Autor Wątek: Kinematyka przedniego zawieszenia  (Przeczytany 21737 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #80 dnia: Luty 07, 2015, 19:24:44 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
GeabryS z tego co pamietam mial wlasnie robione wchacze

mi wyszlo troche problemow z drazkiem reakcyjnym przy takm przesunieciu..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #81 dnia: Luty 07, 2015, 23:49:50 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Ja w daleko idących planach mam właśnie zamiar zmienić koła ale wszystkie modele, które najbardziej mi podchodzą zaczynają się od 8 cali. Dlatego już rozmyślam jak uniknąć ewentualnego obcierania o wahacz.
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #82 dnia: Luty 08, 2015, 00:13:48 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ET10 uchroni wahacz od ocierania, ale to akurat najmniejszy problem
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2015, 00:18:02 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #83 dnia: Czerwiec 23, 2015, 18:49:18 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Jestem po pierwszych jazdach testowych po zmianie miejsca mocowania dolnego wahacza do belki zawieszenia. Otwór zrobiłem 30 mm wyżej i 7 mm na zewnątrz. Dało to na jednym kole pochylenie -2,5*, a na drugim 3*, bez podkładek w górnym wahaczu. Pochylenie koła zmniejszyłem podkładkami do -1.5*, KWSZ mam ustawiony na 7* i zbieżność na 0, bałem się, że mi drążków nie starczy, ale jest ok ;) Zmiana baaardzo na plus, samochód nie jest ani trochę podsterowny, Jak tył jest w poślizgu to przód sie trzyma na szynach. Na koleinach nieco bardziej nerwowy, ale coś za coś. Ogólnie gorąco polecam ;)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2015, 18:51:12 pm wysłana przez zacekpl »

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #84 dnia: Czerwiec 23, 2015, 19:06:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Otwór zrobiłem 30 mm wyżej
a tyle miejsca jest w belce, czy cos potraktowales mlotkiem ?

ustaw kola zbieżnie - po pol milimetra na drazku nie zbawi ich w kwestii wytrzymalosci uzwojenia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #85 dnia: Czerwiec 23, 2015, 19:25:28 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Cytat: zacekpl w Dzisiaj o 18:49:18
Otwór zrobiłem 30 mm wyżej
a tyle miejsca jest w belce, czy cos potraktowales mlotkiem ?

Jest miejsce, wahacz się mieści i przy ugięciu nie trze o belkę.
ustaw kola zbieżnie - po pol milimetra na drazku nie zbawi ich w kwestii wytrzymalosci uzwojenia

Nie widzę sensu.

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #86 dnia: Czerwiec 23, 2015, 20:37:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sens jest taki,ze kola sie rozchodza na zewnatrz, wiec trzesz opony od srodka i pogarszasz stabilnosc zachowania toru jazdy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #87 dnia: Czerwiec 23, 2015, 21:36:31 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
sens jest taki,ze kola sie rozchodza na zewnatrz, wiec trzesz opony od srodka i pogarszasz stabilnosc zachowania toru jazdy

Negatyw jest na tyle niewielki, ze nie ma sensu tego robić, odkształcenie opony kompensuje pochylenie. Zobacz jak jest np w mercu 190 czy Fordzie Scorpio/Sierra na tylnej osi, negatyw jest i jakoś nic nie zdziera a stabilność wzrasta.

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #88 dnia: Czerwiec 23, 2015, 22:23:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie mowie o negatywie,tylko  zbieznosci,
ale gdy polaczysz negatyw z rozbieznoscia to z oponami dzieja sie ciekawe rzeczy - jak masz kase na nowe to sam sprawdz ; bedzie szybciej jak ustawiz zbieznosc na -10mm


w mercu 190 czy Fordzie Scorpio/Sierra na tylnej osi, negatyw jest i jakoś nic nie zdziera a stabilność wzrasta.
stabilnosc toru jazdy prosto nie wzrasta przy negatywie z tylu ,bo pochylenie kol z tylu nie ma znaczenia dla stabilnosci jazdy prosto - kola tylne nie sa skretne, ani kierujace,

nie prawda ,ze opony na osi napedzanej nie zuzywaja sie nierownomiernie w przypadku duzych pochyleń kol - przy negatywie szybciej wyciera sie bieżnik od srodka ,a przy pozytywie od zewnatrz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #89 dnia: Czerwiec 24, 2015, 12:45:00 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
stabilnosc toru jazdy prosto nie wzrasta przy negatywie z tylu ,bo pochylenie kol z tylu nie ma znaczenia dla stabilnosci jazdy prosto - kola tylne nie sa skretne, ani kierujace,
Dla jazdy na wprost nie ma to znaczenia, ale na zakręcie już tak.


nie prawda ,ze opony na osi napedzanej nie zuzywaja sie nierownomiernie w przypadku duzych pochyleń kol - przy negatywie szybciej wyciera sie bieżnik od srodka ,a przy pozytywie od zewnatrz

Nie wiem jaki negatyw mam w Sierrce bo zwiększa się wraz z ugięciem zawieszenia, ale myślę, że ok -1,5*. Jeżdze tym dość dużo na codzien i nie zauważyłem, tego zjawiska. Jak pojeżdżę Polonezem na obecnym setupie to zwrócę uwagę na zużycie opon. W każdym razie nie sądzę aby zbieżne koła z przodu spowodowały jakąś zmianę na lepsze w prowadzeniu, a opony przy mojej jeździ i tak wymieniam często ;)

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #90 dnia: Czerwiec 24, 2015, 13:07:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Dla jazdy na wprost nie ma to znaczenia, ale na zakręcie już tak.
ale to nadal ma sie nijak do kol przednich, bo te ustawione nieprawidlowo nie pozwola na stabilna jazde prosto ani na zakretach,
tylko na zakretach ciezko cos mocno popsuc,jezeli chodzi o zbieznosc

Nie wiem jaki negatyw mam w Sierrce bo zwiększa się wraz z ugięciem zawieszenia, ale myślę, że ok -1,5*. Jeżdze tym dość dużo na codzien i nie zauważyłem, tego zjawiska. Jak pojeżdżę Polonezem na obecnym setupie to zwrócę uwagę na zużycie opon.
negatyw lub pozytyw w granicach do 1.5* jest malo odczuwalny dla opon - roznica w zuzyciu tez bedzie,ale zauwazysz dopiero,gdy dojedziesz opony do konca i maja symetryczny bieżnik, bo na popularnych ostatnio asymetrycznych nie ma punktu odniesienia,
prblem w tym,ze widuje samochody z rozkraczonymi kolami o jakies 3-5* (tylnymi, bo przedniego McPhersona nie sposob rozkraczyc przeladowaniem)


W każdym razie nie sądzę aby zbieżne koła z przodu spowodowały jakąś zmianę na lepsze w prowadzeniu
jezdzilem Polonezem z roznymi zbieznosciami, w tym skrajnymi przypadkami, na roznych kolach i oponach - najwazniejsze ,ze jednym egzemplarzem,
i moge stwierdzic,ze zbieznosc jest wazna dla prowadzenia,
zreszta nie bez powodu wszystkie auta RWD ktore znam maja kola zbiezne, a FWD rozbiezne - to wynika z dynamiki ruchu pojazdu i kinematyki zawieszenia,
ustawiajac zbieznosc na 0 , faktycznie podczas jazdy jedziesz na rozbieznosci ,a wtedy auto RWD myszkuje po drodze - im szersze opony i nizszy profil,tym jest to bardziej odczuwalne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #91 dnia: Czerwiec 24, 2015, 13:59:30 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Masz rację z tą zbieżnośćą, że jest w auta RWD na +. Ustawiłem na zero troche asekuracyjnie, bo z takim mocowaniem wahacza robi się dużo bardziej zbieżny przy ugięciu. Jak ustawiłbym na +2mm to przy 2 pasażerach może być dużo więcej. Zobaczę jak to będzie funkcjonowało, bo teraz mam oponę 205/50/15 i siłą rzeczy musi być trochę nerwowy.

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #92 dnia: Wrzesień 24, 2015, 20:39:47 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Siemka male pytanie, mam teraz negatyw,Przesuwając otwór w belce do góry kolo idzie w pozytyw, teraz pytanie liczył ktos na każdy cm przesunięcia w gore ile trzeba przesunąć w bok by kolo bylo tak jak teraz ?
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #93 dnia: Wrzesień 24, 2015, 21:07:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to nie jest takie proste,bo potrzebne sa wszystkie wymiary w dwoch plaszczyznach - zmienia sie tez kat wyprzedzenia,
ale nie ma co plakac,
jezeli podniesiesz mocowanie o 3cm to mozesz przesunac otwor o 5mm ,to bedziesz mial mozliwosc regulacji gornym wahaczem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #94 dnia: Wrzesień 24, 2015, 21:15:57 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Ja wiem ale trzeba by przesunąć o tyle by ewentualnie zmniejszać negat bo w druga stronę juz brak możliwości tylko jak to policzyc
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2015, 21:18:15 pm wysłana przez Joker »
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #95 dnia: Wrzesień 24, 2015, 21:40:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a chcesz zmniejszych negatyw,czy zwiekszyc ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #96 dnia: Wrzesień 25, 2015, 06:56:46 am »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Mam wywalone podkladki spod górnych kolysek, i jest lekki negat. Planuje przesunąć otwór w belce o jakies 2-3cm w gore. Teraz ile musialbym przesunąć otwór w belce na zewnątrz by negat byl taki sam jak teraz.
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #97 dnia: Wrzesień 25, 2015, 11:47:35 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Jak podniesiesz do góry to i tak się zwiększy negatyw..
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #98 dnia: Wrzesień 25, 2015, 12:56:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w sumie na ugietym zawiasie ,czyli jakiejs glebie , tak prawdopodobnie bedzie kosztem zmniejszenia wyprzedzenia,
ale po regulacji roznie moze byc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.