Autor Wątek: Plus połowiczne ogrzewanie  (Przeczytany 16649 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 21, 2017, 00:04:11 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Przyblizysz temat,bo nigdy nie mialem doczynienia z calsonicem

Bocian opisywał problem wraz z rozwiązaniem, ale nie mogę znaleźć tego opisu. Ogólnie chodziło o to, że wymiennik był zbyt blisko wentylatora i powietrze przepływające przez nagrzewnicę z jednej strony przepływało szybko i schładzało go bardzo mocno (i/lub przeciskało się szparami obok wymiennika) a po drugiej stronie, gdzie prędkość przepływu była mniejsza i wymiennik oddawał ciepło wolniej powietrze wydostawało się z nagrzewnicy bardziej nagrzane. Oczywiście wyprowadzenie z dmuchawy było skierowane w stronę kierowcy, więc to od jego strony powietrze jest chłodniejsze...

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 21, 2017, 21:03:54 pm »

Offline maciejb609

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro plus 1.6 k 1997r
W plusie jest takie specyficzne ogrzewanie ze jak nagrzewnica slabo grzeje,to zawsze lewa strona kierowcy lepiej grzeje (to akurat wynika z umieszenia dmuchawy-jest po stronie pasazera i dmuchajak w strone kierowcy) badz cieplejsze leci na szybe niz na resztę pozycji.

Normalnie kolego jakbyś zgadł z tym ogrzewaniem od kierowcy ciepło pasażer zimno. Zamówiłem nowy termostat 88 stopni otwarcie przyjdzie pewnie po świętach to będę działać. Przeczyszcze tym octem JesCze zobaczę może coś to pomoże

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 25, 2017, 11:03:57 am »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
To i ja się podepnę pod temat.

Mam u siebie ogrzewanie Calsonic z zamontowaną nagrzewnicą nową z CC (stara była nieszczelna i zasyfiała).Ogólnie grzeje, ale tyłka nie urywa-nie jest to gorąc-ok, może nagrzewnica jest licha, słabo oddaje ciepło, pewnie podmienię, ale... bardziej mnie nurtują dwie rzeczy:
-czemu w układzie nawiewu jest jedna klapka sterująca kierunkiem nawiewu i nie można ustawić tylko na szybę?Żeby wiało "jako tako" na szybę, trzeba pozamykać kratki boczne, a i tak szału nie ma
-latem z kratki pasażera, mimo nastawienia na chłód, wali gorącem
-rurki doprowadzające są szczelne, pozakładane dobrze, kilka chyba nowych nawet

I tu pytanie-czy wrzucenie zestawu podciśnieniowego (czyli standard) załatwi te problemy?Czy można wtedy liczyć na mocniejszy i cieplejszy nawiew, głównie na szybę, bez jakichś anomalii typu gorąc latem z jednej kratki?

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 25, 2017, 11:16:02 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No cóż, układ podciśnieniowy, już bardziej przypomina współczesne, więc mamy płynne rozdzielanie nawiewów osobno na szybę, osobno na nogi, lub tu i tu, a także do wnętrza kabiny itd. jak w "normalnym" aucie.Jest też obieg wewnętrzny, więc tak, układ jest lepszy i spełni Twoje wymagania.Calsonica nie widziałem nigdy na żywo, ale jest zapewne bardziej "ubogo" wykonany, dlatego mało jest opcji rozdzielania nawiewów w stosunku do potrzeb.Skoro masz i tak plusa, to ładuj podciśnieniową.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 25, 2017, 11:25:38 am »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Obieg wewnętrzny jest też w Calsonicu, ale nie używam-raz czy w tym roku włączyłem i fakt, leci cieplejsze powietrze, a i rok temu ze starą nagrzewnicą musiałem z zamkniętym jechać w trasie.

W sumie w piwnicy leży komplet podciśnieniowy (oprócz grzejnika, ale to się ogarnie), więc będzie trzeba skompletować i montować :) Pytanie, czy w grodzi nie będzie jakiejś rzeźby, czy raczej są otwory (to w sumie "właściwa" wersja, więc powinny być)

Aby wiaterek zadowalający leciał z kratek :P

Hmm a miałem wrażenie, że użytkownicy zmieniają podciśnienia na Calsonica, ale może się mylę.No cóż, takie było, trzeba zmienić.

No chyba, że ktoś z jakiegoś nowożytnego auta by coś dopasował? :P

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 26, 2017, 07:29:39 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Calsonic został stworzony aby zastąpić stary system ogrzewania. Dlatego jest kompatybilny wstecz. Grzejnik lepiej dać z golfa 1 albo tavrii tyle że rurki mają krótkie i węże do wnętrza trzeba wprowadzić. Nawiew uskuteczniałem nieco ale idealnie też nie jest. A co do wiania ciepłym w lato nie wiem bo miałem zaworek...

I już nie sprawdzę bo auto poszło w świat...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #66 dnia: Luty 24, 2018, 12:38:42 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Witam, wczoraj przeszła mi przez głowę dość hmm dziwna myśl  <lol2>

Mam odłączoną rurkę (w sumie wcale nie mam) kolektor wydechowy-przewód ssący filtra powietrza.

Czy jest jakaś realna szansa wykorzystać to (kolektor wydechowy) do ogrzewania kabiny-niestety, tutaj skończyły się moje pomysły.Kombinował ktoś coś takiego ktoś?Czy to w ogóle miałoby sens?Gdzie można by to zaaplikować?

Propozycja bardzo luźna, proszę nie krytykować z góry, może da się ten element wykorzystać do poprawy ogrzewania kabiny?

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #67 dnia: Luty 24, 2018, 12:53:12 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
A potem się podusić spalinami, niezbyt mądre rozwiązanie.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #68 dnia: Luty 24, 2018, 12:55:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
technicznie da sie to wykonac,ale nie ma co odpie... maniany i cofac auto w rozwoju do poziomu Zaporożca (a nawet nizej,bo zap ma w srodku ognisko, czyli webasto ;p )
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 24, 2018, 14:56:51 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Witam, wczoraj przeszła mi przez głowę dość hmm dziwna myśl  <lol2>

Mam odłączoną rurkę (w sumie wcale nie mam) kolektor wydechowy-przewód ssący filtra powietrza.
Czy jest jakaś realna szansa wykorzystać to (kolektor wydechowy) do ogrzewania kabiny-niestety, tutaj skończyły się moje pomysły.Kombinował ktoś coś takiego ktoś?Czy to w ogóle miałoby sens?Gdzie można by to zaaplikować?

Propozycja bardzo luźna, proszę nie krytykować z góry, może da się ten element wykorzystać do poprawy ogrzewania kabiny?
Widzę, że masz takie same mądre pomysły, jakie ja miałem swego czasu.Puściłem raz przewód od osłony na kolektorze wydechowym, do plastiku na podszybiu i jakby coś tam dało, że cieplejsze powietrze leciało.Dawniej, to niektórzy robili tak, że wstawiali większą rurę na rurę wydechową, w sensie, jak idzie rura od kolektora do tłumika, to dawali tam na zewnątrz rurę o odpowiedniej średnicy i podłączali tam jakiś wąż (taki, który się nie stopi) i gorące powietrze waliło do kabiny, ale to był patent w autach typu nysa, żuk.Zainwestuj sobie lepiej w nową nagrzewnicę, czy coś.
A przy okazji, wie ktoś może, jaką nagrzewnicę można by zastosować zamiennie w polonezie plusie? Tzn. chodzi mi o sam wkład (grzejnik) żeby to jednak lepiej oddawało ciepło.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 24, 2018, 15:09:39 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Chińczyk zamiast wymyslać jakieś dziwne patenty,to doprowadź ogrzewanie do porządku,a będziesz zadowolony.

Buźka taka sama nagrzewnica jak w plusie jest w astrze f. Tam jest piekarnik ogrzewanie,nie wspominając że bardzo szybko nagrzewa wnętrze. W Polonezie wg. mnie problem tkwi w silniku,a dokładniej w wolnym obiegu cieczy,silnik łapie normalnie temperature,a wnetrze w porównaniu do innych samochodów dość wolno się nagrzewa,dopiero jak się "rozhuśta" to leci ogień z kratek  :-) Przykłądowo w roverze minusie,ciepłe powietrze leci z kratek zanim wskaźnik temp. wskoczy na 50 stopni,wnętrze się nagrzewa dużo szybciej, mimo iż wydajność nagrzewnicy jest sporo mniejsza niż w plusie (po osiągnięciu temp roboczej plus ohv grzeje duużo lepiej niż rover minus)

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 24, 2018, 15:21:05 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Mihals miałeś mnie na myśli czy naród Chiński ? :D

A jakby (również luźna myśl) dać miedzianą wężownicę na kolektor wydechowy i spiąć to z nagrzewnicą (ala Junkers) ? Woda w obiegu odbierałaby ciepło od kolektora wydechowego. Rzecz jasna trzeba by było wymyślić jak tą wodę w ruch wprowadzić (jakaś pompa czy coś). Był jakiś samochód z takim pomysłem na ogrzewanie ?
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #72 dnia: Luty 24, 2018, 15:26:09 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Ciebie,jak czytam twoje posty to przypomina mi się jak dumałem nad różnymi patentami i przeklinałem ogrzewanie w plusie  :-) A wystarczyło zajrzeć do nagrzewnicy,poprawić zamykanie klapy ciepło zimno,wymienić grzejnik i założyć nowe uszczelki w obudowie.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 24, 2018, 19:32:55 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Nie rozumiem dlaczego do mnie bijesz, skoro ostatni post w tym temacie napisałem 25 listopada u.r. i nie było tam żadnych dziwnych pomysłów na poprawę ogrzewania.  :( Rzecz jasna wtedy mi dużo pomogliście. Natomiast problem powraca, ale już mam chyba winowajcę - termostat. Jest nowy, ale dalej tej kijowej firmy (chyba Mera - zapomniałem nazwy) i nie osiąga za cholender 87 stopni. Muszę zainwestować w ten termostat na "S" (nazwy też zapomniałem, a nie mam czasu teraz Googlować, wszyscy wiemy o jaki chodzi). Mam nadzieję, że po tym ostatnim zabiegu wreszcie powinno być ciepło.  :-)

A temat z wężownicą wrzuciłem od tak, luźno.  :]
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 24, 2018, 19:44:00 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
chińczyk ale nie traktuj tego złosliwie,tylko serio jeśli ogrzewanie jest sprawne to fajnie w plusie grzeje ;) Termostat to stahlter,88 stopni

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #75 dnia: Luty 24, 2018, 19:49:16 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Nawet w minusie świetnie grzeje, jak jest sprawne. Mój zaczyna grzać od okolic 60 stopni na wskaźniku, ale zazwyczaj włączam ogrzewanie później, żeby silnik złapał te 88 stopni, i wtedy już leci ukrop z kratek.

Co do pomysłów z rurą od kolektora we wnętrzu - skąd wy takie "niemieckie" pomysły bierzecie,  po obejrzeniu filmu na discovery?  <rotfl2> Doprowadzić ogrzewanie do sprawności i tyle, aż zaraz z ciekawości wezmę ze sobą termometr termistorowy i zmierzę temperaturę powietrza lecącego z kratek.

Kolejna prośba do moderatora o podwieszenie w dziale technicznym tematu porządnych termostatów do poloneza (stahler), bo temat się przewija chyba piąty lub szósty raz w ciągu 3 miesięcy, a ludzie dalej kupują dziadowe mery i mają z nimi problemy. W ogóle fajny byłby jakiś temat zbiorczy o aktualnie najlepszych podstawowych częściach eksploatacyjnych typu termostaty, przewody WN, świece, instalacje gazowe, opony, oleje...
« Ostatnia zmiana: Luty 24, 2018, 19:54:42 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #76 dnia: Luty 24, 2018, 19:52:16 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Nie potraktowałem tego jako złośliwości, ale po prostu nie zrozumiałem Twojego komentarza. :)
Ni z gruchy, ni z pietruchy po prawie 3 miesiącach piszesz o poprawie ogrzewania.  :P
Zważywszy na fakt, że to Rider miał pomysł na poprawę ogrzewania, a mój pomysł napisałem dopiero po Twoim komentarzu. Czyżbyś wyprzedził mnie w myślach to co chciałem napisać ?  ;>
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #77 dnia: Luty 24, 2018, 19:56:46 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Tak, Stahler. Zajęty byłem i nie miałem czasu Googlować za nazwą, którą wszyscy wiemy (ja rzecz jasna zapomniałem) :D

Co do poprawy ogrzewania to na przyszłą zimę chciałbym zamontować... Webasto. O sens ekonomiczny nie pytajcie. Czy opłaca się do takiego trupa (trupa jak to większość społeczeństwa uważa) ładować ? Dla mnie tak.

Na OLX jakiś czas temu znalazłem gościa co regeneruje i sprzedaje nowe, uniwersalne ogrzewania postojowe. Podobno orientacyjny koszt to ok 1100 zł ze wszystkim i w tym gwarancja. Zapewne samemu taniej można jakieś ogrzewanie postojowe zmajstrować, natomiast z racji, że jest to na swój sposób piecyk spalający paliwo, zwłaszcza takie łatwopalne jak benzyna to tutaj wolałbym nie rzeźbić sam, aby którego razu nie puścić auta z dymem a dopłacić i mieć to fabryczne, takie jakie powinno być.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #78 dnia: Luty 24, 2018, 20:50:50 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
W ogóle fajny byłby jakiś temat zbiorczy o aktualnie najlepszych podstawowych częściach eksploatacyjnych typu termostaty, przewody WN, świece, instalacje gazowe, opony, oleje...
Nie zaszkodziło by.Mój głos masz.Wiadomo, jak z częściami jest, więc tym bardzie przydał by się taki temat, regularnie aktualizowany.Niech to forum trochę odżyje, bo strasznie tu pogrzebowa atmosfera nastała.Wszyscy już na tym fejsiku siedzicie?

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #79 dnia: Luty 24, 2018, 21:30:16 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ja ryjbuka nie trawię, wbrew temu co mówił taki jeden w takim jednym filmie  <rotfl2>

Zatem może wyjdę z inicjatywą i stworzę taki temat, do moda prośba tylko o podpięcie.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...