Autor Wątek: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky  (Przeczytany 23073 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 29, 2016, 23:41:30 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Kurde niegłupio wygląda konsola z + w minusie :)

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 30, 2016, 22:12:13 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
W temacie nie wiele się dzieje, najważniejsze to założyłem 2gi wentylator i poprawiłem króćce od wspomagania, bo coś się pociły.

Obczaiłem tylny zawias, gdyż zacząłem słyszeć niemiłe pukanie przy ruszaniu i się nieco podłamałem bo luzy jak sam skur***n... Także padła decyzja o kupnie poliuretanów, którą mam nadzieję w niedalekiej przyszłości zrealizować. No i jeszcze koła czekają w kolejce do regeneracji, także jest co robić.
A póki co cieszę się, że w ogóle jeździ i jako tako wygląda :)

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 30, 2016, 23:52:16 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Grzeje Ci się na tej wąskiej chłodnicy, że drugi went założyłeś? Jeśli tak, to poszukaj orginalnej z 1,4 i wtedy wystarczy jeden.Mi tam nigdy się rover nie grzał, a jeden went wystarcza w zupełności do schłodzenia go w korku, czy coś.Jak układ jest sprawny, to ma działać.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 31, 2016, 00:04:13 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Wedle wskaźnika się przegrzewa i to naprawdę poważnie (bo pierwszy wentylator włącza się jak wskazówka dobija do czerwonego pola, a wyłącza się dosłownie może po 45 s. od załączenia), ale po pierwsze kiedyś zdjąłem wskazówkę z ośki i ciężko powiedzieć czy dobrze założyłem, a po drugie z tego co zgłębiłem forum jeden gość miał taką samą przypadłość jak ja i podobno pomogła na to... regeneracja alternatora, także spróbuje jeszcze się tym zając i zobaczę co będzie, ewentualnie jeszcze wymienie termostat, bo ten był jakiś dziwny i tak się zastanawiam czy czasem się nie zacina.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 30, 2016, 00:04:30 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Tak więc coś się dzieje. Po dłuższym czasie oczekiwania aż Olkusz łaskawie wyśle zestaw tulei, w sumie nic konkretnego się nie wydarzyło, prócz wykonania paneli pod głośniki 165mm w wersji beta i pokonywania kolejnych kilometrów. Jak już przesyłka dotarła w moje ręce sprawa była prosta :) Także długi weekend był pracowity. Póki co wleciał zestaw na tył.


Swoją drogą to przy okazji po raz kolejny potwierdza się stereotyp "trwałości" nowych tulei, zmieniałem zaraz po kupnie atufki (10.2014) i po ok. 12k km jedna wyglądała tak:

czyli w sumie jak na dyskusyjny sposób montażu całkiem nieźle, natomiast przy drugiej tulejka już zdążyła się rozwulkanizować a sama guma zaczęła się rwać...
Co do samego poliuretanu po zgłębieniu wielu tematów na forach postanowiłem zakupić żółty (85 ShA) i póki co nie żałuję, samochód stał się o wiele bardziej stabilny niż na seryjnym zawiasie, dobrze reaguje na polecenia kierownicy, nadmiernych twardości nie odczuwałem, już po pierwszej trasie mogę polecić <spoko> Także przód w niedalekiej przyszłości (mam nadzieję) również takowy zestaw otrzyma. Jak widać wychodzi na to, że glebienie to niejedyna droga "poprawy" właściwości jezdnych Poloneza :P

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 05, 2017, 14:32:41 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jako, że jest to tysięczny mój post o wszystkim i niczym, stwierdziłem, że najlepiej będzie go poświęcić swojemu samochodowi :)
Tak więc Atuwka od ostatniego posta wiele się nie zmieniła. Wymieniłem krzyżaki i podporę wału, bo "coś się tłukło" jak się okazało prawie na pewno nie był to wał ani podpora... Najprawdopodobniej przyczyną wibracji podczas jazdy jest jakaś wada w moście (ponieważ wymienione jest już praktycznie wszystko prócz mostu).
Ponieważ jak już chyba wszyscy wiedzą jakiś czas temu nabyłem słupek z osprzętem 1,6 postanowiłem przystosować przeniesienie napędu  (dokładnie przegub elastyczny) do przenoszenia większego momentu obrotowego, a że oryginalny przegub i tak już był na wykończeniu to czas ku temu był najlepszy :) Więc wleciał przegub z Mercedesa W170, polecany przez luka92 w prawdzie na początku miałem wrażenie, że na budzie słychać każdą anomalię pracy wału, ale z czasem jakoś mi to wrażenie przeszło :)
Swap na 1,6 miałem rozpocząć w zeszłym tygodniu niestety jak to bywa na tzw. pierdoły zeszło strasznie dużo czasu, część rzeczy koniecznych do swapa nie dotarła na czas, więc musiałem odłożyć temat na kolejny tydzień.
Początek weekendu, wróciłem do domu i od razu przystąpiłem do dzieła. Silnik wyszedł z komory zaledwie po 2 godzinach zabawy. Kilka godzin zabawy z przełożeniem całego osprzętu, modyfikacjami wiązki elektrycznej (przy okazji mieniłem wtyczkę CPWK na nowszy typ, ze względu na dużo częstsze występowanie nowszego typu CPWK na szrotach.
Lekka wtopa była z przełożeniem przepustnicy, a dokładnie z silnikiem krokowym. Ale jak wiadomo choroby wieku dziecięcego zdarzają się zawsze :P
Wczoraj ok godz 23 silnik siedział w komorze, a godzinę później był gotowy do pracy, zalany świeżym syntetycznym olejem 5W40 mocno doprawionym MoS2 <lol>

Przekręciłem kluczyk, podświetliły się kontrolki, przekręciłem kluczyk jeszcze bardziej, silnik kręci, ale niestety nie zapala.
Próba II, nie słychać pompki paliwa... Podmianka kompa na poldoroverowy i dalej lipa... Diagnoza brak zasilania kompa. Szybkie przejrzenie wszystkich połączeń jednak kostka nie podpięta, podpiąłem, próba odpalenia dalej lipa. Patrzę na zegarek godzina blisko 2 w nocy. Werdykt, na dziś daję za wygraną w przyszłym tygodniu walczę ponownie.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 05, 2017, 16:34:00 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
A masz zdjęte immo z kompa ? oraz koło pod niego ? Co do kompa z poldorovera to norma że nie odpala inne koło zamachowe jest  a pozatym we wtyczce trzeba przelutowac 2 kable .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 05, 2017, 19:50:18 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Czy masz mnie za idiotę, nie umiejącego korzystać z forumowej wyszukiwarki? Komp ma zdjęte immo, wiązka jest prawilnie przerobiona na nowszego memsa. Podmianka kompa miała na celu sprawdzenie, czy w ogóle wystartuje pompa paliwa, a i podobno na "nowszym" kole zamachowym od czasu do czasu strzeli w dolot albo wydech, także tylko po to zamieniałem kompy.  Jednak doznałem oświecenia w pociągu do Krk, że przecież nie sprawdziłem czy nie przepalił się jakiś bezpiecznik :| Tylko, że jeśli tak się stało, to trzeba ustalić przyczynę takiej sytuacji, żeby przypadkiem samochód nie poszedł z dymem. Ale to już problem przyszłego weekendu, bo póki co mam ważniejsze zmartwienia na głowie...
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2017, 19:54:44 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 05, 2017, 19:54:29 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Zainteresowała mnie kwestia przegubu :) Ułożył się, czy Ty się przyzwyczaiłeś do jego zachowania  :P ?

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 05, 2017, 20:52:40 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Myślę, że i jedno i drugie :)

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 05, 2017, 23:25:50 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Nie mam za idiotę po prostu czasem człowiek może coś przeoczyć bez nerwów kolego ;) Nie dość że człowiek próbuje pomóc to jeszcze pretensje :P  Troszkę luzzu ;)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 07, 2017, 23:29:38 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
A dziś takie to wspaniałe wspaniałości wylądowały na pokładzie <lol>

Swoją droga trochę dziwne uczucie, kiedy to wsiada się do poloneza z szybą bez "plusoobwódki" wokół szyby, będąc przyzwyczajonym do obecności owej obwódki.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 06, 2018, 00:17:49 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Pora tu coś naskrobać jak ginekolog w Czechach <lol2>

Samochód w marcu dostał silnik 1,6 16V, długo jednak się nim nie pocieszył, bo już po ~2 miesiącach motor ogłosił kapitulację i samochód do domu wrócił na tarczy, a dokładnie na lawecie.


Po ponownym wrzuceniu pod maskę 1,4 z samochodem nie działo się praktycznie nic godnego uwagi.
W między czasie w czerwcu a.d. 2017 do Atu dołączył nieco większy brat, Kombi.

Po kapitulacji 1,6 rozpocząłem poszukiwania silnika 1,8 16V, udało się dostać 2 szt. 1 był w częściach po serwisie rzeźnika, akrobaty, już kiedyś to opisywałem, więc nie będę się powtarzał. Kilka dni po pierwszym silniku na OLX namierzyłem drugie 1,8 z "padniętą uszczelką pod głowicą", ale ponieważ motor był niedaleko, był kompletny, a cena atrakcyjna postanowiłem udać się i po ten okaz.W domu po zdjęciu czapki okazało się, że problem nie leży w uszczelce, a w tulejach, które się zapadły, dlatego pojawiła się koncepcja stworzenia z 2 silników jednego, obecnie obydwa czekają na chwilę aby się nimi zająć.

Sporo zaczęło się dziać dopiero w ostatnich tygodniach.
Po pierwsze zakupiłem nową wiązkę elektryczną, z wbudowaną wiązką pod el. lustra:

Po drugie, w związku z "akcją szyba" dotarła do mnie atermiczna przednia szyba:
Zapakowanie i dostawa 1. klasa!

Oczywiście jest już założona na samochodzie:

 Tutaj serdeczne podziękowania dla Tomkka i Goldersa, za zorganizowanie całego przedsięwzięcia  <spoko>
Po trzecie, W atu pojawiła się sekwencja. Jak chodzi o zestaw jaki zawitał pod maskę to nie ma wielkiego "łał":
Wtryski: Barracuda 115
Reduktor: KME Tur 6
Sterownik: LPGTech 204
(ponieważ to jeden z tych polonezów "gruz za 1200 zł" trytek nie mogło zabraknąć   <cwaniak2>)


Niestety, jak widać trochę nie przemyślałem zakupu listwy wtryskowej i zakupiłem nie to co powinienem, więc w najbliższym czasie będę musiał to poprawić. I tak wiem, że są w całkowicie nie właściwej pozycji pracy, ale długo tak nie pojeżdżą więc "ch*" ich raczej nie strzeli.
No i po czwarte, korzystając z roznegliżowanego wnętrza założyłem miedzianą nagrzewnicę (swego czasu były dostępne na alledrogo jako alternatywa dla aluminiowego wymiennika do calsonica). Ta grzeje zdecydowanie lepiej niż oryginał i nie cieknie, można powiedzieć, że jest <ok>

 

Montaż wszystkich gratów trwał dość długo, ale auto w końcu "zagadało" pierwsze wrażenia z jazdy na sekwencji to na prawdę niesamowicie miłe zaskoczenie. Silnik po dodaniu gazu praktycznie od razu zaczyna przyspieszać nie łapiąc przy tym początkowej zamuły, jest znacznie bardziej elastyczny niż w przypadku zwykłego układu podciśnieniowego.
Na OBT wyszło, że prawa końcówka kierownicza złapała spory luz, więc obydwie zostały wymienione na nowe.
A wisienką na torcie są chromowane korbki do szyb, które wylądowały w drzwiach tylnych.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2018, 00:21:56 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 06, 2018, 00:30:23 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Baaardzo ładne auto. Pozdrawiam to o Gomułce to był mariaż socjalistycznej prawdy z pijacką rzeczywistością.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2018, 00:42:41 am wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 06, 2018, 03:22:00 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a jednak niebieski pasek okazal sie byc zielonym - ja pierdole, co za ludzie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 06, 2018, 08:29:50 am »

Offline tiptok

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+
Nie wiem, gdzie Ty tu widzisz ten zielony pasek? ;-| To oczywiste, że na zielonej szybie niebieski pasek nie wygląda tak "ordynarnie" jak na zwykłej.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 06, 2018, 12:11:10 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3427
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Taki jakiś łaciaty ten Polonez. Tu felga taka , tam taka, tu grok przedarty......
Szyba ładna i pasuje.
Warta była zachodu.
 
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 06, 2018, 13:13:56 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Łaciaty bo drzwi i tak są do wymiany, więc zbyt się nad nimi nie rozczulałem, z resztą w normalnym świetle dziennym nie jest to bardzo widoczne.
Jak chodzi o felunek to sorry takie były na samochodzie z którego pochodzą. Mam już cały komplet takich jak są z tyłu, czekają tylko na regenowację.
Grock był w stanie bdb przetarcie pojawiło się niedawno, a póki co jest tylko zacytowane.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 06, 2018, 14:10:22 pm »

Offline FSOk

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 18
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Orciari i parę innych.
a jednak niebieski pasek okazal sie byc zielonym - ja pierdole, co za ludzie
Jesteś daltonistą ? EOT

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 06, 2018, 14:50:23 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
On? A gdzie tam.A mnie się czepiał, jak pisałem, że groki mają niebieskie krzaki  :P