Autor Wątek: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky  (Przeczytany 23095 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« dnia: Lipiec 20, 2015, 01:38:03 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Witam :)
Przyszedł czas, że i ja postanowiłem coś uskrobać na temat swojego Poloneza :) więc zacznijmy od początku w zeszłym roku stałem się mniej lub bardziej szczęśliwym posiadaczem Poloneza Caro 1.4, niestety samochód mimo, że był oryginalnym roverem i blachę miał w całkiem niezłym stanie, to mechanicznie- jak mi się w tedy wydawało- miał sporo do zrobienia. Poza tym brak największego dobrodziejstwa ludzkości zwanego powszechnie LPG :P wcale nie powodował u mnie nadmiernego zadowolenia z kosztów eksploatacji (zwłaszcza, że przy co trzecim tankowaniu trzeba było wlać do silnika kolejną porcję oleju…) a i same Atówki bardziej mi się podobają, więc mniej więcej końcem lipca roku pańskiego 2014 padła decyzja „szukam Atu, z gazem i robie swapa na rovera”, szukałem, oglądałem, ale zawsze coś z tymi samochodami było nie tak, a to blacha w kiepskim stanie, a to cena podejrzanie niska, czasami cena całkowicie nieprzystająca do stanu samochodu. Po miesiącu poszukiwań pod Nowym Sączem znalazłem Atuwkę, która niczym nie zachęcała do kupna, prócz ceny i koloru, zadzwoniłem, popytałem umówiłem się na oględziny, po zajechaniu na miejsce mym oczom ukazał się absurdalnie zapuszczony Polonez Atu, w kolorze 29U. Przez pierwsze 5 min wahałem się, czy aby nie wsiąść do Carówki i z powrotem do domu, jednak starszy Pan (jak się potem okazało współwłaściciel tegoż wehikułu), który nas przywitał zaprosił nas do oglądania samochodu, więc  pomyślałem „czemu nie w końcu tyle km za mną może jak raz”, pierwsze wrażenie TOTALNA MASAKRA!!! Basen na podłodze, tapicerka posiadała pokrowce z brudu, w bagażniku ze 3-4 wiadra piachu, po odpaleniu buczenie jakby tłumik był z durszlaka, w sumie to dużo do durszlaka mu nie brakowało :) ale kiedy podniosłem maskę mało nie padłem, w czymś takim była KLIMA, nie sprawna bo nie sprawna, ale stwierdziłem, że jak auto będzie złomem to chociaż na klimie zrobię dobry interes :) Obejrzałem jeszcze podłogę i jedna decyzja „biorę” po negocjacjach spisaliśmy umowę i ruszyliśmy w drogę powrotną.
Tak to się prezentowało po zakupie:

Zaraz po tym jak Atówka trafiła w moje ręce dostała wszelkie bajery z Caro, minusowe zderzaki, ale przede wszystkim zrobiłem wszelkie najważniejsze naprawy (heble, zawias, ukł. paliwowy, oleje itp.) i w miarę spokojnie jeździła do tej pory od czasu do czasu dostając jakiś dodatkowy smaczek min. nowe radio (z biedry), jak radio to i wpadła skrzynia z niskotonowcem,  skórzany mieszek na lewarek od biegów, 14” kółka, czyli generalnie zupełnie nie potrzebne klamoty  ]:-> Przy okazji zmieniła mi się koncepcja na ten samochód, ponieważ miała zostać OHVka, jednak w nieco podrasowane wersji, na planach się jednak skończyło, o czym dalej.
Jako, że podłoga na pozór wydawała się być w dobrym stanie postanowiłem się nią zająć najlepiej jak tylko potrafię, tradycyjnie wyszło jak zwykle, pół podłogi do wymiany etc. Trochę fotek z remontu:



 
 Przy okazji chciałem zająć się silnikiem, tak żeby miał trochę więcej źróbków, ale OHVka okazała się totalnym szajsem, więc powróciłem do pierwotnej koncepcji mówiącej o swapie na 1.4/1.6 z rovera, na szczęście (albo i nieszczęście – to się dopiero okaże) trafił się, prawie kompletny swap, który obecnie leżakuje w garażu i czeka, na połatanie się budy, a to przez brak czasu i kapryśną pogodę idzie baaaardzo wolno :(
Jeszcze trochę fotek:

 
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2015, 00:47:29 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ----> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 03, 2015, 23:42:38 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jako, że ostatnio trafiło się dość sporo wolnego czasu nie marnowałem go i wziąłem się ostro do roboty, także praktycznie jeszcze 2 łatki i blacha będzie gotowa na 100% :) Przerobiłem wiązkę elektryczną, pod rovera, dodając wiązkę pod grzanie foteli i minusowy mikroklocek. Muszę jeszcze zrobić lepsiejszą instalację pod audio i pomyśleć nad elektrycznymi szybani z tyłu.





 
Uzbierałem trochę nowych gratów, z czego udokumentowałem tylko to:

Teraz jeszcze polakierować i składać, więc jak dobrze pójdzie to w połowie sierpnia atówka wraca z kuracji do domu  <lol>
PS. Zdarzyło się komuś, żeby blacha na grodzi pękła w okolicy wlotu powietrza do kabiny?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2015, 23:49:43 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ----> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 04, 2015, 18:09:11 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Powodzenia w remoncie i swapie. Mam nadzieje że wywalisz grill plusowy bo kompletnie nie pasuje do minusowych zderzaków ;)

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ----> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 04, 2015, 19:57:08 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Spoko remont ładnego kolorku. Powodzenia :)

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ----> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 04, 2015, 23:09:17 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Dzięki :) Mi się też kiedyś ten plusowy grill do minusowych zderzaków nie podobał, ale jakoś w tym kolorze  według mnie leży to to całkiem ładnie i zostanie.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ----> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 05, 2015, 13:47:32 pm »

Offline Damian__

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 65
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus
Spawasz progi na lewarku? Są różne szkoły, mnie uczono że to najgorsze co można zrobić. <uoee>

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ----> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 05, 2015, 16:04:15 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Nie, szczepałem wszystko jak auto stało na kołach dopiero potem podnosiłem i spawałem finalnie
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2015, 17:15:13 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 09, 2015, 00:47:07 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Lepie coś dalej :) Po długim czasie spędzonym na szlifowaniu, szpachlowaniu itd. pomalowałem i... no cóż efektami dzieliłem się już w innym temacie. Ogólnie po poprawieniu zacieków i wypożyczeniu bardziej "profesjonalnego" pistoletu od wujka udało się uzyskać coś na co da się patrzeć.

   
Następnie auto z powrotem wróciło na bok i zostało zakonserwowane oraz zamontowałem część niezbędnego wyposażenia podwozia.
 
 Po powrocie na koła wszystko poskładałem, z czego jestem zajebiście dumny pierwszy raz spasowanie elementów wyszło mi tak dobrze :d kontynuowałem minusowanie, dorzuciłem maty wygłuszające, pomalowałem ramki drzwi.

Perspektywa na najbliższy czas: składać, wrzucać silnik i na przegląd. Biorąc pod uwagę ilość rzeczy do zrobienia to czeka mnie praca na dwie i pół zmiany, oby w przyszłym tygodniu silnik w końcu odpalił...

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 09, 2015, 08:08:20 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 323
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
dobra robota i solidna. życzę powodzenia i wytrwałości w dalszej pracy <spoko>

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 09, 2015, 19:02:37 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Widzę konkretny remont, bardzo dobrze  <spoko> Przy okazji konserwacji spodu konserwowałeś też profile ?

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 09, 2015, 23:51:15 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
No pewnie, że tak :) Bez konserwacji profili nie ma nawet sensu konserwować podwozia bo ruda wyjdzie, jak nie od zewnątrz to od wewnątrz, zwłaszcza w miejscach w których były wstawiane jakieś elementy.
Dziś założyłem wał, wydech, bak, przedni zderzak. Zauważyłem też kilka miejsc, gdzie trzeba będzie jeszcze poprawić konserwacje. Na sam koniec w komorze wylądował silnik, jeszcze zmienić ślimak w skrzyni i napęd będzie kompletny.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 20, 2015, 13:46:52 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
A więc tak, mechanicznie samochód jest już poskładany. Do tego wygłuszony na grodzi trzema warstwami mat bitumicznych + gąbka 2 cm :) Podłoga wygłuszeniami piankowymi znalezionymi na okolicznych szrotach. Są puszczone nowe kable do audio i rozwojowo, żeby potem nie rujnować całej tapicerki kable do el. szyb w tylnych drzwiach.
Zamontowałem też wiązkę elektryczną, która po pierwszych "problemach" (które okazały się po prostu brakiem masy) działa jak należy (są co prawda dwie rzeczy do poprawki, ale to już w zasadzie kosmetyka :) )
Jak już silnik siedział w komorze jak należy i pojawiła się wiązka, przyszedł czas, żeby dorobić kabel od rozrusznika i taki to smaczek udało i się znaleźć w domowych zapasach :)

Jak już wszystko pojawiło się na swoim miejscu przyszedł czas na odpalenie silnika... i tu właśnie ch*j bąki strzelił :/

Po pierwsze silnik, gdzieś łapie lewe powietrze bo "wolne" obroty ma w okolicy 2,5-3,5 tys. rpm., a z zatkaną przepustnicą spokojnie kręci się w okolicach 500-700 obr./min.
Druga sprawa, to potwierdziła się informacja, że silnik ma HGF'a (prawdopodobnie następstwo wadliwie ustawionego rozrządu, przez który silnik się mocno przegrzewał).
I właśnie ta druga informacja podłamała mnie najbardziej, bo rok akademicki za pasem, a ja z samochodem w krzakach, także na wizytę atówki na hebelteamowskich rewirach trzeba będzie jeszcze chwilę poczekać...
Poza tym nie wiem, czy aby na pewno silnik jest w dobrym stanie, bo różnicę w pracy w porównaniu do mojego byłego 1,4 słychać wyraźnie:
https://www.youtube.com/watch?v=3hcvlSL3k98
https://www.youtube.com/watch?v=J3tGJxE_PKc
Zastanawiam się jeszcze, gdzie najlepiej byłoby zamocować reduktor do LPG?
Wnętrze w zasadzie jest poskładane, czeka jeszcze na deskę półkę i fotel kierowcy (jak już kiedyś pisałem znów zapadło się siedzisko)

Póki co plan jest taki, żeby samochód poskładać tak, żeby w po wymianie silnika/uszczelki pod głowicą wystarczyło go zawieźć na przegląd, prócz tego modle się, żeby na któryś z zaprzyjaźnionych złomów zawitał, albo do cna przegryziony przez rdzę, albo z rozwalonym dupskiem Rover 216 :)

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 22, 2015, 08:07:37 am »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
To nie zatarty napinacz tak świszczy? Osłuchaj silnik kijem i zlokalizuj ten dźwięk.
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 24, 2015, 01:04:57 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Rozrząd tak czy inaczej jest już do wymiany, więc nawet nie będę się nad nim rozczulał. Póki co pozbyłem się lewego powietrza bo silnik po zatkaniu przepustnicy gaśnie, ale problem falowania obrotów pozostał i już nie mam pomysłu co to może być.
Wspoma uruchomiona działa idealnie, jedyne co to wąż, który dziś dorabiałem jest o ok 5-8 cm za długi, ale ogólnie wszystko się mieści :)

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 09, 2015, 00:22:26 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Tak więc kolejny aktualizacja :)
Po dość długim przeciąganiu i ślimaczeniu się prac Atówka w końcu dostała wnętrze, tylna półka zmieniła kolor na czarny, podobnie jak niektóre plastiki ciekawe jak długo kolor będzie na nich siedział. Pożeniłem minusową dechę z plusową nagrzewnicą, póki co z efektu jestem dość zadowolony, z tego miejsca kieruję serdeczne podziękowania dla kolegi paweł1989 za podzielenie się wiedzą odnośnie tego co i jak trzeba było zrobić, gdyż znacznie ułatwiło mi to pracę :)

Zająłem się też tym co pod maską, trochę uporządkowałem węże także już pod kolektorem ssącym nie ma gordyjskiego węzła :) Zamontowałem reduktor, Blosa i lekko zmodyfikowałem filtr powietrza (jak przystało na roverowca guma musiała wylecieć :P). Przy okazji wymieniłem parownik na LOVATO i centralkę na STAGA2-W.



Do pełni szczęścia pozostało tylko podłączyć wiązkę od gazu, założyć wiatrołap, uzupełnić brakujące tu i tam śruby, założyć zimówki, zrobić osłonę termiczną na kolektor wyechowy i będzie komplet :d
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2015, 00:28:40 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 09, 2015, 07:16:28 am »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Kurcze dlaczego nie wyczyściłeś dywanów mając wszystko na zewnątrz? :(

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 09, 2015, 08:07:28 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
I tu Cię zaskoczę, wyczyściłem, to co widać na zdjęciu to efekt tego, że wchodziło się do niego z mokrymi butami w czasie składania... Także tak czy siak odkurzać trzeba będzie jeszcze raz.
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2015, 08:50:16 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 09, 2015, 15:54:32 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1144
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Burdel konkretny we wnętrzu,ale minusowa konsola fajnie wygląda z plusową wstawką =D Mógłbyś się podzielić informacjami na temat trudności wstawienia plusowej nagrzewnicy pod deske z minusa  ?

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 09, 2015, 17:03:07 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Gomulsky, no to gites że będzie czyściutko :)

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 09, 2015, 19:12:47 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Mógłbyś się podzielić informacjami na temat trudności wstawienia plusowej nagrzewnicy pod deske z minusa  ?
Po pierwsze ciasno, po drugie inaczej rozwiązane są nawiewy na szybe i kratki więc trzeba zrobić hybrydę.