Autor Wątek: Kinematyka przedniego zawieszenia  (Przeczytany 21747 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #60 dnia: Luty 02, 2015, 17:16:30 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
wlasnie jestem w trakcie przenoszenia tego mocowana w pewnym 1.6 16v ze szperą i hydro, i sie zastanawiam czy by tez nie wysunąc nieco tego mocowania na zewnatrz....?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #61 dnia: Luty 02, 2015, 19:34:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli tylko podniesiesz w pionie, to kolo pochyli sie w strone pozytywu,
jak  za mocno wysuniesz na zewnatrz,to pojdzie w strone negatywu,
musisz wiedziec jaki kat pochylenia kola chcesz uzyskac i policzyc ile wysunac na zewnatrz (bo w gore to do oporu warto podsuwac)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #62 dnia: Luty 03, 2015, 19:13:48 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #63 dnia: Luty 03, 2015, 19:45:07 pm »

Offline fisher

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 21
  • Płeć: Mężczyzna
    • fso
ja bym to zrobil tak, przy zalozeniu ze podkladki gornego wahacza sa max powyciagane


Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #64 dnia: Luty 03, 2015, 20:10:42 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
mierzac to wychodzi i tak pozytyw... a gdzie gdy chce negatyw dosc dosc
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #65 dnia: Luty 03, 2015, 21:52:44 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
za wysoko też nie dobrze, bo wspornik odboju będzie walić, dodatkowo może być tendencja do podnoszenia się, jeśli wahacz będzie pod dużym kątem.
ja dałem do góry 15mm i w bok 5mm.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #66 dnia: Luty 03, 2015, 22:28:22 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
A czy coś się zmieni w przypadku przedłużenia wahaczy? Myślę nad takim rozwiązaniem aby pozbyć się półtora centymetrowych dystansów z przodu i o tyle wydłużyć wahacz.
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #67 dnia: Luty 03, 2015, 23:13:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a jak chcesz przedluzac wahacze ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #68 dnia: Luty 04, 2015, 08:17:13 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Może zespawa dwa w jeden.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 04, 2015, 20:48:16 pm »

Offline fisher

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 21
  • Płeć: Mężczyzna
    • fso
wracajac troche do tylu. kiedys robilo sie to tak ze wyciagalo sie podkladki na gornym wahaczy na dolnym przesuwalo swozen o pare mm na zewnatrz. moze to jednak najlepsze rozwiazanie

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 04, 2015, 20:53:07 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Zuczek,to poleciałeś na bogato... ;) U mnie przy tak przerobionej kołysce:
Kąty miałem ponad -3* ;) U Ciebie to bedzie z -5*... :P
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2015, 20:55:23 pm wysłana przez LUKI »

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 05, 2015, 08:34:33 am »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
a jak chcesz przedluzac wahacze ?

To akurat w tym momencie  jest nieistotne
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #72 dnia: Luty 05, 2015, 10:58:14 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Moim zdaniem to gra nie warta świeczki, by te 1,5cm dodawać na wahaczach. O ile dolny to niewielki problem, z górnym będzie gorzej. Można przenieśc jego mocowania dalej, ale spręzyna może być juz za bardzo skosem, albo wydłużyć przy sworzniu-wtedy siądzie niżej, bo dzwignia się zmieni- potrzebny mocniejszy amor i spręzyna.
Jeśli dawać więcej, to i tak zostawił bym wahacze w spokoju, rozjechał mocowania, a przerobić gniazdo spręzyny w wahaczu i pewnie w nadwoziu, by nie szła w banan, tyko była pochylona, ale prosta.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 05, 2015, 11:36:52 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
mierzac to wychodzi i tak pozytyw... a gdzie gdy chce negatyw dosc dosc

Ale w ugięciu też wychodzi? Bo na poziomie normalnym to bez znaczenia, byle przy ugięciu był.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 05, 2015, 16:07:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a jak chcesz przedluzac wahacze ?

To akurat w tym momencie  jest nieistotne
wlasnie w tym momencie to rzecz najbardziej istotna, bo to najtrudniejsza operacja w tym przedsięwzięciu - oprocz tego co pisze Zoltan, to dochodzi jeszcze kwestia takiego nadania wymiarow, zeby nic sie nie zlamalo w kontakcie z innym elementem np.  lacznik koncowek kierowniczych ;)  ktore swoja droga trzeba by wykonac nowe, bo 1.5cm to akurat tak po srodku miedzy dlugimi a krotkimi,

a to w przeciwwadze do marnych 15mm dystansu  :d
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #75 dnia: Luty 05, 2015, 16:51:56 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
a ja mam jedno bardzo istotne pytanie, po co wydłużać wahacze?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #76 dnia: Luty 05, 2015, 17:03:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro

a ja mam jedno bardzo istotne pytanie, po co wydłużać wahacze?
Myślę nad takim rozwiązaniem aby pozbyć się półtora centymetrowych dystansów z przodu i o tyle wydłużyć wahacz.

Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #77 dnia: Luty 05, 2015, 17:08:41 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
ups. umknęło mi. :P
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #78 dnia: Luty 05, 2015, 17:11:22 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
A przypadkiem Borewicz VR6 kol. Gabriela nie miał wydłużanych wahaczy i drążków kierowniczych?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Kinematyka przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #79 dnia: Luty 06, 2015, 13:06:38 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Na pewno argenta mk2 miała właśnie wydłużone wahacze a nie zmieniony ich rozstaw - ma to dużo pozytywnych stron - po pierwsze drążek reakcyjny idzie głębiej, po długie ramię górnego wahacza oddala się od koła w skręcie co pozwala na zwiększenie skrętu bądź kąta pochylenia sworznia zwrotnicy bez ocierania koła o wachacz bądź drążek rekacyjny - u mnie trze i będzie trzeba przemodzić górny wahacz
"jest ryzyko , jest zabawa"