Autor Wątek: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy  (Przeczytany 27275 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 30, 2015, 21:59:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na 15W40 to rzadko nie klepia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 09, 2015, 21:09:51 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Witam. Ok. Olej wleję Valvoline 10W40. Podobno ładnie wycisza silnik.

Mam kolejnych kilka pytań:

1. Niestety cieknie mi z pompy wspomagania. Nie wiem czy z pompy bo płynu wspomagania nie ubywa ale znowu nie widać aby gdzieś z silnika leciało. Skąd to się bierze? Jeśli by była pompa to szukać na szrocie nowej czy da się to naprawić? Poniżej zdjęcie jak to od spodu wygląda.



2. Czy ktoś mi podpowie co to jest?



i to ... choć tu wydaje mi się ze linka prędkościomierza. Trochę tam mokro. Czy tędy może uciekać  olej ze skrzyni?



3. Czy ciężko wymienić miskę olejową wraz z uszczelką. Wygląda na nieskomplikowaną robotę ale lepiej zapytać. Chcę wymienić olej i przy okazji wymienić uszczelkę. Czy warto to robić przed wyminą sprzegła czy po?

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 09, 2015, 21:17:36 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
zujnik wskaźnika temperatury wody:
nr 013913, oznaczenie OPT 083234
nr 083234, oznaczenie OPT 013913

Czujnik temperatury płynu chłodzącego:
nr 065561, oznaczenie BOSH:0280130026
nr 065145, oznaczenie DELPHI:12191170


No i z tymi czujnikami temperatury  mam problem. Szukalem po sklepach wedlug tych oznaczeń i nic. Znalazłem tylko to oznaczenie Boscha ale okazało się ze to nie to.

U mnie z tego co namierzyłem jest tak:



ten od głowicy ma dwa styki i wygląda mniej więcej tak:




a drugi ma oznaczenie FCTW 5 czyli coś takiego:




tylko jest jakoś dziwnie wkręcony na silikon i nie wiem czy jest właściwy.


Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 09, 2015, 21:43:04 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
2. Czy ktoś mi podpowie co to jest?
Korektor siły hamowania tylnej osi.

i to ... choć tu wydaje mi się ze linka prędkościomierza. Trochę tam mokro. Czy tędy może uciekać  olej ze skrzyni?
Jak najbardziej. co prawda powoli się sączy ale jakby nie było ucieka.

3. Czy ciężko wymienić miskę olejową wraz z uszczelką. Wygląda na nieskomplikowaną robotę ale lepiej zapytać. Chcę wymienić olej i przy okazji wymienić uszczelkę. Czy warto to robić przed wyminą sprzegła czy po?
Trzeba lekko unieść silnik. Na twoim miejscu poczekałbym do wymiany sprzęgła i wytargał motor z budy. Przy okazji można sobie powymieniać uszczelniacze na wale oraz wspomnianą uszczelkę pod michą. Można też zajrzeć i ew. wymienić pasek rozrządu. Wszystko w komfortowych warunkach.

No i z tymi czujnikami temperatury  mam problem. Szukalem po sklepach wedlug tych oznaczeń i nic. Znalazłem tylko to oznaczenie Boscha ale okazało się ze to nie to.
5 min. z wujkiem google:
http://kayaba.istore.pl/pl/65145-065145-czujnik-temp-silnika-wody-fso-polonez-fso-pn-pn-16-wtrysk-fabr-szt-fso-motor-daewoo-907440.html
http://www.fox.rzeszow.pl/P-CZUJNIK-TEMPERATURY-PLYNU-12191170-96181508-na%284,253932,242451%29.aspx
http://allegro.pl/nowy-czujnik-temperatury-plynu-daewoo-96181508-i5239112980.html
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2015, 21:46:47 pm wysłana przez Sławek »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 09, 2015, 21:46:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
1.z pompy moze cieknac,jezeli ktos za mocno naciagnal pasek i uszczelnienie sie poddalo ,ale trzeba obserwowac ile z niej cieknie - jezeli tylko sie poci ,a oleju nie ubywa to nie ma sensu ruszac

2. to cos to korektor bezwladnosciowy hamowania - ale powinien byc zamontowany pod podluznica ,a nie tak sobie  powietrzu wisiec,
wiedac ktos juz tam swoje łapki wkladal

3. bez wyjmowania silnika to jest taka dlubanina z ta miska, tu trzeba popchnac,tam podciagnac,
na bank trzeba uniesc silnik z mocowan,zeby manewrowac miska,
ale generalnie da sie ja zdjac i zalozyc


co do czujnikow temp, to ten na jeden kabelek jest od wskaznika na desce,a ten z dwoma kablekami jest do wtrysku,
okresl,ktory i w jakim celu chcesz wymienic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 09, 2015, 21:52:48 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
1.z pompy moze cieknac,jezeli ktos za mocno naciagnal pasek i uszczelnienie sie poddalo ,ale trzeba obserwowac ile z niej cieknie - jezeli tylko sie poci ,a oleju nie ubywa to nie ma sensu ruszac

2. to cos to korektor bezwladnosciowy hamowania - ale powinien byc zamontowany pod podluznica ,a nie tak sobie  powietrzu wisiec,
wiedac ktos juz tam swoje łapki wkladal

3. bez wyjmowania silnika to jest taka dlubanina z ta miska, tu trzeba popchnac,tam podciagnac,
na bank trzeba uniesc silnik z mocowan,zeby manewrowac miska,
ale generalnie da sie ja zdjac i zalozyc


co do czujnikow temp, to ten na jeden kabelek jest od wskaznika na desce,a ten z dwoma kablekami jest do wtrysku,
okresl,ktory i w jakim celu chcesz wymienic

który jest który już wyczytałem na forum. mam tylko wątpliwości czy ten od wskaźników z oznaczeniem fcw 5 jest właściwy. Wszedzie pokazują ze to od lublina a poza tym jest wkręcony na silikon jak by nie do końca pasował.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 09, 2015, 21:54:43 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Jak najbardziej. co prawda powoli się sączy ale jakby nie było ucieka.

Da się to jakoś zachamować?

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 09, 2015, 22:05:41 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Szczerze powiedziawszy to nawet nie wiem jak to tam dokładnie jest. Mam jedną skrzynię biegów na wierzchu to jutro sprawdzę jak jest to uszczelnione.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 10, 2015, 14:50:53 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Cytat: mkzibi w Wczoraj o 21:09:51

    3. Czy ciężko wymienić miskę olejową wraz z uszczelką. Wygląda na nieskomplikowaną robotę ale lepiej zapytać. Chcę wymienić olej i przy okazji wymienić uszczelkę. Czy warto to robić przed wyminą sprzegła czy po?

Trzeba lekko unieść silnik. Na twoim miejscu poczekałbym do wymiany sprzęgła i wytargał motor z budy. Przy okazji można sobie powymieniać uszczelniacze na wale oraz wspomnianą uszczelkę pod michą. Można też zajrzeć i ew. wymienić pasek rozrządu. Wszystko w komfortowych warunkach.
Przerabiałem temat miski bez wyjmowania motoru. Roboty i gimnastyki ;) trochę jest, ale da się; i choć mniej komfortowo, to jednak raczej mniej zachodu niż z wyciąganiem specjalnie silnika w domowych warunkach...
Odkręcasz silnik na poduchach, podlewarowujesz na maxa (aż do oparcia się kolektora dol. o obudowę podszybia - które zresztą warto by na ten czas zdjąć) za dzwon skrzyni/krawędź jej pokrywy (za takie miejsce by niczego nie zmiażdżyć, wgnieść itd. itp.), odkręcasz mocowania staba do belki przedniej no i potem samą miskę. Dalej dla "ułatwienia" jej wyjęcia odkręciłem pompę oleju (1 śruba na 13-ke od strony dołu bloku zabezpieczona 'zbitą" podkładką) -choć zdaje mi sie ze może by i bez tego też jakoś dało radę- a następnie poruszając miską we wszystkich kierunkach ;P wysunąłem ją w końcu w str. przodu auta (wyszła między belką przednią a odpiętym drążkiem staba).
Oczywiście obowiązkowo wymiana uszczelniaczy wałków skoro cała obudowa rozrządu jest goła i wypłukanie starego szlamu z michy :)
Przydatne tu narzędzia to np. mała nasadka na 1/4" na długiej giętkiej przedłużce do śrubek miski oraz nasadka/klucz 38 na długim ramieniu (lub z nasadzoną rurą) nie wiele wystający nad śrubę wału (nie każdy się zmieści między belką a kołem pasowym) do odkręcenia jego koła pasowego (by odkręcić bez siłowania się - dobrze zapierasz klucz o błotnik i kręcisz raz rozrusznikiem na biegu ;) tylko z np. odpiętym cpwk, czy cewką by silnika nie odpalić <lol>)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2015, 13:43:46 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 10, 2015, 22:15:23 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Oj Macki, dośc zawile:p
Wracając do tematu cieknącego napędu prędkościomierza to sprawa wygląda tak: są tam dwa uszczelnienia. Jedna uszczelka kręgielitowa jest między przekładnią prędkościomierza, a skrzynią biegów. Drugie uszczelnienie jest w miejscu w który wchodzi linka napędu prędkościomierza - jest to tuleja z tworzywa która wchodzi na ośkę dającą napęd na linkę. Powinna być ona dobrze spasowana między ośką , a korpusem. Musisz się dokładniej przyjrzeć skąd u Ciebie cieknie (chociaż po zdjęciach podejrzewam że u Ciebie jest uszkodzone to drugie uszczelnienie).
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 10, 2015, 23:56:32 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
A możesz podpowiedzieć z tym czujnikiem? też masz u siebie FCW5

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 11, 2015, 13:25:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na moim jest oznaczenie FCTW-5  i jest wkrecony na silikon tak,ze znaczna czesc gwintu jest na wierzchu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 11, 2015, 15:52:26 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
na moim jest oznaczenie FCTW-5  i jest wkrecony na silikon tak,ze znaczna czesc gwintu jest na wierzchu

czyli u mnie tak samo  więc taki trzeba kupować.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 19, 2015, 00:29:17 am »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Czujnik jeden kupiony. Drugi w drodze. Termostat również. Rozebrałem obudowę termostatu. Fatalnie. Pełno jakiegoś "syfu". Chyba ktoś lał jakieś świństwo do układu. Okazało się ze termostat był uszkodzony - połamany.

Do wymiany idą:
1. termostat
2. Czujniki
3. Płukanie obiegu chłodzenia.

 to zdjęcie po rozbiórce:

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2015, 00:31:22 am wysłana przez mkzibi »

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 19, 2015, 06:16:07 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Chyba ktoś lał jakieś świństwo do układu.
Może nawet uszczelniacz w proszku...
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 19, 2015, 12:37:50 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
u mnie w plusie też tak wyglądało po długim postoju. Musiałem wyczyścić i wypolerować wszystkie krućce od grubych węży bo przesączał się płyn. Bardzo sprawnie radzi sobie z tym nóż do tapet. Potem troszkę papieru ściernego i jest lala.  Została mi też wymiana termostatu, bo kapie na łączeniu dekielka ale czekam na stabilne ciepło ;)

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #56 dnia: Kwiecień 19, 2015, 13:06:14 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Co do nalotu na krawędziach powierzchniach zewnętrznych to niestety standard. Wyczyść papierem ściernym i przed założeniem węży lekko przesmaruj w tym miejscu zwykłym smarem. Mnie po takim zabiegu nic się więcej z tym nie działo. Węże też nie puchły od tego smaru.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 03, 2015, 20:57:25 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
No więc po wymianie czujników i termostatu (był uszkodzony) temperatura trzyma się idealnie. Nie wiem tylko co oznacza czerwona lampka która wyskoczyła obok lampki imobilaizera?

Widać to na zdjęciu.



 Mam również inne pytanie.

Przy przekaźnikach znalazłem kabel jak na zdjęciu poniżej. Od czego on jest? jak by nie był podpięty?


Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #58 dnia: Maj 03, 2015, 21:05:19 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
1. Kontrolka spalonej żarówki (monitoruje postojówki, mijania i drogowe) - gdzieś albo faktycznie się faktycznie spaliła albo styki pośniedziały.
2. Jest to wyprowadzenie na kierunkowskazy do łatwego podłączenia alarmu, centralnego etc.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #59 dnia: Maj 03, 2015, 21:08:11 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Czerwona dioda to sygnalizacja przepalonej żarówki oświetlenia zewnętrznego. Fioletowy przewód to z tego co pamiętam dodatkowe wyprowadzenie +12V np. do alarmu.

2. Jest to wyprowadzenie na kierunkowskazy do łatwego podłączenia alarmu, centralnego etc.
Kostka od kierunkowskazów ma dwa piny i znajduje się za zegarami.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM