Autor Wątek: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)  (Przeczytany 125304 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #140 dnia: Luty 01, 2014, 19:59:38 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zapytam się z ciekawości. Czy w tym silniku, jeśli rezygnujemy z balancerów, to koniecznie trzeba je wywalać i zaślepiać?
Ostatnio miałem taki sprzęt do roboty-fiat coupe 2.0. Panewki były w misce, zmiana silnika. Przy demontażu właśnie zauważyłem brak paska od balansu.

Kolor pokrywy  <ok>
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #141 dnia: Luty 01, 2014, 21:16:58 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
balancery są na panwekach i mają dodatkowy natrysk oleju na łożyska z przodu. Wywalenie ich oraz zaślepienie ma zwiększyć ciśnienie oleju w całym silniku, co powinno pomóc uchronić panewki. Do tego nie zabierają mocy silnikowi (bo coś je w końcu napędza) oraz sam silnik bez nich jest kilka kg lżejszy :)

fakt że kolor przypomina milkę heh

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #142 dnia: Luty 01, 2014, 21:37:27 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
tak ale można tez zostawić balancera i zaślepić kanał olejowy z przodu silnika ale wtedy te walki to tylko zbędna masa
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #143 dnia: Luty 04, 2014, 20:36:02 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
update - nowe świece założone, zrobiony wspornik cewek i poskładane to do kupy:



w bloku zmieniłem spływ oleju na złączki hydrauliczne - łatwiej będzie poprowadzić węże :)



teraz zacznie się zabawa z obiegiem wodnym i uzbrajaniem silnika
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #144 dnia: Luty 08, 2014, 11:27:46 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Nie ma wielkiego postępu - poskładałem osłony, pociąłem kolektor wydechowy z coupe 2.0 16v dla flanszy , przerobiłem mocowanie alternatora żeby siadła rurka wyjścia wody z kappy turbo (oczywiście nie obyło się bez cięcia)



zapadła decyzja - termostat jednak ląduje z przodu, zatem tyny został wykastrowany do obudowy i króćców:



przy okazji nie obyło się bez szlifowania i piłowania - środek musiał zostać wywalony i kanał powiększony:



w końcu wpadła mi skrzynia z tipo/tempry - niestety musiałem kupić całą , rozebrać , wyciąć co potrzebne a resztę wywalić na złom ...

tak wygląda esencja tego co potrzebuję - wkrótce spawanie:



teraz kwestia skończenia ecu i można to próbować odpalić w powietrzu
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #145 dnia: Luty 08, 2014, 16:00:47 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
kolektor wydechowy bedziesz od podstaw robił?

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #146 dnia: Luty 08, 2014, 16:10:58 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kolektor wydechowy bedziesz od podstaw robił?
a jak sobie wyobrazasz inaczej ,skoro sa dwie mozliwosci :
zalozyc seryjnego zeliwniaka ,
albo zrobic wlasnorecznie stalowy spawany
 trzeciej drogi nie ma
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #147 dnia: Luty 08, 2014, 20:21:19 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Albo dopasować z innego samochodu ;)
Święty jak chcesz to mogę Ci pomierzyć odległości kanałów w tym kolektorze z Forda Zeteca,u mnie pasował jak ulał ;) Mam akurat na wierzchu ;)
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2014, 20:23:44 pm wysłana przez LUKI »

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #148 dnia: Luty 08, 2014, 22:09:11 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
w sumie daj fotki jak to wygląda to będę miał jakieś poglądowe zdjęcie :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #149 dnia: Luty 09, 2014, 15:29:46 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC


jest i foto ;)

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #150 dnia: Luty 09, 2014, 16:44:28 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
fajne laczki, mój dziadek ma takie same. :P
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #151 dnia: Luty 09, 2014, 16:48:20 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Ma sie ten styl,nie? :D

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #152 dnia: Luty 12, 2014, 12:12:48 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Dzięki za info - z kolektorem to się okaże co wyjdzie bo możliwe że jednak pójdzie twin scroll - TD05-16g z lancera EVO - wszystko jest na dobrej drodze a jak się bawić to już na grubo, jeden z gości z racingforum i zaoferował turbinę w dobrej cenie i się zastanawiam poważnie nad nią.

Generalnie z updatu to pierdoły , jakieś czujniki węże itp  , za to najważniejsza informacja - założyłem rozrusznik na kawałku skrzyni biegów i zakręciłem silnikiem. Oczywiście żeby złapał ciśnienie oleju musiałem pokręcić jakieś pół minuty i olej pokazał się przez czujnik ciśnienia :) Tak że w zasadzie silnik gotowy do odpału.
Wczoraj też dostałem procesor do squirta, niestety muszę od nowa polutować całą płytkę bo adapter nie wejdzie w mój układ, tak że pewnie 2 wieczory i squirt będzie gadał.
W międzyczasie dorabiam wspornik poduszki do skrzyni bo nowa od 132 nie jest bardzo dostępna a mam pożyczoną na wzór, więc znowu będzie jak w szarym - cięcie i spawanie poduszki - tym razem z łady (okazyjnie kupiona ;) )
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2014, 12:16:58 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #153 dnia: Luty 12, 2014, 12:57:27 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
LUKI z Zeteca powiadasz ? odwrocony do gory nogami i dospawany do flanszy,
myslalem o czyms takim z Durateca ,bo mialem pod reka ,wygladaja bardzo podobnie,
rozstaw kanalow sie zgadzal ,czy naginales rury ?
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2014, 19:05:43 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #154 dnia: Luty 12, 2014, 19:01:09 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Focus Zetec 1.8 ;) Cena całe 50ziko na alledrogo ;) Do mojego typu silnika pasuje akurat idealnie bez żadnego rozginania ;)

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #155 dnia: Luty 22, 2014, 18:28:40 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Jak na razie projekt trochę przystopował przez brak gratów, musiałem dorobić itb do szarego do końca itp - zatem dopiero teraz kiedy mam z kappy to mogę walczyć dalej z projektem, dziś dokupiłem kilka gratów - wiązkę z a6 od silnika - do przeróbki, kolektor z zeteca - wygląda tak sobie w rzeczywistości, trochę rurek i kolanek. Ponadto w tygodniu przypadkiem trafiła mi pompa z lancera evo 8 - co ciekawe trafiło się to:



walbro - 255l/h - gss342 :)

ponadto ponad tydzień walki z megasquirtem - wersja mocno badawczo-rozwojowa na uniwersalnej płytce :)



tak że w zasadzie silnik jest gotowy do odpału tylko pospinać kable i założyć zdjęty kolektor z kappy z szarego :)

przy okazji zrobiłem kopię tego :



tak że dolot można składać na gotowo


« Ostatnia zmiana: Luty 22, 2014, 18:30:51 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #156 dnia: Luty 22, 2014, 19:16:26 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w zestawie z megasquirtem nie ma plytki do niego ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #157 dnia: Luty 22, 2014, 20:48:00 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
trzeba mieć zestaw - ja miałem cześci i swoją inicjatywę ;P
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #158 dnia: Luty 22, 2014, 20:52:27 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a planujesz trawic jakas zgrabna plytke ,czy zostawiasz taki "prototyp" i wkladasz w jakies ladne pudelko dla niepoznaki :P ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #159 dnia: Luty 22, 2014, 20:58:33 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
do szarego planuję , tu pewnie zrobię kopię ale na razie w szarym taki prototyp jeździ już ponad rok i nie ma problemów :P
"jest ryzyko , jest zabawa"