Autor Wątek: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy  (Przeczytany 30446 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 18, 2015, 15:11:02 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......


Nie przesadzaj że trzeba szukać po handlarzach allegrowych i tablicowych.
http://mera.termostat.pl/
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2015, 15:12:33 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 21, 2015, 16:36:57 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Witam. Sprawdziłem skąd cieknie most. jednak to nie z korka i raczej nie z uszczelki pokrywy. Wygląda na to że z uszczelniacza. W załączeniu zdjęcia.






Czy trudno usunąć taką awarię?

Co do nierównej pracy to sprawdziłem rdze na cewce i jest ok. Spróbuje z kablami i ze świecami. No chyba że jeszcze ma na to wpływ sonda lub katalizator jak na zdjęciach:





Co do czujnika temperatury i termostatu to podpowiedzcie co to za czujniki jak na zdjęciu. który za co odpowiada?



Poza tym podwozie wygląda ładniutko, zakonserwowane.



Słyszałem ze często wymienia się zbiornik paliwa w polonezie? Jaki jest powód wymian? co ulega usterce?

« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2015, 17:09:47 pm wysłana przez mkzibi »

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 21, 2015, 17:01:02 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Uszczelniacz na pewno do wymiany ale z kanału nie jest to jakaś wielka filozofia.
Odkręcasz wał od flanszy (4x śruby z nakrętkami na klucz 13), Wewnątrz ujrzysz nakrętkę na klucz bodajże 30. Odklepujesz zabezpieczenie w niej, prosisz kogoś aby mocno deptał na hamulec i odkręcasz tą nakrętkę - przyda się solidna nasadka. Policz obroty do odkręcenia nakrętki - później wkręcisz ją o tyle samo obrotów (najbezpieczniejsza metoda). Wydłubujesz stary uszczelniacz, wszystko ładnie czyścisz i nabijasz nowy (troszeczkę głębiej lub płycej niż poprzedni). Dokręcasz nakrętkę o tyle obrotów ile odkręciłeś, zaklepujesz zabezpieczenie, przykręcasz wał i gotowe. Przy okazji można zmienić olej/zrobić dolewkę - potrzebny ampul 12 zarówno do korka spustowego jak i wlewowego :-) Po tych zdjęciach też bym się wziął za uszczelkę dekla.
Co do czujników temperatury to ten bliżej głowicy jest czujnikiem dla komputera, a ten dalszy dla wskaźnika w desce rozdzielczej.
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2015, 17:08:01 pm wysłana przez Sławek »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 21, 2015, 18:12:38 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Sorry że się podepnę, ale co się stanie jeśli trochę mocniej dokręcimy tą nakrętkę?

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 21, 2015, 18:18:17 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
U mnie się nic nie stało... a nawet chyba jest ciszej niż było, choć na pewno miał na to duży wpływ Motul zamiast Hipola. :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 21, 2015, 18:22:49 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ta nakrętka ma być tak jak ją zastaliśmy. Jeśli most daje już jakieś oznaki śpiewania można dokręcić kawałeczek dalej. Na pewno nie mniej.
Zazwyczaj nie ma problemu z zaklepaniem jej w tym samym miejscu.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 26, 2015, 08:55:17 am »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Dziś jeszcze przyjrzałem się od spodu silnikowi i skrzyni. Niestety również dość mokro. CO prawda nie widać plam pod silnikiem i po przejechaniu 250 km nie ubywa jakoś widocznie oleju ale jednak mokro jest. Czy to normalne w polonezie czy cos robić z tym. Wygląda tka jak by ciekło z połączenia skrzynia -silnik oraz z pompy wspomagania choć tu też oleju nie ubywa.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 26, 2015, 09:44:21 am »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Co do wycieku z pompy wspomagania - najpewniej przyczyną jest olej ściekający po wężach gumowych idących ze zbiorniczka wyrównawczego wspomagania kierownicy, często w GSi powodem tego jest spękana gumowa rurka idąca od odmy silnika do gumowej rury dolotowej - u mnie to było przyczyną pocenia się silnika od strony kolektora dolotowego.

Tak wygląda ta rurka odmy:

http://static.pokazywarka.pl/i/5513755/561572/20150115-094605.jpg

 Najlepiej zdemontuj tę gumową rurę dolotową z silnika i z puchy filtra, i zobacz czy właśnie tam nie jest mokro.
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 26, 2015, 22:04:28 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Wymień jeszcze filtr paliwa. W GSI może i nikt go nie wymieniał. Jest przy baku od strony lewego koła z tyłu.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 24, 2015, 23:34:40 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi

Co do czujników temperatury to ten bliżej głowicy jest czujnikiem dla komputera, a ten dalszy dla wskaźnika w desce rozdzielczej.

Co do czujników to ma ktoś może jakieś symbole tych czujników żeby zakupić. Jest ich w necie tyle że nie wiem co wybrać.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 25, 2015, 00:03:36 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Katalog części pokazuje takie numery:
Czujnik wskaźnika temperatury wody:
nr 013913, oznaczenie OPT 083234
nr 083234, oznaczenie OPT 013913

Czujnik temperatury płynu chłodzącego:
nr 065561, oznaczenie BOSH:0280130026
nr 065145, oznaczenie DELPHI:12191170
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 29, 2015, 17:40:33 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Panowie posłuchajcie tego silniczka. Po dopaleniu jeszcze zimny. klekocze jak disel.

https://www.youtube.com/watch?v=6seXuZ3jn1I

Jak ciepły to już ok

https://www.youtube.com/watch?v=KUfadF2yfqs

Gdzie szukać problemu....

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 29, 2015, 18:39:06 pm »

Offline Tom16

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 421
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 1.6 GSI
Nie przejmuj się tym dźwiękiem na zimnym silniku, to hydropopychacze taki dźwięk wydają. W moim GSI jest tak samo na zimnym silniku, tak samo klepie a po rozgrzaniu popychacze cichną.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 29, 2015, 19:12:45 pm »

Offline mbar

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ 1.6 GSI
Proponuję też zainteresować się stanem / jakością oleju.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 29, 2015, 20:49:04 pm »

Offline Tomek1994

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 88
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus GSI `99
Po obejrzeniu filmików to napisze że mój GSI tak nie klepie na zimnym jak twój na ciepłym. I coś kuleje chyba, jakby nie na wszystkie chodził. Możliwe że wałek rozrządu na wykończeniu. W pierwszej kolejności zmieniłbym olej.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 29, 2015, 21:30:55 pm »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 144
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
Żaden wałek. Można olać to klepanie. GSI tak ma i tyle. Może to olej, z resztą co za różnica. Niech sobie klepie. Nic nie szkodzi. U mnie klepie sobie odkąd pamiętam, na ciepło jest cicho. A na liczniku jest 412 tysiące. Olej od nowości mineralny.
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 216kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 216kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 93kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 29, 2015, 22:10:38 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Żaden wałek. Można olać to klepanie. GSI tak ma i tyle. Może to olej, z resztą co za różnica. Niech sobie klepie. Nic nie szkodzi. U mnie klepie sobie odkąd pamiętam, na ciepło jest cicho. A na liczniku jest 412 tysiące. Olej od nowości mineralny.

No właśnie myślalem o oleju. Jest 10w-40 półsyntetyk i już dość stary. Czy lać dalej 10w-40 czy dać 15w-40 minerał.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 29, 2015, 22:38:21 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Jakikolwiek, byle na czas zmieniać. Jak jeździ już na 10W40 to zostaw.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 30, 2015, 10:22:18 am »

Offline mbar

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ 1.6 GSI
Ja jeżdżę na Lotos Synthetic Plus 5W40 i nie klepią :)

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 30, 2015, 10:57:25 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Ja jeżdżę na Lotos Synthetic Plus 5W40 i nie klepią :)

Oh jej ja jeżdżę na 10w40 od nowości  i nie klepią.
Drugim jeździłem na 15w40 i nie klepały.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........