Autor Wątek: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy  (Przeczytany 27447 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« dnia: Luty 17, 2015, 00:19:32 am »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Właśnie nabyłem swojego ładniutkiego "nowego"  poloneza. Silnik 1.6 GSI. Stan ogólny zadowalający. Pierwsze 200 km za mną. Na pierwszy rzut już wiem jakie są mankamenty po przejechaniu tych 200 km. oto one:

1. Silnik nie równo pracuje. Niby wszystko ok ale czasami ma tendencje to przerywania jak by przygasania. W szczególności na wolnych obrotach.
2. Sprzęgło wysoko łapie. nie wiem czy to tylko kwestia regulacji linki czy jednak sprzęgła. przy wyciskaniu i odpuszczaniu sprzęgła czuć lekką różnice w odgłosach z okolic sprzęgła.
3. Silnik się nie rozgrzewa. jak jechałem na trasie i miałem ogrzewanie włączone to strzałka od temperatury nawet nie drgnęła. Dopiero na postoju zaczęła się podnosić. Czy to normalne czy do termostatu zajrzeć.
4. Cieknie tylny most. i to jest najbardziej niepokojące. Poprzedni właściciel wymieniał olej w moście. Po dłuższym postoju widzę plamę pod mostem. Rozumiem ze wymiana uszczelki?
5. Przy niższych obrotach ok. 2000 czuć szarpanie silnika czy napędu.

proszę o podpowiedź w kwestii powyższych usterek. Na co jeszcze zwrócić uwagę aby doprowadzić samochód do pełnej sprawności.

ogólnie polonez ładnie jedzie i przy ok 120km/g nie słyszałem hałasu wału ani innych problemów. Za wszelkie infor będę wdzięczny.

Oto link z filmikiem jak pracuje silnik:

https://www.youtube.com/watch?v=KUfadF2yfqs



Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 17, 2015, 01:13:25 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
układ chłodzenia w polonezie jest bardzo wydajny. u mnie mimo przysłonięcia dużej części chłodnicy silnik nie osiąga 70 stopni, podczas jazdy spada do 50.  zobacz skąd wypływa olej, może korek spustowy zbyt słabo dokręcony. silnik poloneza nie lubi pracy poniżej 2000 obrotów, trzeba redukować biegi. musisz wyczuć co lubi ten silnik.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 17, 2015, 02:39:16 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Właśnie nabyłem swojego ładniutkiego "nowego"  poloneza. Silnik 1.6 GSI. Stan ogólny zadowalający. Pierwsze 200 km za mną. Na pierwszy rzut już wiem jakie są mankamenty po przejechaniu tych 200 km. oto one:

1. Silnik nie równo pracuje. Niby wszystko ok ale czasami ma tendencje to przerywania jak by przygasania. W szczególności na wolnych obrotach.
2. Sprzęgło wysoko łapie. nie wiem czy to tylko kwestia regulacji linki czy jednak sprzęgła. przy wyciskaniu i odpuszczaniu sprzęgła czuć lekką różnice w odgłosach z okolic sprzęgła.
3. Silnik się nie rozgrzewa. jak jechałem na trasie i miałem ogrzewanie włączone to strzałka od temperatury nawet nie drgnęła. Dopiero na postoju zaczęła się podnosić. Czy to normalne czy do termostatu zajrzeć.
4. Cieknie tylny most. i to jest najbardziej niepokojące. Poprzedni właściciel wymieniał olej w moście. Po dłuższym postoju widzę plamę pod mostem. Rozumiem ze wymiana uszczelki?
5. Przy niższych obrotach ok. 2000 czuć szarpanie silnika czy napędu.

proszę o podpowiedź w kwestii powyższych usterek. Na co jeszcze zwrócić uwagę aby doprowadzić samochód do pełnej sprawności.

ogólnie polonez ładnie jedzie i przy ok 120km/g nie słyszałem hałasu wału ani innych problemów. Za wszelkie infor będę wdzięczny.

Oto link z filmikiem jak pracuje silnik:

https://www.youtube.com/watch?v=KUfadF2yfqs



termostat do wymiany. wydajność układu ok, ale bez przesady. spokojnie powinno być ok 70-80*C.
4. Cieknie tylny most. i to jest najbardziej niepokojące. Poprzedni właściciel wymieniał olej w moście. Po dłuższym postoju widzę plamę pod mostem. Rozumiem ze wymiana uszczelki?
uszczelki, uszczelniacza, niedokręconego dekla, albo uszkodzonego gwintu na korkach.
2. Sprzęgło wysoko łapie. nie wiem czy to tylko kwestia regulacji linki czy jednak sprzęgła. przy wyciskaniu i odpuszczaniu sprzęgła czuć lekką różnice w odgłosach z okolic sprzęgła.
raczej się sprzęgło kończy. minimalna zmiana jest normalna, chyba, że coś wyje, łomocze itp. to nie.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 17, 2015, 09:22:38 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
1. Silnik nie równo pracuje. Niby wszystko ok ale czasami ma tendencje to przerywania jak by przygasania. W szczególności na wolnych obrotach.
Zaczniej od podstawowych rzeczy: świece, przewody zapłonowe itd.
przy wyciskaniu i odpuszczaniu sprzęgła czuć lekką różnice w odgłosach z okolic sprzęgła.
Zapewne łożysko wyciskowe. Jak podniesiesz pedał ręką do góry od pozycji spoczynkowej ucicha?
4. Cieknie tylny most. i to jest najbardziej niepokojące. Poprzedni właściciel wymieniał olej w moście. Po dłuższym postoju widzę plamę pod mostem. Rozumiem ze wymiana uszczelki?
Może być też uszczelniacz wałka atakującego. Wjedź gdzieś na kanał i będziesz widział skąd cieknie.

układ chłodzenia w polonezie jest bardzo wydajny. u mnie mimo przysłonięcia dużej części chłodnicy silnik nie osiąga 70 stopni, podczas jazdy spada do 50.
WRB, niestety masz uszkodzony termostat - nie domyka/otwiera się za wcześnie. Sprawny powinien trzymać okolice 80-90 stopni, niezależnie od prędkości jazdy i temperatury zewnętrznej (no chyba że mamy iście syberyjską zimę).
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 17, 2015, 16:52:18 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Sławek, tak może być choć trudno w to uwierzyć, to już trzeci termostat. ten jest francuski.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 17, 2015, 17:11:42 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Sławek, tak może być choć trudno w to uwierzyć, to już trzeci termostat. ten jest francuski.
VERNET?
Jeśli tak to wyrzuć to gowno i kup Mere Białystok na 82 stopnie.
 
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 17, 2015, 17:49:15 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
tak, Vernet. do poloneza już nigdzie nie ma. przynajmniej w Lublinie.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 17, 2015, 18:08:54 pm »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 488
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
NAJLEPIEJ TEN 85 STOPNI PEWNIE MAJĄ NA GRABSKIEGO

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 17, 2015, 18:52:53 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
kiedy szukałem to i tam nie było. się jutro zadzwoni. tam pewnie ładowski- pasuje bez problemów?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 17, 2015, 21:23:54 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Sadziłem ze jak problem z termostatem to wtedy zawyża temperaturę? A czy może to mieć znaczenie w nawiązaniu do czujnika temperatury?

Tylny most sprawdzę gdzie cieknie.

Co do nierównej pracy to poza kablami i świecami co jeszcze sprawdzić? Rozdzielacz zapłonu?

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 17, 2015, 21:40:56 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
w gsi nie ma rozdzielacza. może któraś cewka uwalona, ale nie spotkałem się z taką usterką.
Sadziłem ze jak problem z termostatem to wtedy zawyża temperaturę? A czy może to mieć znaczenie w nawiązaniu do czujnika temperatury?
czujnik temp. rzadko pada, natomiast 99% usterek termostatu w ohv-ce, to jest albo zacięcie w pozycji otwartej, albo za wczesne otwieranie, choć spotkałem się nawet z rozlecianymi na kawałki.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 17, 2015, 21:50:42 pm »

Offline Tom16

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 423
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 1.6 GSI
Proponuję również sprawdzić w cewce piny do których podłącza się przewody zapłonowe czy nie jest któryś skorodowany.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 17, 2015, 23:42:58 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Proponuję również sprawdzić w cewce piny do których podłącza się przewody zapłonowe czy nie jest któryś skorodowany.
Mój też przerywa na wolnych obrotach(47tyś km). Faktycznie ma skorodowane piny w cewce, wina starych kabli zapłonowych. Świece u siebie zmieniłem, kable też i bez poprawy. Kupiłem już nową cewkę i jutro jak nie będzie mrozu to zamontuję. Jeśli pomoże to się podzielę !

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 18, 2015, 08:59:02 am »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Proponuję również sprawdzić w cewce piny do których podłącza się przewody zapłonowe czy nie jest któryś skorodowany.
Mój też przerywa na wolnych obrotach(47tyś km). Faktycznie ma skorodowane piny w cewce, wina starych kabli zapłonowych. Świece u siebie zmieniłem, kable też i bez poprawy. Kupiłem już nową cewkę i jutro jak nie będzie mrozu to zamontuję. Jeśli pomoże to się podzielę !

Witam i dziękuję za wszystkie informacje. Sprawdzę świece i kable. Co jeszcze jest problematyczne w układzie wtryskowym w GSI? Co warto mieć w zapasie jeśli są jakieś kłopoty.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 18, 2015, 10:39:39 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Wałek rozrządu, jeśli nie ma mocy.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 18, 2015, 11:27:49 am »

Offline djarq

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck 1999 1.6 LB, Truck 2001 1,6 LB
Co do temperatury - tylko MERA, reszta szitu z mojego sklepu to jakaś pomyłka. Ja zawsze dzwonię i wysyłają mi dwa wysyłkowo bez problemu. Jeśli natomiast nie będzie grzało a wskazówka będzie od 70 do 90 to proponuję sprawdzić poziom płynu (oczywista rzecz) a jak płyn jest to czyszczenie nagrzewnicy - odpinamy ją od silnika i do każdego węża przykładamy wąż ogrodowy i wypłukujemy syf - czasem tam się nagromadzi tyle skarbów że hohoho :)

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 18, 2015, 11:57:53 am »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Co do temperatury to u mnie wskaźnik działa bo się podnosi. problem w tym ze podczas jazdy wskazówka spada co zera (położenia minimalnego). A wiec podejrzewam albo czujnik temperatury albo termostat. Dodam tylko że jak jadę i wskazówka spada do zera to z nawiewów leci ciepłąe powietrze a wiec temperatura chyba jest a wskaźnik nie pokazuje. Dopiero jak postoi trochę to strzała się podniesie.

A jak oceniacie pracę silnika z filmiku?

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 18, 2015, 11:58:25 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Co do temperatury - tylko MERA, reszta szitu z mojego sklepu to jakaś pomyłka. Ja zawsze dzwonię i wysyłają mi dwa wysyłkowo bez problemu. Jeśli natomiast nie będzie grzało a wskazówka będzie od 70 do 90 to proponuję sprawdzić poziom płynu (oczywista rzecz) a jak płyn jest to czyszczenie nagrzewnicy - odpinamy ją od silnika i do każdego węża przykładamy wąż ogrodowy i wypłukujemy syf - czasem tam się nagromadzi tyle skarbów że hohoho :)


Ale sam wiesz że jeśli ktoś kiedyś jeździł na wodzie to i kamień robi swoje.
Ja tak miałem w 125p motałem się że nie chce grzać, nagrzewnica, jedna , druga , okazało się że fest była zabita rurka idąca z boku silnika ( ta metalowa) była zabita galantnie kamieniem że nawet nie dało się jej przebić.
Po wymianie jak ręką odjął.
Mery też się trafiają uszkodzone lub z wadą.
Najprościej to termostat do gara i termometr i patrzymy.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 18, 2015, 12:00:27 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Co do temperatury to u mnie wskaźnik działa bo się podnosi. problem w tym ze podczas jazdy wskazówka spada co zera (położenia minimalnego). A wiec podejrzewam albo czujnik temperatury albo termostat. Dodam tylko że jak jadę i wskazówka spada do zera to z nawiewów leci ciepłąe powietrze a wiec temperatura chyba jest a wskaźnik nie pokazuje. Dopiero jak postoi trochę to strzała się podniesie.

A jak oceniacie pracę silnika z filmiku?

Sprawdź czujnik co wskazuje temperaturę na desce bo może jest uszkodzony.
Obstawiał bym też termostat lub sam uszkodzony wskaźnik może oszukiwać.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 18, 2015, 13:38:01 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
tak, Vernet. do poloneza już nigdzie nie ma. przynajmniej w Lublinie.
to zostaje np. allegro i/lub przeglądanie OGŁOSZEŃ typu "sprzedam (nowe) części do Poloneza" itp. na bezpłatnych portalach
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)