Do abimexa dohca jeszcze nikt nie włożył.
Od dawna ja mam tego dokonać, ale niestety z przyczyn obiektywnych - nie moge dopi?ć swego. Więc możesz być tym pierwszym
1. Jak zamierzasz je?dzić na wtrysku abimexa - to pompy nie wyjmujesz. Chyba, że będziesz przerabiał auto na ga?nik b?d? montował będziesz wielopunktowy L lub LE-Jetronic. Wtedy wskazana jest inna pompka - odpowiednia do danego rodzaju zasilania. Odpowiednio jak będziesz zmianiał pompę na zewnętrzn? to musisz wpinać się w króciec na deklu pompy paliwa GLI, uprzednio zamiast pompki montuj?c odpowiedni przewód pomiędzu króćcem a smokiem po pompce lub wymienić zespół pływaka wska?nika poziomu paliwa na wersje ga?nikow?, bo tylko te posiadaj? króciec do podłaczenia wej?cia paliwa do pompy i odpowiednio głębokie zanurzenie przewodu ss?cego w baku; osobi?cie polecam to drugie rozwi?zanie.
2. Rozumiem, że my?lisz o wtrysku argentowskim. W tym przypadku - tak pompę należy wymienić, bo do MPI (multi point injection) ma większe ci?nienie niż do SPI (single point injection). Najlepiej zamontować j? tak jak w oryginale. Pod mask? też się da, ale jest gło?na jak pieron i przeszkadza w osłuchaniu czegokolwiek w silniku.
3. Wi?zka wtrysku ma następuj?ce wtyki:
- 4 do wtryskiwaczy
- 1 do wł?cznika przepustnicy (mylnie nazywanego też w tym ukladzie potencjometrem)
- 1 do wtryskiwacza rozruchowego
- 1 do suwaka powietrza dodatkowego
- 2 do czujników temperatury - jeden przy trójniku (steruje ww. suwakiem) drugi w kolektorze ss?cym od dołu (steruje wtryskiwaczem rozruchowym)
- 1 duży wtyk do dmuchomierza (przepływomierza)
- 1 duży (największy) wtyk do komputera steruj?cego
- 1 wtyk żóltego ekranowanego kabla służy do wpięcia się w cewkę (zł?cze na cewce oznaczone jako "1")
- 2 zł?cza do masy
W skład wi?zki wchodzi też odpowiedni przeka?nik (lub dwa) przez które należy podł?czyć:
- zasilanie wi?zki wtrysku i wtryskiwaczy - wspólny kabel (należy go podł?czyć do styku 15/54 stacyjki - układ wtryskowy ma dostawać zasilanie z chwil? wł?czenia zapłonu)
- zasilanie wtryskiwacza rozruchowego (pod kabel rozrusznika struj?cy wl?cznikiem elektromagnetycznym - wtryskiwacz rozruchowy może pracować tylko przy wł?czonym rozruszniku)
- zasilanie pompy paliwowej (również przez stacyjkę) oraz przewód podaj?cy pr?d do pompy, czyli "+" wyj?ciowy z przeka?nika do pompy paliwa (komp. steruje wł?czaniem i wył?czaniem pompy przez owy przekażnik)
tutaj:
http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=54434&c=61&hq=&f=12 masz linki do schamatów argentowskich wtrysków.
4. 0,4-0,5 Om. Zamienniki? hmm... digiplexy były stosowane jeszcze jaki? czas przez Fiata, więc raczej ze zdobyciem cewki takiego problemu nie ma, no pomijaj?c cenę takiej cewki. Możesz też spróbować z cewk? polonezowsk? Zelmot 4226 lub 4232, ma toche gorsze parametry ale ale zapłon bedzie kulał.
5. Oczywi?cie, że się da przełożyć altek na drug? stronę, tylko potrzebujesz odpowiedniej łapy z ga?nikowego modelu dohc (do tego celu da się nawet przerobić łapę obecn?, tzn. argentowsk? z wersji wtryskowej - tylko trzeba wygi?ć miejsce z otworem na ?rubę, służ?c? do przykręcenia jej do kadłuba). Ż?dnej tulei dystansowej nie dorabiałem, wiec nie wiem o czym piszesz - przeróbka jest wręcz banalna. Od dołu mocujesz alternator jak w polonezie i z wykorzystaniem ?ruby jaka w seryjnym silniku występuje - zero kombinacji.
Jeszcze co? - uzwględnij fakt, że dmuchomierze s? dosć wrażliwe (klapa się często zaciera) na strzały w układ ss?cy przy instalacji LPG - wystrzelone czy zgięte klapy dmuchomierza s? dosć częst? przypadło?ci? tych układów wtryskowych.