Autor Wątek: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW  (Przeczytany 19950 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« dnia: Grudzień 29, 2013, 22:07:37 pm »

Offline Vein

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 2.7
Hej,

Pacjent, to borek z roku 1984 (czyli ze dwa lata ode mnie starszy ;) ) w stanie... hmmm jak na zdjęciach ;) Auto odkupiłem od Zuczka. auto kupowałem totalnie w ciemno, szczerze mówiąc, pewnie drugi raz bym tego nie zrobił.

Najpierw gnanie do Krakowa pociągiem, zabranie auta po ciemku nawet nie oglądając za bardzo, a następnie powrót 500km na lawecie, która zachowywała się tak, że zastanawiałem się, czy sama nie będzie musiała jechać na kolejnej lawecie ;)

To co wyszło po dojechaniu na miejsce i przy oględzinach na spokojnie:
Jeżeli chodzi o lakier, samochód był lakierowany, niestety jest do roboty od początku ze względu na zrobienie tego "na odwal", czego świadectwem są pęknięcia szpachli i lakieru i wyłażące burchle.
Co do blacharki, to nie ma dziur na wylot (no poza wnęką na koło zapasowe, ale to nie tragedia), progów zewnętrznych nie sprawdzałem, wewnętrzne się wyjątkowo dobrze trzymają ;) Jeżeli chodzi o podłogę, to prawa strona chyba jest ok(ale i tak pójdzie do zerwania wygłuszenie) lewa strona... No cóż, dziur nie ma ale do roboty jest. Od spodu go nie sprawdzałem, ale może być różnie, komora silnika jest rdzawa, ale to skutek tego, że lało się komuś płyn hamulcowy i tego nie "posprzątał", problemem będzie rdza w rynienkach dachu...
Nie wiem skąd, ale w aucie było dużo wody, szczególnie po lewej stronie i we wnęce na koło i pod kanapą.

Silnik? Miała być do podłączenia elektryka, a wyszło, że nie tylko do podłączenia, ale też do zakupienia. Z aktualnych braków które uzupełniam powoli to:
1) Brak uszczelki pokrywy zaworów (pokrywa była odkręcona, trzymała się na 2 nakrętkach), zaślepek wałków popychaczy zaworowych (były 3, powinny 4, w tym te które był był źle założone)
2) Pokrywa rozrządu tez nieobecna (a bez niej nie przykręci się kopułki)
3) Brak kopułki, palca, przewodów HV, cewki
4) Brak chłodnicy oleju
5) Brak rurki i bagnetu poziomu oleju
6) Odkręcony kolektor dolotowy (to się zdziwiłem jak mi się nagle poruszył przy robocie przy pokrywie zaworów)
7) Brak przepływomierza i gum do podłączenia go do kolektora dolotowego
8) flansza wału na skrzyni biegów (nieobecna)

Jak się zająłem silnikiem, to wylałem z miski olejowej ze 100ml wody... Skąd się wzięła? Pewnie ze skraplania.
Pewnie jeszcze wyjdzie trochę "silnikowych" kwiatków, bo z tego co patrzyłem to do wymiany wszystkie śruby trzymające silnik ze skrzynią, śruby trzymające rozrusznik.
Z rzeczy które wiedziałem, to jest do założenia rozrząd, szkoda, że muszę iść po omacku, bo nie wiem czy czegoś nie brakuje (a wiem że pewnie będzie brakowało) żeby to chodziło.

Przy aucie zdążyłem już "zepsuć" rozrusznik (chciałem odkręcić przewód prądowy by zdjąć i tak niepodłączoną wiązkę to się połamał elektromagnes...)

Poza tym jak widać auto wyprułem z praktycznie z całego wnętrza (tego co pozostało oczywiście)

Do tej pory od Grzesiek_Gsi dostałem fotele od plusa (w końcu na czymś tyłek trzeba będzie posadzić, bo teraz ani foteli ani kierownicy nie było)

Fotki:
http://galeria.samorobki.pl


Jak widać, roboty czeka mnie masa...

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 29, 2013, 22:42:19 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Faktycznie roboty jest masa, mam nadzieję że się nie poddasz i doprowadzisz auto do ładu.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 29, 2013, 22:52:38 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Dobrze, że wreszcie się nim ktoś zajmie  <spoko>

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 29, 2013, 23:01:25 pm »

Offline narkee

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 71
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Plus 97 (downgrade MR89)
Niezłe bagno. Życzę wytrwałości.

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 29, 2013, 23:07:07 pm »

Offline Vein

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 2.7
No niestety, nawet momentami się zastanawiam czy nie dorwać zdrowszej budy i przespawać tył na borkowy i przełożyć przód, to raczej problemem by nie było... Ale co do czego, to na ten czas skupić się chcę na uruchomieniu silnika.
Z plusów to to, że dostałem do niego (podobno, nie miałem jak sprawdzić) komplet pouliretanów do zawieszenia.
Jeżeli chodzi o hamulce, to auto ich aktualnie nie posiada w żadnej formie, docelowo na przodzie będzie coś wentylowanego....

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 29, 2013, 23:24:05 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
roboty jest faktycznie w uj, ale cóż auto od żuka wiec nie ma sie co dziwić...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 29, 2013, 23:33:53 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
łomatku ale puzle...
Duzo wytrwałości życzę i przyjemnosci z dlubania

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 30, 2013, 00:44:41 am »

Offline mily24

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1344
  • Płeć: Mężczyzna
  • HEBEL TEAM - Ekipa z Krakowa
wiele razu mu sie przyglądałem i szczerze mówiąc dziwie sie że ktoś podjął sie kończenia tego projektu, no ale cóż.. wytrwałości życzę ;)
Daewoo Polonez '99 nowy 1.6GSI
Sweter mk2 1.8 KAMEI X1

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 30, 2013, 00:56:52 am »

Offline Vein

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 2.7
Gdybym go wcześniej obejrzał, to w życiu bym się na to nie zdecydował...

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 30, 2013, 09:38:14 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
żuczek taki druciarz?

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 30, 2013, 16:37:20 pm »

Offline Vein

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 2.7
Jeżeli chodzi o stronę blacharską, to Żuczek za to nie odpowiada, natomiast jeżeli chodzi o stronę mechaniczną oraz szczerość w opisaniu w jakim stanie kompletności i technicznym jest to auto faktycznie, to już tak. Aktualnie żeby cokolwiek przy silniku ruszyć, muszę wydać 400zł, co nie jest w kij dmuchał...

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 30, 2013, 16:51:56 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
podobało mi się określenie pewnego użytkownika innego forum typu "żalisz się czy chwalisz".
Jednym słowem szkoda Poloneza.......
na sam rozruch 400zł to duzo. W każdym razie życzę Ci abyś ten wynalazek ukończył bo chyba to jest rzeźba w g..........
 
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 30, 2013, 17:04:36 pm »

Offline Vein

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 2.7
Tak jak odpisałem na innym forum, jeszcze zdecydować się nie mogę ;) . Liczyłem, że to będzie inaczej wyglądało, ale jak to komuś powiedziałem, jedni wyjeżdżają na kilkanaście dni do "ciepłych krajów" a inni kupują stare polonezy :P

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 30, 2013, 17:08:00 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
na sam rozruch 400zł to duzo
- ty sobie jaja robisz czy poważnie to piszesz ? no chyba że nie masz pojęcia jakie kosztowne są przeróbki i swapy skoro tak piszesz. 400 na sam rozruch to kropla w morzu potrzeb i wiele osób robiących swapy chciałoby się w takiej kwocie zmieścić. Swap silnika w hondzie preludzie na silnik z accorda - koszt ponad 3000 zł , a silniki z jednej marki. Dam Ci tylko przykład swojej roboty - budowa silnika EFI 1.6 16v kosztowała ponad 6000 zł (nie licząc godzin mojej roboty) .... czy coś więcej muszę pisać ????

Dlatego piszę jak to wygląda od kuchni - nie poddawaj się, uruchom to i doprowadź do ładu czego Ci z całego serca życzę :)


« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2013, 17:11:14 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 30, 2013, 17:25:27 pm »

Offline Robi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 171
Huehuehue...Miłosz fajnie to podsumował.Wpakowałeś sie w gówno ;) Ale życze Ci powodzenia.

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 30, 2013, 17:28:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak to komuś powiedziałem, jedni wyjeżdżają na kilkanaście dni do "ciepłych krajów" a inni kupują stare polonezy :P
po pierwszym zostana ci tylko wspomnienia - niekoniecznie mile,
po drugim : sa dwa wyjscia
1- zostana ci wspomnienia,niekoniecznie mile
2- zostana ci wspomnienia i kupa jezdzacego zelastwa

wiec tak czy siak nie staracisz wzgledem egzotycznych przygód :p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 30, 2013, 18:42:17 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
na sam rozruch 400zł to duzo
- ty sobie jaja robisz czy poważnie to piszesz ? no chyba że nie masz pojęcia jakie kosztowne są przeróbki i swapy skoro tak piszesz. 400 na sam rozruch to kropla w morzu potrzeb i wiele osób robiących swapy chciałoby się w takiej kwocie zmieścić. Swap silnika w hondzie preludzie na silnik z accorda - koszt ponad 3000 zł , a silniki z jednej marki. Dam Ci tylko przykład swojej roboty - budowa silnika EFI 1.6 16v kosztowała ponad 6000 zł (nie licząc godzin mojej roboty) .... czy coś więcej muszę pisać ????

Dlatego piszę jak to wygląda od kuchni - nie poddawaj się, uruchom to i doprowadź do ładu czego Ci z całego serca życzę :)




no no no robię sobie jaja.
Zresztą nie obchodzi mnie ile Ciebie to kosztowało bo to Twoja osobista sprawa. Zdaje sobie z tego sprawę że Ty miałeś bazę o wiele lepszą a tu ///////// lepienie w glinie i wg mnie szkoda 400 zł w te cudo, lepiej kupić budę i zrobić to od podstaw, bo znając życie to pewnie patentów jest od groma.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 30, 2013, 18:56:06 pm »

Offline Vein

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 2.7
Te 400 zł to liczę, na samo uruchomienie silnika (który jak pisałem, miał być kompletny do podł. elektryki), a nie uruchomienie zmoty, żeby jeździła, do tego nie wiem czy kolejne 1000zł będzie wystarczające.

Ktoś poprosił mnie o informacje na jakim etapie jest to auto, więc opisuje, poza tym co jest powyżej to
1) silnik z przodu wisi na drewnianych dystansach (w celu dobrania poduszek)
2) skrzynia biegów... wisi, trzeba dorobić belkę pod skrzynię
3) brak flanszy wału na skrzyni biegów, trzeba kupić oryginalną i dorobić przejściówkę na wał od łady
4) zawieszenie przednie do skręcenia, bo jest rozkręcone, dodatkowo do przeróbki mocowanie wahacza górnego (szeroki zawias w wąskiej budzie nie przerobione)
5) przednie wzmocnienie wycięte, do zrobienia nowe
6) układ chłodzenia nie istnieje (kolejny majątek pójdzie na przewody układu chłodzenia, bo ich też nie mam)
7) jak pisałem, układ hamulcowy nie istnieje (od pompy po zaciski wszystko do zrobienia)

Nie będę się rozczulał nad karoserią, zabezpieczę antykorozyjnie jak mogę (szlifowanie, brunox epoxy na do coś zabezpieczającego), auto nie będzie wystawowe, na pewno lakiernika "zawodowego" nie zobaczy ponownie.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2013, 19:00:46 pm wysłana przez Vein »

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 30, 2013, 19:15:23 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A tyle druciarskich projektów żuczka na forach było pokazane... Chociażby jego borewicz, na którego wystarczyło spojrzeć zdjęcia wnętrza i spod maski. Do tego wystarczyło spojrzeć na swapa w Caro, które miał kiedyś Miłosz a zobaczyłbyś że nie warto kupować od tego kogoś cokolwiek i nie warto temu komuś zlecać jakąś robotę.

Niestety wpierdzieliłeś się w gówno, ale życzę Ci powodzenia w doprowadzeniu tego samochodu do stanu jaki sobie wymarzyłeś.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 30, 2013, 20:10:16 pm »

Offline Vein

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 2.7
No cóż, zostało zewrzeć poślady i robić dalej, mam kijowe nastawienie aktualnie, bo się finansowo wydutkałem