Autor Wątek: Polski Fiat 125p 1980r.  (Przeczytany 32019 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 18, 2017, 01:15:52 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
W tych silnikach zawsze jest tam taki syf, w końcu simeringi  też nie gwarantują 100% szczelności i przez te kilkanaście lat pracy trochę tam się mogło nazbierać. Mimo wszystko lepiej zmienić uszczelniacze na wałkach, bo co nowe to nowe :)

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 18, 2017, 01:17:57 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Zobaczę jak będzie z dostaniem tego u mnie bo kolejny sklep z częściami do FSO mi zamknęli prawie z pod nosa w Krakowie ;/ (15 min MPKiem na Bronowicach Familia ) A muszę się z tym do piątku wyrobić bo wtedy prawdopodobnie będę miał dostęp do wyciągarki żeby silnik wstawić z powrotem do kredensa .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 18, 2017, 01:29:31 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Same uszczelniacze raczej można by dokupić w sklepie z łożyskami, gorzej uszczelka obudowy rozrządu, z nią już mogą być problemy. Na Os. Piastów był sklep gdzie gościu miał na prawdę górę części do FSO (nawet spoko jakości), ale teraz zawinął żagle gdzieś pod Kraków...

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 18, 2017, 02:19:28 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
chyba wszystkie simeringi w PN sa znormalizowane,wiec nie powinno byc problemow z zakupem,
co do uszczelki pod dekiel to na szczescie nie jest to element, ktory trudno zastapic, bo faktycznie moze byc krucho z takimi czesciami
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 18, 2017, 02:38:38 am »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Warto wymienić uszczelnienia, taki syf raczej źle wpływa na pasek. Uszczelniacze są do kupienia w sklepie z łożyskami, tak jak pisał Gomulsky, myślę że będą lepszej jakości niż te w sklepach z częściami do FSO. Nie znam rozwiązania uszczelki dekla, ale raczej nie powinno być problemu z dorobieniem drugiej.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 21, 2017, 03:30:13 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Więc czas odświeżyć temat . Koło odkręcone wymieniłem uszczelniacz i wymyłem wszystko benzynką w środku z syfu , wymieniłem pasek rozrządu mimo że stary nie był spękany ale zrobiłem to profilaktycznie . Podobno pod dekiel jest jakaś uszczelka ale nie mogłem jej dostać u siebie w żadnym sklepie więc przeleciałem na około renzosilem  i skręciłem . Do tego skręciłem koło i razem z ojcem naciągałem pasek do altka ja nie mam wyczucia do takich rzeczy a nie chciałem w przyszłości zabić łożysk w altku który już trochę szumi  <smutny> . Zobaczymy co będzie jak odpalę auto jak się okażą jaja będzie trzeba altka jakiegoś szukać .

Dzisiaj pożyczyłem Konika od targania silnika wykręciłem całą rurę środkową z Kredensa .Jak żem się owk*rwiał z wyjęciem tego przy drążku środkowym to masakra . 3 Godziny roboty 3 znajomych do pomocy i Silnik powrócił na swoje miejsce ;) (Wyjęty z 125p 6 lat temu znowu powrócił do 125p )

Zdjęć dużo nie mam bo mi rozładował telefon jak z tym robiłem ;/

Rozrząd przed oczyszczeniem  i wymianą paska .



Serducho wróciło na miejsce ;)



Ogólnie zostało mi : Elektryka pod maską  , (Istne spagetti nie ja rozbierałem nie wiem co co czego)  <smutny> oraz ,montaż elektronika może jak podrzucę na forum fotki z kolorami kabli to chłopaki coś pomożecie  ? Nie chciałbym czegoś popieprzyć i spalić pod maską 

Układ wydechowy : Skrócenie długiej rury środkowej pod kolektor od poldka

Układ paliowy : Dorobienie powrotu (bo nie ma chyba przy  starym gaźniku) , wymiana gumy od wlewu paliwa bo popękała i cieknie przy tankowaniu

Silnik : Wymiana oleju + Filtru powietrza

Układ chłodzenia : Montaż chłodnicy i jakiś patent na wentylator żeby upchać  <co>
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2017, 04:08:42 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 21, 2017, 08:06:40 am »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Projekt nabiera kształtów  <spoko>
Z elektryką to podrzucaj,  chętnie pomogę,  myślę że nie tylko ja   :]
Na pewno przyda Ci się dobry schemat,  to duże ułatwienie.
Jaki wtrysk masz?  Były zdaje się dwa rodzaje monowtrysku montowane.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 21, 2017, 12:54:44 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Tyle ze ja mam gaznik  ;p . Chodzi prędzej o kable od alternatora czujnik od chłodnicy , alternatora
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 21, 2017, 17:02:04 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3435
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Od wentylatora musisz pociągnąć nową wiązkę przez przekaźnik.
Możesz tez wsiąść zasilanie z kabla od elektromagnesu ale lepiej jest pociągnięcie z aku bezpośrednio przez przekaźnik.
Są schematy na forum o 125p, wystarczy poszukać.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #69 dnia: Styczeń 22, 2017, 00:00:11 am »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Przepraszam,  zakręciłem się trochę.  To prosta sprawa w razie czego pytaj :]

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #70 dnia: Styczeń 23, 2017, 00:28:21 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Wczoraj i dzisiaj trochę znowu porobiłem przy fiacie  ;) Wczoraj oczyściłem durciakiem na flexie większe rude plamy które się zrobiły przez wyciekający X lat płyn hamulcowy z starego serwa , odtłuściłem i zamalowałem fertanem by zabezpieczyć to na jakiś czas (Docelowo mam przy wsadzaniu K-16 oddać do piaskowania całą komorę ale na razie będzie OHVKa więc żeby nie było większych szkód to się tym zająłem )  Potem wpadł kolega Gomulsky do mnie  trochę pogadaliśmy , oglądnął atuwkę i  trochę też mi rozjaśnił od czego są  niektóre przewody  w OHVce . Dzisiaj Fertan przeschnął zmatowiałem go lekko i też l lekko odtłuściłem żeby go nie zmyć ani nie zerwać i na to położyłem 1 warstwę podkładu antykorozyjnego (jutro położę 2 ) .  Po tym jak to przeschło poskładałem w 90% gaźnik strasznie w dupę dał mi montaż linki od ssania bo ktoś wyciągnął cięgno od niej i się zblokowała   ale poskładane . Zostało podłączyć przelew i puścić przewody do baku . BTW mógłby mi ktoś wytłumaczyć  jak   to podłączyć do pompy paliwa ?  Rozumiem że stojąc przodem do silnika pojedynczy króciec to zasilanie a  jak z tymi tylnymi ? Który to zasilanie a który powrót i jak podłączyć powrót pod to ? Nie widziałem nigdy jak pompa  OHVCe polonezowej byłą podłączona więc nie mam bladego pojęcia   <uoee> . Do tego poodkręcałem od dołu na gotowo śruby łączące skrzynię , Odświeżyłem mocowanie serwa (Bo było całe zardzewiałe) , Odświeżyłem mocowanie zbiorniczka do hydro sprzęgła , wyczyściłem rozrusznik polonezowy oczyściłem z obudowy rdzę okleiłem  go żeby nie zamalować bendixa i reszty śrub do podłączenia przewodów i też go odmalowałem (wiem że nie potrzebnie jak ma być tylko jakiś czas OHVKa ale po prostu denerwuje mnie rdza ) , podłączyłem pod serwo przewód od podciśnienia  i zmyłem trochę fabry którą dziadek pomalował całe auto pod listwy zacząłem od lewej strony i powiem tak jest przej**ne nie wiem czym on to malował  tylko po mocnym tarciu szmatą zamoczoną nitrem to schodzi.  Bardzo się ucieszyłem jak zmyłem z dołu drzwi tą cholerną farbę na całych drzwiach 2 malutie purchelki i 1 dziurka na 2 CM w rogu spokojnie do zalania  spawem z miga więc nie jest najgorzej szkoda tylko że jak zmyłem to czarne ustrojstwo pojawiły się kolejne wgnioty których na czarnym kolorze nie było tak widać ;/

Gaźnik złożony


Zmyta farba  (Te nity to jeszcze patent pierwszego właściciela)


Wgniota na drzwiach oraz mała dziurka którą może widać w rogu drzwi)

« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2017, 00:34:49 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #71 dnia: Styczeń 23, 2017, 00:43:49 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Króćce w gaźniku są bardzo podobne jak w maluchu (chyba). Ogólnie temat jest taki, że na odlewie gaźnika są strzałki, jedna do, a druga z gaźnika przelew podpinasz pod tą drugą. A pompa w kancie z tego co pamiętam musi mieć 1 wejście i 1 wyjście.
Poza tym, chyba masz tam jakieś +12V wolne  ;> bo jak tak teraz sobie patrzę na gaźnik to ma on to dziwactwo (elektromagnesik), który zdaje się miał zapobiegać dopływowi paliwa do dysz po wyłączeniu zapłonu.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2017, 00:46:10 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #72 dnia: Styczeń 23, 2017, 01:05:27 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Z tego co kojarzę jakiś zielony kabel podobno jest w Polonezie . Tylko od czego on jest wzięty to ja pojęcia nie mam :E  . Chodzi mi o podłączanie tego pod pompę paliwa bo który króciec jest przy gaźniku od czego to wiem nie wiem tylko jak przy pompie paliwowej to podłączyć .



Pompę mam taką tylko że u mnie te króćce są na niej odwrócone o 180 st . Wychodzi że ten pojedynczy to zasilanie paliwa do gaźnika   z podwójnych 1 idzie do baku a 2 na powrót tylko który będzie na powrocie i co do powrotu z gaźnika to  rozumiem że na powrót musi iść trójnik do przewodu który wychodzi z pompy żeby wypompowywała ona paliwa z niej samej  a w to jeszcze musi w to wejść powrót z gaźnika na owym trójniku ? czy coś popierdzieliłem ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2017, 01:16:39 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #73 dnia: Styczeń 23, 2017, 01:16:05 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Na pompie też powinny być strzałki. Ale powrót łatwo poznać - ma mniejszą średnicę niż dwa pozostałe. Trójnik spoko pomysł, ale dobrze by było, żeby był taki bardziej w kształcie litery Y niż T (lepsze odprowadzanie paliwa).
Jeden z tych zielonych kabli, co tam miałeś (z kapturkiem) idzie do czujnika ciśnienia oleju. Także wychodzi na to, że przy aktualnym setupie raczej nie odpalisz :P

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #74 dnia: Styczeń 23, 2017, 01:56:28 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Coś mi kiedyś znajomy wspminal ze w maluchu ten elektrozawór jest od niskich obrotów i u niego z tym były jaja i w tym ustrojstwie jest taka mala kuleczka która odcial i i bez zasilania do tego działa. Nie wiem ile w tym prawdy jak nie ogarne zasilania do tego to będę tak kombinował
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2017, 01:58:46 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 23, 2017, 11:39:56 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3435
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
To jest elektor-dysza, steruje wolnymi obrotami.
Możesz ją wywalić i wkręcić zwykłą dyszę , jak nie masz wolnych obrotów to siedzi elektro-dysza-musiz dorobić jej zasilanie plus po zapłonie.
Zielony kabelek czyli kabel ekranowany idący z aparatu zapłonowego ( elektronik) do modułu zapłonowego.
Możesz założyć pompę od 125p gdzie nie było przelewu a króciec zaślepić.
A tak ogólnie to poczytaj trochę mądre książki o Polonezie gaźnikowym czy 125p z silnikiem Poloneza, bo jak widać masz podstawowe braki.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 23, 2017, 13:40:33 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Książkę mam ale tylko Do DFa i tam nie ma uwzględnionego silnika polonezowego niestety (Leżała w bagażniku jak kupiłem fiata ) . Pompy od 125p nie nie założę bo jest w niej strzelona membrana i w porównaniu do mojej (bo próbowałem przekładać ją ma inny popychacz przez co nie pasuje  a swojej nie będę rozbierał bo mębrany szlag trafi trudno puszcze dodatkowe przewody  ;) )  .  Cóż się dziwić że mam braki jak zaczynałem od Abimexa gdzie tylko wymieniłem olej , filtry i pompe paliwa więcej siedzę w K16 to nie dziwota ;) . Dzięki mruku właśnie rozwiałeś moje wątpliwości ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2017, 13:47:14 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 23, 2017, 13:51:48 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Po to jest forum,  żeby pytać  :] ja też nie znam za bardzo PNa, ale wydaje mi się że jak w gaźniku masz powrót to te dwa wyjścia z pompki powinny być w kierunku gaźnika właśnie podłączone. Jedno to zasilanie,  pewnie większej średnicy wewnętrznej,  drugie to powrót.

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 25, 2017, 12:50:14 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Co do pompy to dalej nie wiem co do czego ale jakoś może dojdę . Poskręcałem stab od przodu bo go majster odkręcił przy wyjmowaniu 115C (nie wiem w sumie po co ale OK) . Skręciłem prawą poduszkę silnika na gotowo , od góry przy silniku brakowało 1 śruby od mocowania poduchy przy bloku to przełożyłem ją z 115C  a  potem próbowałem lewą i niestety  up**rdoliłem szpilkę w niej i obraca się w środku i muszę ją wymienić na nową bo inaczej nie skręcę do tego wyszło że kabel do rozrusznika będę musiał dać z poloneza bo jak zostawił bym tak jak jest to będzie przechodził przez środek kolektora wydechowego  ;-|
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polski Fiat 125p 1980r.
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 25, 2017, 14:39:48 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Obejrzyj dobrze głowicę pompy,  tak jak pisali koledzy wcześniej powinny być strzałki z kierunkiem przepływu.