Autor Wątek: Łada  (Przeczytany 38455 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Łada
« Odpowiedź #100 dnia: Styczeń 27, 2015, 10:01:17 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A volvo ma stabilizator przechyłów?? Bo jeśli nie to może i w FSO nie jest on konieczny ;)... Ale i tak go założę spowrotem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Łada
« Odpowiedź #101 dnia: Styczeń 27, 2015, 12:20:40 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ma, ale słaby. Montują po dwa. za to z przodu jest gruby i trzyma całe auto w kupie
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Łada
« Odpowiedź #102 dnia: Styczeń 28, 2015, 11:38:36 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja mam panharda przy sztywnych mostach na resorach i z przodu i z tylu w tarpanie.. i stwierdzam ze prowadzi sie baardzo dobrze. bardzo szybkie pokonywanie lokow niestanowi zadneho problemu i nie zachaczam lusterkami o krawrzniki..';0 stabilizatorow niemam. mam zato progresywny resor tzn resor nie jest do ramy tylko do drugiego resora jeden jest miekki 2 piorowy odbojnik i drug 5piorowy.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Łada
« Odpowiedź #103 dnia: Styczeń 28, 2015, 16:11:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Tu jest wyjaśnione:

http://www.flickr.com/photos/triggerscarstuff/3032684624/

Wygląda to tak, że Łada się w serii prowadzi jak Polonez 2000 z OBRu przygotowany na sezon 87 na polskie asfalty. Jeżeli tak przód zadziera, to na pewno tyłem nie zamiata.

Co do przechyłów w Polonezie, to jeździłem ostro Polonezem i Mercedesem 190, szeroki Polonez się przechyla dokładnie tak samo jak taki Mercedes.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Łada
« Odpowiedź #104 dnia: Styczeń 28, 2015, 16:18:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
co wyjasnione ? lada sie prowadzi jak jakis tablet ? bo takie goowniane strony zrzeraja duzo MB z mojego goownianego platnego neta ,wiec daruj sobie linkowanie HGWczego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #105 dnia: Styczeń 28, 2015, 17:07:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
wiec daruj sobie linkowanie HGWczego

A to już nie mój problem, nie tylko ty jesteś zainteresowany sprawą Łady, ale z uprzejmości napiszę:

Dałem linka do skanu testu z początku lat 80tych, gdzie zaprezentowano test Poloneza, Łady, Yugo i Skody. Zamieszczono przy tym dość ciekawe zdjęcia, PNa 1.5 Le jadącego bokiem i Łady jadącej na trzech kołach.

O prowadzeniu Łady napisano m.in.:
"Basic handling characteristics are acceptable, with no sudden transition into skid, nor any untoward reactions under panic conditions.
Oraz przy zdjęciu :"Lada's wheel lifting looks more alarming than it is"

Czyli po polsku:
"Podstawowe właściwości jezdne są do zaakceptowania nie występują żadne nagłe przejścia w poślizg ani inne nieoczekiwane reakcje w sytuacjach panicznych. "
Oraz "Podnoszenie koła przez Ładę raczej wygląda alarmująco niż w istocie takie jest"
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Łada
« Odpowiedź #106 dnia: Styczeń 28, 2015, 17:11:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
do zadnego zdjecia ani pliku nawet sie nie dokopalem ,ale wyskoczyly jakies animacje,smartfony,tablety z 10mb poszlo,a nic nie zobaczylem o ladzie ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #107 dnia: Styczeń 28, 2015, 19:34:49 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Widocznie źle uruchomiłeś linka. Podałem link z kodem do konkretnego skanu, to co mówisz jest na stronie głównej portalu, tam to sobie mogłeś szukać do u... śmierci.

Inna opcja to wpisać w google:
Basic Test, FSO, Skoda, Lada Yugo 1985

Dokopałem się na jakimś forum:
http://retrorides.proboards.com/thread/49748?page=1

Jak Cie wywali na stronę główną Korei Północnej to ja nie wiem jaki wirus Ci na kompie chodzi.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2015, 19:37:11 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Łada
« Odpowiedź #108 dnia: Styczeń 28, 2015, 22:17:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ten link jest w porzadku 5mb ,ale sporo tresci,
lada z tym kolem w powietrzu wyglada komicznie ,a jugo  wyglada jak pastuch b5 w momencie pekania zwrotnicy  :P
« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2015, 22:23:45 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #109 dnia: Styczeń 28, 2015, 22:34:58 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Co do przechyłów w Polonezie, to jeździłem ostro Polonezem i Mercedesem 190, szeroki Polonez się przechyla dokładnie tak samo jak taki Mercedes.
może jedynie w kwestii przechyłów. też jeździłem polonezem, mb w201 i w124 i te auta dzieli przepaść, albo nawet więcej.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Łada
« Odpowiedź #110 dnia: Styczeń 29, 2015, 14:19:28 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
W Mercedesie na pewno przód jest lepszy i ogólna dostępna przyczepność lepsza, ale wolałbym jednak jechać PNem na nowych amortyzatorach, niż zużytym 190, tym drugim bardziej rzucało przy wychodzeniu z poślizgu. Za to stabilność na strasie była nieporównanie lepsza, dopóki nie wybiło tulejek.

Co do podrywania koła, to tak samo miał PN 2000 w 87 roku na asfalt, i tak ustawiano też często Alfy GTV do rajdów (te tylnonapędowe). Pamiętam też jak na którymś rajdzie RAC ustawiono tak Celici Turbo na deszcz, bo strasznie je obracało. Generalnie ryje przodem ale przyczepność tylnej osi jest doskonała, z punktu widzenia łatwości prowadzenia to jest całkiem dobre rozwiązanie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Łada
« Odpowiedź #111 dnia: Styczeń 29, 2015, 16:15:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w124 i w210 maja analogiczny zawias jak w PN - roznica w tym,ze sprezyna opiera sie o dolny wahacz ,
stabilnosc w jezdzie na prosto te krowy zawdzieczaja glownie masie ,nie ma co sie oszukiwac, stabilnosc jazdy prosto i tak najlepsza maja FWD,
a na zakretach to Mercedes po prostu bardziej sie postaral niz FSO, bo to byly jeszcze czasy, gdy sie staral,
te merole sa szerokie, nie za wysokie i ciezkie ,a do tego zglebione ,wiec juz sama bryla ma przewage,
przedni zawias lapie bardzo duze katy przy skrecie, a w PN to prawie nie widac,ze sie kolo pochyliło,
merol ma z tylu wahacze i kosztowal jakies 7x tyle co PN ,wiec dziwne,zeby mial sie gorzej prowadzic nawet w sytuacjach, do ktorych przecietny wlasciciel merola nigdy nie doprowadzi,

a co do odrywania sie przedniego kola w Ładzie to wcale nie jest takie fajne,bo dwa kola lepiej trzymaja  przyczepnosc niz jedno ;>
osobiscie bym wolal ,zeby odrywalo sie od nawierzchni tylne kolo (jak w BMW e36 318ti)  niz przednie,
akurat w Yugo odrywa sie tylne ,ale ono ostro ryje przodem przy skrecaniu, a Łada wyglada,jakby ryla tylem - most ma duzy skok zawiasu ,wiec dotyka ziemi ,ale przednie kolo jakos spektakularnie nie jest ugiete (nie mocniej niz w PN) a karoseria sie wygina konkretnie przez co brakuje skoku dla przedniego kola,
wyglada to tak, jakby cala buda sie obracala na moscie,
PN i Skoda wygladaja kulturalnie podczas tego maneru,tylko im fotki strzelili podczas kontry ,
w PN kolo zewnetrzne wyglada na ustawione w negatywie w stosunku do karoserii, czy tylko mi sie tak wydaje ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #112 dnia: Styczeń 29, 2015, 16:25:02 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
w124 i w210 maja analogiczny zawias jak w PN - roznica w tym,ze sprezyna opiera sie o dolny wahacz ,
wut?  ;-|
prędzej jak macpherson.
wolałbym jednak jechać PNem na nowych amortyzatorach, niż zużytym 190, tym drugim bardziej rzucało przy wychodzeniu z poślizgu.
no nie powiedziałbym. mb jest jest ciężko zmusić do poślizgu na nawierzchni posiadającej jakąkolwiek przyczepność, do tego moim zdaniem kończy poślizg o wiele łagodniej niż pn. musiałeś chyba strasznym heblem jeździć.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Łada
« Odpowiedź #113 dnia: Styczeń 29, 2015, 16:54:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w124 i w210 maja analogiczny zawias jak w PN - roznica w tym,ze sprezyna opiera sie o dolny wahacz ,
wut?  ;-|
prędzej jak macpherson.
zdecydowanie NIE ,troche jak McPherson to wyglada zawia w AR156 i pastuchu b5 ,chociaz nie sa McPhersonami, a zawias w w124/210 wyglada i dziala jak zawias w PN - ostatnio grzebalem w kumpla w210 ,a w124 ma taki sam zawias z tego co slyszalem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #114 dnia: Styczeń 29, 2015, 17:24:27 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
a z tego co ja widziałem na własne oczy, to jednak nie.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Łada
« Odpowiedź #115 dnia: Styczeń 29, 2015, 17:35:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
http://www.mercedes-poznan-club.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=2453  rysunek C124 ,gdzie widac,jak sprezyna opiera sie o dolny wahacz ,a amor jest gdzie indziej,
nie widac gory zawieszenia ,ale od dolu to praktycznie jak W210,
na zywo widzialem W210 ,ale nie widzialem W124 - slyszalem ,ze to ten sam zawias i mirzylem stabilizator w w124 ,kotry ma 20mm grubosci (jak w PN), wiecej sie w124 nie przygladalem,bo nie zdejmowalem kola
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #116 dnia: Styczeń 29, 2015, 20:37:35 pm »

Odp: Łada
« Odpowiedź #117 dnia: Styczeń 29, 2015, 21:24:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli wiedziales,ze w w124 jest inne niz w w210 to mogles na poczatku odniesc sie do tego,ze myle sie w tym ,ze sa takie same, ale pewnie sam nie wiedziales,

faktycznie w w124 merol nie potrafil nawet McPhersona zrobic, tylko przekombinowal - polaczyl wszystkie minusy McPherosona i sprezyny oparnej na wahaczu,
w w210 sensu jest znacznie wiecej - pewnie podpatrzyli w Polonezie :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #118 dnia: Styczeń 29, 2015, 21:43:46 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
jezeli wiedziales,ze w w124 jest inne niz w w210 to mogles na poczatku odniesc sie do tego,ze myle sie w tym ,ze sa takie same, ale pewnie sam nie wiedziales,
nie mierz innych swoją miarą z łaski swojej.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Łada
« Odpowiedź #119 dnia: Styczeń 29, 2015, 22:30:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli wiedziales,ze w w124 jest inne niz w w210 to mogles na poczatku odniesc sie do tego,ze myle sie w tym ,ze sa takie same, ale pewnie sam nie wiedziales,
nie mierz innych swoją miarą z łaski swojej.
takie sa fakty - no chyba ze wolisz sie zblaznic uwazajac dwa wahacze ze sprezyna na dzwigni za McPhersona ;]
innymi slowy ta wypowiedzia krylem Ci dupsko
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.