Autor Wątek: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW  (Przeczytany 19742 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 04, 2014, 18:48:18 pm »

Offline Vein

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 2.7
Podstawa filtra jest fabryczna, olej jest pchany przez chłodnicę a następnie przez filtr
tutaj: http://allegro.pl/chlodnica-oleju-bmw-e30-m20b25-m20b20-i3852677339.html jest taka podstawa jak mam i chłodnica jakiej bym potrzebował (ale jest komplet i w przyzwoitej cenie myślę)

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 04, 2014, 19:43:07 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
myślę że cena spoko - no chyba że znajdziesz sam wymiennik z wężami za ok 100 zł, ew bierz komplet, na podstawkę chętnego już masz ;)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 04, 2014, 21:14:27 pm »

Offline Vein

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 2.7
Aktualnie jak ktoś radził (a co sam wykombinowałem wcześniej i tylko mnie upewniło) minimum inwestycji i jak najwięcej rzeczy wykonywać.

Problem mój jest taki, jak mam czas, to nie zarabiam i nie mam kasy. Jak zarabiam i jakąś kasę mam, to czasu do pracy mam zero (niestety komfortu nie mam żeby po pracy pojechać i pogrzebać)

Praca w Warszawie, auto w Białymstoku :/

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 04, 2014, 21:17:23 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Problem mój jest taki, jak mam czas, to nie zarabiam i nie mam kasy. Jak zarabiam i jakąś kasę mam, to czasu do pracy mam zero
a to jest standardowy problem chyba każdego kto nie odziedziczył/ nie dorobił sie szybko dużej kasy...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 04, 2014, 21:57:36 pm »

Offline Vein

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 2.7
Leonek1321 - no niby tak, ale jeżeli ktoś ma warsztat w tym samym mieście to może po robocie pojechać albo w weekend, ja nie mam tego komfortu...

Aż mi powieka zaczęła dygać, przepływomierz który przyszedł okazał się uszkodzony (klapka połamana, w sensie klapka nie istnieje) a podobno auto na gazie nie jeździło... Będę gościowi to odsyłał...

Gościu się zgodził, no cóż, odeślę.

W "ostatnich dniach" udało sie mi jedynie zdemontować całą instalację elektryczną z silnika, zacząłem zakładać rozrząd (przez przykręcenie koła pasowego śrubą na krzyżak nie mogę tego szybko łatwo i przyjemnie zdemontować) i naszarpałem się z wyciągnięciem zaślepki aparatu zapłonowego (co się nie udało, będę jutro próbował znów grzejąc palnikiem propan-butan blok, ale tym razem zamrażając zaślepkę zamrażaczem w sprayu).
Dodatkowo wydmuchałem powietrzem i wyropowałem gniazda świec (żeby móc wykręcić świece nie uświniając wnętrza cylindrów)

Dogadałem się, dostanę aparat zapłonowy "klasyczny" (w sensie z podciśnieniowo sterowanym wyprzedzeniem zapłonu), sprawdzę zasadę jego działania (wyzwalania iskry)i znajdę pasujący do niego moduł zapłonowy. Jak zadziała "na stole" to zamontuje do poldka i sprawę zapłonu będę miał rozwiązaną.

Problemem jest jeszcze to, że za chiny ludowe, nie mogę przekręcić wałem o więcej niż 2/3 obrotu... Składam to na karb tego, że rozrząd nie jest spięty a silnik jest kolizyjny, jeżeli natomiast uda mi się ustawić rozrząd a nadal będzie ten problem (z wykręconymi świecami) to mam małe ziazi...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2014, 20:48:48 pm wysłana przez Vein »

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 10, 2014, 21:53:45 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
W pierwszej kolejności musisz to ogarnąć, bo jeśli silnik będzie stawał dęba to cała reszta mija się z celem.

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 11, 2014, 10:34:40 am »

Offline Vein

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 2.7
Zanim nie wykręcę świec i nie założę rozrządu to nic się nie dowiem.
Dziś będę rzeźbił.
Jeżeli mimo powyższego nadal będzie taki cyrk to dalej będę kombinował (odkręcenie wałków dźwigni zaworowych).

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 11, 2014, 10:50:02 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
na twoim miejscu tak dla czystej pewności rozkrecił bym ten silnik na cześci pierwsze...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 11, 2014, 21:12:16 pm »

Offline Vein

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 2.7
Dla czystej pewności w końcu wykręciłem świece, założyłem rozrząd i przekręciłem wałem.
Doskonale wiem, że fajnie by było go rozebrać na części pierwsze, ale w tym momencie muszę się upewnić czy w ogóle warto coś z tym robić, nie mam aktualnie czasu ani (jeszcze) miejsca gdzie mógłbym przy tym grzebać "na pełen gwizdek".
Tak samo nie wiem, czy nie podążyć za niektórymi sugestiami kolegów z forum...

Ze spraw zrobionych:
1) Zalałem silnik olejem, w końcu jest jakieś smarowanie ;)
2) Zdjąłem elektrykę silnika, wyszarpnąłem rozrusznik,
3) Wykręciłem świece, zlałem komory olejem, świece wyczyściłem i po pkt4 wkręciłem
4) Założyłem rozrząd, namęczyłem się żeby wyszarpnąć koło pasowe z przodu, ale poszło.
5) Zamówiłem zaślepki wałków popychaczy zaworowych
6) Założyłem filtr oleju bezpośrednio na blok (przez zakupiony nypel)

W efekcie silnik się obraca, czyli jest sukces

Muszę kupić elektromagnes rozrusznika (bo mi pękł) i komplet śrub do połączenia silnik/skrzynia+śruby do rozrusznika, były założone m8 a idą tam m10
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2014, 22:29:56 pm wysłana przez Vein »

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #69 dnia: Styczeń 12, 2014, 17:37:54 pm »

konradtl

  • Gość
Zdejmij chociaż głowicę i miskę i będziesz wszystko wiedział. koszt uszczelek >150zł.

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #70 dnia: Styczeń 12, 2014, 17:47:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
koszt uszczelek >150zł.
duzo to nie mowi ,bo moga i 500pln kosztowac ,to wtedy nie oplaca sie glowicy zdejowac :]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #71 dnia: Styczeń 12, 2014, 20:29:29 pm »

Offline Vein

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 2.7
Uszczelka głowicy 120-220zł do tego planowanie takiej głowicy to ze 100zł wyjdzie. Jak na "sprawdzenie czy jest ok" deko drogo jak na ten etap.
Musze wiedzieć na czym stoję, rozbabrać silnik to każdy potrafi, a ja muszę teraz mierzyć siły na zamiary. Gdy bym miałczas na zdejmowanie głowicy i miski olejowej to bym zrobił sobie w nubirze silnik, bo mi pierścienie strzeliły.

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #72 dnia: Styczeń 12, 2014, 21:22:58 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
a ja muszę teraz mierzyć siły na zamiary
gdybyś to robił od początku nie zabrał byś sie za to auto moim zdaniem...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #73 dnia: Styczeń 12, 2014, 23:10:55 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Powoli spokojnymi krokami, a będzie dobrze :).   

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #74 dnia: Styczeń 13, 2014, 07:22:33 am »

Offline Vein

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 2.7
Leonek - racja, mogłem zajechać do Krakowa i obrócić się na pięcie. O, przepraszam, nie mogłem (ale to omówiliśmy na wcześniejszych kartach tego wątku)! Chciałbym prosić o zaprzestanie dalszego mnie demotywowania, bo sprawy to nie ułatwia. Sytuacja z autem jest jak widać, traktuję to jako stan wyjściowy, nie mam możliwości cofnięcia się w czasie i zmiany decyzji (gdybym miał możliwość, to chciałbym istotniejsze decyzje zmienić niż zakup poloneza), czego się podjąłem to trzeba kontynuować.

Łukasz - racja, małe kroki, co też i czynię.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2014, 07:37:29 am wysłana przez Vein »

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 13, 2014, 09:09:55 am »

Offline robercik782

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
  • Płeć: Mężczyzna
    • FIAT 125
Łukasz ja bardzo mocno trzymam kciuki za powodzenie Twojego projektu. Podlasie będzie dumne z fajnego Borka 2,7.

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 13, 2014, 10:00:46 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Mój projekt od zawsze jest bez sensu i od zawsze trwa wiecznie a w międzyczasie jeździ, więc powodzenia :) Tylko ja nie piszę na forum o tym co zrobiłem ani jak jeździ, bo po co :) - wystarczy popatrzeć na wypowiedzi w Twoim temacie.

Pozdro i powodzenia!

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 13, 2014, 10:27:59 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
kolega kupił kupe złomu od druciarza która wymaga ogromu pracy oraz środków i tego mu współczuje, mam jednak nadziej że uda mu sie zrobić to tak jak należy i cieszyć sie nietuzinkowym pojazdem ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 13, 2014, 18:54:12 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Żebyś nie popełnił tego samego błędu z silnikiem co ja zrobiłem... Kupiłem silnik,wsadziłem go do samochodu bez sprawdzenia i okazało się ze silnik można wywalić na złom... Jeżeli chcesz mieć pewnosć to zdzieraj głowice i zobacz co tam siedzi w cylindrach... 300 ziko to nie fortuna a bedziesz wiedział na czym stoisz.

Odp: Zmotolonez, czyli borek z 2.7 z BMW
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 17, 2014, 10:53:36 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 681
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360