Autor Wątek: Montaż hamulców LUKAS zamiast systemu Bendix na przedniej osi.  (Przeczytany 30861 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czaku

  • Gość
Dzisiaj wraz z kolega Cynqiem zamontowalismy na pokladzie diesla Lukasy , zostay one zalozone w   konfiguracji  przod lukas  z zaciskami przed osia plus stare serwo oraz tyl na tarczach , w sumie montaz odbyl sie bez problemowo .
Jesli zamierzacie zalozyc lukasy do starego serwa to nalezy przerobic przewody tak aby z jednej strony byla koncowka lukasa(10x1) a z drugiej stary gwint(10x1,25)
Koszt
-Calosc zwrotnice tarzcze jarzma klocki zaciski  w granicach okolo 150 zl(2 strony)
-Przewody hamulcowe  lewy(dluosc 157) 14 zl prawy (17cm)16 zl
-Przewody  gietkie lukas okolo 17 sztuka
-Dorobienie koncowek w granicach 5 zl /szt
-Plyn hamulcowy w ilosci okolo 0,4 litra
Potrzebne narzedzia
-Klucze plasko oczkowe (22,19,17,15,8 oraz klucz do przewodow 10,11)
-Sredniej wielkosci mlotek
-Brezka badz pret( ja uzywalem trzonka od kilofa :mrgreen: )
-Lewarek
Teraz krotki opis jak zalozyc lukasy
Zaczynamy od podniesienia autka i odkrecenia kola , nastepnie luzujemy nakretke drazka (klucz 22) , odkrecamy drazek reakcyjny od wachacz (klucz19) , kolejnym krokiem jest odkrecenie ale nie calkowicie sworzni gornego i dolnego (klucz22),jesli kreci sie nam nakretka razem ze swrzozniem nalezy podlewarowac wachacz razem z zwrotnica  do gory ,  pozniej uzywamy sredniej wielkosci mlotka aby  zbic sworznie  na zwrotnicy sa odpowiednie punkty aby mozna bylo prac w to  w sumie nie trzeba dlugo pukac tylko porzadnie ,jezeli juz puscily sworznie  to  uzywamy jakiegos preta aby odciagnac wachacz w dol i wyciagamy cala zwrotnice z sworzni . Bo wyjeciu starej mozemy zalozyc nowe zwrotnice z lukasem,Nastepnym krokiem jest zmiana przewodow hamulcowych  najlepiej miec do tego specjalny klucz , odkrecamy na pompie hamulcowej przewody  , odpinamy je z zapinek trzymajacych je i  mozemy wyciagac  przewody , po wyjeciu przewodow trzeba przesunac ucho trzymajace przewody w strone przodu mniej wiecej do 1 otworu w podluznicy.Teraz kolej na montaz przewodow  i tutaj sa fajne akrobacje zeby zalozyc je z powrotem  w zapinki, Jesli sie to udalo przystepujemy do odpowietzania hamuclcow , w zaciskach lukasa  nie ma problemu z odkreceniem  odpowietrznikow (klucz8)jak w starym typie
Jesli wszystko poszlo  zgodnie z planem mozemy sie cieszyc lukasami na pokladzie :D
Zalety
-nie piszcza przy hamowaniu
-mniejsza awaryjnosc
I teraz niech mi ktos powie ze nie bylo w dieslach lukasow :mrgreen:

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 19, 2005, 21:49:16 pm »

Mecenas#1876

  • Gość
To widze że się udał montaż (byłem u Czaku sprawdzić ładowanie alternatora i widziałe zmagania z tematem :roll: . Gratulacje. No i szerokiej drogi 8) Pozdrawiam

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 19, 2005, 21:51:12 pm »

Czaku

  • Gość
Wszystko fajnie ale przypadkiem urwal mi sie odpowietrznik i zle odpowietrzylem hamulce ale jakos wrocilem calo

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 20, 2005, 00:42:44 am »

Abadon

  • Gość
A podobno nie ma problemu z odpowietrznikami jak w starych hamulcach :roll:

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 20, 2005, 01:56:30 am »

Piotrek_

  • Gość
o ile się nie wali młotkiem na oślep, to nie :roll:

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 20, 2005, 09:48:17 am »

Gifter

  • Gość
Czaku a jak wrażenia z hamowania ???? Opłacało sie????
Bo naliczyłem sie tu kosztów rzędu  ~220zł  
Je?li jest znaczna poprawa to pogadamy na zlotcie :)
Aha i powiedz mi ile czasu wam to zajeło :D

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 20, 2005, 10:01:32 am »

Czaku

  • Gość
Cytat: "Gifter#354"
Czaku a jak wrażenia z hamowania ???? Opłacało sie????
Bo naliczyłem sie tu kosztów rzędu  ~220zł  
Je?li jest znaczna poprawa to pogadamy na zlotcie :)
Aha i powiedz mi ile czasu wam to zajeło :D

Wiec tak ja zaczalem o 14 a cyneq dotarl o 15 a o 18 mielismy juz wszystko zalozone tylko byl problem z odpowietrzeniem , ale pewnie roznica bedzie znaczna a co do kosztow to moga ulec zmianie

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 20, 2005, 12:24:30 pm »

Poldek#1838

  • Gość
Musisz mi pokazać jak działa ten lukas bo mnie w trucku on nie przekonuje ,
ani u kumpla w atu plusie.
Narazie wole swoje tarczówki :roll:

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 20, 2005, 12:29:16 pm »

SerU#408

  • Gość
No Czukaczu dobra robota ale GDZIE SĄ FOTKI Z RĘDZINA?? :mrgreen:

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 20, 2005, 12:53:37 pm »

Gifter

  • Gość
fotki to sie pewnie bardzo póŹno pokażą :) Czukaczu jest pewnie zmeczony bo rano jak na gg był troche nie żywy :)

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 20, 2005, 17:47:05 pm »

Piotrek_

  • Gość
dzisiaj byla walka z urwanym odpowietrznikiem ;) oczywi?cie to MY wygrali?my :mrgreen:

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 20, 2005, 17:54:22 pm »

Gifter

  • Gość
NO TO JAK TO HAMUJE???? DUZO LEPIEJ OPŁACAŁO SIE TAKIE GENETYCZNE ZMUTOWANIE HAMULCOW CZY NIE?????? :D

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 20, 2005, 18:08:11 pm »

Czaku

  • Gość
Wiec tak po wniklywych testach uwazam ze warto sie w to pobawic po 1 nie sciaga przy hamowaniu  najwazniejsze ze staje w miejscu a dodatkowym plusem jest ze nie piszczy nic przy hamowaniu

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 20, 2005, 21:13:17 pm »

Mario99

  • Gość
hehe tego klekota mozna by patykiem zaterzymać ale jesli musisz miec takie heble to witamy w klubie Lucasowskich:-)) :cool:  :cool:  :cool:

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 21, 2005, 07:00:22 am »

Patryk#153

  • Gość
a czemu nie zmieniłes pompy i serwa? ja za serwo do swojego dałem 60zł, pompa pewnie z 50by kosztowała-a na pewno lepiej by to chyba grało. tymbardziej, że kto jak to ale Ty masz lepszy dostęp do tego:)

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 21, 2005, 08:39:09 am »

Gifter

  • Gość
Patryk#153, ale to za duzo roboty było Czaku z tego co wiedze robi wszystko na kilka razy a nie na jeden raz wszystko, moze sie myle, a z tego co slyszalem to nie trzeba tej pompy z serwem i tak ponoc duza roznica jest...

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 21, 2005, 08:45:59 am »

Wafel

  • Gość
ja jeŹdziłem na lucasach bez popmy i było Ok, ale po założeniu popmy jest dużo lepiej - po pierwsze jak jest wszystko dobrze to niewiele siły trzeba używac żeby mocno hamować.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 21, 2005, 08:46:00 am »

Patryk#153

  • Gość
No chyba ze tak :D

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 21, 2005, 09:54:46 am »

Mario99

  • Gość
serwo sie nie zmiesci do kieszeni wiec czaku go nie wyniesie heheeh :twisted:  :twisted:

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 21, 2005, 10:41:59 am »

Cyneq

  • Gość
Przekładka pompy z serwem i wspornikami pedałów (bo inaczej się nie da tego zrobić!) to jest dość sporo roboty. Wiąże się to z małą żeŹbą w ścianie czołowej, w tym przełożeniu inaczej linki od prędkościomierza i dopasowaniem innej linki od sprzęgła.
To co w tym wypadku zrobiliśmy zajęło tych kilka godzin, a nie trzy dni ;)
Problemy których tego dnia nie rozwiązaliśmy to odpowietrzenie jednego zacisku (na przewodzie i na pompie to za mało, trzeba nie urywac odpowietrzika ;) ), oraz montarz mocowań połączenia elastyczny-sztywny (nawet nie pytajcie jak to na razie jest zrobione, Czaku obiecał ze to przyspawa zanim zacznie jeŹdzić).
Oczywiście ta ostatnia czynność wiązała się ze zmianą położenia zacisków z za osi na przed osią. Jeśli się ma już przed osią (jak pamietam po czerwcu 1995 wszystkie modele tak mają, zwykłe i lukas), lub przełoży się zaciski na zwrotnicach żaby były za osią, to ta czynnośc odpada.
Tylko że lukas za osią wymaga zmiany jedej ze śrub trzymających jarzmo na sześciokątną i krótszą(normalnie jest imbus), bo dostep do niej zasłania dŹwignia zwrotnicy i ciężko się zmienia tarcze.