Autor Wątek: Montaż hamulców LUKAS zamiast systemu Bendix na przedniej osi.  (Przeczytany 30872 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #80 dnia: Wrzesień 06, 2006, 23:05:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakbym mial stare hample to bym nie zmienial na lucasa tylko tworka zmajstrowal
np. dorobic z plaskownika przedluzke do jarzma i zalozyl tarcze
zeby nie szukac za daleko to mozna od trucka fi260 ,a ewentualne rozbieznosci w srednicy mocowania zniwelowac na tokarce (na tarczy badz piascie - zalezy jaka roznica)
koszt i wklad pracy znacznie mniejszy ,a skutecznosc gwarantowana
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #81 dnia: Wrzesień 06, 2006, 23:10:13 pm »

RooS

  • Gość
Cytat: "michal"
RooS#1885 jeszcze przewody hamulcowe giętkie i sztywne i redukcje gwintu do pompy starego typu. Masz spis w pierwszym po?cie Czaka

tak tak .. wszystkie czesci mam spisane.. chodzi o sama robocizne

Cytat: "KGB"
np. dorobic z plaskownika przedluzke do jarzma i zalozyl tarcze
zeby nie szukac za daleko to mozna od trucka fi260 ,a ewentualne rozbieznosci w srednicy mocowania zniwelowac na tokarce (na tarczy badz piascie - zalezy jaka roznica)

wlasnei nie chce za bardzo tak dorabia ( po 1 nie mam dojscia po 2 umiejetnosci a po 3 to mi daje mozliwosc rozbudowania na przyszlosc dolorzenia pedalow serwa pompy z lucasa i wtedy juz calkiem bedzie cacy ;]

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #82 dnia: Wrzesień 06, 2006, 23:22:00 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
serwo i pompe lucasa z pedalami mozesz zalozyc tez przy starych zacisakach  8)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #83 dnia: Wrzesień 06, 2006, 23:35:52 pm »

e_gregor

  • Gość
KGB, ciekawa ta opcja większych tarcz. Nie do końca kumam jak to zrobić ale brzmi sensownie. Tobie chodzi o przesunięcie jarzma tylko i włożenie większych tarcz?

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #84 dnia: Wrzesień 06, 2006, 23:38:47 pm »

RooS

  • Gość
Cytat: "e_gregor#1917"
KGB, ciekawa ta opcja większych tarcz. Nie do końca kumam jak to zrobić ale brzmi sensownie. Tobie chodzi o przesunięcie jarzma tylko i włożenie większych tarcz?

jesli tylko na tym by mialo polegac to na moje rozumowanie musial by zostac ten sam zacisk wiec i klocek wiec sila hamowania sie by nie zmienila.. jedynie odpornosc na przegrzanie.. chyba ze chodzi o inne zmainy tez?

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #85 dnia: Wrzesień 06, 2006, 23:39:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak
do jazma dorabiasz przedluzke ,ale z litego plaskownika z wywierconymi dziorami i ewentualnymi podcieciami
bo przy hamulacach to bym raczej nie ryzykowal spawania

wieksza tarcza to mniejsza sila na obwodzie potrzebna do wytworzenia takiego samego momentu
zacisk i klocki zostaja te same a juz hamulce mocniej biora
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #86 dnia: Wrzesień 06, 2006, 23:43:47 pm »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "KGB"
tak
do jazma dorabiasz przedluzke ,ale z litego plaskownika z wywierconymi dziorami i ewentualnymi podcieciami bo przy hamulacach to bym raczej nie ryzykowal spawania


Ja to nawet boje się cos dokładać a co dopiero spawać!
 :!:
Cytat: "KGB"
wieksza tarcza to mniejsza sila na obwodzie potrzebna do wytworzenia takiego samego momentu
zacisk i klocki zostaja te same a juz hamulce mocniej biora


Tu sie zgodzę z koleg? w 100%

Ale nasuwa się pytanie: muszę zmienić koła na większe niż 13" :?:

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #87 dnia: Wrzesień 06, 2006, 23:52:23 pm »

Piotrek_

  • Gość
z duzymi lucasami musisz miec 14' minimum. fele od traka calkiem fajnie wygladaja na osobowce o ile profil opon jest odpowiedni (60-65) ;)

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #88 dnia: Wrzesień 07, 2006, 00:00:30 am »

RooS

  • Gość
tym bardziej u mnie nie wchodzi w gre.. mma ograniczony budzet.. a wizja kupna najtanszych 14' z oponami wcale nie bedzie tancza od wrzucenia lucasow ;)

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #89 dnia: Wrzesień 07, 2006, 00:09:27 am »

e_gregor

  • Gość
Dzięki Panowie za rady. Czyli hample zostan? seria bo mam na razie dwa komlety kół 13 z oponami. Z czasm może przejdę na większy rozmiar to pomy?lę nad tarczami od trcuka bo mnie tylko taka przeróbka interesuje

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #90 dnia: Wrzesień 07, 2006, 11:19:14 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
wieksza tarcza to mniejsza sila na obwodzie potrzebna do wytworzenia takiego samego momentu
zacisk i klocki zostaja te same a juz hamulce mocniej biora

Dokładnie na takiej zasadzie jest to zrobione w trucku  :mrgreen:

PS. Jak ty sobie wyobrażasz dokładać cokolwiek do jażma hamulca. Ja bym się bał mimo wszystko.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #91 dnia: Wrzesień 07, 2006, 11:22:25 am »

Cyneq

  • Gość
Cytat: "Michal"
Dokładnie,  piasty sa inne, jakbym wiedział, że s? różnice w piastach to bym zrobił tak jak Cyneq i miałbym o wiele mniej problemów.

Czyli nie masz piasty od Lukasa... ale może da się założyć tylko to co masz (płytka jarzmo, zacisk, tarcza). A ponieważ to jest eksperyment, to mogę Ci dać stary komplet na jedn? stronę (znaczy zwrotnicę z piast? tylko) i możesz spróbowac czy to się da poskładać, zanim zaryzykujesz na samochodzie.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #92 dnia: Wrzesień 07, 2006, 12:18:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Bocian_s#313"

PS. Jak ty sobie wyobrażasz dokładać cokolwiek do jażma hamulca. Ja bym się bał mimo wszystko.

normalnie
mierzysz ,wycinasz ,wiercisz ,zakladasz

PS. strach to prawidlowy odruch  :smile:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #93 dnia: Wrzesień 07, 2006, 12:35:36 pm »

Tualatin

  • Gość
a można założyć serwo i pompę z lucasa do starych hampli?? dodam, że mam tarcze tuningowane, co niektórzy znaj? mój post...
jaki efekt dałaby podmianka tylko pompy i serwa????

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #94 dnia: Wrzesień 07, 2006, 12:51:04 pm »

RooS

  • Gość
mozna.. ale musisz wsadzic jescze poedaly od lucasa.. i przerobic przewody ( koncowki metalowych bo koncowki sa inne) roznica bedzie bo samo serwo jest wieksze a o ile to nie wiem

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #95 dnia: Wrzesień 07, 2006, 12:56:55 pm »

Tualatin

  • Gość
trudno się te przedowy przerabia?? wiem, że chodzi o gwinty na wkrętełkach, dużo roboty?? czy lepiej komu? dać w jakim? zakładzie...?
czy jest tu kto?, kto w starych hamplach zdemontował korektor hamowania, jak to hamuje wtedy??

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #96 dnia: Wrzesień 07, 2006, 20:02:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
o demontarzu korektora juz byl temat
hamuje bez niego lepiej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #97 dnia: Wrzesień 08, 2006, 19:06:52 pm »

Michal

  • Gość
Cytat: "Cyneq#1748"

Czyli nie masz piasty od Lukasa... ale może da się założyć tylko to co masz (płytka jarzmo, zacisk, tarcza). A ponieważ to jest eksperyment, to mogę Ci dać stary komplet na jedn? stronę (znaczy zwrotnicę z piast? tylko) i możesz spróbowac czy to się da poskładać, zanim zaryzykujesz na samochodzie.


 Ja juz założyłem lukasa, tylko na pocz?tku kupiłem same zwrotnice z mocowaniem jarzma, potem mechanik pokazał, że nie pasuje piasta, no i musiałem znowu je?dzic za czę?ciami ( a kupowanie na Nyskiej wymaga cierpliwo?ci i dużo wolnego czasu). Więc mogłem zrobić jak Ty  i kupić cały komplet i wymienić. Ale warto było, pewniejszy hamulec.
e_gregor#1917, jak masz rozebrany samochód to może zamontuj wspornik pedałów i serwo z pomp? lukasa, potem będzie trudniej.

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #98 dnia: Lipiec 25, 2008, 10:38:51 am »

lopcio

  • Gość
Na dniach żegnam się ze starymi zaciskami w Żabie
Myślałem, że wiem wszystko ale mnogość  dostępnej literatury i fachowość sprzedających spowodowała kompletny mętlik.
Konfiguracja będzie następująca -
Pompa starego typu + Lucas z Trucka z Przodu + tył na tarczach.
Będę robił miedziane przewody na zamówienie aby poradzić sobie z gwintami.

1.Chciałbym się dowiedzieć jak długie muszą być przewody miedziane i jaki mają mieć gwint?
  Z jednej strony końcówka do starego typu pompy a z drugiej elastyczne przewody do  
  Lucasa.
2.Jakiej długości powinny być przewody elastyczne ?, wg katalogów którymi dysponuję Truck i Caro mają różną długość

3. Czy pompa hamulcowa z Tarpana czy innych dostawczaków jest mocniejsza od zwykłej?
 
Auto jest na wąskim zawieszeniu, rocznik 1984

Zalozylem lukasy
« Odpowiedź #99 dnia: Lipiec 25, 2008, 11:01:54 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
lubisz sobie utrudniać życie. zamawia się nowe przewody (obojętnie czy lucas czy stary typ) i w warsztacie zmieniają aby jedną z końcówek. przewód jest już wstępnie wygięty. a zmieniasz tylko przednie. niektóe warsztaty potrafią zmienic końcówke na przewodzie bez koniecznosci wyciągania ich z auta.  pompa z tarpana to chyba dokłądnie to samo co stara w polonezie.