Autor Wątek: Montaż hamulców LUKAS zamiast systemu Bendix na przedniej osi.  (Przeczytany 26899 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 21, 2005, 11:55:43 am »

Gifter

  • Gość
hmmm no dobra a kiedys ktos przy robieniu zbierznosci sie pytal o hamulce, i teraz pytanie czy debil czy po prostu inne drażki itp sie daje przy hamulcach lucasa????

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 21, 2005, 18:45:39 pm »

Czaku

  • Gość
Cytat: "Gifter#354"
hmmm no dobra a kiedys ktos przy robieniu zbierznosci sie pytal o hamulce, i teraz pytanie czy debil czy po prostu inne drażki itp sie daje przy hamulcach lucasa????

Jakie drazki stary nic nie zmieniasz z drazkow
A serwo z pompa bedzie dopiero jak wyjme silnik po przy zalozonym silniku mozna zapomniec zmienic:/

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 21, 2005, 18:50:05 pm »

Wafel

  • Gość
lucas ma takie same drazki jak w mr 93, ale czaku ma drążki pewnie jeszcze z wąskiego, pozatym same drązki nic nie dają potrzebne są jeszcze siakieś tulejki :)

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 21, 2005, 18:56:52 pm »

Czaku

  • Gość
Alez panowie tu jest mowa o montowaniu hamulcow a nie o zmianie zawieszenia na szerokie

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 21, 2005, 19:00:24 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Zmiana samych hampli na lukasa idzie bardzo szybko w przeciwieństwie do przeróbki na szeroki zawias. Bawiłem się w to w Df ie :roll: 2 dni roboty i tydzień ganiania po szrotach w poszukiwaniu mocowania przodu górnego wachacza  :roll:

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 21, 2005, 19:02:56 pm »

Czaku

  • Gość
Przeciez mocowanie wachacza sie dospawuje

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 21, 2005, 19:04:45 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
no tak dospawuje ale wpierw trzeba je wyciąc z jakiegoś rozbitka  :P

[ Dodano: 2005-02-21, 19:06 ]
Ale wymiana zwykłych hampli na lukasa(pomimo zwykłej pompy i serwa) dużo dała Df kowi. Na suchym aż wciskało człowieka w pasy  :roll:

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 21, 2005, 21:49:22 pm »

Czaku

  • Gość
Cytat: "Van"
no tak dospawuje ale wpierw trzeba je wyciąc z jakiegoś rozbitka  :P

[ Dodano: 2005-02-21, 19:06 ]
Ale wymiana zwykłych hampli na lukasa(pomimo zwykłej pompy i serwa) dużo dała Df kowi. Na suchym aż wciskało człowieka w pasy  :roll:

Wystarczy dospapwac kawalek rurki

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 21, 2005, 23:21:59 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Ja wycinałęm z rozbitka całe to mocowanie. Nie chciałem by mi się zaraz wyrwało. Ale efekt był niezły jak kółka wylazły za błotniki

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 01, 2006, 16:23:51 pm »

maroox

  • Gość
Witam,

mma nadzieję, że to właściwy wątek żeby zadać następujące pytanie: Rozumiem, że serwo od starych hempli nie wystarczy w przypadku montażu Lukasów z przodu(tarcze) i z tyłu(bębny)? Tak więc jeśli chciałbym zostawić na razie stare serwo i pompę to lepiej założyć Lukasy tylko na przód, czy tylko na tył?? Z tego co wiem, to w bębnach przede wszystkim nie będę miał kłopotów z ręcznym, ale z drugiej strony tarcze Lukasa z przodu zapewnią lepsze hamowanie auta "nożnym" hamulcem...

Proszę Kolegów o porady i opinie na ten temat :smile:

Pozdrawiam,maroox

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 01, 2006, 17:09:47 pm »

Cyneq

  • Gość
Po pierwsze nie ma żadnego problemu z zostawieniem starej pompy z serwem przy lukasowskich hamulcach. I to niezaleznie czy tylko przód czy tył. Tak przy okazji - hamulce bębnowe s? słabsze z tyłu niż tarczowe, tyle że s? praktycznie bezobsługowe i bazawaryjne.
Po drugie nie ma możliwo?ci, jak sugerujesz, zmienić tylko serwo bez pompy.
Serwo, pompę i wspornik pedałów wymienia się w komplecie, inna możliwo?ć nie istnieje.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 01, 2006, 17:46:25 pm »

maroox

  • Gość
Witam,

Cyneq#1748 dzięki za odpowied? :smile:  Tak jak piszesz wymienić trzeba serwo razem z pomp? i wspornikiem pedałów - okej, ale czy jak zmienię i tył i przód na Lukasy to stare serwo,pompa,itd. będzie wystarczaj?ce, czy koniecznie trzaba montować wtedy te od Lucasa??

Pzdr,maroox

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 01, 2006, 18:04:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na starej pompie bedzie chodzic
wieksza skutecznosc Lucasow z przodu wynika z wiekszej srednicy tarczy (nie pamietam czy tloczek jest wiekszy)
z tylu bebny sa slabsze
a co do ich niezawodnosci i bezobslugowosci to bym polemizowal
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 01, 2006, 19:25:04 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Ja do moich nie zagl?dam :) patrzę tylko czy tarcze się równo fioletowe robi?  :twisted:

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 01, 2006, 22:14:28 pm »

Piotrek_

  • Gość
tez mam nieciekawe doswiadczenia z bebnami, tyle ze nie w poldku

sam mam lukasy na fiatowskiej pompie i serwie. wystarczy, ze serwo jeszt szczelne i nawet nie trzeba stawac na pedale hamulca, zeby zrobic blok... aha tarcze mam 260mm - od trucka, tyl bez zmian tarcze 225mm :)

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 01, 2006, 22:24:23 pm »

maroox

  • Gość
Witam,

KGB, Van#1860 i Piotrek#389 dzięki za odpisanie na moje pytania :smile: ! Czyli reasumuj?c przy montażu hempli Lukasa można zostawić stare serwo i pompę?? Z przodu zamontowałbym je żeby Poldek lepiej hamował, a z tyłu wolałbym bębny głównie dlatego,że nie chcę mieć wiecej tych wiecznych kłopotów z hamulcem ręcznym :?  :mad: i zapiekj?cymi się tłoczkami :x .

Pozdro,maroox

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 02, 2006, 00:16:06 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to moze sie machnium calymi polosiami jezeli masz szeroki rozstaw  :twisted:
bo ja z koleji chce zalozyc z tylu tarcze  :mrgreen:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 02, 2006, 14:47:55 pm »

maroox

  • Gość
Witam,

KGB nie będzie machnium, bo musiałem sprzedać moje szerokie Caro :sad:  :sad:  i teraz rozgl?dam się za czym? starszym (akwarium, przejsciowka), więc na w?skim mo?cie. Zdecydowałem - z przodu na pewno założę Lukasy, co do tyłu to zobaczę, jak nie będzie tragedii to tarcze zostan?.

Pozdrawiam, maroox

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 02, 2006, 14:53:00 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Piotrek#389
skoro masz z przodu tarcze 260mm to powinienes wiedziec
czy trzeba zmieniac zwrotnice na te z trucka ,czy wystarczy zmienic jazma zeby przejsc z lucasa 240mm na 260mm ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 02, 2006, 18:07:36 pm »

Gifter

  • Gość
a ja mam stare serwo, z przodu tarcze brembo a tył bebny lucasa i jest miodzo :) auto hamuje super i nie nurkuje bo tyl lepiej hamuje :) testy na rolkach pokazaly wydajnosc wieksza niz przy starych tarczach z tylu :)