A tak w ogóle GSi jest w stanie "rozpoznać" i wykorzystać benę 98 ? Gdzieś spotkałem się z opinią ,że dzięki niej spalanie spadło o 1 litr , silnik pracuje ciszej no i że niby osiągi lepsze i inne cuda na kiju
...i +20 do mocy, +10 do prestiżu
Silnik benzynowy zaprojektowany "pod 95 oktanów" (zwłaszcza
nie wysilony - jak np. polonezowska ohvka) będzie tak samo pracował na 98. Chodzi w tym tylko o to, że od tej liczby oktanowej nie powinno następować spalanie stukowe... Wszystkie inne "pozytywne odczucia" (poza siłą autosugestii: wydałem więcej = ma być lepiej) wiążą się raczej z wyższą jakością samego paliwa (o którą np. Vervę, jako produkt "flagowy" można posądzać) niż tankowanej "na co dzień" budżetowej 95-ki... Że 95ka pewnie na wielu stacjach często nawet 90 oktanów nie ma, a 98 ociera się tylko o 95 już nie wspominam
Auto przede wszystkim mniej pali.Na 10l 95 z Auchan zrobiłem ledwo 90 a na 98 Vervie ponad sto.To na bank.Aaa co do subiektywnych odczuć to wydaje mi sie,że ciut lepiej sie zbiera.Ogólnie polecam, bo to sie po prostu opłaca nawet mając na uwadze tą różnice 20gr na litrze.
A co tu w ogóle porównywać?
Priorytetem dla stacji, która ma być najtańsza w całej okolicy (co Orlen z reguły ma głęboko w du..e, bo od tego ma budżetową Bliską) i przyciągać klientów do marketu, raczej nie jest najwyższa, a wręcz "minimalna dopuszczalna" jakość (=najniższa cena); zresztą - proponuję choćby zwrócić uwagę na tabliczki wywieszone na każdym słupie na Auchan informujące o zawartości bio-etanolu w litrze paliwa
Natomiast Verva... jak już pisałem powyżej.
Proponuję więc porównywać np. 95 i 98 z jednej stacji i wtedy zobaczyć czy faktycznie będzie taka wielka różnica. A "jeśli nie widać różnicy to ..."