Autor Wątek: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)  (Przeczytany 48276 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #100 dnia: Kwiecień 26, 2014, 16:49:17 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Tak, chodził w nich dwa tygodnie i dlatego takie sztywne ;)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #101 dnia: Kwiecień 26, 2014, 17:44:29 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
<rotfl> <lol> :d ;) :]  <lol2>

Pewnie że nie są na stelażu :) - gąbka jest pewnie dość sztywna i lekka sama z siebie, do tego zszyta w formie "beczki" i nałożona na "lejki" itb o niewiele mniejszej średnicy (zaciśnięta trytytkami?)
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #102 dnia: Kwiecień 26, 2014, 23:50:00 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
heheheh chodziłem w nich specjalnie po wodzie i wsadzałem w buty na gorącu żeby zesztywniały. Poważnie to nie ma potrzeby wkładania w stelaż. Gąbka nie robi restrykcji żeby ją zasysało a resztę dopowiedział Macki.
Dziś został zamontowany bak paliwa w końcu do szarego. Poza dorobieniem jakiegoś uczciwego wlewu układ paliwowy jest kompletny :)  Fotki wkrótce - teraz pasuje się zabrać za 2 ostatnie rzeczy - szperę i prostowód watta ;)

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #103 dnia: Kwiecień 27, 2014, 00:06:38 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Krzysiek, a gdzie opłata patentowa?  :):):) . za te skarpety oczywiście :):)
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #104 dnia: Kwiecień 27, 2014, 19:12:17 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Ciekawi mnie jak to będzie latało i ile koników przybędzie.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #105 dnia: Kwiecień 27, 2014, 21:30:02 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Mnie również, mam nadzieję że przy strojeniu będzie to można zaobserwować po mapie VE (współczynnika napełnienia w %) że jest u góry ubogo i pasuje dolać :)
Na razie kolejny krok to zestrojenie tego ITB przy uzyciu czegoś takiego:



czyli tzw Waco - wakuometry zbydowane na map sensorach, które w postaci 4 linijek mają pokazywać wartości podciśnień, do tego jest programowy filtr dolnoprzepustowy wbudowany w celu ustalenia szybkości pomiaru :)

Dopiero po tym będzie zabawa w strojenie oraz zobaczymy ile się da ugrać długością dolotu - akurat widziałem projekt że po dobre kilka Nm można poprawić charakterystykę samą długością:

przykałdowy wykres - każdy kolor to inna długość dolotu:



a tu temat i pomiary gościa z innego forum:

http://forums.neons.org/viewtopic.php?t=294784

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #106 dnia: Kwiecień 29, 2014, 00:02:11 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Obiecana fotka baku:



jeszcze w bagażniku pasuje uspawać odpowiednią wlewkę i będzie ok :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #107 dnia: Maj 02, 2014, 16:04:37 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Dziś zsychronizowałem przepustnice przy użyciu mojego Wako, zresztą różnicę oceńcie sami:

Praca silnika oraz podciśnienia w poszczególnych garczkach przed strojeniem:

https://www.youtube.com/watch?v=Q_h3JCCyhTo...eature=youtu.be

a tak pracuje po zsynchronizowaniu, różnica jest kolosalna:

https://www.youtube.com/watch?v=-L_zncXYbPk

jakość filmików średnia ale coś się podziało mojemu telefonowi więc tak wyszło :/

kolejny etap to wystrojenie tego na AFRze , później dopiero zabawa z długością trąbek :)
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2014, 16:55:27 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #108 dnia: Maj 02, 2014, 21:42:45 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
swiety zabuduj ten wakuometry w jakas obudowę :P
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #109 dnia: Maj 03, 2014, 14:53:22 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Rzeczywiście praca motoru na drugim filmiku to po prostu bajka, ale nie wiem czy mi się wydaje czy obroty masz niższe tak ok 1200rpm.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #110 dnia: Lipiec 21, 2014, 23:51:43 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Napiszę tak. Dane mi było usiąśc na prawym fotelu. to auto wymiata. przy nim mój 1,8 to popierdółka...

Zbiera się niesamowicie a do tego odczucia typowe dla rajdówki... Szacun za wykonaną robotę i oby to latało jeszcze lepiej ;)...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #111 dnia: Lipiec 22, 2014, 20:30:14 pm »

Offline jacekmm34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6 16V VVC Klima., Fiat 125 1.6 GSI
Napiszę tak. Dane mi było usiąśc na prawym fotelu. to auto wymiata. przy nim mój 1,8 to popierdółka...

Zbiera się niesamowicie a do tego odczucia typowe dla rajdówki... Szacun za wykonaną robotę i oby to latało jeszcze lepiej ;)...
  Potwierdzam idzie jak zły.... :]

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #112 dnia: Lipiec 22, 2014, 20:40:05 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
ja miałem okazje w Dębicy się przejechać i przez dłusza chwile zastanawiałem czy isc w turbo w moim 1.8 czy nie zrobić N/A bo to naprawdę zapierdala jeszcze jak to wyreguluje to pewnie 2 razy lepiej będzie jechać
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #113 dnia: Lipiec 25, 2014, 16:18:14 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
ogólnie to przed zlotem kilka rzeczy poprawiłem - zbieżność, była za bardzo na + przez co napewno osiągi się poprawiły, przed ustawieniem niechętnie się toczył, teraz jest duuużo lepiej. Od nowa z Wałkiem z Motoweldu wykonaliśmy nową wlewkę do baku dzięki czemu tankowanie odbywa się już normalnie a nie pozałamywane rury i ledwo paliwo szło.
Kolejny update to bandaż na kolektorze wydechowym , dzięki czemu obnizyłem temperaturę w komorze a tym samym w dolocie.
Ci co byli na zlocie widzieli że szary dostał też funkiel nówki opony Bridgestone Potenza Adrenalin Re002 - w stosunku do starych toyo jest przepaść - nie dość że lepiej trzyma się w zakrętach, klei na starcie to i hamowanie się znacznie poprawiło :)

Więcej fotek wkrótce, teraz zaczynam kminić temat szpery i w końcu pasuje to wsadzić do mostu :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #114 dnia: Wrzesień 13, 2014, 18:11:51 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Na razie auto jeździ i robię małe poprawki, do środka wleciało trochę karbonu:



może trochę dziwnie wygląda ale przynajmniej nie drazni mnie dziura po regulacji świateł ;)

Od nowa zrobiłem mocowanie przełączników:





"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #115 dnia: Październik 02, 2014, 21:55:02 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A tak się szary prezentował na zlocie tuningowym :)




"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #116 dnia: Styczeń 11, 2015, 17:31:26 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Kilka fotek z dzisiejszego kwestowania czyli superoes z WOŚP - fajna zabawa , pierwszy start na nowym setupie zawiasu, ogólnie pozytywnie mimo defektu cewki po pierwszym przejeździe - wczorajsze ulewy zalały mi 4 cewkę i padła zaraz po mecie ;) na 3 garach dojechałem , ze schowka wyjąłem zapasową i po wyczyszeniu kanału z wody ukończyłem 2 kolejne przejazdy bez problemów, kilka fotek:







oraz ogień z rury i bokiem ;)



tak że szpera musi jak najszybciej wpaść do dyfra bo czuć że za bardzo mieli przy wyjściu z nawrotek , znajomy ma przerobić wiatrołap i będzie w końcu jak powinno bez niespodzianek :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2015, 08:25:47 am wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #117 dnia: Styczeń 11, 2015, 17:37:02 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Jaki teraz masz KWSZ?

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #118 dnia: Styczeń 11, 2015, 17:50:39 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
nie liczyłem, kurde na geometrii zapomniałem sobie popatrzyć - w każdym razie mam górny wahacz przesunięty o 0.5cm do tyłu a otwory w belce mocujące dolny wahacz rozsunięte też o 0.5cm na boki.W porównaniu do wczśniejszego setupu to jest masakra - przód nie wyjeżdża praktycznie wcale, tył zamiata - jedynie brak szpery nie pozwala efektywnie wychodzić z nawrotek. Poliuretany i nowa przekładnia kierownicza ze wspornikiem spowodowały że czuć na kierownicy praktycznie każdą nierówność drogi.Do tego nowe opony kupine w połowie tamtego roku bridgestone potenza kleją super w porównaniu do starych toyo


 
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #119 dnia: Styczeń 16, 2015, 10:46:11 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Filmik z 3 przejazdu z kawałkiem popisowym za metą ;)

https://www.youtube.com/watch?v=D-F2AmFum9U
"jest ryzyko , jest zabawa"