Autor Wątek: FSO Polonez Rally  (Przeczytany 92456 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #380 dnia: Listopad 07, 2016, 21:02:27 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Na jakie auto przesiadka ? ;)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #381 dnia: Listopad 07, 2016, 21:31:26 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #382 dnia: Listopad 07, 2016, 21:34:09 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
E tam, na bank jest do odratowania. Zgaduję że po prostu inne plany już były wcześniej.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #383 dnia: Listopad 11, 2016, 19:51:05 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Na jakie auto przesiadka ? ;)
Chyba ma to co Wodniak

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #384 dnia: Listopad 12, 2016, 16:37:45 pm »

Offline Smar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 135
E30? Fajne auto. Dużo lepsze na stracie, dużo gratów dostępnych "z półki". Ostatnio takim staruje, (1.8 IS - silnik seria, zawias typowo torowy), ale mnie ciągnie właśnie w odwrotną stronę: do polneza :)
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14720397_1299128066778053_3595293065878745961_n.jpg?oh=269caa1aad81008b20a4b00520064c65&oe=58C9F0F8
Caro 1.5 GLI ("Zielony" - poległ); Caro 2.0 GLE (Poldoford - poszedł w świat); Caro 1.9D (Klekot - sprzedany); Caro 2000 DOHC (Czarny - poległ); Borewicz 2000 DOHC ("Czarnobyl"- jeździ u Hoffmana );
Caro 1.6 16v (Groszek)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #385 dnia: Listopad 12, 2016, 23:03:24 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Z tego co kojarzę to Artur Wodniak rekonstruuje Poloneza 1600 którym startował w 94 roku.

dużo gratów dostępnych "z półki"

Jeśli namierzyć źródła tanich szper z Węgier albo wstawić zawieszenie z E30 do Poloneza to może się okazać że graty dostępne z półki, ale cenowo wychodzi podobnie.
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2016, 23:06:54 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #386 dnia: Listopad 12, 2016, 23:10:50 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
No niby e30 fajne ale to nie to,ale sila wyzsza .Polonezem mozna sie scigac w amatorkach wyzej juz niestety nie mozna (brak homo), a nie widzi mi sie robic go wedlug homo ,bo porzadna replika zeby jechala to wydatek rzedu 100 tys.A nie chce sie meczyc z jakims 120 konnym dohc.Szybko jadacy polonez robie wszedzie wiekszac furore niz  bmw serii M.
Jakiegos Poloneza do amatorek jeszcze wyskladam.Dobrze zrobiony jest naprawde szybki i konkurencyjny.

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #387 dnia: Listopad 12, 2016, 23:30:49 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Nie namawiam, bo koszty pewnie i tak spore, a serwis trudniejszy, ale taka mała podpowiedź za Ziółkowskim: Węgrzy robią DOHCe lepiej i taniej.  :P
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #388 dnia: Listopad 13, 2016, 00:28:16 am »

Offline bred

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 221
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez fiat syrena tarpan
Jeśli możesz rozwiń temat tych węgierskich dohc

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #389 dnia: Listopad 13, 2016, 00:41:30 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Ja wiem tylko tyle że płace na Węgrzech są znacznie niższe niż u nas, a Ziółkowski (właściciel jednej z mocniejszych rekonstrukcji Poloneza 2000) : https://www.youtube.com/watch?v=ahTIGeZWRZw
w WRC Magazyn Rajdowy pisał że silnik zamówił właśnie na Węgrzech, bo tam dobrze ogarniają starocie Fiata i robią to za niższe pieniądze.
Trzeba by obadać temat, albo kontaktując się z Ziółkowskim, albo z Kenyikiem, albo przeszukiwać węgierski internet np. za wsparciem tłumacza google.
Dla Węgrów np. nie jest problemem zrobienie kłowej skrzyni czy szpery do Łady czy Fiata w ludzkich pieniądzach, np. firma Dogbox:
http://www.dogbox.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=52&Itemid=84&lang=en
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2016, 00:56:14 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #390 dnia: Listopad 13, 2016, 09:48:11 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Dla Węgrów np. nie jest problemem zrobienie kłowej skrzyni czy szpery do Łady czy Fiata w ludzkich pieniądzach, np. firma Dogbox:
mówisz o ludzkich pieniądzach, tak przejrzałem ich strone i w sumie żadnej ceny nie widziałem, orientujesz się o jakich kosztach mówimy ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #391 dnia: Listopad 13, 2016, 13:19:39 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Dla Węgrów np. nie jest problemem zrobienie kłowej skrzyni czy szpery do Łady czy Fiata w ludzkich pieniądzach, np. firma Dogbox:
mówisz o ludzkich pieniądzach, tak przejrzałem ich strone i w sumie żadnej ceny nie widziałem, orientujesz się o jakich kosztach mówimy ?
No i wlasnie  zawsze schodzi to do jednego sedna sprawy , ktos cos slyszal od kogos,,cos widzial,cos do niema,a nie ma zadnych konkretnych informacji potwierdzajacych.
Przewagam bmw w tym wypadku jest gigantyczna.W przypadku e30 wchodze na allegro zamawiam co chce i przychodzi mi do domu w normalnych pieniadzach .
A w przypadku poloneza jest lipa nic nie ma ,wszystko trzeba robic dorabiac przerabiac,albo wydac kwoty rzedu 20 tys na skrzynie,7 szpera, szukac pytac ,jedni wiedza ale nie powiedza,zadnych informacji gdzie co jak.
Do wszystkiego trzeba dochodzic samemu i dlatego nikt nie chce sie dzelic swoja wiedza ,sam eksperymentowalem przez 2 lata i teraz tez juz jestem madrzejszy  o rozne rzeczy i inaczej bym zrobil to czy owo na chwile obecna. Dlatego nastepny polonez jakiego zrobie to bedzie juz naprawde cos dobrego.

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #392 dnia: Listopad 13, 2016, 18:39:07 pm »

Offline rafalb

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
    • polonez c klasa 83
czesc.
napisał byś kilka słów o zawieszeniu w twoim polonezie ? bardzo ładnie się to sprawuje. jakie resory, kolumienki, sprężyny, amorki, pochylenia. jeśli oczywiście można. pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #393 dnia: Listopad 13, 2016, 21:20:45 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
mówisz o ludzkich pieniądzach, tak przejrzałem ich strone i w sumie żadnej ceny nie widziałem, orientujesz się o jakich kosztach mówimy ?

Szpery do Łady i Fiata np. wyprodukowane w Rosji lub na Węgrzech kosztują 1 - 2 tys zł. Konkretnie firma Val Racing, cena z 2016 roku. Eksportują cały świat, klienci w Polsce i Australii zadowoleni, więcej nie chciało mi się szukać.
Kłopot polega na tym że bez znajomości angielskiego/niemieckiego/rosyjskiego, można od razu odpuścić sobie szukanie. No i trzeba mieć pewną biegłość wybieraniu słów - kluczy dla wyszukiwarki.

Przewagam bmw w tym wypadku jest gigantyczna.W przypadku e30 wchodze na allegro zamawiam co chce i przychodzi mi do domu w normalnych pieniadzach .

Oczywiście. Sama dostępność części od ręki to ogromna oszczędność czasu przedewszystkim.
Głupie szukanie wykonawców i wymiana maili zajmuje całe godziny.
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2016, 21:28:05 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #394 dnia: Listopad 13, 2016, 21:39:05 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Szpery do Łady i Fiata np. wyprodukowane w Rosji lub na Węgrzech kosztują 1 - 2 tys zł. Konkretnie firma Val Racing, cena z 2016 roku. Eksportują cały świat, klienci w Polsce i Australii zadowoleni, więcej nie chciało mi się szukać.
coś wiadomo z wytrzymałością ? bardziej w sumie ciekawią mnie te skrzynie bo troszkę mi się nie uśmiecha kłaść 12 koła za quaife
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #395 dnia: Listopad 13, 2016, 22:32:32 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Trzeba by dłużej pogrzebać w temacie.

Val Racing robi podobno dobre szpery, prędzej padają półosie niż ich dyfry.
Do Dogboxa napisałem po angielsku i po czymś zbliżonym do węgierskiego. Zobaczymy czy odpiszą.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #396 dnia: Listopad 14, 2016, 23:28:19 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Otrzymałem odpowiedź z firmy Dogbox następującej treści:

"The Fiat 131 5 speed gearbox price :2200 Euro netto

I need the donor (original) gearbox.

Lsd price:500 Euro netto

The prices is netto +20% Vat."

Co oznacza:

Cena skrzyni do Fiata 131 to 2200 Euro netto
Potrzebuję do wykonania oryginalnej skrzyni.
LSD kosztuje 500 Euro netto.
+ 20% VAT

Na złotówki to wyjdzie koło 11 600zł za skrzynię do 2.0 oraz 2640zł za szperę do Fiata 124/125 przy obecnym kursie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #397 dnia: Listopad 15, 2016, 00:56:02 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
A nie ciekawszą opcją była by skrzynia 6-biegowa (jeśli nie pchamy się w jakieś repliki oczywiście) ?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #398 dnia: Listopad 15, 2016, 02:51:04 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Zapytałem o 5 biegową, bo co prawda regulamin HRPP jest dość liberalny w stosunku do wymogów dla klas nie-historycznych ale wymaga żeby skrzynia miała tyle biegów co historycznie.
W każdym razie pogląd na ceny macie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Rally
« Odpowiedź #399 dnia: Listopad 22, 2016, 17:32:52 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Zrobiła sie ładna pogoda to pojezdziłem troche V-łka.Oryginalne przełozenie z gli 3.9 jest za krotkie do tego silnika i skrzyni ,mysle ze najlepsze bedzie z diesla . 3 litrowa omega nie ma zadnych szans z Polonezem .Jezdzi sie bardzo przyjemnie z takim zapasem mocy i momentu ,przyspiesza super z kazdych obrotow i na kazdym biegu.
Teraz pytanie czy wazył ktos seryjnego plusa?Bo ja zapomnialem na seryjnym silniku .Z v-lka wynik mnie zaskoczyl :]A oprocz silnika wlecialy jeszcze duze hamulce na przod i 3 piora do tylu wiec tez pare kg
Taka mała prezentacja
https://www.youtube.com/watch?v=UDwDlBRzgEM&feature=youtu.be