaślepione śruba, tak samo jak wyjście do pochłaniacza w zbiorniku. Po lewej odpowietrzenie prosto poprowadzone do zbiornika.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Przeróbka wlewu paliwa w atu
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 24, 2013, 22:11:08 pm »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI
Ja ostatnio to wywalałem u siebie. I teraz mam tak: sam początek wlewu od Atu -> rura gumowa od Atu -> rura aluminiowa (zwykła rura kupiona w sklepie) -> rura gumowa od Caro -> zbiornik od Atu :)
Wlewa się normalnie i nic nie śmierdzi :)

Później może dam fotki :)

Rura aluminiowa dokładnie jakiej średnicy , tak żeby wlazła w gumowe rurki ?  Ogólnie patent się sprawdza ?

Odp: Przeróbka wlewu paliwa w atu
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 25, 2013, 09:42:17 am »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Rura aluminiowa dokładnie jakiej średnicy , tak żeby wlazła w gumowe rurki ?  Ogólnie patent się sprawdza ?

Rura średnicy 60mm.
Patent działa, tyle czasu auto jeździ i nic złego się nie dzieje :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Przeróbka wlewu paliwa w atu
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 25, 2013, 14:20:04 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Ja u siebie połączyłem wlew z caro i atu i spisuje się bardzo dobrze. Cały pochłaniacz i wszystko co z tym związane wywaliłem ;)
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Przeróbka wlewu paliwa w atu
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 31, 2013, 08:34:57 am »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI
arek1995 zapodaj jakieś fotki  :)

Odp: Przeróbka wlewu paliwa w atu
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 15, 2013, 11:18:16 am »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Nie ma problemu,Jutro jak nie zapomnę to postaram się zrobić jakieś ładne i wyraźne foto z opisem.Powiem tylko że wykorzystałem do tego : gumę wlewu z atu całą,kawałek gumy z caro,odcięty wlew(ten przy zbiorniku) z caro i wlew z caro z ramką z atu :)   jutro Wam to zobrazuję.
Ps. nic nie cieknie przy tankowaniu i nie czuć benzyny w aucie więc się sprawdza
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Przeróbka wlewu paliwa w atu
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 17, 2013, 22:42:18 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Więc porobiłem kilka zdjęć jak to u mnie wygląda. Zdjęcia nie są idealne,bo ciężko to wszystko uchwycić,bez demontowania tego wszystkiego więc zrobiłem jeszcze prosty szkic w paincie :












Opis obrazka :
7-Wlew
10-rura wlewu z caro
11-przycięta guma z wlewu od caro
12-odcięty wlew paliwa ze zbiornika z caro(chodziło o rurę takiej średnicy żeby wchodziła na wcisk)
13-oryginalna guma do wlewu od atu

Wiem że jest z tym troche kombinacji ale dzięki temu wywaliłem całe to dziadostwo związane z orginalnym wlewem w atu
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2013, 22:45:21 pm wysłana przez arek1995 »
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Przeróbka wlewu paliwa w atu
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 18, 2013, 19:14:18 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Niezły patent. Dokumentacja techniczna profeska  :]
Powiedz jeszcze jedną rzecz. W oryginale do tej magicznej śmierdzącej puszki dochodzi sporo wężyków, chyba 3. Jeden gruby z krućca koło wlewu w baku, jeden z samej góry cienki i jeden z pochłaniacza z przodu auta. Co z nimi? Co podłączyłeś do rury z caro a czego się pozbyleś?

Odp: Przeróbka wlewu paliwa w atu
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 18, 2013, 19:27:57 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Zapewne podłączył tam odpowietrzenie. :)
Ja u siebie wszystkie (poza odpowietrzeniem rzecz jasna) zaślepiłem. Problemów brak. A ten pochłaniacz co jest z przodu wyrzuciłem całkiem :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Przeróbka wlewu paliwa w atu
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 24, 2013, 01:09:37 am »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Zapewne podłączył tam odpowietrzenie. :)
Ja u siebie wszystkie (poza odpowietrzeniem rzecz jasna) zaślepiłem. Problemów brak. A ten pochłaniacz co jest z przodu wyrzuciłem całkiem :)
Dokładnie tak zrobiłem.Pochłaniacz z przodu też wywaliłem,i nie odczułem jakiś negatywnych skutków pozbycia się go.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.