Autor Wątek: Podkładki do regulacji kąta pochylenia koła  (Przeczytany 9881 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Podkładki do regulacji kąta pochylenia koła
« dnia: Październik 17, 2013, 19:58:35 pm »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 488
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
Witam jak te podkładki wyglądają najlepiej foto  ?
Gdzie można kupić?
Grubości ich? 
ewentualnie z czego je dorobić?
Chodzi mi o górny wahacz tam gdzie się reguluje kąt pochylenia koła w Poldku Caro :]
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2013, 05:29:35 am wysłana przez Żbiku »

Odp: Podkładki do regulacji konta pochylenia koła
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 18, 2013, 00:04:04 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
z blachy 0,5mm albo podobnej. Oryginały maja kształt litery U

Odp: Podkładki do regulacji konta pochylenia koła
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 18, 2013, 01:26:06 am »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Kąta, nie konta!

Oryginalne podkładki pod górny wahacz są z blachy 0.5 i 1mm, mają kształt prostokąta o wymiary około 30x15mm z otworem około fi12 w środku dla regulacji kąta pochylenia koła.
Do regulacji kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy są podkładki o kształcie koła o średnicy około 40mm z otworem około fi 12 w środku.

Dla łatwiejszego montażu podkładek nacina się je by uzyskać kształt "U", ponieważ można je wtedy podłożyć bez odkręcania wahacza.
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Podkładki do regulacji kąta pochylenia koła
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 18, 2013, 05:30:23 am »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 488
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
ze zwykłej blachy to nie za słaby materiał?

Odp: Podkładki do regulacji kąta pochylenia koła
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 18, 2013, 09:07:25 am »

Offline Dziki

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 40
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+
ze zwykłej blachy to nie za słaby materiał?
To i tak jest mocno skręcone wiec co ma się niby z tym dziać? :)

Odp: Podkładki do regulacji kąta pochylenia koła
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 18, 2013, 09:27:18 am »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
A kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy nie reguluje sie na drążku reakcyjnym przytwierdzonym do pasa przedniego? poprzez rozkontowywanie nakretek i ich przesuwaniu?
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

Odp: Podkładki do regulacji kąta pochylenia koła
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 18, 2013, 09:39:38 am »

Offline Dziki

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 40
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+
A kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy nie reguluje sie na drążku reakcyjnym przytwierdzonym do pasa przedniego? poprzez rozkontowywanie nakretek i ich przesuwaniu?
Wyprzedznie zwrotnicy tak jak mówisz, a tu chodzi o kąt pochylenia.


Edit Kapsel a to przepraszam bardzo nie załapałem.
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2013, 00:46:12 am wysłana przez Dziki »

Odp: Podkładki do regulacji kąta pochylenia koła
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 18, 2013, 10:36:15 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
A kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy nie reguluje sie na drążku reakcyjnym przytwierdzonym do pasa przedniego? poprzez rozkontowywanie nakretek i ich przesuwaniu?
Ale tylko w niewielkim zakresie. Większe napięcie może masakrować tuleje.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Podkładki do regulacji kąta pochylenia koła
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 18, 2013, 11:12:10 am »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
Wyprzedznie zwrotnicy tak jak mówisz, a tu chodzi o kąt pochylenia.
Tylko, że odniosłem sie do drugiej części wypowiedzi kolegi Grzesiek.
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

Odp: Podkładki do regulacji kąta pochylenia koła
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 20, 2013, 21:10:42 pm »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 488
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
Zapytam jeszcze czy podkładki są pod dwoma śrubami bo wahacz górny jest zamocowany na takiej miseczce ,a potem ta miska na dwie śruby czy te same wartość są podłożone pod obydwie śruby?

Odp: Podkładki do regulacji kąta pochylenia koła
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 21, 2013, 14:21:08 pm »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 372
  • Płeć: Mężczyzna
Wg rysunku w Trzeciaku podkładka jest tylko pod górną śrubą wspornika wahacza. Gdybyś dał podkładki pod obydwie śruby to byś nie zmienił kąta pochylenia koła - ja to tak rozumiem.

Odp: Podkładki do regulacji kąta pochylenia koła
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 21, 2013, 14:42:39 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Oczywiście, że zmieni. Podkładki dawane są pod dwie śruby. łatwiej jest dać/wyjąć podkładkę z dolnej śruby miseczki, bez demontażu czegokolwiek odkręcić dwie nakrętki miseczki i po nagięciu łomem od dołu (przydatny kanał) można wyjąć/włożyć. górną w sumie też, ale ciężej.

a podkładki obojętnie jakie, można też dać zwykłe, powiększane, tyle, że grubawe są.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Podkładki do regulacji kąta pochylenia koła
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 22, 2013, 18:27:03 pm »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 488
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
dobra dzięki za odpowiedzi znajde chwile czasu to działam abym żeby śruby chciały się odkręcić  <spoko>

Odp: Podkładki do regulacji kąta pochylenia koła
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 22, 2013, 21:28:04 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Człowieku, jedz do jakiegoś warsztatu i tam zrobią to porządnie. Ja zapłąciłem za robociznę 150zł, ale ustawiono wszystkie kąty i wymieniono co trzeba, no chyba , że sam masz taki sprzęt i  więdzę to zwracam honor.

Odp: Podkładki do regulacji kąta pochylenia koła
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 22, 2013, 21:54:00 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Wcześniej przed odkręceniem starych śrub trza natrzeć to tu ,to tam borsuczym sadłem i  pojechać do Jadźki pod Kielce coby na swoje  sposoby dała rade i pomogła.A podkładki owe to najlepsze z pancerza Radzieckiego okrętu podwodnego ,czyli z tytanium wraz z podkładką antyradarową z condoma-100% gwarancji.Pozdrawiam, a tak najlepiej to jechać na stację diagnostyczną ,jakąś starą porządną tam gość który wie o co chodzi  przeważnie ma takie podkładki i wie jak to się  ustawia w 15 -naście minut ,więc po co taki temat z cyklu ,w jakiej kolejności dokręcać śruby koła w FSO <blee> A tak dwa dni wcześniej  to nie dawać za msze karaluchom co by te śruby się nie urwały przy odkręcaniu ,tylko WD 40 z bryzgać oczyścić szczotko druciano do żywego .próbować w lewą stronę odkęcać powoli w lewo i troczę w prawo itd drugi raz zbryzgać czymś podobnym  odczekać,ropa na pędzel ,palnik  itd .Jak się urwą to dospawać nowe szpilki, ale to  ostatecznie.
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2013, 22:10:49 pm wysłana przez piotrek72 »

Odp: Podkładki do regulacji kąta pochylenia koła
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 23, 2013, 05:43:06 am »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 488
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
Ja chce spróbować samemu ustawić bo widzę że koła są pochylone i opony zdziera , mniej więcej koła postawię w pion pod poziomnice jeżeli będzie tragedia żadnych efektów aby gorzej dopiero pojadę do fachowca. 150zł na drodze nie leży i ja jestem z takich ludzi co się nie boją rozebrać auta. Inni tylko po warsztatach i naciągaczach jeżdżą , bo mają dwie lewe ręce i pustkę w głowie.
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2013, 05:44:56 am wysłana przez Żbiku »

Odp: Podkładki do regulacji kąta pochylenia koła
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 23, 2013, 09:43:38 am »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
W mojej okolicy za ustawienie zbieżności ,geometrię 70-80 na profesjonalnych przyrządach,a nie od poziomicy <rotfl2>

Odp: Podkładki do regulacji kąta pochylenia koła
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 23, 2013, 21:12:35 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Żbiku, może najpierw sprawdź stan zawieszenia. Jest bardzo prawdopodobne, że tulejka dolnego wahacza powiedziała "goodbye".
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Podkładki do regulacji kąta pochylenia koła
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 24, 2013, 22:08:34 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
No to zwracam honor , skoro chcesz sam pod poziomicę ustawić katy pochylenia koła.  Właśnie w warsztacie by sprawdzili czy wszystkie elementy przedniego zawieszenia są dobre. Bo ja wolę zapłacić i mieć pewność, że coś się nie urwie podczas jazdy. Aha koła mogą się zdzierać również od złej zbieżności. Większość prac przy aucie robię sam, ale sprawy bezpieczeństwa wolę pozoztawić specjalistom i " naciągaczom".

Odp: Podkładki do regulacji kąta pochylenia koła
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 12, 2013, 19:32:22 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
a powiedzcie mi jak oni to ustawiają? z kołem czy bez?
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil