Autor Wątek: Moduł domykania szyb - problem z regulacją  (Przeczytany 3147 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Moduł domykania szyb - problem z regulacją
« dnia: Styczeń 16, 2016, 19:59:25 pm »

Offline Tomek1994

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 88
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus GSI `99
Mam problem z zamontowaniem modułu domykania szyb. Moduł firmy CarProtech, z dwoma poziomami regulacji przeciążenia: min. i max. Efekt jest taki, że przy min. szyby nie domykają się do końca, a przy max. domykają się ale nie puszcza silnik. Po konsultacji z elektronikiem polecił zamontować moduł z płynną regulacją przeciążenia. Zamontował mi dziś taki moduł i efektu brak... czyli jest tak jak było z poprzednim modułem. Ktoś wie w czym może być problem??

Odp: Moduł domykania szyb - problem z regulacją
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 16, 2016, 20:10:35 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Jakaś lipa jak poziomy opisane są min i max. Ja mam u siebie cyfrowy moduł Proximy i też ma dwa poziomy przeciążenia - 8A i 10A. W momencie zwarcia (max otwarte/zamknięte) silnik podnośnika wciąga około 9A. Sprawdź amperomierzem jaki prąd zwarcia mają twoje podnośniki.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Moduł domykania szyb - problem z regulacją
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 16, 2016, 22:31:42 pm »

Offline Tomek1994

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 88
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus GSI `99
W przyszłym tygodniu elektryk ma jeszcze załatwić jakiś styk mikroprocesorowy z czujnikiem temp. który ma rozłączać silnik po domknięciu, to zobaczę co z tego będzie.

Odp: Moduł domykania szyb - problem z regulacją
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 17, 2016, 00:35:48 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ja miałem taki z potencjometrem.....
I takiego powinieneś szukać.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Moduł domykania szyb - problem z regulacją
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 17, 2016, 00:36:27 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
W przyszłym tygodniu elektryk ma jeszcze załatwić jakiś styk mikroprocesorowy z czujnikiem temp. który ma rozłączać silnik po domknięciu, to zobaczę co z tego będzie.
i co ?
 I będzie rozłączony dopóki silnik nie ostygnie ?

daj spokój - szukaj takiego na potencjometr.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Moduł domykania szyb - problem z regulacją
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 17, 2016, 16:43:57 pm »

Offline Tomek1994

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 88
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus GSI `99
Ale właśnie miałem z potencjometrem i nawet tego nie szło dobrze wyregulować.

Odp: Moduł domykania szyb - problem z regulacją
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 17, 2016, 20:26:33 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Może problem w samej instalacji i zasilaniu szyb. jeśli jest podpięte pod słabe zasilenie spadki napięcia mogą powodować głupienie modułu i zamykanie w przypadkowych momentach.
dodatkowo, jesli jest instalacja bez przekażników wykonawczych też może być średnio. większość modułów daje spore straty prądu, a polonezowe podnośniki ciągną wyjątkowo sporo.
warto zainstalować moduł domykania już z przekaźnikami ( są dość drogie) lub dodać przekażniki samemu ( potrzeba 2szt na drzwi modelu 561) i wtedy wystarczy moduł najtańszy, gdyż montuje się go na obwodzie sterowania, a nie wykonawczym i ustawia minimalną czułość- działa super, u mnie bez problemu w tej właśnie konfiguracji przekażniki+moduł za 30pln od lat 6 czy 7
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Moduł domykania szyb - problem z regulacją
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 17, 2016, 21:37:11 pm »

Offline Tomek1994

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 88
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus GSI `99
Może problem w samej instalacji i zasilaniu szyb.

No właśnie też zaczynam iść w tym kierunku, bo prąd na silniki wziąłem nie z kostki za zegarami tylko z kostki za schowkiem i zabezpieczyłem bezpiecznikiem 10A. W tym tygodniu postaram się sprawdzić jaki prąd wciąga silnik i pogadać z elektrykiem to dam znać jak sprawa wygląda.
Dzięki za pomoc.

Odp: Moduł domykania szyb - problem z regulacją
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 17, 2016, 23:22:25 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
tylko z kostki za schowkiem i zabezpieczyłem bezpiecznikiem 10A
kostka za schowkiem - OK, bezpiecznik 10A - za mało. U siebie mam 25A, a jako ciekawostkę dodam, że w Lagunie II na jedną szybę idzie bezpiecznik 30A ;)
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Moduł domykania szyb - problem z regulacją
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 17, 2016, 23:35:04 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
tylko z kostki za schowkiem i zabezpieczyłem bezpiecznikiem 10A
kostka za schowkiem - OK, bezpiecznik 10A - za mało. U siebie mam 25A, a jako ciekawostkę dodam, że w Lagunie II na jedną szybę idzie bezpiecznik 30A ;)
Bez urazy ale lepiej nie zbliżaj się do instalacji; z takimi tezami dotknięcie grozi porażeniem.
:-)
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Moduł domykania szyb - problem z regulacją
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 17, 2016, 23:53:06 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
tylko z kostki za schowkiem i zabezpieczyłem bezpiecznikiem 10A
kostka za schowkiem - OK, bezpiecznik 10A - za mało. U siebie mam 25A, a jako ciekawostkę dodam, że w Lagunie II na jedną szybę idzie bezpiecznik 30A ;)
Bez urazy ale lepiej nie zbliżaj się do instalacji; z takimi tezami dotknięcie grozi porażeniem.
:-)
A co takiego złego napisał ? Możesz rozwinąć ? W Caro el. szyby są fabrycznie podpinane pod zapalniczkę która zabezpieczona jest bezpiecznikiem 25A więc co jest nie tak ?

Odp: Moduł domykania szyb - problem z regulacją
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 18, 2016, 11:45:35 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Bez urazy ale lepiej nie zbliżaj się do instalacji; z takimi tezami dotknięcie grozi porażeniem.
:-)
A jakieś konkretne argumenty? Czy po prostu, "wiem coś więcej ale nie powiem i przemilczę" ?

Fabryczny układ zabezpieczony jest jak wspomniał Trojan bezpiecznikiem 25A, przy dłuższym przytrzymaniu jednego podnośnika na zwarciu bezpiecznik 10A się przepali (sprawdzone). A fakt, że moduł domykania zazwyczaj zamyka obie szyby jednocześnie pomijam.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Moduł domykania szyb - problem z regulacją
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 18, 2016, 16:48:45 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Konkretny argument jest taki, że autor wątku nie skarży się na przepalający bezpiecznik.
Rada typu "daj większy bezpiecznik" nie pomoże ani na domykanie ani na większy prąd w przewodach (o których notabene jeszcze nic nie wiemy).
Tak więc czepiałem się konkretnej wypowiedzi Maćko'a. Taki sarkazm z intencją dowcipu. ;-)

W temacie:
należałoby najpierw dać przewody o prawidłowych przekrojach.
Przy trzech metrach bieżących przewodu 2,5mm2 i prądzie 10A spadek dochodzi do 0,2V, jeśli są to przewody 0,75mm2, to już 0,7V.
W zależności o tego, jak są skonstruowane "wyłączniki przeciążeniowe" w tym module domykania, może już z tego powodu dochodzić do rozłączenia obwodu; np. w rozwiązaniu na kontaktronach owiniętych przewodem - szybciej nastąpi ich zadziałanie niż dociągnięcie szyby na prądzie 4A.
A zanim się podłącza takie moduły, należałoby prawidłowo wyregulować - zamontować podnośniki elektryczne.
Podłączyć amperomierz wskazówkowy i sobie sprawdzić co się dzieje przy podnoszeniu i opuszczaniu.
Oddzielny temat to słaba sprawność ponośników "oryginalnych". IMO mają bardzo małą sprawność.

Bezpiecznik to rzecz istotna ale nie na problem autora.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Moduł domykania szyb - problem z regulacją
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 18, 2016, 17:20:08 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Ale to raczej było napisane w kontekście ogólnym a nie w kwestii rozwiązania problemu :) Po prostu za mały bezpiecznik na el.szyby i tyle, bez związku z domykaniem itd :)