Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017  (Przeczytany 266619 razy)

0 użytkowników i 14 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1540 dnia: Grudzień 14, 2017, 01:02:57 am »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A, to chyba mogę spać spokojnie, jak o to tylko chodziło :P.

Ciekawe, czy jak przyjadę wueską na przegląd, to też się zmieszczę w normach emisji  ]:->
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1541 dnia: Grudzień 14, 2017, 02:09:11 am »

Offline zimnylech

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 00' Subru OUT H4
Ja pamiętam jak po swapie na 1.4 zmieniałem kilka gratów w instalacji LPG pod wielopunktowy wtrysk, miałem pustą przelotkę a kolo mierzył emisje i mówi że jest git i mogę spadać hehe

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1542 dnia: Grudzień 14, 2017, 05:00:15 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Mój nawet w dowodzie rejestracyjnym w nazwie modelu ma wpisane KAT, a w miejscu katalizatora wspawana rurka. Trzeba będzie wstawić przynajmniej jakąś atrapę.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1543 dnia: Grudzień 14, 2017, 05:59:16 am »

Online mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Jak się uprą to się wstawi jakiś uniwersalny, lub ruski z wkładem metalowym i niech się odwalą.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1544 dnia: Grudzień 14, 2017, 10:59:42 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Przód tak tył nie bardzo boczne zderzenie też masakra przeżyłem w polonezie wszystkie i wiem co mowie.O tym ze jest słabo mój kręgosłup przypomina mi niestety codziennie.Jak przypierdzielisz w drzwi tak ze je pozginasz od środka zmienisz zdanie jaki on bezpieczny.Nie ma ani jednej poduszki powietrznej,fotel z zagłówkiem jest zaprojektowany beznadziejnie i w żaden sposób nie chroni przy tylnym uderzeniem.

W bok to na pewno jest słabo, samochód lekki, dość filigranowo jak na dzisiejsze standardy zbudowany i wąski, z cieniutkimi drzwiami.
Jeżeli chodzi o tył, to chyba jednak ktoś to projektował jako strefę zgniotu, gdyby tak nie było to auto mogłoby się złamać gdziekolwiek, a przy strzale w tył jednak składa się bagażnik, a kabina poddaje się ostatnia.
Od nas, WRB przecież dostał taki strzał w tył od tira że bagażnik został całkowicie zniszczony, doszło aż do tylnej kanapy gdzie pasażerowie siedzący z tyłu już pewnie dostaliby po głowach ale większość kabiny zachowała swój kształt i WRB to przeżył bez poważniejszych obrażeń.
Odnoszę wrażenie że jak projektowano Poloneza, czy takiego Fiata 132 to nie tyle kierowano się tym żeby strefy były super wydajne przy prędkościach do 50 czy 69km/h, tylko żeby pasażerowie mieli szanse jako takiego przeżycia przy jak największej prędkości. Dlatego przy stłuczkach z małą prędkością Polonez masakruje inne samochody a dopiero przy dużej prędkości strefa zostaje zgnieciona, kabina ledwie ledwie ale to wytrzymuje a kierowca może wyjść z jakimiś obrażeniami wynikającymi z przeciążeń ale na ogół nie zostaje zgnieciony ani podziurawiony przez poddającą się konstrukcję.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1545 dnia: Grudzień 15, 2017, 00:45:12 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Przy czołowym strzale, wygląda na to że zachowuje się całkiem dobrze. Trzeba tylko walić całą szerokością.







Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1546 dnia: Grudzień 15, 2017, 06:59:57 am »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Chciałbym tylko dodać, że w każdym z tych dzwonów, mozesz samemu sobie drzwi otworzyć i wysiąść, chyba że pasów nie zapiąłeś, to przyrąbałeś głową w szybę/słonecznik.
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1547 dnia: Grudzień 15, 2017, 09:19:23 am »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Faktycznie da się otworzyć drzwi i wysiąść, pod warunkiem, że przeciążenia przy zderzeniu nie zrobiły swojego i komuś się zupa z organów nie zrobiła. Koniec strefy zgniotu to jedno a pochłanianie energii uderzenia to drugie.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1548 dnia: Grudzień 15, 2017, 09:51:50 am »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1805
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Tam są 3 fazy. Jak samochód uderza w przeszkodę,potem cialo przemieszcza się wewnątrz samochodu i zostaje gwałtownie zatrzymane i 3 faza wnętrzności z którymi dzieje się to samo co z nami w samochodzie. Wszystkie systemy bezpieczeństwa powinny działać w taki sposób żeby siły w ostatniej fazie zderzenia były jak najmniejsze.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1549 dnia: Grudzień 15, 2017, 10:00:30 am »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
No a teraz pozostaje pytanie czy taki twardy kloc jakim jest Polonez zapewnia minimum bezpieczeństwa podczas tej 3 fazy zderzenia  :P

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1550 dnia: Grudzień 15, 2017, 10:32:50 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
najważniejsza jest śledziona( oby tylko nie pekła) , reszta sobie poradzi.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1551 dnia: Grudzień 15, 2017, 12:01:43 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1805
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
najważniejsza jest śledziona( oby tylko nie pekła) , reszta sobie poradzi.
Żeby to było takie proste...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1552 dnia: Grudzień 15, 2017, 12:19:05 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
No a teraz pozostaje pytanie czy taki twardy kloc jakim jest Polonez zapewnia minimum bezpieczeństwa podczas tej 3 fazy zderzenia  :P

Popatrz sobie na zdjęcia, "pancerność" Poloneza, siłę jaka musiała tam zadziałać. Jeżeli byłby bardziej "miękki", aby dać lepszą ochronę pasażerów, to gdzie w powyższych przypadkach kończyłaby się strefa zgniotu?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1553 dnia: Grudzień 15, 2017, 14:34:55 pm »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Cytat: fripin w Dzisiaj o 10:00:30

    No a teraz pozostaje pytanie czy taki twardy kloc jakim jest Polonez zapewnia minimum bezpieczeństwa podczas tej 3 fazy zderzenia  :P


Popatrz sobie na zdjęcia, "pancerność" Poloneza, siłę jaka musiała tam zadziałać. Jeżeli byłby bardziej "miękki", aby dać lepszą ochronę pasażerów, to gdzie w powyższych przypadkach kończyłaby się strefa zgniotu?

No biorąc pod uwagę, że Polonez zatrzymał się technologicznie w latach 70 no to nie można od tej konstrukcji wymagać nie wiadomo czego. Nie twierdzę, że to jest zły samochód tak jak część użytkowników tego forum. Zaprojektowali go tak jak umieli i mieli możliwości. Zapewne dałoby się zaprojektować strefę zgniotu żeby bardziej się składała w harmonijkę odbierając więcej energii na takim samym zgniocie ale nie w tamtych czasach i na pewno nie za komuny.
W dzisiejszym samochodzie przy lekkim dzwonie w przód jest połowa rzeczy do wymiany. W Polonezie? Przyłapiesz zderzak na trytytyki i polnymi drogami dojedziesz :P

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1554 dnia: Grudzień 15, 2017, 14:57:52 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
A co Ty chcesz od strefy zgniotu? Akurat pod względem bezpieczeństwa to nawet w latach 90 nie miał się czego wstydzić.

A co do pancerności:
https://www.youtube.com/watch?v=6prtCtxk1ho

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1555 dnia: Grudzień 15, 2017, 15:03:53 pm »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
A co Ty chcesz od strefy zgniotu? Akurat pod względem bezpieczeństwa to nawet w latach 90 nie miał się czego wstydzić.
Ja? Nic nie mam ;) Twierdzę, że zapewne da się zrobić strefę zgniotu, która zgniotła by się tak samo mało jak Polonezowa ale odbierając więcej energii i delikatniej.

A co do Volvo to idealny samochód do Wrak Race'ów :P


Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1556 dnia: Grudzień 15, 2017, 15:44:09 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 508
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Te volvo gniecie auta jak czołg  ;p

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===---
« Odpowiedź #1557 dnia: Grudzień 15, 2017, 17:20:12 pm »

Offline janczek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 2
    • Polonez
    • http://katalog.gery.pl/strona197691_1049_zadbanewlosypl_porady_dotyczace_pielegnacji_wlosow.html
Potwierdzam .. raz miałem "przyjemność" testować tę maszynę w takich warunkach i jest tak jak mówisz :D
Zajrzyj tutaj i tutaj

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1558 dnia: Grudzień 15, 2017, 17:41:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Zaprojektowali go tak jak umieli i mieli możliwości. Zapewne dałoby się zaprojektować strefę zgniotu żeby bardziej się składała w harmonijkę odbierając więcej energii na takim samym zgniocie ale nie w tamtych czasach i na pewno nie za komuny.
zaprojektowali go Włosi, a we Włoszech komuny nie bylo,
czy mogli to zrobić lepiej ? twierdzę, że wątpię ,skoro dopiero po 20latach dogonil go sweter4 ,chociaz i to pewnie nie do konca, bo ma napinacze pasow i poduszki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1559 dnia: Grudzień 15, 2017, 19:27:31 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
W dzisiejszym samochodzie przy lekkim dzwonie w przód jest połowa rzeczy do wymiany. W Polonezie? Przyłapiesz zderzak na trytytyki i polnymi drogami dojedziesz :P
Współczesne samochody specjalnie są tak skonstruowane żeby firma miała jak największy zarobek na częściach zamiennych. Jakiś czas temu czytałem artykuł amerykańskiej organizacji konsumenckiej - okazuje się że przy zderzeniu z prędkością 8 km/h w latach '80 koszt naprawy auta zamykał się w kilkudziesięciu dolarach, a aktualnie naprawa kosztuje od kilkuset do paru tysięcy dolarów. "Rekordzista" przy lekkim stuknięciu rozwalał chłodnice (dwie) i cały przód - mimo, że to przecież nie było CC tylko auto większe od Poldka.  <lol2>
A w temacie - naprawiłem "wycie" alarmu i teraz można ogłuchnąć jak się włącza.  :P <lol2>
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap