Autor Wątek: co ciągnie siłownik zamka?  (Przeczytany 4851 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: co ciągnie siłownik zamka?
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 04, 2017, 08:50:12 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Ja z tyłu mam jakieś chińskie siłowniki, najtańsze za 7,99zł jeśli dobrze pamiętam. Mocowane w sposób fabryczny, czyli na tej wygiętej blaszce i fabrycznym "drucie" - działają już tak od 5 lat bez żadnych problemów. A z przodu z racji że chińskie siłowniki były troszkę za grube to mocowane mam bezpośrednio do drzwi, bez blach montażowych.

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: co ciągnie siłownik zamka?
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 04, 2017, 09:36:59 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
wrb na obronę konstruktorów powiem, że w tylnych drzwiach nie ma za bardzo miejsca, to raz a dwa, że w Polsce zawsze musi być "najtaniej", więc zrobiono coś najtaniej. Taniej niż typowy, masowo produkowany siłownik i kawałek blachy się nie da.
Zgadzam się z tym, że jest to kasztan jedynie w kwestii sposobu łączenia cięgien w drzwiach z prętami CZ ale samo opracowanie reszty czyli blachy i pręty są w porządku.

Blachy wyglądają tak (zdjęcie z portalu aukcyjnego):





Pręty "oryginalne" wyglądają tak (zdjęcie z portalu aukcyjnego):




Wygięcia pręta na tył pokazuję tu, bo na powyższym zdjęciu nie widać, że gięty w dwóch płaszczyznach:





Montaż tył (zdjęcie bodajże z forum):





Montaż przód (zdjęcie j.w.):





Montaż przód + silnik (dla potomnych):




Jeśli założysz oryginalne druty na tył (albo się przełamiesz i pogniesz uniwersalne ;-) wg wzoru), to siłownik będzie działał dobrze i długo.
Faktycznie, delikatnie nie pracuje w osi ale taki kąt jest zupełnie pomijalny dla trwałości napędu.
Zamontowałem niegdyś tych zamków kilkadziesiąt, jak nie set i proponowałbym, jak pisałem wyżej, siłowniki 8kG ze sprzęgłem (są po ok 20zł) bo w oryginalnych (a różne bywały te oryginalne) są za słabe plastikowe koła zębate, silniczki również.
i dwa a nie jeden - łączniki, gdyż z tyłu potrzebne są większe siły aniżeli z przodu. A łączniki lubią się rozpadać, jeśli za mocno dokręcisz [jak za słabo, to nie trzymają i siłownik pracuje a cięgno w drzwiach nie]. Można też wyfrezować lepszy -dłuższy łącznik, kontrowany dwoma albo trzema wkrętami na każdej stronie a nie jednym.
Czasem pomaga profilowanie cięgna łączącego zamek z dźwignią (ten, do którego "podłączasz" drut/pręt/cięgno siłownika elektrycznego) i wypięcie tej białej spinki, w której on się przesuwa (mocowana od wewnątrz drzwi).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2017, 09:41:19 am wysłana przez lesor#1973 »
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: co ciągnie siłownik zamka?
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 04, 2017, 15:41:01 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060

Odp: co ciągnie siłownik zamka?
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 04, 2017, 19:10:01 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ja mam zamek centralny. siłowniki pomocowane na listwach montażowych. działa ale czasem potrafi nie zaryglować drzwi bo listwy są w złych miejscach przykręcone do drzwi. doszedłem do wniosku że montaż na specjalnie w tym celu wykonanych blachach będzie lepszy- pewniejszy. kupiłem więc takie blachy i okazuje się że montaż przy ich użyciu będzie gorszy niż wykonany przez domorosłego mechanika. dorosłego bo nie przedłużył kabli i opuszczające się szyby je pourywały. jak kupiliśmy poloneza to działał jeden siłownik. przedłużyłem kable, umocowałem jak należy, mimo tego zdarza się że siłownik nie zarygluje zamka bo choć 8 kilowy to taśma się podda, wygnie i siłownik cięgna nie pociągnie na odpowiednią odległość.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: co ciągnie siłownik zamka?
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 04, 2017, 19:56:39 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Spróbuj testowo odczepić cięgno ryglowania od dźwigni z przodu.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: co ciągnie siłownik zamka?
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 04, 2017, 20:07:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to ja mam lepiej zrobione bez blach, mniejsze giecie pretow i nie zadarzylo sie ,ze silownik pracowal ,a drut sie wyginal  - gdy zamki przymarzly to po prostu silowniki nie mialy sily ruszyc drutem  (kluczykiem tez sie nie dalo,dopiero dual power pozwolilo dostac sie do auta)


uniwersalne się do niczego nie nadają (współczesne) bo mają wiązki zrobione z izolacji i śladowych ilości miedzi. Ja za każdym razem robię na nowych przewodach 0,75mm2 i za same przewody wychodzi ok 80 zł.
mam komplet starszy niz 10lat i taki dosc świeży,
ten nowszy byl prawie dwa razy tanszy i przewody sa cienkie ,w tym starym sa grube,
tylko co z tego, skoro te cienkie i tak sa grubsze niz skretka telefoniczna na ktorej te silowniki bez problemu by dzialaly,
nie widze problemu w tym ,ze sa cienkie ,bardziej w tym ,ze sa za krotkie do swobodnego manewowania - w dajhajsu 3D wyszlo tak na styk ,a gdyby to bylo 5D to nie wiem,czy bez problemu siegnelyby na tyl auta ,
i gdy mowie ,ze sa na styk,to tak wlasnie jest - musialem przewod puscic pod dywanikiem kierowcy, wiec te cienkie przewody sa poddane wymagajacemu testowi (i chyba uzylem najdluzszego do pasazera,czyli tylnego,ale reki nie dam sobie za to obciac)

nie wiem po co Ci grubsze przewody do centralnego, ale nie bede wnikal - ja do nich nie podlaczam lodowki turystycznej, wiec mi wystarczaja
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2017, 20:10:02 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: co ciągnie siłownik zamka?
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 04, 2017, 20:31:21 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Taka mała rada na przyszłość, jak cięgno w tylnych drzwiach ciężko chodzi wystarczy lekko poluzować nakrętkę znajdującą się pod boczkiem w okolicach "cycka" do ryglowania drzwi, najlepiej zastąpić ją taką nakrętką z teflonem, a całość dokładnie przesmarować, wtedy to wszystko chodzi leciutko.

Odp: co ciągnie siłownik zamka?
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 04, 2017, 21:32:50 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Prostu patent to wyjęcie sprężynki w tym elemencie łączącym rygiel z cięgnem.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.