Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017  (Przeczytany 398641 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1140 dnia: Październik 10, 2017, 22:43:29 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1954
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Usunąłem wyciek oleju spod śruby mocującej górną rurę wody w 1.4 do głowicy. Swoją droga dziwne miejsce na wyciek  <co>
Standardowe miejsce nieszczelności w k16, poci się na łączeniu połówek głowicy.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM | Renault Megane IV GT 1.6 TCe 205KM

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1141 dnia: Październik 10, 2017, 23:11:44 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Cytat: PutiN|FSO w Dzisiaj o 22:27:59

    Usunąłem wyciek oleju spod śruby mocującej górną rurę wody w 1.4 do głowicy. Swoją droga dziwne miejsce na wyciek  <co>

Standardowe miejsce nieszczelności w k16, poci się na łączeniu połówek głowicy.

To nie było zapocenie połówek, to kapanie ewidentnie spod śruby mocującej rurkę z przodu do głowicy. Przy okazji HGFa trzeba będzie to sensownie naprawić lub wymienić cały element na nowy.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1142 dnia: Październik 11, 2017, 00:03:55 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3845
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tylko, że tam nie ma otworu przelotowego do "wnętrza" głowicy. Leje Ci się z połówki, zbiera się w miejscu przylegania blaszki rurki i potem ścieka. Standard.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1143 dnia: Październik 11, 2017, 08:34:10 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No chyba że ktoś wkręcił za długą śrubę i coś uszkodził.

Srebrzanka gotowa do zimy. Wczoraj wpadły zimówki. Nie opłacało się zakładać lata na te kilka tygodni. Przy okazji okazało się że mam luzy na łożyskach i wyrobiony gwint w półosi...

No i mam dylemat sprzedawać czy inwestować...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1144 dnia: Październik 11, 2017, 10:34:56 am »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Tylko, że tam nie ma otworu przelotowego do "wnętrza" głowicy. Leje Ci się z połówki, zbiera się w miejscu przylegania blaszki rurki i potem ścieka. Standard.

Po wklejeniu tej śruby na szczeliwie Vitora i zastosowaniu miedzianej podkładki miedzy głowicą a mocowaniem problem zniknął.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1145 dnia: Październik 11, 2017, 13:40:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13978
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
trzeba bylo dac aluminiowa podkladke, ale najwyzej zmienisz, jak miedziana pusci ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1146 dnia: Październik 11, 2017, 13:47:35 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4939
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Zamawiam azotowane zawory do remontowanego silnika w AMP paradowscy.

Ktoś wie może, jaki typ zamków powinien siedzieć w abimexie 1600? Bo zawory chyba szły cały czas te same od silnika AB do czasów plusowego?

"Im bliżej upadku imperium tym bardziej szalone są jego prawa" - Pablo Cornholio

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1147 dnia: Październik 11, 2017, 13:55:58 pm »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
okazało się że mam luzy na łożyskach i wyrobiony gwint w półosi...

No i mam dylemat sprzedawać czy inwestować...

Sprzedawać, półośka z łożyskiem na szrocie to nawet z pięć dych może kosztować hehe
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1148 dnia: Październik 11, 2017, 16:06:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13978
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ktoś wie może, jaki typ zamków powinien siedzieć w abimexie 1600? Bo zawory chyba szły cały czas te same od silnika AB do czasów plusowego?
cos jak 1; 2 lub 32 ,ale przy dorabianiu i tak trzeba zmierzyc szerokosc i glebokosc,
zawory mialy taki sam ksztalt, jezeli chodzi o grzybek i prowadnice ,ale w silnikach na bezolowiowke sa z materialu bardziej wytrzymalego na temperature i scieranie,
nie wiem po co sie bawisz w jakies dorabinie, bo fabryczne radza sobie bardzo dobrze,
lepiej bys walek rozrzadu dal do azotowania
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1149 dnia: Październik 11, 2017, 17:47:05 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4939
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ktoś wie może, jaki typ zamków powinien siedzieć w abimexie 1600? Bo zawory chyba szły cały czas te same od silnika AB do czasów plusowego?
cos jak 1; 2 lub 32 ,ale przy dorabianiu i tak trzeba zmierzyc szerokosc i glebokosc,
zawory mialy taki sam ksztalt, jezeli chodzi o grzybek i prowadnice ,ale w silnikach na bezolowiowke sa z materialu bardziej wytrzymalego na temperature i scieranie,
nie wiem po co sie bawisz w jakies dorabinie, bo fabryczne radza sobie bardzo dobrze,
lepiej bys walek rozrzadu dal do azotowania

Wałek rozrządu kupuję wzmacniany, on już nie jest czasem azotowany?

A zaworów nie dorabiam jednak, kupię komplet po prostu wyślę je do azotowania, koszt takiej zabawy to 3,70zł od zaworu, więc mogę sobie pozwolić. Dzięki za odpowiedź.
"Im bliżej upadku imperium tym bardziej szalone są jego prawa" - Pablo Cornholio

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1150 dnia: Październik 11, 2017, 20:49:15 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
okazało się że mam luzy na łożyskach i wyrobiony gwint w półosi...

No i mam dylemat sprzedawać czy inwestować...

Sprzedawać, półośka z łożyskiem na szrocie to nawet z pięć dych może kosztować hehe
Tu nie chodzi o półoś a o całe auto. Jego zakup nie do końca był przemyślany i aby uzyskać minimum satysfakcji potrzeba wiele kasy ale głównie czasu którego nie mam...

Koła kończyłem zakładać po 22 a o 4 do roboty...  I tak już 11 lat...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1151 dnia: Październik 12, 2017, 01:55:49 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13978
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Wałek rozrządu kupuję wzmacniany, on już nie jest czasem azotowany?

A zaworów nie dorabiam jednak, kupię komplet po prostu wyślę je do azotowania, koszt takiej zabawy to 3,70zł od zaworu, więc mogę sobie pozwolić.
walek w zmocniony to mi sie kojarzy z silnikami AB (AE,AF,CB,CE,CF tez) ,a wiec szerszymi i wyzszymi krzywkami niz AA,
wiec wzmocnienie polega na dodaniu mocy silnikowi,a nie wytrzymalosci walkowi ;>

zawory moga juz miec utwardzone warstwy, wiec trzeba uwazac z tym azotowaniem, ale luzie z zakladu powinni wiedziec co robia,
wygladz sobie grzybki przed azotowaniem, taki tuning, zeby powietrze gladziej smigalo ;p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1152 dnia: Październik 12, 2017, 22:40:21 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wymieniłem w srebrzance kierownicę na mniejszą i mam wrażenie że kieruje się lżej co jest poniekąd wbrew logice...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1153 dnia: Październik 12, 2017, 22:44:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13978
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moze przy wymianie szlo tak ciezko,ze sie dopakowales  <rotfl2>
spokojnie, do rana przejdzie ;p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1154 dnia: Październik 13, 2017, 01:09:02 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
włożyłem we właściwe miejsce komputera bo wisiał na kablach. jutro będę sprawdzał co zdechło- wymienialny element pamięci czy inny element na płycie. teraz polonez jeździ na kompie od Zoltana, mam jeszcze kompa od Świętego i stary z samochodu. zdechł komp fabrycznie nowy. a podobno ECM jest nieśmiertelny.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1155 dnia: Październik 13, 2017, 01:19:30 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Duster II 1,6 AWD
Jest tak śmiertelny jak każda elektronika. Znając życie to program silnika był zapisany w pamięci EPROM, a w takim przypadku (jak podawała już leciwa literatura) zapisany w niej program powinien utrzymać się w niej ok. 10-15 lat, jeśli wytrzymał ponad 20 lat to i tak jest nieźle.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1156 dnia: Październik 14, 2017, 15:56:58 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 661
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Już go mam. Ciemnozielony O'Bosh'e z 1999r. Dzisiaj przyjechałem nim  z Lubina. Nie ma gazu i chyba wałka rozrządu. Ma piękne wnętrze i ładne nadwozie. Nie ma uchwytów na podnośnik ani dziur w podłodze. Ma korozję na bananach,no  i miejscowo trochę na przednim błotniku. Ja nie mam trzycyfrowej kwoty. Poloneziarstwo to już chyba choroba, nie sądzicie?
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1157 dnia: Październik 14, 2017, 16:31:42 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4939
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jest tak śmiertelny jak każda elektronika. Znając życie to program silnika był zapisany w pamięci EPROM, a w takim przypadku (jak podawała już leciwa literatura) zapisany w niej program powinien utrzymać się w niej ok. 10-15 lat, jeśli wytrzymał ponad 20 lat to i tak jest nieźle.

Ciekawe, czy za kilka lat masowo będą wysiadać komputery i pozostanie tylko powrót do gaźników...
"Im bliżej upadku imperium tym bardziej szalone są jego prawa" - Pablo Cornholio

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1158 dnia: Październik 14, 2017, 19:38:25 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 763
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
U mnie w poldku z 1993 roku komp do silnika 1,6 CF bez sondy lambda, śmiga już 24 rok, a w lutym/marcu będzie miał 25 lat. Więc chyba trochę przesadzone jet to padanie kompów po 20 latach.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1159 dnia: Październik 14, 2017, 20:09:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13978
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jest spora roznica, czy komputer jest podlaczony pod zasilanie,czy lezy sobie na poleczce kilkanascie lat,
chociaz mam kilka plyt glownych ,ktore maja 20lat i dzialaja, ale kilka lat bateria dawala napiecie,co pare lat odpalam, zeby sprawdzic, wiec co jakis czas zasilanie odswieza komórki pamieci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.