Autor Wątek: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka  (Przeczytany 29179 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 15, 2016, 14:20:59 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Nie lepiej kupić 1.8VVC i zamontować ?
150koni spokojnie powinno wystarczyć z wagą poloneza i nadwoziem. Roboty przy tym silniku tyle co swap na 1.4 .

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 15, 2016, 15:12:34 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3427
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Nie lepiej kupić 1.8VVC i zamontować ?
150koni spokojnie powinno wystarczyć z wagą poloneza i nadwoziem. Roboty przy tym silniku tyle co swap na 1.4 .

Chyba nie wiesz co piszesz i co to jest VVC.........
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 15, 2016, 15:15:25 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Rzeźby jest trochę więcej, głównie w osprzęcie silnika, ale to nadal łatwiejsze nić silnik z Omegi, bo motor pasuje do mocowań, i skrzyni.
Mniej roboty i lepszy balans masy by był.
Można też wstawić wersję 160KM, a nakładem pracy znacznie mniejszym niż przy wsadzaniu motoru z Omegi, podnieść moc do 170-180KM.
Nie wiem po co wkładać przestarzałego kloca który nie pasuje, skoro można łatwiej mieć nowoczesny, lekki silnik o podobnej mocy i dość elastycznej charakterystyce.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 15, 2016, 15:26:35 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Kilka przykładów z mojego podwórka...

Typowy swap z ohv na rovera w garażu wyposażonym w kanał i podstawowe narzędzia to 4 dni po 12h przy niewielkiej pomocy osób trzecich...

Zmiana skrzyni w borkostworku z poldoroverowej na fordowską 2 dni zakładając że skrzynia była już "gotowa", tunelu nie trzeba było ciąć, a prace ograniczały się głównie do wymodzenia łapy skrzyni i wpasowania wału. Całość przy nieznacznym wykorzystaniu migomatu...

składanie hamulców od 0 w borkostworku to kolejne 3 dni.

kustomowy kolektor wydechowy to cały weekend cięcia i spawania.
 
I tak dalej i tym podobne... Życie nauczyło nie, że czas jaki potrzebuję na wykonanie pewnej czynności należy pomnożyć przez 2 a pieniądze conajmniej przez 3...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 15, 2016, 18:20:29 pm »

Offline kamil66kl

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez przejściówka 90r.
Panowie, co do tego czasu to trochę inaczej to ujmę, do wakacji mam plan mieć wszystko podane na tacy, czyli będę miał przygotowane wszystkie części potrzebne do przeróbki wyjęte z omegi, łącznie z przejrzeniem wszystkiego i wymianą zużytych elementów. Cały tylny zawias trzyma się na belce, czyli wystarczy porobić w odpowiednich miejscach mocowania belki i drążków stabilizatorów, w budzie zrobić osadzenie dla sprężyn, a górne mocowania amortyzatorów do budy nie powinny być większym problemem, najwyżej wyjdą gdzieś w bagażniku ;) Z tyłem będzie łatwiej, natomiast przód to już jest problem, nie jestem pewny do końca czy przełożę cały zawias, bo może brakować miejsca w budzie, ale jak z tylu będą koła na 5 śrub to i z przodu pasowało by mieć takie piasty. Wtedy też bym miał hamulce z głowy, ale jak mówiłem, wszystko wyjdzie w praniu  W wakacje zostanie rozebranie Poloneza i mierzenie całych podzespołów do budy, oczywiście wspawanie w budę nowych mocowań itd. Wiem że to "tylko" zajmie dużo więcej, ale zakładając że będę mógł poświęcić na ten projekt jakieś 8 godzin dziennie, powinno się to udać. Pomoc osób trzecich też będę miał, co prawda nie codziennie, ale to zawsze coś.

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 15, 2016, 18:46:29 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Widzę kolejny ambitny projekt się szykuje, tylko moje kilka pytań:
1. Jak wyobrażasz sobie uzyskanie przeglądu po tak gruntownych zmianach w konstrukcji?/ Czy masz możliwość rejestracji tego jako SAM np. na Ukrainie?
2. Możesz powiedzieć dokładnie jak zaawansowanym zapleczem technicznym dysponujesz? Tzn. czy masz chociażby płytę do napraw blacharskich, żeby to przynajmniej jako tako trzymało dwa ślady?
3. Jak wiele dużo czasu (w sensie ile miesięcy) możesz poświęcić na bezustanne zajmowanie się tym samochodem, żeby zaczął jeździć?
Poza tymi drobnostkami czekam na dalszy rozwój pomysłu bo może się z tego wykluć coś ciekawego :)

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 15, 2016, 18:58:52 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
to może zamknąć to w pizdu i otworzyć dopiero jako coś sie zacznie dziac ? ( czyli nigdy jak w 99% podobnych pomysłów)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 15, 2016, 19:07:24 pm »

Offline kamil66kl

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez przejściówka 90r.
Widzę kolejny ambitny projekt się szykuje, tylko moje kilka pytań:
1. Jak wyobrażasz sobie uzyskanie przeglądu po tak gruntownych zmianach w konstrukcji?/ Czy masz możliwość rejestracji tego jako SAM np. na Ukrainie?
2. Możesz powiedzieć dokładnie jak zaawansowanym zapleczem technicznym dysponujesz? Tzn. czy masz chociażby płytę do napraw blacharskich, żeby to przynajmniej jako tako trzymało dwa ślady?
3. Jak wiele dużo czasu (w sensie ile miesięcy) możesz poświęcić na bezustanne zajmowanie się tym samochodem, żeby zaczął jeździć?
Poza tymi drobnostkami czekam na dalszy rozwój pomysłu bo może się z tego wykluć coś ciekawego :)
1: Mam znajomości na diagnostyce, z samym swapem silnika nie było by problemu żeby wbić inny silnik do dowodu, i będę miał wbity silnik 2.5 :) a z zawieszeniem, no niestety nie da się zrobić żadnej adnotacji odnośnie tego, dopóki rzeczoznawca nie będzie musiał ingerować to nie wyjdzie że mam inny zawias, no może poza tym że będą koła szerzej rozstawione niż w oryginale i będą nakładki na błotnikach
2: Nie mam podnośnika kolumnowego, mam kilka "żab" hydraulicznych, kilka kobyłek, dosyć duży garaż z kanałem i kompresorem, migomat, wszelkie podstawowe klucze i młotki, może dodatkowo załatwię sobie na czas swapu przyrządy do ustawiania geometrii. Pewnie chodzi ci Gomulsky o ramę na której prostuje się samochody po wypadkach, to nie mam takiej, będę się opierał na pomiarach względem budy i przyrządów do geometrii
3: Bezustannie 3 miesiące, poza tym zostają weekendy

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 15, 2016, 19:16:53 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
opóki rzeczoznawca nie będzie musiał ingerować to nie wyjdzie że mam inny zawias, no może poza tym że będą koła szerzej rozstawione niż w oryginale i będą nakładki na błotnikach
lub dopóki nie zrobisz komuś krzywdy, bo wtedy i ty i twe znajomości bedziecie oglądać swiat w kratke ;)
Mam znajomości na diagnostyce,
i co, twe znajomości podejmą sie dopuszczenia do ruchu pojazdu z zawieszeniem wstawionym na oko ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 15, 2016, 19:17:14 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Geometrię, to możesz spróbować ustawić, jak będziesz miał punkty mocować zawieszenia do budy względnie ogarnięte. A jak ustawisz te punkty mocowań bez płyty? Sznurki rozciągniesz po garażu?

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 15, 2016, 19:48:11 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Raczej chodzi mi o to, że chyba sobie zbytnio sprawy nie zdajesz, na co się porywasz. To nie jest wymiana silnika, którego wsadzenie nie wymaga cięcia budy, a pomimo tego często zajmuje to kilka ładnych miesięcy i nawet od wielkiej biedy jakoś dałoby się przepchnąć do DR tą zmianę (choć w razie hallo też pewnie był by z tego gnój). Tylko to cięcie praktycznie całego samochodu. Coś co trzeba zrobić z na prawdę dużą precyzją, a to co chcesz zrobić to praktycznie zbudowanie NOWEGO pojazdu w domowych warunkach, a stwierdzenia "precyzyjnie" i "w domowych warunkach" praktycznie nigdy nie idą w parze, w dodatku nikt normalny tego "nie puści" na przeglądzie. Poza tym 3 miesiące?! Nie rozśmieszaj :P 12-24 miechy, tak według mnie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2016, 19:57:36 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 15, 2016, 20:53:03 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3427
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Ale jaja, a potem dziwić się czemu Poloneza wyśmiewają.........
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 15, 2016, 21:06:37 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jego auto, jego kasa jego decyzja. Szkoda tylko  kolejnego pociętego poloneza... jak już ruszy ten projekt.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 15, 2016, 21:31:29 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Więc po pierwsze - ogarnij sobie jakiegoś dupowoza na czas przeróbek - zaoszczędzi Ci to nerwów, gonitwy oraz robienia wszystkiego na szybko, niestety po 2 projektach - remontu i konkretnym swapie tak jak Bocian twierdzę że potrzebny czas mnożymy x2 a kasę x3. Jeśli już jesteśmy przy kasie to budowa 2.0 turbo w identycznej budzie pochłonęła jakieś 8-9 tys zł i to wiele rzeczy robiłem samemu bądź z pomocą znajomych, podobnie jak taryfa ulgowa w Motoweldzie na pospawanie osprzętu i wydechu od 0.

Odnośnie swapu z omegi - posadzenie silnika nie będzie łatwe ze względu na kolektor ssący oraz konieczność robienia "karmnika na masce" bądź opuszczenia silnika w dół - co pewnie zakończy się kłopotami z kolektorami wydechowymi oraz rzeźbieniem miski.Osobiście średnio sobie wyobrażam docinanie i spawanie płyty podłogowej omegi do budy poloneza, coprawda takie projekty się robi ale na konkretnych podzespołach - np podwozie z napędami od lancera evo 8-10 do innej budy, co przy identycznych kosztach adaptacji daje dobra bazę do zabawy (4 buty, konkretne hamulce, 300km na dzień dobry) - nie wiem czy omega aby jest autem z którego warto brać podzespoły do takiego swapu.
Zapewne musisz sie liczyć z kosztami przerobienia półosi z omegi pod rozstaw z poloneza , przeróbkę wału napędowego, podejrzewam że nie upchniesz wszystkich gratów z omegi do poloneza i trzeba będzie się kopsnąć na złom przykładowo po krótszą maglownicę czy dopasować stabilizatory z czegoś węższego - bo tutaj nie bardzo widzę cięcie i spawanie tego. tak że takich kwiatków na szybko mogę podać dużo więcej.

nie żebym zniechęcał bo lubie jak ktos robi takie projekty i to fizycznie jeździ ale sam osobiście średnio bym się porwał na tak wielkie modyfikacje samochodu nie mając doświadczenia w tej materii bo zdaje sobie sprawę ile czasu powstawały moje projekty i ile poźniej jeszcze pewnych smaczków pozostawało do poprawy podczas eksploatacji.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 15, 2016, 21:42:58 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Temat zamykam, bo opisujemy tu dokonania, a nie plany.
Chętnie go otworze, by można było te dokonania poznać.

Do autora: zacznij słuchać tego co mówią inni, bo nadmiar wiedzy nie zaszkodzi.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 15, 2016, 00:35:43 am »

Offline kamil66kl

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez przejściówka 90r.
Witam wszystkich po przerwie :) prace ruszyły, ale narazie mam taki zap*erdol w garażu że będę temat aktualizował prawdopodobnie tylko raz w tygodniu, w niedzielę, bo tylko wtedy mam chwilę czasu żeby ogarnąć zdjęcia itd. Trzymam się mocno planu i zamierzam skończyć projekt przed październikiem, tego roku :D Zacząłem od wstawienia zawieszenia, jednak poszedłem taką droga, że wstawiłem cały tylny wózek z BMW E36 Compact (nie wystają koła poza budę), z przodu tylko zmienię sprężyny na te od trucka (chętnie kupię jak ktoś ma) z amorkami od VW T4 (już do mnie jadą Bilsteiny gazowe), no i na koniec zostawiam sobie wstawienie silnika ze skrzynią i dopasowanie jakiegoś wału od BMW, w ostateczności jakaś rzeźba. Co do licznika, będzie wyglądał jak oryginał, tylko będzie sterowany elektroniką, na podstawie czujnika hallotronowego. Póki co jestem na etapie kończenia zabawy z zawieszeniem i blacharką. Niebawem pierwsze zdjęcia :)

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 15, 2016, 22:29:58 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
wstawiłem cały tylny wózek z BMW E36 Compact (nie wystają koła poza budę)
  - raczej niemożliwe bez poszerzeń, proszę o zdjęcia. Poza tym rozstaw śrub 5x120. Przednie zawieszenie też musisz przerobić lub minimum same piasty.

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 15, 2016, 22:42:33 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Compact e36 ma prawie identyczne tylne zawieszenie co e30, które do Poloneza wchodzi idealnie.
Koła 15/7 et 38 wchodzą idealnie równo z bĺotnikami
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 15, 2016, 23:06:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie znalazlem rozstawu kol dla e36 compakt ,ale to zawieszenie w e30 jest 6.5cm szersze niz w PN ,w Z3  8.5-9.5cm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kolejny Polonez z 2.5 v6, Przejściówka
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 16, 2016, 00:22:19 am »

Offline kamil66kl

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez przejściówka 90r.
Z tyłu przerobiłem piasty pod rozstaw 5x110 - takie mam koła z Omegi co mi zostały, z przodu będę pasował piastę z łożyskiem Omegi na zwrotnicę Poloneza, będzie dorabiana tuleja i przerabiane mocowanie pod zacisk, hamulce będą z przodu Omegi, tył zostają tarczo-bębny z BMW. Co do zawiasu, mam złożone w tej chwili koła 195/55 R15 ET 33, koło wystaje około 1cm przy takim średnim negatywie, pokażę innym razem na zdjęciach. Będę montował z tyłu felgi takie same tylko z ET 47, to powinno załatwić sprawę.