Autor Wątek: Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS  (Przeczytany 4339 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS
« dnia: Kwiecień 06, 2017, 12:34:42 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Były zmieniane tłoczki, ręczny jest cholernie mocny po obu stronach, a roboczy "bardzo słaby". Przewód elastyczny jest nowy. Co bardziej prawdopodobne, zepsuła się pompa czy korektor?  <mysli>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 06, 2017, 13:04:22 pm »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 323
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Były zmieniane tłoczki, ręczny jest cholernie mocny po obu stronach, a roboczy "bardzo słaby". Przewód elastyczny jest nowy. Co bardziej prawdopodobne, zepsuła się pompa czy korektor?  <mysli>

Stawiam na korektor. Zastał się w pozycji podawania najniższego ciśnienia na tylną oś

Odp: Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 06, 2017, 20:31:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Stawiam na korektor. Zastał się w pozycji podawania najniższego ciśnienia na tylną oś
w Lucasie korektor jest bezwladnosciowy i nie staje,a jakby mial stanac to w posycji otwarcia,bo tak dziala grawitacja na kulke

co do slabego roboczego na bebnach, jezeli reczny jest mocny, to wypada sprawdzic, czy odpowietrzony
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 13, 2017, 22:43:31 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Zastanawiam się czy to jednak nie pompa. Co jest zrypane, pompa albo wspornik pedałów, bo jak się naciska mocno na hamulec to jest opór, potem słychać stuknięcie i pedał wpada jeszcze trochę niżej, jakby go coś w połowie skoku blokowało. Z tym że nie zawsze się tak dzieje.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 13, 2017, 22:46:40 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
a wyregulowales samoregulatory ?
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 14, 2017, 13:46:22 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Nie robiłem tego osobiście.

Zdjąłem dzisiaj prawy bęben i po tym co zobaczyłem nawet mi się nie chce zaglądać do lewego.

Tłoczki zostały nasmarowane, ale są to te same tłoczki które były wcześniej. Jak podważyłem gumowe osłony to z tylnego tłoczka poszedł wyciek płynu. Podeptałem hamulec, płyn hamulcowy pociekł na półoś i dalej na ziemię.

To teraz wystarczy jak zmienię same tłoczki, czy muszę wymienić całe cylinderki?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 14, 2017, 13:47:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mozesz zmienic same uszczelki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 14, 2017, 14:21:15 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Ale jak w cylinderku są dwa tłoczki, to cieknie z jednego, a nie z dwóch, nawet jak zdjąłem uszczelkę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 14, 2017, 14:37:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w zestawie i tak masz komplet na strone, wiec troche nie roztropne wymieniac uszczelke (pierscien) tylko na jednym tloczku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 14, 2017, 19:22:53 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
nie opłaca się naprawiać cylinderków, bo wielce prawdopodobne, że już powierzchnia jest przyrdzewiała/uszkodzona i dobrze mieć nowy odpowietrznik. cylinderki po 30zł są, wymienić oba i spokój.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 14, 2017, 19:37:00 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wiem,ze cylinderki sa tanie, niestety proces ich wymiany wiaze sie z bardzo duzym prawdopodobienstwem koniecznosci wymiany przewodow hamulcowych
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 14, 2017, 20:27:35 pm »

Offline ambulans

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 26
  • Płeć: Mężczyzna
    • autoform 1.6 gli + lpg
Wymieniałem wszystkie cylinerki i wężyki hamulcowe w lucasie i nie szło odkrecic zadnego, po podgrzaniu lekko palnikiem odkrecilem wszystkie bez problemu.

Odp: Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 25, 2017, 23:13:59 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Zmieniłem dzisiaj cylinderki. Niestety nie miałem dostępu do palnika, pomógł K2 Vulcan i pilnik ale mniejsza z tym.

Po wymianie cylinderków ręczny zrobił się potwornie słaby. Sprawdzając ręcznie na podniesionym aucie, oba koła blokował tak samo, ale w prawdziwych warunkach to zaciągnięty pod sufit nie potrafił na błocie zablokować kół.
Nic tam nie ruszałem, ale zdjąłem bębny jeszcze raz. Wszystko w porządku, tak samo po obu stronach. Zepsuła się jedynie zapadka jednego rozpieraka ale i tak nie idzie tym cholerstwem ukręcić, a z tego co widzę to ona jest tam bardziej na wszelki wypadek niż żeby rzeczywiście coś robić. Tzn, wiem że niby ma samo regulować luz, ale to nie ma prawa działać ze względu na pył z okładzin i zacieranie gwintu.

Nie rozgryzłem jeszcze pracy tego mechanizmu na tyle żeby dostrzec problem.

Pytanie: od czego jest ta plastikowa "śrubka" która wystaje z płyty kotwicznej szczęk na zewnątrz? Wydawałoby się że to końcówka linki hamulca, ale lata to sobie luzem po obu stronach. Na moście zapasowym z kolei siedzi sztywno.

Prowizorycznie podciągnąłem linkę ręcznego ale jednak efekt nie ten.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2017, 23:21:51 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 25, 2017, 23:23:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tam nie ma nic przy rozpieraku,co byloby zbedne ,ale chyba nie sposob to zlozyc,by dzialalo,
ustaw recznie rozpieraki tak by beben wchodzil na styk ,ale nie ciasno,
chyba ze masz rant od srodka bebna ,to przez rant moze wchodzic ciasno ,ale beben powinien dac sie obrocic rekami,
wymaga to kilku przymiarek, ale da sie zrobic skutecznie,
wtedy bedziesz mial problem z glowy na kilka-kilkanascie kkm ,a pozniej znowu reczna regulacja w ten sam sposob ,bo skok dzwigni recznego bedzie coraz wiekszy w miare wycierania sie okladzin,
ta blaszka ze sprezynka przy nakretce rozpieraka ma to robic automatycznie przy kazdym uzyciu recznego ,ale jak sam zauwazylec nakretka obraca sie nie lekko ,a blaszka moze ja sobie zmyrac po wierzchu i nie powodowac obrotu,
slaby ten system, dziala tylko na nowych czesciach zanim pod bebnem zrobi sie brudno
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 26, 2017, 00:41:22 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Podsumowując: ręczny się zepsuł, i nie ma po temu widocznego powodu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 26, 2017, 07:18:11 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Powód jest-niewłasciwa regulacja lub/i montaż. jest gdzieś temat jak należy składać bębny, może powtórze w skrócie: zluzować linkę (dzwignia przy szczęce ma się opierać o ten plastik, co wspomniałeś) bęben nie moze mieć rantu, trzeba zeszlifować/toczyć/kupić nowy.
samoregulator trzeba wcześniej wyczyścić, ale nie smarowac.
po zmontowaniu wszystkiego jak trzeba (polecam na rysunku popatrzeć jak idą sprężynki itp.) kręcić nakrętką samoregulatora i przymierzać bęben. ma wejśc ciasno i po wsadzeniu na półoś lekko przycierać, bez oporu.
wszystko odtłuścić i przykręcić koło. na końcu linka ręcznego-najłatwiej na podniesionym calym tyle. zaciągnij dzwignie na 3 ząbki, napinaj linkę aż nie bedzie mozna obrocić kołami, spuść dzwignię, sprawdz czy nie przyciera. wato mechanizm dzwigni nasmarować.
każdy punkt jest ważny
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 26, 2017, 16:32:37 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
A podepnę się pod temat :) bębny nie miałem zmieniane w poldolocie bo były w miarę ładne oraz mam nowe okładziny nowe firmy AD w czym może leżeć problem średniego ręcznego . W sensie że zaciągnę go i auto z góry nie zjedzie  ale nie staje dęba koło tak jak przy oryginalnym moście który miałem w ATU swoim . Na szutrze jak kupiłem atu sprwadzałem ręczny na starym moście i dupę blokowało tak że było w stanie wynieść bokiem dupsko a na wymienionym moście z mojego 1 poldasa (wymieniałem bo nie wył ) to po zaciągnięciu nie ma natychmiastowego zablokowania koła tylko zwalnia powolutku aż stanie (jak bym zaciągnął podczas jazdy) . Znajomy mi mówił że to może być wina bębnów bo jak miał u siebie oryginał lucasa to ręczny był brzytwa a jak dał zamiennik to już tak nie hamowało . Prawda to ? co sprawdzić z tyłu ? najdziwniejsze że tylko ręczny tak działa bo jak jechałem na mokrym z znajomymi na kraków to po depnięciu na starych hamulcach z przodu był efekt że tył lepiej hamował jak przód i dupa lekko uciekła na 2 pas . Czyż by korektor szlag tarfił?
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 26, 2017, 19:37:30 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Pierwszą z rzeczy można łatwo zweryfikować: wyreguluj rozpieraki i napnij linkę ręcznego, tak żeby bęben się z ręki na puszczonym obracał, ale dźwignia stawiała mocny opór już po dwóch-trzech ząbkach.

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Słaby hamulec roboczy tył? LUCAS
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 01, 2017, 22:44:14 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Prawda to ? co sprawdzić z tyłu ? najdziwniejsze że tylko ręczny tak działa bo jak jechałem na mokrym z znajomymi na kraków to po depnięciu na starych hamulcach z przodu był efekt że tył lepiej hamował jak przód i dupa lekko uciekła na 2 pas .

Dziś zrobiłem taki mały test (korektor mam sprawny, hamulce przetestowane na rolkach tydzień temu). Zjeżdżałem po ślimaku w dół na suchym, szybki skręt i po skręcie hamulec- uciekał tył.
W innym wozie mam tak samo- jak hamuję i skręcam, to jest normalnie/podsterownie. Jak dam po hamulcu dopiero gdy ostro skręcę i auto jest w fazie największego przyspieszenia bocznego, to wylatuje tył.
Dużo też do powiedzenia mają opony. W Polonezie mam na obu osiach nowe opony dobrej marki na felgach 14'

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E