Autor Wątek: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k  (Przeczytany 16619 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« dnia: Luty 21, 2017, 19:13:23 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Nic nie wskazywało na to ze kupię sobie Poloneza Diesla. Nigdy nawet w takim nie siedziałem, nigdy tez nie jeździłem Poldkiem GLD.

Ostatnio przeglądając ogłoszenia (wcale tego nie robię!! <lol2>) zauważyłem że 10 km od mojego domu ktoś sprzedaje Caro z 1991 roku. W dodatku jest to GLD, do tego w pięknym sraczkowatym kolorze, typowym da 1991 roku. Jako że cena wydawała się przyzwoita, wóz z pierwszego rocznika produkcji Caro, poza tym przebieg 78 tys km,wydały się zachęcające. Pojechałem na oględziny.

Przedmiotem sprzedaży okazał się wrost parkingowy, stojący przed jedną z kamienic w samym centrum Gdańska. Samochód od nowości w jednych rękach odebrany z salonu w Gdańsku 19 Grudnia 1991 r.

Właściciel rocznik 1927 rok, z uwagi na stan wzroku nie był już w stanie jeździć Polonezem. Od kilku lat nim nie jeździł.  Jeszcze rok temu jego żona rocznik 1929 jeździła Polonezem  <spoko>. Niestety na początku 2016 roku zaczęła chorować a pod koniec ub. roku zmarła zatem Polonez prawie rok stał nieużywany. Gdy pojechałem na oględziny ze swoim akumulatorem i Poldek po pół obrocie rozrusznika cichutko odpalił, postanowiłem że go kupię. Silnik jak wspominał pan Alojzy zawsze był zalewany dobrym olejem (Castrol,  Elf) regularnie wymienianym. 

Niestety stan blacharski daleki jest od idealnego samochód ma skredowany lakier, korozje na drzwiach, zaczynają lecieć progi. O dziwo zdrowe jak dzwon nadkola, sierpy, podłużnice, podłoga, błotniki. Od nowości konserwowany Rust Checkiem, założone nadkola. Zobaczymy co będzie dalej z pewnością progi do roboty albo łatania. Ale chyba warto będzie się pomęczyć gdyż Caro z pierwszego rocznika z GLD pod maską z relatywnie niedużym przebiegiem nie trafia się zbyt często...

Nie jeździłem nim, po pierwsze nie a przeglądu, po drugie hamulce stoją.

Starsi państwo byli plastykami zatem we wnętrzu panuje delikatnie mówiąc artystyczny nieład. Samochód jest zarośnięty mchem i mieszaniną kurzu z syfem z pobliskiej budowy.

Tyle na gorąco, foty znaleziska poniżej:

























« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2017, 19:20:46 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 21, 2017, 19:25:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ta korozja na zdjeciach nie za bardzo przerazajaca, stan blacharski wydaje sie byc dobry jakna wrosta,
widzialem lepszy stan,ale w 10lat mlodszym plusie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 21, 2017, 19:30:21 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
WOW ! Widziałem ogłoszenie z tym Polonezem, na zdjęciach stan wydaje się prawdę mówiąc kiepski, nie jest tajemnicą ile udało Ci się zejść z kwoty za którą był wystawiony :)? Fajnie, że ktoś poza mną na forum tez ma GLD z 1991, ale żeby był w stanie pasującym do reszty Twoich aut to chyba czeka go generalny remont ?
Odebrany z salony 19 grudnia, Mój GLD ma datę pierwszej rejestracji 17 grudnia 1991  ;) To masz w swojej kolekcji wąskie Caro. Gratuluję zakupu  <spoko>

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 21, 2017, 19:34:17 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 21, 2017, 19:35:21 pm »

Offline Nole

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
    • Były, są i będą...
Zaszalałeś... Założenia kolekcji nieco się rozjeżdzają  <lol2> ale Polger  <spoko> Coś widzę ze się będziesz musiał przebranżowić  ]:->
Kiedy spotkanko?? <mysli>

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 21, 2017, 20:00:57 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
<lol> <lol> <lol> widziałem to ogłoszenie i szczerze mówiąc nie przypuszczałem, że ktoś go w ogóle kupi, a już na pewno, że trafi w Twoje ręce :) Tak czy inaczej gratulację. Jakie plany co do niego?

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 21, 2017, 20:21:19 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Fajnie że go kupiłeś. Wygląd wskazywał że samochód jest skazany na zagładę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 22, 2017, 20:26:51 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Na razie spróbuję przywrócić go do mechanicznej sprawności, potem zobaczymy jak jeździ i jeśli do czegoś będzie się nadawał pewnie będę próbował zrobić z nim coś dalej.

Czy wiecie może jakich Diesli wyszło więcej - w wąskich czy szerokich Caro? Czy auta z tym napędem występują na rynku? Prawdę mówiąc dzisiaj przeglądając ogłoszenia pod kątem napędu tego typu znalazłem żadnego, na olx 2 egzemplarze. Co się z nimi stało?

Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 22, 2017, 20:44:34 pm »

Offline cezek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 676
Zajechaly sie bo diesle przewaznie byly kupowane do roboty w polu ciekawe o ile nr sie różni win od mojego gld 91 tez w sraczkowatym malowaniu :D
Co do tego, to nie szpachla. Fabryczna izolacja i podkład.[]

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 22, 2017, 20:49:23 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Diesle w osobowych produkowano do 97r, więc pewnie więcej było szerokich. Tu masz jeszcze starą wersję motoru (filtr paliwa na fartuchu, pompa z paska) i pompa wtryskowa Lucasa (?)
Ze smaczków czy masz obrotomierz? zegary na pewno mają lampkę świec zamiast ssania. A tak, to róznic niewiele.

Dobrze, że egzemplarz przynajmniej pod maską wygląda ładnie
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 22, 2017, 21:10:47 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
zegary na pewno mają lampkę świec zamiast ssania. A tak, to róznic niewiele.
Jest jeszcze kontrolka niebezpiecznej temperatury płynu (jako migająca kontrolka ciśnienia oleju).

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 22, 2017, 21:29:07 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Obrotomierza nie ma, lampka grzania świec wygląda jak powiększony żarnik starej żarówki :)

Słuchajcie, jak w tym silniku wygląda sprawa rozrządu? Silnik kolizyjny? Na co zwrócić uwagę podczas wymiany?
« Ostatnia zmiana: Luty 22, 2017, 21:31:27 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 22, 2017, 22:13:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Silnik kolizyjny?
:d  :P  ;>
epsilon 23:1

rozrzad jak w wiekszosci nie japonskich OHC ,czyli pasek, kola, napinacz i pompa
« Ostatnia zmiana: Luty 22, 2017, 22:15:16 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 23, 2017, 00:20:14 am »

Offline Sizymon

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro+ 1.6 GLI L-45 '97r 163tys km Obecnie: FSO Polonez Atu+ 1.6GSI LPG 302tys km, FSO Polonez Caro 1.4 94 rok
 Auto zapowiada się ciekawie, czekam na nowe wiadomości związane z furką  <ok>.Dosłownie taki sam jeździ u mnie w Legnicy tylko, że na ciemnych lampach i w lepszym stanie.  :d

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 23, 2017, 01:11:24 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Czy wiecie może jakich Diesli wyszło więcej - w wąskich czy szerokich Caro? Czy auta z tym napędem występują na rynku? Prawdę mówiąc dzisiaj przeglądając ogłoszenia pod kątem napędu tego typu znalazłem żadnego, na olx 2 egzemplarze. Co się z nimi stało?
1.9 GLD nie był popularną wersją, wąskich diesli zostało już bardzo mało. Ponadto ogólnie Polonezy w dieslu zostały pozajeżdżane jeszcze w latach świetności tego auta. Z racji pancernej i bezawaryjnej mechaniki, dużo jeździły kręcąc wysokie przebiegi, czego nie wytrzymywały nadwozia. Dziś najpopularniejsza jest ta jednostka w trucku i zobacz w jakim stanie jest większość trucków 1.9 - Mechanika ok, ale buda już mocno zmęczona. Sam szukałem dla siebie diesla dobrze ponad pół roku, dopóki nie trafiłem na mojego obecnego, to wszystkie egzemplarze które oglądałem nie nadawały się do niczego pod kątem blachy ( brak progów, brak podłogi, pognite lub/i spawane podłużnice, zaawansowana korozja nadwozia ) Wszystkie miały przebiegi ponad 200.000, rzadko trafiają się z przelotem poniżej, a żeby trafić GLD z nalotem poniżej 100tyś to trzeba mieć szczęście, dlatego tym bardziej uważam, że trafił Ci się fajny egzemplarz. Z takim przebieg ten silnik jest dopiero co dotarty  :P Szkoda, że nie był garażowany, wówczas pewnie zachowałby się w lepszym stanie. Swoją drogą uważam, że GLD to niedoceniona wersja Poloneza, mało się tego widzi a jest to naprawdę wdzięczna maszyna :) Podziel się wrażeniami z jazdy jak już ogarniesz go

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 23, 2017, 07:41:32 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Wymiana rozrządu nie jest tudna-blokowanie wałka, pompy i wału bolcami. do wymiany prócz paska 2 rolki i pompa.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 23, 2017, 10:52:30 am »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Jakby ktoś nie wiedział jak Wyglądają czarne tablice GDA, to tutaj jest dobry przykład :)
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 23, 2017, 15:49:23 pm »

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Cały do rozebrania i robota z blacharką. No i lakier po całości. Ratuj go. Jestem za.

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 25, 2017, 20:44:14 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Bardzo się cieszę, że ten samochód akurat trafił na Tomka. Przeglądałem ostatnio ogłoszenia i zwrócił moją uwagę jako niezły wrost, raczej skazany na zagładę. A nie dość, że to wąskie Caro to jeszcze GLD. Teraz tylko czekać na porcje zdjęć z renowacji. :) A co do rozjeżdżania kolekcji - nie wiem, ile trzebaby mieć farta, żeby trafić na wąskie GLD z przelotem 3 tys km wyciągnięte po 20-kilku latach zapomnienia z szopy. Tomek - tak trzymać.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Polonez Caro 1,9 GLD 1991 r by Tomek_k
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 25, 2017, 21:39:47 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Nadszedł wreszcie dzień gdy "wonsky" opuścił swój dotychczasowy dom.

Na klimatycznych ulicach starego Gdańska, na lawecie prezentował się tak:







Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16