Autor Wątek: Łada  (Przeczytany 38456 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Łada
« Odpowiedź #120 dnia: Styczeń 29, 2015, 23:10:58 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
no nie powiedziałbym. mb jest jest ciężko zmusić do poślizgu na nawierzchni posiadającej jakąkolwiek przyczepność, do tego moim zdaniem kończy poślizg o wiele łagodniej niż pn. musiałeś chyba strasznym heblem jeździć.

Niby wszystko było w porządku, ale na wykończeniu, za to w PNie wszystko było nowe. I tak wolałbym PNa, bo w Mercu przy mojej fizjonomii zdzierałem kierą spodnie, nie wpadli na pomysł żeby dać regulację albo ją trochę wyżej zamontować.

a co do odrywania sie przedniego kola w Ładzie to wcale nie jest takie fajne,bo dwa kola lepiej trzymaja  przyczepnosc niz jedno

Jasne, a jednak ten setup ma pewien sens: http://youtu.be/J7rYvQSm9dQ?t=2m24s

stabilnosc w jezdzie na prosto te krowy zawdzieczaja glownie masie

Nie zgodzę się z tym. Dużo jeżdżę autem które jest węższe, wyższe i lżejsze od PNa, a do tego krótkie i źle zbalansowane. Jak tył poleci, trzeba mieć refleks kierowcy Stratosa, ale póki się trzyma to stabilność jest dużo lepsza niż w PN, bo tylna oś siedzi na miejscu, a PNie lata sobie po 3cm na boki i auto samo sobie zacieśnia skręt, a potem zmienia zdanie. Uwielbiam prowadzenie PNa, obojętnie, obniżonego czy seryjnego (w sumie obniżony nieustawiony wcale nie prowadzi się lepiej), ale tą jedną rzecz mogliby poprawić.

PN kolo zewnetrzne wyglada na ustawione w negatywie w stosunku do karoserii, czy tylko mi sie tak wydaje ?

Wydaje Ci się, porównaj do tylnej osi.
Natomiast przechył we współpracy ze zwrotnicą na kontrze, pochylił koło w kierunku kontry.

Co do prowadzenia, to akurat Yugo i Łada zostały pochwalone, a PN i Skoda pojechane.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Łada
« Odpowiedź #121 dnia: Styczeń 29, 2015, 23:16:24 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
jezeli wiedziales,ze w w124 jest inne niz w w210 to mogles na poczatku odniesc sie do tego,ze myle sie w tym ,ze sa takie same, ale pewnie sam nie wiedziales,
nie mierz innych swoją miarą z łaski swojej.
takie sa fakty - no chyba ze wolisz sie zblaznic uwazajac dwa wahacze ze sprezyna na dzwigni za McPhersona ;]
innymi slowy ta wypowiedzia krylem Ci dupsko
dobra, nie chce mi się z tobą gadać, przecież ty zawsze masz rację.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Łada
« Odpowiedź #122 dnia: Styczeń 29, 2015, 23:47:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bo Ja to nie ty - wszystko jest w cytatach, jezeli odpowiadasz na cytat jakims skrotem  i rownowaznikiem zdania skladajacym sie z 3 wyrazow, to nie da sie tego interpretowac na kilka sposobo,
i tym oto sposobem napisales,ze w210 ma zawieszenie przypominajace McPhersona ;]
Ja sie przyznalem do tego,ze nie bylem pewny o identycznosci w124 i w210 ,a ty zaprzeczasz temu,ze nie wiedziales iż sa rozne - czyli skoro wiedziales ,ze sa rozne i oba nazwales podobnymi do McPhersona to.... 

Nie zgodzę się z tym. Dużo jeżdżę autem które jest węższe, wyższe i lżejsze od PNa, a do tego krótkie i źle zbalansowane. Jak tył poleci, trzeba mieć refleks kierowcy Stratosa, ale póki się trzyma to stabilność jest dużo lepsza niż w PN, bo tylna oś siedzi na miejscu, a PNie lata sobie po 3cm na boki i auto samo sobie zacieśnia skręt, a potem zmienia zdanie. Uwielbiam prowadzenie PNa, obojętnie, obniżonego czy seryjnego (w sumie obniżony nieustawiony wcale nie prowadzi się lepiej), ale tą jedną rzecz mogliby poprawić.
ale Ty panda jezdzisz ,to dlaczego wyciales w cytacie fragment o FWD ? nagle twoj wywod traci sens, bo FWD to inna liga w stabilnosci jazdy po prostej




Wydaje Ci się, porównaj do tylnej osi.
Natomiast przechył we współpracy ze zwrotnicą na kontrze, pochylił koło w kierunku kontry.

Co do prowadzenia, to akurat Yugo i Łada zostały pochwalone, a PN i Skoda pojechane.
faktycznie w stosunku do tylnej to pozytyw ,ale w ladzie to jakis masakra pozytyw w stosunku do tylnego kola
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2015, 23:56:46 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #123 dnia: Styczeń 30, 2015, 00:03:55 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
chciałbym przypomnieć kolegom- KGB i maciejowski że sprawa dotyczy samochodu ŁADA ! oszczędźcie czytającym i chcącym dowiedzieć się więcej o ładzie, waszych bezsensownych sporów i kłótni. niechże jakiś moderator wyczyści temat.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Łada
« Odpowiedź #124 dnia: Styczeń 30, 2015, 00:33:22 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie wzywaj moderatorow,bo nie wiesz na ktorego trafisz - zamiast czyszczenia moze nastapic wypalenie wszystkiego ogniem,
merol sie zakradl do tematu,bo przeciez Łada to taki radziecki Mercedes (dla niektorych ruski) - w sumie Łada to tez sie nadaje na imię żeńskie :d
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #125 dnia: Styczeń 30, 2015, 01:22:52 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
a ja mam poloneza i mam W208... i łada tez dozo jezdzilem...  i najgorzej prowadzi sie polnez w seri... chociaz przyznam ze wszystkie te auta zabardzo wyjezdzaja przodem...
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Łada
« Odpowiedź #126 dnia: Styczeń 30, 2015, 13:21:35 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
ale Ty panda jezdzisz ,to dlaczego wyciales w cytacie fragment o FWD ? nagle twoj wywod traci sens, bo FWD to inna liga w stabilnosci jazdy po prostej

Ale ja nie biorę pod uwagę reakcji na gaz. To co się dzieje PNie, dzieje się niezależnie od tego czy przyspieszam, zwalniam czy jadę ze stałą prędkością. Oczywiście wiem że gazem się wpływa na reakcję, ale to trochę za skomplikowane żeby opisywać, a poza tym nie widzę sensu skoro raczej wiemy o co chodzi. Rzecz w tym że ta niestabilność PNa wynika w sposób ewidentnie wyczuwalny z samoczynnie zmieniającej się geometrii całego pojazdu, na skutek przesunięć tylnego mostu względem budy, bo to że np. przy 120 czy 140 sam sobie zacieśnia skręt, a potem nagle przestaje to robić, dzieje się niezależnie od ilości danego gazu i musi wynikać z geometrii.

Potwierdziły to osoby które założyły drążek Panharda, że stabilność znacząco się poprawiła. PN jest równo zbalansowany, więc gdyby tam był Watt, który nie ma nawet stałych przesunięć wynikających z pracy, to PN by się w mojej opinii świetnie prowadził w sensie auta do normalnej, spokojnej jazdy, choć muszę przyznać że o ile seria się do sportu nie nadaje (jak większość aut) o tyle nawet w użytku sportowym ten samochód się prowadzi bardzo dobrze i przewidywalnie, wyjąwszy te problemy z wędrującym mostem (np. jak się doda gaz gdy tył jest na nierówności), ale biorąc na to poprawkę, samochód jest przewidywalny i łatwy do opanowania.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Łada
« Odpowiedź #127 dnia: Styczeń 30, 2015, 13:43:02 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
seryjne zawieszenie poloneza wyjezdza przodem jak dzikie... i nadaje sie tylko do jezdzenia po drogach od tratorow albo kocich łbach... ja mam troche pozmeiniane  u siebie i prowadzi sie w trasach duzo lepiej...mimo iz neimam zadnych stabilizatorow a auto wcale nie stoi nisko.- mniej wiecj na standartowej wysokosci mimo iz z przodu sa trakodisle ciete o 2zwoje ( dodatkowo twardzone) zawiesznie jet nieco pszezrzone(felga,dystans)  opony o standartowej szerokosci 185, ( z tym ze srednicowo sporowiekrze) z tylu jest resor ze stara( oczywiscie nei caly) do tego rownierz szeroka fela i dystans..   ciezki silnik z przodu( jak najbardziej z prozd sie da.. by odelzyc dupe a dociazyc przod by tak niewyjezdzał... i mam porowbnanie do standardowego plusa ktorego mam tez poprostu zwykla seria gsi... przepasc w prowadzeniu w trasie...  zowozem moge pokonywac luki czy to atostradowe czy na "zwyklych" krajowkach szybko bez obawy ze ato zachowa mi sie "dziwacznie" .. siedzi sztywno na drodze i niemysli o wyjezdzani z zakretu.. natomiast plusem...olaboga.. cza patrzyc czy jest zakret i jaki i myslec jak ayto go "widzi" - łada zachwuje sie nieco lepiej niz moj seryjny plus...ale grzej niz polonez po mioch modyfikacjach. aczkolwiek na dzriorawej drodze.. typu kocie lby czy naprawde "egzotyczny asfalt" lepiej jezdzi sie ładą...bo polonez seria niby ok.. ale dziwnie sie po tej drodze przeswa na boki czasem....
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Łada
« Odpowiedź #128 dnia: Styczeń 30, 2015, 19:45:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ale ja nie biorę pod uwagę reakcji na gaz. ... Rzecz w tym że ta niestabilność PNa wynika w sposób ewidentnie wyczuwalny z samoczynnie zmieniającej się geometrii całego pojazdu, na skutek przesunięć tylnego mostu względem budy, bo to że np. przy 120 czy 140 sam sobie zacieśnia skręt, a potem nagle przestaje to robić, dzieje się niezależnie od ilości danego gazu i musi wynikać z geometrii.
ale mowa przeciez o stabilnosci w jezdzi na wprost,co caly czas podkreslam ,a tutaj FWD zawsze ma przewage jezeli na kola dzial sila napedowa,
jazda po łuku to zupelnie inna kategoria pracy zawieszenia

Potwierdziły to osoby które założyły drążek Panharda, że stabilność znacząco się poprawiła.
wlasnie na tym polega haczyk, ze w jezdzie na wprost most w PN moze pracowac stabilniej w kierunku pionowym niz z Panhardem ,bo ugiecie zawieszenia z Panhardem to zawsze ruch mostu na boki ,a bez nigo to moze na boki,a moze calkiem nie,

jezeli chcesz porownywac jazde po łuku ,to mozna to robic od teraz :p ,
wczesniej pisalem, ze w Ładzie most bedzie sie przesuwal zaleznie od wychyłu nadwozia i kierunku w ktorym skrecasz ,a w PN zawsze wedruje w tym samym kierunku, ale pewnie mocniej ,bo tylko resory go na boki trzymaja,
dolozenie Panharda na pewno zmniejszy odcinek przesuniecia ,ale wprowadzi efekt taki jak w Ładzie ,wiec przydaloby sie zmnieszyc skok zawieszenia przy okazji,
w Ładzie tez pomogloby zmniejszenie skoku tylnego zawiasu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #129 dnia: Styczeń 30, 2015, 22:11:13 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
wlasnie na tym polega haczyk, ze w jezdzie na wprost most w PN moze pracowac stabilniej w kierunku pionowym niz z Panhardem ,bo ugiecie zawieszenia z Panhardem to zawsze ruch mostu na boki ,a bez nigo to moze na boki,a moze calkiem nie,
To sytuacja idealna, która praktycznie się nie zdarza. jak jedziemy po gładkim, bez bocznego wiatru to zawieszenie i tak nie pracuje-nie ma przesunięcia wymuszonego drążkiem. Jak dajesz po dziurach, to raczej nie występują sinusoidy i to takie, które powodowały by skok zawiasu w całym zakresie, by to zauważyć. jeśli drązek jest zbliżony do poziomu w stanie średniego obciązenia (zwykle spotykanego punktu w jakim jest zawieszenie) to ten ruch jest minimalny, a wręcz pomijalny. Raz jeden czułem to, o czym mówisz- hyundai lantra z wylanymi amorami, po przelatywaniu podłużnych uskoków, jednak było to bardzo delikatne i wręcz intuicyjnie do opanowania.
W większości sytuacji, przy jeździe na wprost po dziurach jakieś siły boczne działają (nacisk na rózne strony opony) albo koleiny. resory, szczególne ze zużytymi gumami latają gdzie chcą i nie ma nad tym kontroli, drązek, nawet jeśli jest żle zrobiony i znacząco przesuwa i tak jest lepszy, po jest przewidywalny i można się go nauczyć
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Łada
« Odpowiedź #130 dnia: Styczeń 31, 2015, 00:22:34 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jazda po dziurach w zadnym przypadku stabilna nie jest,
chodzi mi raczej jazde po gladkim asfalcie,ale takim slabo trzymajacym dany poziom - w moich okolicach sie zdarza ,wiec jezdzac tam roznymi autami zauwazylem jakie sa roznice w zachowywaniu toru jazdy,
a co do Panharda to jasne,ze zachowanie jest bardziej przewidywalne, bo ogranicza ruch budy wzgledem mostu dla roznych przyspieszen bocznych na co same resory reaguja roznie,
nawet mysle o zamontowaniu Panharda w srebrym ,ale to juz na koniec ,gdy ustale docelowa wysokosc zawieszenia i jego skoku ,bo chce zamontowac drazek w poziomie ,zeby przesuniecia bocze byly najmniejsze ,
trzeba jeszcze miejsce zrobic ,czyli przeniesc filtr benzyny pod maske i zrobic inne kolano do ostatniego tlumika ,bo seryjne na bank bedzie przeszkadzalo,

same resory pracuja mocno na boki,ale dolozenie Panharda na pale spowoduje,ze bedzie szarpal resorami i szybko wybije ich tulejki,
w Ładzie tylko on ustala most ,wiec nie ma problemu z przeginaniem sie na sprezynach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łada
« Odpowiedź #131 dnia: Styczeń 31, 2015, 21:24:15 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
ale mowa przeciez o stabilnosci w jezdzi na wprost,co caly czas podkreslam ,a tutaj FWD zawsze ma przewage jezeli na kola dzial sila napedowa,

Jeżeli mówimy o jeździe na wprost, to póki deszcz nie spadnie, można ją w PNie praktycznie pominąć. Póki nie ma dziur to w ogóle można pominą. Analogicznie w FWD, wszystko jest dobrze póki droga nie jest pochylona, a trakcja dobra. Jeżeli FWD i RWD będą miały dość mocy żeby ślizgać kołami napędzanymi, to RWD tyłek pójdzie w kierunku rowu i na kontrze może jechać. FWD nie zostanie na drodze o ile nie ujmie się gazu.

Co do wad Panharda, dlatego mówię: Watt, Watt, Watt, Watt.

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E