Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015  (Przeczytany 176452 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #580 dnia: Czerwiec 26, 2015, 11:43:34 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3440
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Dorzuce swoje 5gr do tej dyskusji, jak wiozę kogoś kto FSO zna tylko z opowieści to o ile w minusie reakcja takich ludzi to przeważnie <rzygi>
to w plusowym kokpicie odnajdują nawet pewien urok. Najwięcej zmieniają układ przycisków, oraz panel sterowania przecież w plusie jest cywilizowany a minus i te trójkąty to dla większości trójkąt bermudzki :P

I to własnie jest urok " minusowej  konsoli" bo ta od plusa jest ucywilizowana jak w każdym aucie z lat 90.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #581 dnia: Czerwiec 26, 2015, 12:09:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13841
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w wiekszosci z lat 90' ,ale nie w kazdym,
szybkie przyklady z podworka :
w Szkaradzie klepanej od 1993 do 2000 (z liftingiem po drodze) konsola srodkowa jest "strasza" niz w minusie, ale przy Kappie 1994-2001 ta z Plusa wyglada jak cywilizacja ... kamienia lupanego,
Laguna 1994-2001 prezentuje poziom Plusa do liftingu w 1998, a pozniej pokretla zniknely, czyli poszli w strone Kappy,
gdyby deska z Plusa weszla w 1993 to mozna by mowic,ze byli na czasie lat dziewięćdziesiątych, a tak to sie na koncowke zalapali
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #582 dnia: Czerwiec 26, 2015, 13:38:30 pm »

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 521
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
Moim zdaniem deska plusa jest jak najbardziej OK do tego nieżle wykonana, ta z minusa ma swój urok i kojarzy się z prawdziwym polonezem. No i co w tej sytuacji, trzeba mieć w garazu to i to;)
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #583 dnia: Czerwiec 26, 2015, 17:05:38 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Co do deski, ja mam zupełnie inne sygnały od ludzi z którymi rozmawiam o polonezach i modernizacji w 97r. każdy krytykuje deskę plusową i określa ją mianem okropnej i kompletnie nie grającej ze stylem wozu.
Minusowy środek nie jest szczytem elegancji, ale jest dużo odporniejszy na zużycie, nie lata, nie trzeszczy; ma więcej półek, wygodną popielniczkę, więcej miejsc na przełączniki, lepszy schowek i kolor. W plusie lepsze jest sterowanie ogrzewania i wyglad zegarów (których nie zasłania daszek i kierownica)

Już jutro wrak-race :) fura gotowa do boju. Jeszcze trzeba dziś założyć na felgi szutrowe maxsporty w rozmiarze 205/45 15, ktore zanabyłem na oś napędową, coby się to odpychało :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #584 dnia: Czerwiec 26, 2015, 21:53:10 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Co do deski, ja mam zupełnie inne sygnały od ludzi z którymi rozmawiam o polonezach i modernizacji w 97r. każdy krytykuje deskę plusową i określa ją mianem okropnej i kompletnie nie grającej ze stylem wozu. Minusowy środek nie jest szczytem elegancji, ale jest dużo odporniejszy na zużycie, nie lata, nie trzeszczy; ma więcej półek, wygodną popielniczkę, więcej miejsc na przełączniki, lepszy schowek i kolor. W plusie lepsze jest sterowanie ogrzewania i wyglad zegarów (których nie zasłania daszek i kierownica)
jestem takiego samego zdania
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #585 dnia: Czerwiec 26, 2015, 23:24:49 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2235
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Mnie subiektywnie najbardziej podoba się wnętrze MR 93, natomiast prawie wszyscy ludzie niezwiązani z FSO a przynajmniej nie miłośnicy tylko np dawni użytkownicy bardzo często powtarzają, że im najbardziej podobało się wnętrze w borewiczach i to nie tylko deska ale ogólnie całość a przede wszystkim fotele ;)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2015, 23:39:10 pm wysłana przez Dawid91 »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #586 dnia: Czerwiec 27, 2015, 11:18:20 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3440
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Mnie subiektywnie najbardziej podoba się wnętrze MR 93, natomiast prawie wszyscy ludzie niezwiązani z FSO a przynajmniej nie miłośnicy tylko np dawni użytkownicy bardzo często powtarzają, że im najbardziej podobało się wnętrze w borewiczach i to nie tylko deska ale ogólnie całość a przede wszystkim fotele ;)

Dokładnie, lecz większa częśc osób uważa że przebijają Grocliny.
Osobiście wolę szeroki diagonal nawet w Plusie.
Owszem Grocliny są wygodniejsze itp ale zwyczajnie nie mieszczę się w nie.
Tak samo jak pisałem wyżej że deska od minusa wygląda jak wygląda i te 3 archaiczne cięgna ( mimo to wolę ją jak z plusa bo jest badziewna i za nowoczesna do sylwetki Poloneza)..... ale mówiąc szczerze minus miał sto razy ładniejsze wnętrze, pozbawione szarych tandetnych plastików na drzwiach i tapicerki w 4 wzorach.
Ogólnie wnętrze minusa było praktyczniejsze i przyjemniejsze za sprawą tapicerowanych boczków i ciekawszych wzorów.
A dodam że w Borewiczach ciekawie było z brązową deską, czerwonymi i granatowymi obiciami foteli....



« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2015, 11:20:24 am wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #587 dnia: Czerwiec 27, 2015, 15:28:31 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Ładne deski to były w Borewiczach na początku lat 80 tych zwłaszcza w innym kolorze niż czarne.Nawet same czarne były niezłe z tymi lampkami.
Ale deska z Borewicza w 1991 w Caro to pasowała strasznie hehe
Przez 19 lat była praktycznie taka sama deska rozdzielcza kiedy z zewnątrz auto zmieniło się kilka razy(to chyba swoisty rekord świata).
Dopiero w plusach cokolwiek się zmieniło i wreszcie w środku było widać, że mamy auto z lat 90-tych anie 70-tych.

90% ludzi oczywiście kojarzy tylko tą deskę rozdzielczą typu Borewicz (no ale jak ją tłukli 19 lat to normalne), a na deskę z plusa wywalają oczy i nie wierzą że to fabrycznie było hehe
Nie wszyscy wiedzą, że w desce plusowej, która pojawiła się w 1997 roku są takie same przyciski na konsoli środkowej jak w Fiacie Argenta z 1981...zmieniły się tylko ideogramy...
Co więcej przyciski od elektrycznych szyb z plusa są również niemal identyczne jak w Argencie z 1984.
Pewnie jakbym się przyjrzał to bym znalazł więcej podobieństw.
Co świadczy o tym, że deska z plusa była zaprojektowana dużo wcześniej przed pojawianiem się Daewoo.
Bo Daewoo to GM anie grupa Fiata ;)

Pewnie ta deska w lekko innej formie mogła wejść już w 1991 razem z pojawianiem się Caro.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #588 dnia: Czerwiec 27, 2015, 15:41:47 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
jak w Fiacie Argenta z 1981
Ducato z lat 90-tych miało takie same przełączniki.
przyciski od elektrycznych szyb z plusa są również niemal identyczne jak w Argencie z 1984.
A wizualnie identyczne z tymi z BMW czy mclarena f1 ;p
normalna sprawa z tymi przełącznikami,po co kombinować nad nowymi skoro można wykorzystać już gotowe rozwiązania,tymbardziej w niskobudzetowym aucie.

 :d
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2015, 15:43:18 pm wysłana przez mihals »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #589 dnia: Czerwiec 27, 2015, 18:47:59 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Co świadczy o tym, że deska z plusa była zaprojektowana dużo wcześniej przed pojawianiem się Daewoo.

To tylko świadczy o unifikacji. Przełączniki z "plus" i "minusa" były i są nadal stosowane w wielu autach dostawczych, ciężarowych, traktorach i innych maszynach rolniczych.

Przełączniki z "plusa" pojawiły się w desce orciari w prototypie sedana z 1994 roku.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #590 dnia: Czerwiec 28, 2015, 18:26:41 pm »

Offline Blacnik

  • Mroczek
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 336
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GTi
Machnąłem dziś trasę "przedzlotową" 130km w jedną i już wiem że na zlot na pewno dojadę. Jutro powtórka  :-)
Caro Plus 1.6 GTi
Romet Kadet m780

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #591 dnia: Czerwiec 28, 2015, 20:01:58 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3131
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Wczoraj wykonałem rytuał wywoływania deszczu z woskowaniem, wyszło tak :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #592 dnia: Czerwiec 28, 2015, 20:05:27 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
to 29U?
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #593 dnia: Czerwiec 28, 2015, 20:13:33 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3131
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Dokładnie tak

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #594 dnia: Czerwiec 28, 2015, 20:22:05 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Na żadnym dotychczas wrzuconym przez Ciebie zdjęciu mi na niego nie wyglądał - raczej jak L-45 :P
Będzie ciekawy w orciari w kolorze  <ok>
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #595 dnia: Czerwiec 28, 2015, 20:30:28 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3131
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
No tak, ale orciari jak się w końcu trafi, na pewno nie będzie w kolorze. Chociaż wiem, że to kozacko wygląda, ale ja jakoś wolę tradycyjne, czarne zderzaki :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #596 dnia: Czerwiec 28, 2015, 20:35:09 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Powrócił z wrak-race wczoraj.
Troszkę uszkodzeń, ale cało do mety i w finale okolice 7 miejsca (dokładnie nie wiem)
Ponad 50km "oesowych" po bardzo dziurawym torze, często się latało, dzwonów też kilka zaliczyliśmy.

uszkodzenia:
w eliminacjach, przepychając się z civicem, dostaliśmy strzał w skręcone koło od jeszcze jednego pacjenta iii... ukręciło przekładnie! miałem obrót luzem i lekki skręt w lewo, a po 3 obrotach w prawo jechał prosto i dalej się blokowała. Koszmar, a jeszcze z 15minut biegu zostało. Raz wpadliśmy na drzewo, 3 razy w krzaki i 2 razy na wał, ale udało się ukończyć kwalifikacje na 7 pozycji z 18.

chwila przerwy na serwis-zamontowana druga przekładnia i auto w sumie bez innych przygód wyjechało na półfinał.
tu było grubiej- urwały się drązki reakcyjne mostu, zgięliśmy felgę i półoś. Dojechaliśmy na 3 pozycji z 15.
Finał był najgorszy. zaraz po starcie dostaliśmy strzał w tył, obróciło nas, auto zgasło i staliśmy pod prąd na wyjścu z szybkiego łuku.
Nie chciał dziad zapalić i tylko czekaliśmy, aż zrobią kółko i w nas przywalą... 3 nas ominęło, a golfik wpadł centralnie na czołówkę. Aż zabolało. z golfika nie za bardzo było co zbierać, a poldek odpalił!
Rzuciliśmy się w pogoń, jednak okazało się, że zamek maski się poddał i zaczęła się podnosić przy ~50km/h więc na każdej prostej się otwierała, sposobem na "bloki przed każdym zakrętem" udawało się jechać.
Na ślepo próbowaliśmy nadganiać, ale było trudno, waliliśmy więc w każdego, którego udało się dopaść :)
ponad połowa składu nie dojechała, 2 udało wyprzedzić.
maska pomimo tego, że otworzyła się 164razy nie stłukła szyby.

Z przodu wszystko żyje, silnik działa-jest ok parę poprawek i następnego też przejedzie :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #597 dnia: Czerwiec 28, 2015, 21:02:53 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
POmyśl o jakimś gopro w środku na następny rajd :))
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #598 dnia: Czerwiec 29, 2015, 01:27:26 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1328
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Powrócił z wrak-race wczoraj.
[...]
uszkodzenia:
w eliminacjach, przepychając się z civicem, dostaliśmy strzał w skręcone koło od jeszcze jednego pacjenta iii... ukręciło przekładnie![...]

chwila przerwy na serwis-zamontowana druga przekładnia i auto w sumie bez innych przygód wyjechało na półfinał.
[...]

Ja to nie mogę pojąć jak można mieć przy sobie drugą przekładnię. :d O różnych elementach bym pomyślał ale przekładnia? <co>
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #599 dnia: Czerwiec 29, 2015, 07:23:57 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie pomyślałem, wsiadłem w drugie auto, pojechałem do domu i przywiozłem, daleko nie było. w ten czas chłopaki rozkręcili akurat, 5 minut na montaż i gotowe :) Normalnie bym tego nie zabrał. Nie myślałem, że to się jest w stanie tak uszkodzić, była tam założona badziewna sztuka z dużym luzem, a jednak
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r