Autor Wątek: Montaż hamulców LUKAS zamiast systemu Bendix na przedniej osi.  (Przeczytany 35135 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #60 dnia: Wrzesień 06, 2006, 12:50:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13950
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Bocian_s#313"

Ja narazie nie mam kasy na LUCASA do borkostworka i jedyne co mi zostaje to przełożyć zaciski coby hample były najazdowe. powinno się jeszcze poprawić choć i tak jest zadziwiajaco dobrze

łot?
chcesz zalozyc zaciski od przodu samochodu tak jak lucasy ?
i jak to ma poprawic hamowanie ?
zaciski przy lucasie zmienilu miejsce tylko z jednego powodu - mozna bylo zmniejszyc srednice zawracania (choc w Plusach i tak wrocono do 10.2m przez wspomaganie)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #61 dnia: Wrzesień 06, 2006, 12:51:22 pm »

Tualatin

  • Gość
A ja mam pytanie, jak sie reguluje korektor hamowania tylnych kół w starych hamplach, bo jak na pisku hamuję, to przód stoi, a tył się kręci. w kaszlaku jak hamowałem, to wszystkie 4 stawały.
Słyszałem, że co niektórzywyjmuj? korektor hamowania tylnych kół, żeby tył lepiej hamował., tylko czy wtedy tył nie stanie, a przód będzie kręcił jeszcze??
Poradzcie...

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #62 dnia: Wrzesień 06, 2006, 12:57:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13950
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak nie chcesz wywalac korektora (ktory mogl sie zablokowac juz) to regulowac moment wlaczania korektora mozesz opoznic przez nagiecie dwigienki tak jakby samochod byl z tylu obciazony (ugiety na resorach)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #63 dnia: Wrzesień 06, 2006, 13:14:17 pm »

RooS

  • Gość
duzo jest zabawy ze zmiana zwrotnicy ?

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #64 dnia: Wrzesień 06, 2006, 13:34:53 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
chcesz zalozyc zaciski od przodu samochodu tak jak lucasy ?
i jak to ma poprawic hamowanie ?
zaciski przy lucasie zmienilu miejsce tylko z jednego powodu - mozna bylo zmniejszyc srednice zawracania (choc w Plusach i tak wrocono do 10.2m przez wspomaganie)

Podobno jest różnica. Apozatym i promień skrętu moze się poprawi przy okazji :D.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #65 dnia: Wrzesień 06, 2006, 13:34:55 pm »

Cyneq

  • Gość
Troszkę. dobry ?ci?gacz potrzebny albo łom. Trzeba mieć wprawę :) To i tak jest IMHO mniej roboty niż przekładanie płytki, tarczy, zacisków, klocków i (podobno??) piasty.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #66 dnia: Wrzesień 06, 2006, 13:45:17 pm »

RooS

  • Gość
Cytat: "Cyneq#1748"
Troszkę. dobry ?ci?gacz potrzebny albo łom. Trzeba mieć wprawę :) To i tak jest IMHO mniej roboty niż przekładanie płytki, tarczy, zacisków, klocków i (podobno??) piasty.

kiedy wlasnie zaciski tarcze klocki bede przekladal na lucasy (ze starych hebli)

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #67 dnia: Wrzesień 06, 2006, 14:12:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13950
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ja przy wuciaganiu zwrotnicy wymieklem
wkocu zrobilem sobie sciagacz do przegubow i odkrcilem dwignie zwrotnicy by zamontowac sciagacz - dluzej to trwa niz lomem ale przynajmniej mniej stresu i walenia mlotem na oslep
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #68 dnia: Wrzesień 06, 2006, 14:14:56 pm »

Michal

  • Gość
Piasty tez trzeba wymienić na te z zawiechy z hamulcami lukasa, sprawdzone !!

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #69 dnia: Wrzesień 06, 2006, 14:24:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13950
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Michal"
Piasty tez trzeba wymienić na te z zawiechy z hamulcami lukasa, sprawdzone !!

piasta ze zwrotnica to jeden element  ;)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #70 dnia: Wrzesień 06, 2006, 14:27:49 pm »

Michal

  • Gość
Zobacz rysunek na str 190 u Morawskiego, wynika z niego że piasta i zwrotnica to nie jeden element. :)

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #71 dnia: Wrzesień 06, 2006, 14:38:43 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Piasty chyba s? takie same wszędzie. Zwrotnice rózni? się własnie przez mocowanie jażma hamulca.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #72 dnia: Wrzesień 06, 2006, 15:50:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13950
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
piasta ze zwrotnica i lozyskami to jeden komplet ,wiec jak wymieniasz zwrotnice to nawet piasty nie musisz demontowac w sprzyjajacych okolicznosciach
mozliwe ,ze piasty sa inne ,ale kto bedzie wymienial zwrotnice w ktorych jest trzpien piasty i zakladal stare piasy ,ktore moga sie roznic chocby lozyskami (ale nie musza)



Cytat: "Michal"
Czy s? różnice w zwrotnicach, nie wiem, wymieniałem całe zwrotnice z mocowaniami jarzma, tak było pro?ciej i szybciej

wez mnie nie dobijaj
przeciez wyzej piszesz o zwrotnicach :
Cytat: "Michal"
Nie sa takie same ! musiałem wymienić, bo te stare nie pasowały. Różni się mocowanie jarzma hamulca, w starych była wytłoczona blacha z otworami na sruby, a w lukasie s? grube ( ok 1cm) blachy z nagwintowanymi otworami pod imbusy.
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #73 dnia: Wrzesień 06, 2006, 16:07:35 pm »

Cyneq

  • Gość
Cytat: "KGB"
piasta ze zwrotnica i lozyskami to jeden komplet ,wiec jak wymieniasz zwrotnice to nawet piasty nie musisz demontowac w sprzyjajacych okolicznosciach
mozliwe ,ze piasty sa inne ,ale kto bedzie wymienial zwrotnice w ktorych jest trzpien piasty i zakladal stare piasy ,ktore moga sie roznic chocby lozyskami (ale nie musza)

Absolutnie nie. PODOBNO piasty s? inne w luaksach (nie wiem z jakiej paki, ale podobno s?), ale na pewno łożyska sa idento.
I nie mów że to jeden komplet, bo przecież zmienia się same łożyska, a piasta i zwrotnica zostaj?.
Ja się w takie dupeszwance nie bawiłem, tylko przekładałem cało?ć - zdjałem stara zwrotnice i to co na niej - tak jest naprawde najpro?ciej.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 06, 2006, 16:17:23 pm »

Michal

  • Gość
Dokładnie,  piasty sa inne, jakbym wiedział, że s? różnice w piastach to bym zrobił tak jak Cyneq i miałbym o wiele mniej problemów.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #75 dnia: Wrzesień 06, 2006, 17:48:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13950
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cyneq#1748
moze piasty lucasa maja inne odsadzenie lub srednice na mocowanie tarczy
ale to niewazne ,bo zwrotnice z piasta to zestaw ,ktorego nawet na szrocie nikt nie bedzie sprzedawal na czesci
wiec zmiana calej zwrotnicy jest jedynym slusznym rozwiazaniem
choc zdjac piaste mozna by sprawdzic w jakim stanie jest trzpien i lozyska ,wyczyscic,nasmarowac swiezym smarem i ustawic odpowiedni luz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #76 dnia: Wrzesień 06, 2006, 19:14:50 pm »

Michal

  • Gość
A ja kupiłem na dwóch szrotach czę?ci z tego zestawu, rozmontowali bez protestów.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #77 dnia: Wrzesień 06, 2006, 19:30:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13950
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
twoj pech  :zombi:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #78 dnia: Wrzesień 06, 2006, 19:53:16 pm »

RooS

  • Gość
czyli jesli sie ma caly zestaw ( tarcze zaciski jarzma z piastami) to przelozenie ze starych hebli na lucasy to bulka z maslem :P?

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #79 dnia: Wrzesień 06, 2006, 20:00:39 pm »

Michal

  • Gość
KGB wyluzuj chłopie  ;)
RooS#1885 jeszcze przewody hamulcowe giętkie i sztywne i redukcje gwintu do pompy starego typu. Masz spis w pierwszym po?cie Czaka