Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017  (Przeczytany 279870 razy)

0 użytkowników i 28 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #300 dnia: Marzec 24, 2017, 10:16:31 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Przy takich przebiegach nie ma sensu pakować się w poliuretany.

a tam obecnie każda praca dla FSO ma sens :-)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #301 dnia: Marzec 24, 2017, 14:37:58 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3463
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Jako że dziś dzień wolny i piękna słoneczna pogoda za oknem, odpaliłem Poloneza, wymieniłem olej w silniku jak zawsze na Castrola połsyntetyka ( latał od nowości na nim) , skrzyni i moście, na Hipola plus ten dodatek cały jest ok, czyli 90km/h słychać, potem jest cisza.
Stwierdziłem że jak latał cały czas na hipolu to nie ma sensu ładować czegoś droższego.
O dziwo miałem kiedyś kapcia z 98 roku ze trzykrotnie większym przebiegiem i most był cichy lecz cieknący z każdej możliwej strony i nie wył hehehhe nawet bez zbędnych dodatków molibdenowych itp.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #302 dnia: Marzec 24, 2017, 21:08:47 pm »

Offline hamish

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • bosz -> rover minus -> gsi najlepsza buda
Ja wpakowałem fotele kubełkowe z Forda Scorpio oraz zmieniłem most, w końcu w miarę ciche 4.3  <lol>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #303 dnia: Marzec 24, 2017, 21:23:27 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3184
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Zmieniłem kapcie na letnie, tak aby je dojeździć, przy okazji dokręcania doszczętnie zerwał się gwint w jednym z otworów (dokręcałem ~100 Nm kluczem dynamometrycznym) w piaście przedniej lewej, tak więc jutro trzeba będzie się w takową zaopatrzyć i zreperować usterkę. I tu pojawia się pytanie, czy piasty różniły się miedzy bendixem a lucasem? Jeśli tak to czym?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #304 dnia: Marzec 24, 2017, 21:41:51 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
różniły. lucasowe miały płaszczyznę mocowania felgi/tarczy bardziej wysuniętą na zewnątrz. ztcp 3mm.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #305 dnia: Marzec 25, 2017, 16:32:05 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Tak jak przedmówca napisał. Piasta Bendixa jest idealnie okrągła a Lucasa poznasz po tym, że jest ścięta po 2 bokach natomiast pozostałe 2 boki są normalnie półokrągłe.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #306 dnia: Marzec 25, 2017, 22:47:04 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3184
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Więc w poszukiwaniu piasty zrobiłem dziś 50 km i nigdzie nie było :| Ostatecznie zajechałem do wujka z zapytaniem, czy ma, miał "przyciętą po bokach", jednak jak się okazało heblowskie piasty, też występowały w wersji "przyciętej po bokach" i w rzeczy samej tarcze są na nich obsadzone ok 3 mm do wewnątrz, póki nie dorwę nowej piasty będę musiał jeździć z 3 śrubami... Na dokładkę wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że czas najwyższy poddać przednie zaciski regeneracji.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #307 dnia: Marzec 25, 2017, 22:48:09 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Dobrze wiedzieć. Planuję modernizację hamulców i widzę, że będzie więcej do zmiany niż myślałem.
A w temacie "Bystrzak" dostał nowy tylny zderzak i nową lampę. Druga jest w drodze. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #308 dnia: Marzec 26, 2017, 00:55:40 am »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Więc w poszukiwaniu piasty zrobiłem dziś 50 km i nigdzie nie było :| ...

Przerób piasty na szpilki
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #309 dnia: Marzec 26, 2017, 06:50:06 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A ile to roboty?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #310 dnia: Marzec 26, 2017, 13:13:29 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Polonez strzelił focha, chyba nie chce jechać jutro do Polski. Nie mam iskry na 1 cylindrze, na 2 i 3 jest ledwo widzialna na 4 kopie aż milo. Kable i świece nowe, stawiam na cewkę.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #311 dnia: Marzec 27, 2017, 00:05:26 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Też tak myślę. Jeśli to GSI, to cewka od Daewoo pasuje. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #312 dnia: Marzec 28, 2017, 13:25:34 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Polonez pojechał na lawecie do Polski. Szacowany czas na katowanie - piątek.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #313 dnia: Marzec 28, 2017, 16:07:02 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Naprawiłem w końcu spryskiwacze w atu i je ustawiłem a przy okazji dopasowałem sobie do korka miarkę do płynu do spryskiwaczy od Jaguara :D



Tak wiem muszę przyciąć trochę śrubę ;)

Akurat udało mi się przyciąć tak miarkę że idealnie pokazuje  zbiorniczek w całej objętości ;)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #314 dnia: Marzec 28, 2017, 17:10:09 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1334
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Po kwartale odpoczynku uruchomiłem Caro. Silnik odpalił niemal jak elektryczny. <Tak szybko.>
Ucieszyłem się, bardzo się ucieszyłem, ucieszyłem też wielu przechodniów i kierowców; dziwi mnie, że Caro robi takie wrażenie,
trochę przegoniłem, chyba mi się most przesunął w prawo.
Olej w silniku może bym zmienił... Jaki olej polecacie do 1.6gle? mineralny czy syntetyczny?  ]:->
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #315 dnia: Marzec 28, 2017, 19:51:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
syntetyczny to drogi jest ,wystarczy jakis hydrokrak w przyzwoitej cenie, czyli Lotos lub Elf  5W40
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #316 dnia: Marzec 28, 2017, 20:13:46 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3184
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Podobno Lotos 5W40 jest całkiem spoko, bo jest tani a dobry.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #317 dnia: Marzec 28, 2017, 20:17:45 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Oleje Lotosa trzymają światowy poziom a seria Quazar nawet prześciga marketowy syf typu Mobil czy Castrol.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #318 dnia: Marzec 28, 2017, 21:25:34 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4868
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Oleje Lotosa trzymają światowy poziom a seria Quazar nawet prześciga marketowy syf typu Mobil czy Castrol.

Nie dotyczy oczywiście lotosa "city"15w40.

Wracając do tematu, dzisiaj dotarłem do kolejnych ognisk korozji, tym razem pod uszczelkami na ramkach drzwi, na szczęście bardzo małych i niegroźnych. Pomalowane, jak farba wyschnie będą zabezpieczone konserwacją.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #319 dnia: Marzec 28, 2017, 22:48:48 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
ja do atu86 leje lotosa city 20w50

jest z nim problem: jak na dworze jest minus 20 stopni to ciężko go dolać do silnika, bo nie za bardzo chce opuszczać buteleczkę :D