Autor Wątek: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?  (Przeczytany 21790 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 12, 2018, 22:00:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
44 w czym siedziało?
z pamieci nie wiem, trzeba by przejrzec katalog
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 12, 2018, 22:04:51 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1676
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Na razie przerzucam katalog Mikody i owszem, w wysokości 43,50 się trafiają, ale średnica 286 mm. 257 na razie nie znalazłem.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 12, 2018, 22:41:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moze mi sie pomerdalo z 280mm ,a moze jednak nie ,bo przegladalem tez tarcze 260mm na rozstaw 4x100 ,zeby zwiekszyc wybor
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 13, 2018, 07:58:53 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1324
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
b) tarcze wentylowane 257mm, który to zestaw wyjąłem z marea weekend i przymierzyłem na zwrotnicy "truck lucas".
Przyznaję, że nie testowałem 257 na zwrotnicy z Lucasa (nie trucka), ale w weekend zbadam.
Odkopuję i dopisuję: w tym wypadku konieczne również podkładki dystansujące między zwrotnicę a jarzmo, tak na oko ze 3mm
O, widocznie w tamten weekend nie zbadałem ;-) Dzięki za sygnał, sam też już wiem, zestaw jeździ, zbieram w całość:

a) tarcze wentylowane 240mm, zestaw z palio weekend na zwrotnicy "caro lucas",
b) tarcze wentylowane 257mm, zestaw z marea weekend na zwrotnicy "truck lucas".
c) tarcze wentylowane 257mm, zestaw z marea weekend na zwrotnicy "caro lucas" - potrzebna podkładka dystansująca 3-4mm (płytka lub choć grube podkładki).
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 13, 2018, 11:44:46 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2282
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
mówicie tu o zwrotnicy czy o płycie kotwicznej? zwrotnice są przecież takie same w trucku jak i nie trucku
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2018, 11:47:33 am wysłana przez Mariusz# »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 13, 2018, 12:59:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak ktos nie potrafi odkrecic plyty kotwicznej, to wymienia calosc,czyli zwrotnice z piasta ;)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 13, 2018, 15:19:34 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
wysokość tarczy ok. 44 miały chyba jakieś nowe łady ale tam 4x100 i coś koło 260mm
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 13, 2018, 16:09:14 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Podjąłem ciężką próbę ogarnięcia informacji z forum o swapie hamulców, ale nikłe z tego efekty. Koledzy stosują różne tarcze o tej samej średnicy, ale innych odsadzeniach i jednemu wchodzi bez podkładek innemu nie. Myślę, że najwyższy czas wyjść z PRL przestać używać ogólnych określeń i zacząć numerów części. Proponuję, aby ustalić jednoznacznie co do czego pasuje i  stworzyć wreszcie dokładną listę kompletacji np. "piasta bendix + zacisk nr X + jarzmo Y + tarcza nr Z = bez podkładek, użyć klocków X" itd.

Po przewertowaniu katalogów omawiane części z najczęściej wspomnianej Sieny/Palio/Marea mają oznaczenia:


Tarcza 240 FIAT 46419204  =  TRW DF4037 ; Brembo 09.6725.10 ; ATE 24.0120-0193.1 ; Girling 6040371 ; Mikoda 0333


Tarcza 257 FIAT 60811266  =  TRW DF2686 ; Brembo 09.5870.11 ; ATE 24.0120-0142.1 ; Girling 6026861 ; Mikoda 0322



Średnica 257 jest popularna i występują np. 2 typu w Fiat Croma grubość 20 i 22mm o innych wymiarach niż Siena/Palio
  • Croma grubość 20  FIAT 82433860  =  ATE 24.0120-0129.1 ; TRW DF1742
  • Croma grubość 22  FIAT 82451441  =  ATE 24.0122-0130.1 ; TRW DF1743

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 13, 2018, 18:16:26 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1324
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
mówicie tu o zwrotnicy czy o płycie kotwicznej? zwrotnice są przecież takie same w trucku jak i nie trucku
Tak i nie tak.
Zależy z czego się wychodzi. Jeśli z bendixa, to płyta jest inna i piasta jest inna i osłona.
Dlatego gdzieś wyżej pisałem na czym mierzyłem zaciski z jarzmami i tarcze.

Zgadza się KGB?, czy też Ty mając kompletną zwrotnicę byś jednak rozkręcał obie aby udowodnić swoje tezy?
Chyba nie, tym bardziej, że najlepiej to zrobić przy jakimś remoncie/regeneracji zawieszenia obejmującym sworznie.
|

Podjąłem ciężką próbę ogarnięcia informacji z forum o swapie hamulców, ale nikłe z tego efekty. Koledzy stosują różne tarcze o tej samej średnicy, ale innych odsadzeniach i jednemu wchodzi bez podkładek innemu nie. Myślę, że najwyższy czas wyjść z PRL przestać używać ogólnych określeń i zacząć numerów części.
pomysł o tyle dobry, co słaby, bo skąd mam znać numer katalogowy jarzm, zacisków, tarcz, kiedy je wykręcałem ze stojącego auta? Wykręciłem, przymierzyłem do zwrotnicy (kompletnej, ma się rozumieć) i wiem czy gra czy nie.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2018, 18:26:01 pm wysłana przez lesor#1973 »
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 13, 2018, 19:16:55 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
pomysł o tyle dobry, co słaby, bo skąd mam znać numer katalogowy jarzm, zacisków, tarcz, kiedy je wykręcałem ze stojącego auta? Wykręciłem, przymierzyłem do zwrotnicy (kompletnej, ma się rozumieć) i wiem czy gra czy nie.
Ja na złomie przeprowadzając swap hamulców w Astrze spisywałem numery VIN i na tej podstawie ostatecznie zidentyfikowałem zależności, ale w Fiatach na prawdę nie ma takiej potrzeby (bo nie ma aż tylu podtypów i systemów różnych firm). Mam na myśli, że wykręcając dajmy na to na złomie tarcze 240 z palio można kontrolnie spojrzeć na rysunek tarczy 240 i porównać kluczowe wymiary potwierdzić, że to co mam w rękach musi mieć faktycznie taki numer i pasuje. Na priv z przyjemnością pomogę zidentyfikować co masz.

Wtedy jak ktoś następny chce szukać tarcz wie, że musi szukać na złomie tarczy nr XYZ którą sobie sprawdził w internecie, że występuję w takim i takim modelu i ma takie wymiary charakterystyczne i na pewno mu spasuje  - wszyscy zadowoleni <ok>
______________________________________________________________________________________________

Odrębny temat to występowanie w modelach Siena/Palio zacisków hamulcowych z różną średnicą tłoczka 48 i 54mm. Jedyna jednoznaczna informacja na forum to wymagane dłuższe elastyczne przewody hamulcowe z gwintem takim jak lucas (M10x1), ale konkretnie jakiej długości?

Oznaczenia zacisków: [niestety w katalogach nie znalazłem jarzm "luzem"]

Sprężyna zacisku   FIAT 7551056  =  TRW PFK214 ; Brembo A02245

Zacisk LP 48mm   FIAT 7078619  =  Brembo F23103
Zacisk PP 48mm   FIAT 7078620  =  Brembo F23102


Zacisk LP 54mm   FIAT 7079757 ; 7079193  =  TRW BHW815E ; Brembo F23104
Zacisk PP 54mm   FIAT 7079758 ; 7079192  =  TRW BHW814E ; Brembo F23105

  • Zewnętrznie zaciski wydają się takie same. Czy zaciski i jarzma są w Siena/Palio rozmiarowo różne, czy wzajemnie zamienne?
  • Jakiej długość dorobić przewód elastyczny przód do modyfikacji?

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 13, 2018, 20:35:33 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
a) tarcze wentylowane 240mm, zestaw z palio weekend na zwrotnicy "caro lucas",
b) tarcze wentylowane 257mm, zestaw z marea weekend na zwrotnicy "truck lucas".
c) tarcze wentylowane 257mm, zestaw z marea weekend na zwrotnicy "caro lucas" - potrzebna podkładka dystansująca 3-4mm (płytka lub choć grube podkładki).

Wtrącę się ponieważ ogarniałem temat swapu hamulca na 257 oraz 284 mm. Płyta kotwiczna z truck lucas 259mm, odsuwa zacisk od osi obrotu koła, w celu montażu większej tarczy. Podkładki lub płytka są w celu ustawienia jarzma odpowiednio do tarczy hamulcowej.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 13, 2018, 21:25:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
KGB?, czy też Ty mając kompletną zwrotnicę byś jednak rozkręcał obie aby udowodnić swoje tezy?
Chyba nie
chyba TAK, a raczej na pewno tak zrobie i to nie w celu udowadniania tezy, tylko z bardzo trywialnego powodu:
po co mialbym zamieniac piasty o przebiegu ponizej 50kkm z lozyskami, ktorych stan jest mi znany, na piasty z Trucka z przebiegiem powyzej 250kkm z lozyskami, ktorych stan jest mi blizej nie znany ,a nawet watpliwy


Odrębny temat to występowanie w modelach Siena/Palio zacisków hamulcowych z różną średnicą tłoczka 48 i 54mm. Jedyna jednoznaczna informacja na forum to wymagane dłuższe elastyczne przewody hamulcowe z gwintem takim jak lucas (M10x1), ale konkretnie jakiej długości?
mozliwe, ze zaciski 48mm wystepuja w wersji bez ABS ,a 54mm w wersji z ABS,
co do dlugosci przewodow hamulcowych, to trzeba to zmierzyc na aucie i dobrac odpowiedni,
ja przenioslem zaciski w lucasie z tarczy 240 na tarcze 278 i przewodow nie zmienialem (chociaz kupilem dluzsze od trucka na zapas) - sprawdzilem,ze nie jest to konieczne,bo przewody nie zalamuja sie i nie zerwą - ale mam ZFa, moze auto przez to slabiej zawraca i gdyby bylo JKC to przewody moglyby sie zerwac
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2018, 21:30:56 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 13, 2018, 22:59:47 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Przewody z cieniacza powinny podejść. Są trochę dłuższe od lucasowych osobowych.

Zaciski z fiata z tłoczkiem 48 nie były przypadkiem w komplecie z tarczami 240?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 14, 2018, 00:42:42 am »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
  • Zewnętrznie zaciski wydają się takie same. Czy zaciski i jarzma są w Siena/Palio rozmiarowo różne, czy wzajemnie zamienne?
Według informacji zasięgniętych z forum o palio - zaciski 48/54 są całkowicie zamienne między sobą, jedynie jarzma są przypisane do wielkości tarczy (determinują przecież odsadzenie)

Zaciski z fiata z tłoczkiem 48 nie były przypadkiem w komplecie z tarczami 240?
Nie - wedle forum o palio fabrycznie przy tarczy 240 mogły być oba rozmiary tłoczka

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 14, 2018, 05:39:30 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Czyli kgb może mieć rację.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 14, 2018, 11:00:16 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1324
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
KGB?, czy też Ty mając kompletną zwrotnicę byś jednak rozkręcał obie aby udowodnić swoje tezy?
Chyba nie
chyba TAK, a raczej na pewno tak zrobie i to nie w celu udowadniania tezy, tylko z bardzo trywialnego powodu:
po co mialbym zamieniac piasty o przebiegu ponizej 50kkm z lozyskami, ktorych stan jest mi znany, na piasty z Trucka z przebiegiem powyzej 250kkm z lozyskami, ktorych stan jest mi blizej nie znany ,a nawet watpliwy

Aha. No ale żeby zamienić płyty kotwiczne to trzeba zdjąć piastę; różnimy się tym, że ja nie zostawiłbym wtedy łożyska po 50kkm ani po 250kkm lecz dał nowe, to raz a dwa, że po prostu miałem (i mam) gotowe kompletne, więc odeszło rozkręcanie czy odcinanie czterech śrub, oszczędziłem też blaszki. W ręku zostały kompletne zwrotnice z fantastycznym łożyskiem po 30kkm. Rożnicę w piastach zostawiam na boku.


Jedyna jednoznaczna informacja na forum to wymagane dłuższe elastyczne przewody hamulcowe z gwintem takim jak lucas (M10x1), ale konkretnie jakiej długości?

Konkretnie to 3-4cm dłuższe niż oryginalne do "Lucas".
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 14, 2018, 15:25:21 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Rozróżnienie zewnętrzne zacisków Siena/Palio 48/54

48 - płaska powierzchnia korpusu pod tłoczkiem
54 - charakterystyczny dzióbek na korpusie poniżej tłoczka

FIAT 7078619 7078620
FIAT 7079757 7079193 7079758 7079192
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2018, 15:28:49 pm wysłana przez AUTOSAN »

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 16, 2018, 19:00:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
No ale żeby zamienić płyty kotwiczne to trzeba zdjąć piastę; różnimy się tym, że ja nie zostawiłbym wtedy łożyska po 50kkm ani po 250kkm lecz dał nowe
zdjecie piasty nie stanowi dla mnie problemu, bo i tak co jakis czas sprawdzam i reguluje luz na lozyskach,
za to na pewno roznimy sie  tym,ze Ja nie mam w zwyczaju wymieniac sprawnych rzeczy na nowe, bo to jest nieekonomiczne, nieekologiczne i po prostu glupie - a najlepiej jest, gdy wyjdzie bonus w postaci nieprawidlowego dzialania nowego elementu, bo wtedy sam pomyslodawca uswiadamia sobie jakie to bylo glupie ;]
a w samych lozyskach to pewnie roznice miedzy nami wynikaja z tego, ze ja reguluje luz, wiec u mnie lozyska w piastach wytrzymuja 150kkm i nawet przez mysl by mi nie przeszlo, zeby sie ich pozbywac po 50kkm,
że po prostu miałem (i mam) gotowe kompletne, więc odeszło rozkręcanie czy odcinanie czterech śrub, oszczędziłem też blaszki.
w sumie nie wiem po co ta dyskusja,skoro w rezultacie poparles moje twierdzenie,ze kto potrafi to bez problemu zmieni plyty kotwiczne, a kto nie potrafi ten szuka prostszych rozwiazan by osiagnac zamierzony cel


Rozróżnienie zewnętrzne zacisków Siena/Palio 48/54

48 - płaska powierzchnia korpusu pod tłoczkiem
54 - charakterystyczny dzióbek na korpusie poniżej tłoczka
na obrazku oba wygladaja na taka sama szerokosc chwytu, wiec mozna zalozyc, ze w obu przypadkach wystepuje tarcza wentylowana
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 16, 2018, 20:21:07 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ja miałem wentyle 257mm z Tipo 2.0 i wymagane były podkładki między jarzmo a płytę kotwiczna grubości ok 7-8 mm. Jak dobrze pamiętam założenie piast z bendixa eliminowalo montaż tych podkładek przez co diagnosta na stacji nie zauważył większych hamulcy i co bardziej, że jest coś kombinowane ;)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 16, 2018, 21:52:21 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja też miałem taki zestaw i na piaście bendixa miałem 3mm podkładki. Nikt nigdy się nie przyczepił.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.