Autor Wątek: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady  (Przeczytany 27800 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« dnia: Grudzień 06, 2013, 15:00:13 pm »

Offline Vornar0

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 198
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi[Van] Plus 1.6 MPI (klima, el.szyby, el.lusterka itp.)
Witam! Zamierzam poddać regeracji kompletnej tylni most tj. wymienić wszystko co się zużywa, powoduje drgania(u mnie niestety jak i wycie), profilaktycznie rzeczy, które mogą być jeszcze teoretycznie zdrowe dobre, oczywiście wszystkie łozyska i zimmeringi, teraz mam pytanie, czy jest sens wymieniać całą półoś? Czy raczej to zbędny całkowicie wydatek. Prosze o rady jakie części to są i gdzie je dostać (nowe oczywiście). Pozdrawiam!



PS: Przełożenie jest najprawdopodobniej z Rovera ponieważ mój poldek to wersja Van.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2013, 15:01:57 pm wysłana przez Vornar0 »

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 06, 2013, 16:27:55 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Trochę tego widziałem (kombi van) i każdy ale to każdy kombiak na 4.3 ma problem z mostem, one są najbardziej spaprane ze wszystkich mostów poloneza. Według mnie nie może to być przypadek poszukaj jakiegoś po roverze z osobóki zwykłej.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 07, 2013, 00:42:48 am »

Offline martinez#1970

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 308
Lista części poniżej. Jeśli czegoś brakuje, niech ktoś uzupełni.

Cytat: Coyote1991
Koncówka kołnierzowa wałka głownego, wałek głowny+koło talerzowe, łozyska wałka głownego 2 szt, tuleja rozpręzna + nakrętka wałka głownego, simering wałka głownego, łozyska rolkowe mechanizmu róznicowego 2 szt.

Dyferencjał po naprawie wymaga spasowania na specjalistycznych przyrządach. Samemu się tego nie robi, no chyba, że polubiłeś wycie mostu i chcesz je słyszeć nadal.
Cytat: Macki
Nieuchronnie nadchodzą czasy, kiedy to Poldasy bardziej spawać niźli ciąć opłacać będzie się... :]

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 07, 2013, 00:46:36 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
na upartego mając kilka narzędzi, można samemu wykonać przyrząd do ustawiania mostu.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 07, 2013, 19:28:31 pm »

Offline SzymonFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 465
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez kombi 1.6GSI
    • Szymonbud
Trochę tego widziałem (kombi van) i każdy ale to każdy kombiak na 4.3 ma problem z mostem, one są najbardziej spaprane ze wszystkich mostów poloneza. Według mnie nie może to być przypadek poszukaj jakiegoś po roverze z osobóki zwykłej.

Są wyjatki w moim kombi VAN most słychać delikatnie tylko przy 90km/h tak mam cisze



Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 07, 2013, 21:56:31 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3427
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
na upartego mając kilka narzędzi, można samemu wykonać przyrząd do ustawiania mostu.

tak tak tak......

pytanie czy to się opłaca i nie ma gwarancji że nie będzie wył, więc cała robota może pójść psu w d.......
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 07, 2013, 23:42:02 pm »

Offline Vornar0

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 198
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi[Van] Plus 1.6 MPI (klima, el.szyby, el.lusterka itp.)
Wnioskuję, że przyczyną wycia jest wałek i koło... czyli roboty od %^&... chyba, że starcza sama wymiana łożysk?

U mnie już nawet nie występuje efekt stereo, przy 80 km/h most zagłusza wszystko.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 08, 2013, 00:12:10 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
na upartego mając kilka narzędzi, można samemu wykonać przyrząd do ustawiania mostu.

tak tak tak......

pytanie czy to się opłaca i nie ma gwarancji że nie będzie wył, więc cała robota może pójść psu w d.......

a patrzyłeś chociaż do książki napraw, czy jak zwykle próbujesz udawać mądrego, nie mając pojęcia o czym mówisz? chyba, że zrobienie przyrządu do rozpierania obudowy, przy pomocy miga i kilku kawałków złomu cię przerasta?

zresztą... przyczyną wycia jest raczej nieprawidłowy luz międzyzębny, a do jego ustawienia wystarczy czujnik zegarowy z podstawą i pierścienie regulacyjne w odpowiednich wymiarach.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 08, 2013, 00:17:55 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
na upartego mając kilka narzędzi, można samemu wykonać przyrząd do ustawiania mostu.

tak tak tak......

pytanie czy to się opłaca i nie ma gwarancji że nie będzie wył, więc cała robota może pójść psu w d.......

a patrzyłeś chociaż do książki napraw, czy jak zwykle próbujesz udawać mądrego, nie mając pojęcia o czym mówisz? chyba, że zrobienie przyrządu do rozpierania obudowy, przy pomocy miga i kilku kawałków złomu cię przerasta?

zresztą... przyczyną wycia jest raczej nieprawidłowy luz międzyzębny, a do jego ustawienia wystarczy czujnik zegarowy z podstawą i pierścienie regulacyjne w odpowiednich wymiarach.
Właśnie te podkładki regulacyjne <mysli>
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 08, 2013, 00:35:12 am »

Offline Vornar0

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 198
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi[Van] Plus 1.6 MPI (klima, el.szyby, el.lusterka itp.)
czyli sens kupowania wałka nowego mija sięz celem? Spojrzezaraz do Trzeciaka, czy coś o tej regulacji pisał, mam jeszcze sporo drgania, zastanawiam się, czy to teznie wina jakiegoś luzu w moście i apropo jak już będę się tym bawił myślałem o zamontowaniu blokady dyfru mechanicznej bądź  elektronicznej, da radę coś takiego zrobić w poldzie? Pozdrawiam!

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 08, 2013, 00:46:03 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
na upartego mając kilka narzędzi, można samemu wykonać przyrząd do ustawiania mostu.

tak tak tak......

pytanie czy to się opłaca i nie ma gwarancji że nie będzie wył, więc cała robota może pójść psu w d.......

a patrzyłeś chociaż do książki napraw, czy jak zwykle próbujesz udawać mądrego, nie mając pojęcia o czym mówisz? chyba, że zrobienie przyrządu do rozpierania obudowy, przy pomocy miga i kilku kawałków złomu cię przerasta?

zresztą... przyczyną wycia jest raczej nieprawidłowy luz międzyzębny, a do jego ustawienia wystarczy czujnik zegarowy z podstawą i pierścienie regulacyjne w odpowiednich wymiarach.
Właśnie te podkładki regulacyjne <mysli>
http://moto-car24.pl/product.php?id_product=353 może to? coś tam można znaleźć jeszcze w sieci, ale opisy i zdjęcia są tak słabe, ze trzeba by się telefonicznie upewnić.
czyli sens kupowania wałka nowego mija sięz celem?
kupno samego ataku jest totalnie bez sensu (talerza też). one są fabrycznie pasowane parami i nie można tak o wymieniać jednego, albo drugiego.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 08, 2013, 00:55:40 am »

Offline Vornar0

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 198
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi[Van] Plus 1.6 MPI (klima, el.szyby, el.lusterka itp.)
to wiem akurat, że jak kupowac to tylko parami, ale mam nadzieję, że obejdzie się bez gdyż tego dostać praktycznie nie idzie, a o wyborze przełożeń już pewnie nie ma w ogóle mowy!:P odnośnie tej blokady tutaj gośc pokazuje całkowicie niezalenie pracującą, ale wolałbym jednak chyba ręcznie regulowaną.. http://www.youtube.com/watch?v=pK_HmPvrox4

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 08, 2013, 14:59:36 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Podkładki należałoby mieć w niezłym wyborze, ich gradacja co 0,02 mm daje niezłą potencjalną ilość, ew. rozebrać, sprawdzić co potrzebujemy ( na oko, zakładając że się uda) i zakupić.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 08, 2013, 17:10:26 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
przyczyną wycia jest raczej nieprawidłowy luz międzyzębny

nieprawda. Przyczyną wycia jest nieprawidłowy (za słaby) naciąg łożysk na mechanizmie różnicowym, w mniejszym stopniu także na wałku atakującym. Luz międzyzębny nie ma żadnego wpływu na wycie
polskifiat.jazda.pl

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 08, 2013, 21:55:58 pm »

Offline Vornar0

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 198
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi[Van] Plus 1.6 MPI (klima, el.szyby, el.lusterka itp.)
Podkładki należałoby mieć w niezłym wyborze, ich gradacja co 0,02 mm daje niezłą potencjalną ilość, ew. rozebrać, sprawdzić co potrzebujemy ( na oko, zakładając że się uda) i zakupić.
Co masz teraz na myśli, regulację tego luzu?

przyczyną wycia jest raczej nieprawidłowy luz międzyzębny

nieprawda. Przyczyną wycia jest nieprawidłowy (za słaby) naciąg łożysk na mechanizmie różnicowym, w mniejszym stopniu także na wałku atakującym. Luz międzyzębny nie ma żadnego wpływu na wycie

Czyli wystarczy je wymienić, a nawet tylko jakoś podociągać?

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 08, 2013, 22:10:41 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja do Kombi wsadziłem most z Atu. Tanio, cicho i mniej palił ;-) Do tego tylko ślimak i napęd prędkościomierza.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 08, 2013, 22:11:47 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Podkładki należałoby mieć w niezłym wyborze, ich gradacja co 0,02 mm daje niezłą potencjalną ilość, ew. rozebrać, sprawdzić co potrzebujemy ( na oko, zakładając że się uda) i zakupić.
Co masz teraz na myśli, regulację tego luzu?

przyczyną wycia jest raczej nieprawidłowy luz międzyzębny

nieprawda. Przyczyną wycia jest nieprawidłowy (za słaby) naciąg łożysk na mechanizmie różnicowym, w mniejszym stopniu także na wałku atakującym. Luz międzyzębny nie ma żadnego wpływu na wycie

Czyli wystarczy je wymienić, a nawet tylko jakoś podociągać?


Chodzi mi o naciąg łożysk, czyli dokładnie to, o czym pisze Tailgunner.
Zapewne rozwiązaniem byłoby zwiększenie naciągu łożysk poprzez grubsze podkładki, ew jakieś druciarskie pogrubienie tych już zamontowanych w moście
« Ostatnia zmiana: Grudzień 09, 2013, 00:04:29 am wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 18, 2016, 18:13:24 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
No i jak, pany? Mija trzeci rok od ostatniej wypowiedzi w tym temacie. Ktoś może w końcu pochwalić się zrobieniem regeneracji "kwadratowego" mostu, czy tylko sobie teoretyzujemy?

Instrukcja, jak regenerować most jest już znana i wklejałem już to łącze na tym forum, ale przypomnę:
http://polskiedostawczaki.pl/regeneracja-tylnego-mostu/

Czy można ten schemat działania zastosować w poldku? Tutaj chyba nie mamy tulei rozprężnej, jaka w poldkowskim moście występuje między łożyskami ataku. Fajnie by było coś więcej wiedzieć... Niech ktoś kumaty w temacie podpowie, o co trzeba by było rozszerzyć powyższy poradnik (albo przynajmniej da namiar na jakieś źródła), żeby można było stworzyć wersję dla poloneziarzy; bo na razie odnoszę wrażenie, że to jest jakaś tajemna wiedza, dostępna tylko dla wybranych.

Tak się składa, że zacząłem rozbebeszać podwozie w swoim sprzęcie, więc most też przy okazji przydałoby się uciszyć Przytoczę w związku z tym część swojej wypowiedzi z innego wątku, bo tutaj jednak bardziej pasuje.

Końcówka  do wymiany, czy kwalifikuje się do przetoczenia, jeśli nowej nie znajdę? Pewnie tylko wymiana, ale na wszelki wypadek pytam.
No i chyba trochę za płytko siedziała - to, co jest brudne, wystawało poza uszczelniacz.  <co>
Rozbierałem to już raz i zastanawiam się, co mogłem spieprzyć przy składaniu. Zakładam optymistycznie, że to tylko zanieczyszczony wieloklin.


Trójnik układu hamulcowego próbowałem od mostu odkręcić- jest trzpień, a na nim dwie nakrętki. Jedną udało mi się odkręcić, bo mogłem przytrzymać drugą, ale druga kręci mi się już razem z trzpieniem i nie mam na to sposobu. Podpowiedzcie coś, bo nie chcę tego na żywca wyrywać.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 19, 2016, 12:19:45 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Końcówki można poszukać nowej, albo uszczelniacz wbić głebiej, bo będzie ciekła tak jak jest.

Trójnik układu hamulcowego próbowałem od mostu odkręcić- jest trzpień, a na nim dwie nakrętki. Jedną udało mi się odkręcić, bo mogłem przytrzymać drugą, ale druga kręci mi się już razem z trzpieniem i nie mam na to sposobu. Podpowiedzcie coś, bo nie chcę tego na żywca wyrywać.
weż szlifierkę i obetnij, to tylko śrubka
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 19, 2016, 20:26:39 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
weż szlifierkę i obetnij, to tylko śrubka
Są prostsze sposoby - przytrzymałem szczypcami trzpień i wykręciłem ;p (no prawie, bo zaczęło już się ciemno robić).

Odniesiesz się w jakiś sposób do tego, co napisałem w pierwszej części poprzedniego posta? :-)