Dzisiaj wraz z kolega Cynqiem zamontowalismy na pokladzie diesla Lukasy , zostay one zalozone w konfiguracji przod lukas z zaciskami przed osia plus stare serwo oraz tyl na tarczach , w sumie montaz odbyl sie bez problemowo .
Jesli zamierzacie zalozyc lukasy do starego serwa to nalezy przerobic przewody tak aby z jednej strony byla koncowka lukasa(10x1) a z drugiej stary gwint(10x1,25)
Koszt
-Calosc zwrotnice tarzcze jarzma klocki zaciski w granicach okolo 150 zl(2 strony)
-Przewody hamulcowe lewy(dluosc 157) 14 zl prawy (17cm)16 zl
-Przewody gietkie lukas okolo 17 sztuka
-Dorobienie koncowek w granicach 5 zl /szt
-Plyn hamulcowy w ilosci okolo 0,4 litra
Potrzebne narzedzia
-Klucze plasko oczkowe (22,19,17,15,8 oraz klucz do przewodow 10,11)
-Sredniej wielkosci mlotek
-Brezka badz pret( ja uzywalem trzonka od kilofa :mrgreen: )
-Lewarek
Teraz krotki opis jak zalozyc lukasy
Zaczynamy od podniesienia autka i odkrecenia kola , nastepnie luzujemy nakretke drazka (klucz 22) , odkrecamy drazek reakcyjny od wachacz (klucz19) , kolejnym krokiem jest odkrecenie ale nie calkowicie sworzni gornego i dolnego (klucz22),jesli kreci sie nam nakretka razem ze swrzozniem nalezy podlewarowac wachacz razem z zwrotnica do gory , pozniej uzywamy sredniej wielkosci mlotka aby zbic sworznie na zwrotnicy sa odpowiednie punkty aby mozna bylo prac w to w sumie nie trzeba dlugo pukac tylko porzadnie ,jezeli juz puscily sworznie to uzywamy jakiegos preta aby odciagnac wachacz w dol i wyciagamy cala zwrotnice z sworzni . Bo wyjeciu starej mozemy zalozyc nowe zwrotnice z lukasem,Nastepnym krokiem jest zmiana przewodow hamulcowych najlepiej miec do tego specjalny klucz , odkrecamy na pompie hamulcowej przewody , odpinamy je z zapinek trzymajacych je i mozemy wyciagac przewody , po wyjeciu przewodow trzeba przesunac ucho trzymajace przewody w strone przodu mniej wiecej do 1 otworu w podluznicy.Teraz kolej na montaz przewodow i tutaj sa fajne akrobacje zeby zalozyc je z powrotem w zapinki, Jesli sie to udalo przystepujemy do odpowietzania hamuclcow , w zaciskach lukasa nie ma problemu z odkreceniem odpowietrznikow (klucz8)jak w starym typie
Jesli wszystko poszlo zgodnie z planem mozemy sie cieszyc lukasami na pokladzie :D
Zalety
-nie piszcza przy hamowaniu
-mniejsza awaryjnosc
I teraz niech mi ktos powie ze nie bylo w dieslach lukasow :mrgreen: