Autor Wątek: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy  (Przeczytany 27483 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #80 dnia: Lipiec 04, 2015, 22:02:14 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
GSI i GLI to jeszcze większe dziadostwo niż GLE
Jak słyszę takie stwierdzenia to jedyne co można powiedzieć to "Matko Bosko módl się za nami. Po pierwsze to w GLI i GSI wprowadzono hydraulikę, przez co wszystkie cylindry maja stały czas napełniania i opróżniania (o ile nie wytrze się wałek). Poprawili wał korbowy, dzięki czemu nie wylatują tak szybko panewki. Po trzecie, silnik zyskał funkcję hamowania silnikiem ( działające), do tego mieszanka stała się precyzyjna i podana na czas. Jak słyszę, że gaźnik był lepszy, tym bardziej gaźnik z FOS Polmo to mnie krew zalewa. Kolejna przepaść to mikroporcesorowy zapłon i wywalenie kopułki. Mocna pewna iskra, w każdych warunkach. Pełna i sprawna mapa sterowania wyprzedzeniem, a nie losowe przycieranie się ciężarków w aparacie, mniejsze masy wirujące w rozrządzie. Do tego ELEKTRYCZNA pompa paliwa, która zapełniła łatwy i szybki start. Kolejny temat to możliwość podglądania warunków pracy silnika przez interfejs i samo diagnostyka. Sonda lambda dostosowująca dawkę paliwa do warunków i jakości benzyny. Do tego katalizator. Pod rurą można spać ! Więc GLE to jest temat z lat 60 i tam jest jego miejsce. Ma więcej wad niż zalet i prawie nigdy nie ma mocy nominalnej.
A jeśli silnik pali mniej benzyny niż gazu , to po pierwsze prędzej czy później oszaleje mapa benzyny, a po drugie silnik MUSI był słabszy. Do tego pracuje w szkodliwych warunkach spalania mieszanki.

To co wymieniłeś jako zalety, można potraktować również niestety jako wady.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #81 dnia: Lipiec 04, 2015, 23:15:37 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Kolejny temat to możliwość podglądania warunków pracy silnika przez interfejs i samo diagnostyka.
Toś pojechał po bandzie :) Legenda głosi, że ktokolwiek w domowych warunkach podłączył się do komputera w GSI, powiem nawet więcej, obawiam się, że nawet ASO miało z tym nie lada problemy. To nie wieśvagen czy jakaś inna honda z OBD...

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #82 dnia: Lipiec 04, 2015, 23:28:56 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Kolejny temat to możliwość podglądania warunków pracy silnika przez interfejs i samo diagnostyka.
Toś pojechał po bandzie :) Legenda głosi, że ktokolwiek w domowych warunkach podłączył się do komputera w GSI, powiem nawet więcej, obawiam się, że nawet ASO miało z tym nie lada problemy. To nie wieśvagen czy jakaś inna honda z OBD...


Chciałbym aby kiedykolwiek Cię było stać na tego wieświagena i innee............ czy nawet hondę......nie obrażaj......użytkowników..
bo ktoś może to samo opisać o TOBIE WIEŚPOLONEZIK...... licz się ze słowami...




« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2015, 23:32:50 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #83 dnia: Lipiec 04, 2015, 23:51:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przed chwilą rozmawiałem z mężem córki, oni mają jakąś garbatą renówkę. 1600 pojemności, 16 zaworów, 115  koni i pali to- to benzyny- 7,5 l w mieście a 6 na trasie a waży ponad 1200 kg.
tez mam renowke, dokladniej Lagune,ktora wazy troche ponad 1200kg,
silnik starszt 1.8 8v 90KM - i co z tego,skoro to ten sam dol,
no i ... goowno prawda z tym spalaniem, w trasie moj rekord to 8.8l LPG wtrasie,a w miescie ponad 12l ,wiec zuzycie takie jak w Polonezie 1.6 GLI ,
jest postep,bo auto wazy przeciez 100kg wiecej i koniec postepu,
Polonez w miescie nawet mniej pali,ale w PN mam lepsza instalacje gazowa,
7.5l benzyny w takim aucie to bardzo nietypowe... miasto, a prosciej mowiac to nocna jazda po dziurze zabitej dechami - moze wtedy da sie tyle spalic ,bo w normalnym ruchu miejskim to tyle pali autko z silnikiem 1.3 i masie 850kg

krótko mówiąc silnik OHV poloneza to przedpotopowa "gęś"nia z grzybnią i nawet pozłacany osprzęt mu nie pomoże.
jezeli te wnioski wynikaja z twierdzenia powyzej,to musisz zmienic dane wejsciowe,
tak sie sklada,ze mialem na hamowni 1.4 roverka,czyli nowoczesny silnik o bardzo dobrych parametrach i osiagnal on sprawnosc 30% przy pelnym obciazeniu,
mialem tez OHV 1.5 i osiagnal 27% w takich samych warunkach, wiec przepasci przy dystrybutorze nie ma


oś pojechał po bandzie :) Legenda głosi, że ktokolwiek w domowych warunkach podłączył się do komputera w GSI
nie kus,bo kabla nie chce mi sie lutowac przy takiej pogodzie,
a kabel jest ten sam co do abimexa - do abimexa podlaczalem sie

Chciałbym aby kiedykolwiek Cię było stać na tego wieświagena i innee............ czy nawet hondę......nie obrażaj......użytkowników..
bo ktoś może to samo opisać o TOBIE WIEŚPOLONEZIK...... licz się ze słowami...
uzytkownikow wieswagena nie da sie obrazic - gdyby sie dalo, to obrazalaby ich wlasna morda w odbiciu lustrzanym,
wiec nie sraj żarem, bo i tak upaly jeszcze kilka dni sie utrzymaja
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2015, 23:55:14 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #84 dnia: Lipiec 04, 2015, 23:54:53 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jak chcesz sobie pojeździć to wsiadaj w poloneza i gaz do dechy, nie musisz po mnie. Myślisz, że nie byłoby mnie stać na tą hondę? Byłoby, powiem więcej kiedyś na pewno przyjdzie czas, żeby trochę spoważnieć i przesiąść się z poloneza na jakiegoś kombiaka, ale póki co wybrałem poloneza i nim chcę jeździć bez względu na resztę... A jeśli Cię to pocieszy to w domu jest VW i powiem tyle wolę naprawiać babcinego peugeota!

Cytat: Gomulsky w Wczoraj o 23:15:37
oś pojechał po bandzie  Legenda głosi, że ktokolwiek w domowych warunkach podłączył się do komputera w GSI
nie kus,bo kabla nie chce mi sie lutowac przy takiej pogodzie,
a kabel jest ten sam co do abimexa - do abimexa podlaczalem sie
Zrobiłem sobie ten kabelek zgodnie ze schematem z neta (te 3 oporniki) i klops... Ani GSI, ani Abimex nie chciał mieć komunikacji, softu używałem tego od Ciebie i jakiegoś znalezionego w necie i żaden nie pogadał z ECU.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2015, 00:24:00 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #85 dnia: Lipiec 05, 2015, 00:15:10 am »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
..... , szczerze mówiąc po przesiadce do Argenty, Cromy, itp W123,W124, i ościennych jest mi wstyd za polską motoryzację..... nie wspomnę o innych autach nie osobowych ( choć Lublinem 3 miło wspominam).

Nie ma co porównywać Poloneza z Mercedesami czy innymi autami z wyższych klas bo to jest bez sensu
Klasa Poloneza to Golf lub Octavia ale i tak słabe to porównanie bo te auta były nowe ze 2-3 razy droższe od naszego
W podobnych pieniądzach to były Seicento lub Matiz i dopowiedzcie sobie sami

Nie zapominajmy że Polonez to samochód tani, budżetowy i nie oczekujmy nie wiadomo czego....
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #86 dnia: Lipiec 05, 2015, 00:24:06 am »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
..... , szczerze mówiąc po przesiadce do Argenty, Cromy, itp W123,W124, i ościennych jest mi wstyd za polską motoryzację..... nie wspomnę o innych autach nie osobowych ( choć Lublinem 3 miło wspominam).

Nie ma co porównywać Poloneza z Mercedesami czy innymi autami z wyższych klas bo to jest bez sensu
Klasa Poloneza to Golf lub Octavia ale i tak słabe to porównanie bo te auta były nowe ze 2-3 razy droższe od naszego
W podobnych pieniądzach to były Seicento lub Matiz i dopowiedzcie sobie sami

Nie zapominajmy że Polonez to samochód tani, budżetowy i nie oczekujmy nie wiadomo czego....
Najlepsze jak ludzie gadają że polonez gnije i dziury i w ogóle. Zawsze wtedy porównuje jego blacharkę do konkurencji tej samej klasy z tych samych lat mówiąc, że faktycznie przy blacharce poloneza takie "megane 1, astra f, golf 3, escort, felicia". Mają blachy jakości nieporównywalnej :D
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #87 dnia: Lipiec 05, 2015, 02:10:11 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2611
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
mruk1313-  nigdy nie pisałem że jestem miłośnikiem poloneza. jestem użytkownikiem, dlatego widzę jego wady. drugi podany przez Ciebie cytat to nie moje słowa. po za tym napisałem że w Lublinie a nie w całej Polsce, termostatów do poloneza już nie ma. nie ma już sklepu w którym można kupić części do poloneza. w tym momencie ani jednego.

 utek       -   polonezem potrafię jeździć, jeździłem nim wcześniej niż większość z Was. za awarię uważam zepsucie się samochodu na ulicy, to się temu polonezowi jeszcze nie przytrafiło, może dlatego że staram się wszelkie, możliwe do przewidzenia słabe, awaryjne punkty, eliminować, naprawiać wcześniej. odnośnie naprawy usterek które od momentu zakupu tego poloneza opisywałem, to na forum PTK też niczego mądrego nikt nie podpowiedział. zresetuj, wymień a po wymianie wszystkiego co można było wymienić, urwały się podpowiedzi. do mechaników nie jeżdżę bo oprócz szlifów i łatania dziur w oponach, wszystkie inne naprawy robię sam.
 
diodalodz- wprowadzono hydraulikę chyba tylko po to żeby się krzywki na wałku szybciej wycierały bo regulacja 8 zaworów to 15 minut roboty. żadnej innej "korzyści" z tego nie było. nie zmniejszyło się zużycie paliwa, nie wzrosła ani moc ani moment. nic- sztuka dla sztuki. silnik hamuje bez względu na to czy zasilany jest gaźnikiem czy wtryskiem.

KGB,  to jest odczyt z komputera, nie z sufitu.

wszystko co piszecie to prawda, polonez pozostał jednak wyrobem samochodopodobnym do końca produkcji. fabryka nie dokonała żadnych istotnych zmian mających na celu podniesienie komfortu i osiągów. dlatego zaprzestano go produkować.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2015, 02:12:55 am wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #88 dnia: Lipiec 05, 2015, 10:21:33 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
utek       -   polonezem potrafię jeździć, jeździłem nim wcześniej niż większość z Was. za awarię uważam zepsucie się samochodu na ulicy, to się temu polonezowi jeszcze nie przytrafiło, może dlatego że staram się wszelkie, możliwe do przewidzenia słabe, awaryjne punkty, eliminować, naprawiać wcześniej. odnośnie naprawy usterek które od momentu zakupu tego poloneza opisywałem, to na forum PTK też niczego mądrego nikt nie podpowiedział. zresetuj, wymień a po wymianie wszystkiego co można było wymienić, urwały się podpowiedzi. do mechaników nie jeżdżę bo oprócz szlifów i łatania dziur w oponach, wszystkie inne naprawy robię sam.

Moje słowa kierowane były do mkzibi zdaje się autora tego tematu, któremu kilka drobnych awarii obrzydziło poloneza.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2015, 10:26:08 am wysłana przez utek »

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #89 dnia: Lipiec 05, 2015, 14:12:35 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Podałem problem a widzę ze rozmowa rozwinęła się w kierunku wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą. Na prawdę nie interesuje mnie to jakie samochody są lepsze od poloneza oraz czy warto nim jeździć itp. Mam go jako 4 samochód i traktuje jako dobra zabawę a poza tym mam zamiar nim pojechać na Złombol 2015. i to tyle.

Co do usterek:

1. Sprzęgło czy też skrzynia przestały grzechotać. Dopiero jak się porządnie rozgrzeje silnik to objaw powraca. Sprzęgło dałem jakiejś pośredniej firmy. Było wymieniane u mechaniora i był cały silnik wyjęty wraz z poprawą uszczelniaczy itp.
2. Co do temperatury. Strzałka się trzyma ok. 90 stopni. Wymieniłem dwa czujniki od wskaźników i płynu w obudowie termostatu. Jedyne co mnie teraz niepokoi to to że wentylator włącza się na bardzo krótko. Kiedyś jak się włączył to dłużej chodził teraz się włącza i zaraz wyłącza. Czyżby tak skutecznie zbijał temp.
3. Co do nierówniej pracy to nadal mnie to wkurza. Jakie są koszty wymiany wałka? Jak sprawdzić czy to na pewno w tym problem? Czy jest to trudna praca do wykonania i czy warto się za to brać czy może jeszcze coś sprawdzić?


Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #90 dnia: Lipiec 06, 2015, 00:47:09 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
KGB,  to jest odczyt z komputera, nie z sufitu.
nie posiadam takowego, wiec licze za pomoca dystrybutora ;]

Czy jest to trudna praca do wykonania i czy warto się za to brać czy może jeszcze coś sprawdzić?
warto sprawdzic walek, a wtym celu trzeba dostac sie do zaworow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #91 dnia: Lipiec 08, 2015, 06:40:11 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
By sprawdzić wałek, dobrze jest zdjąć miskę. Jednak powinno dać radę to zdiagnozować endoskopem przez korek oleju.
Koszt-przy włożonym do budy i jeszcze gsi to sporo pracy, właściwie rozłożenie silnika na części. szybciej i wygodniej jest go wyjąć i robić.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #92 dnia: Lipiec 08, 2015, 13:37:21 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2081
Wałek można sprawdzić suwmiarką mierząc max wznos krzywki względem głowicy. Wystarczy wyjąć pokrywę zaworów i klawiaturę. W GSI trzeba jeszcze zdjąć kolektor ssący. Podczas pomiarów wykręcasz świece i obracasz wałem szukając najwyższego i najniższego punktu na każdej krzywce. Z różnicy wiesz czy któraś się nie wytarła.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #93 dnia: Lipiec 08, 2015, 17:57:14 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2611
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
tak jak pisze diodalodz powinno się regulować zawory. ruski pomyślał i zrobił miejsce na dźwigni dla trzpienia czujnika zegarowego oraz listwę do mocowania tegoż czujnika. nasi choć wiedzieli że źle zrobione dźwignie szybko się wycierają i ustawienie zaworów trzeba robić na wyczucie, o takim rozwiązaniu nie pomyśleli.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #94 dnia: Lipiec 08, 2015, 20:14:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
po co miejsce na czujnik,skoro bedzie to musial byc specjalny czujnik,skoro komplety zestaw czujnika zawiera rozne mocowania w tym np. z elektromagnesem - mozna sobie ustawic jak sie chce
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #95 dnia: Lipiec 08, 2015, 20:36:45 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2611
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
mam taki zestaw, żadnych komplikacji- listwa stalowa z otworami do przykręcenia na głowicy, na niej przesuwka do mocowania czujnika i oczywiście sam czujnik. proste, skuteczne bez udziwnień. ustawianie luzów zaworowych w tylnonapędowej ładzie to robota łatwa, miła i przyjemna. trwa niewiele dłużej niż zdjęcie dekla.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2015, 20:38:19 pm wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #96 dnia: Lipiec 09, 2015, 12:26:55 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Mierzenie suwmiarką trochę malo dokładne, a zdejmowanie kolektora, szczegolnie jak jeszcze siedzi lpg to masakra.
Dodatkowo zakładanie, że hydroszklanki trzymają wymiar bez ciśnienia oleju też jest niepewne- można błednie wywnioskować wytarcie krzywki.
Kamera w spust oleju najszybsza, choć wałek zdecydowanie wytarty być musi

jeszcze szybciej zrobić w gsi swap na rovera i zapomnieć o problemie :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #97 dnia: Lipiec 09, 2015, 13:39:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
hydroszklanki trzymaja wymiar bez oleju,jezeli nie sa obciazone, a walek najlepiej mierzyc ze zdjeta klawiatura,czyli bez obciazenia szklanek
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #98 dnia: Lipiec 09, 2015, 14:37:25 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2081
hydroszklanki trzymaja wymiar bez oleju,jezeli nie sa obciazone, a walek najlepiej mierzyc ze zdjeta klawiatura,czyli bez obciazenia szklanek
dokładnie tak.

Odp: Polonez 1.6 GSI - nowy zakup i problemy
« Odpowiedź #99 dnia: Grudzień 28, 2015, 17:10:07 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Co do poloneza mojego to jestem po letnim wyjeździe na Złombol 2015. https://www.facebook.com/zlombolmkzibi/

Samochód dojechał, wspiął się na szczyty Alp i wrócił. Wszystko ok.

Dalsze problemy opisuję w nowych wątkach...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 28, 2015, 17:43:24 pm wysłana przez mkzibi »