Autor Wątek: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie  (Przeczytany 17970 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 12, 2017, 13:49:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
azotowawanie to nie jest technologia kosmiczna, wystarczy odpowiedni piekarnik i butla z gazem,
to samo z dotyczy azotonaweglania i azotonasiarczania, na pewno sa firmy wykonujace takie uslugi, tylko trzeba je znalezc,

smarowania nie trzeba poprawiac,bo na krzywke caly czas leje sie olej - popychacze sa traktowane olejem pod cis. z kanalu olejowego,

popychaczy z lozyskiem nie ma jak zastosowac, musialaby to byc kulka, a to styk punktowy,wiec gorzej niz popychacz z plaskim spodem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 12, 2017, 14:04:02 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
popychaczy z lozyskiem nie ma jak zastosowac, musialaby to byc kulka, a to styk punktowy,wiec gorzej niz popychacz z plaskim spodem
Taki popychacz pewnie należałoby stworzyć na zamówienie :)



smarowania nie trzeba poprawiac,bo na krzywke caly czas leje sie olej - popychacze sa traktowane olejem pod cis. z kanalu olejowego,

Teoretycznie tak powinno być. Jak jest z trwałością wałków, to wszyscy wiemy.

azotowawanie to nie jest technologia kosmiczna, wystarczy odpowiedni piekarnik i butla z gazem,
to samo z dotyczy azotonaweglania i azotonasiarczania, na pewno sa firmy wykonujace takie uslugi, tylko trzeba je znalezc,
http://wyszukiwarkaurzedowa.pl/Firma/-motor-plazmowe-azotowanie-stali-roman-iwaneczko
Wczoraj odebrałem przesyłkę z wałkiem. czekam na ochłodzenie, aby wymienić.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 12, 2017, 14:09:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Wczoraj odebrałem przesyłkę z wałkiem. czekam na ochłodzenie, aby wymienić.
wyslali jeszcze goracy i tak szybko przyszedl ;>

Taki popychacz pewnie należałoby stworzyć na zamówienie
nie widze takiej mozliwosci, poniewaz popychacz obraca sie w prowadnicy,
lozyska stosuje sie na  dzwigienkach zamiast slizgow, bo dzwigienki sie nie obracaja  <cwaniak2>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 12, 2017, 14:19:20 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-

nie widze takiej mozliwosci, poniewaz popychacz obraca sie w prowadnicy,
lozyska stosuje sie na  dzwigienkach zamiast slizgow, bo dzwigienki sie nie obracaja  <cwaniak2>


Masz rację!
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 11, 2018, 19:00:52 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
...Co możemy zrobić, aby nowy wałek, wg oznaczeń - fabryczny, w nowym komplecie ułożyskowania,  w komplecie z nowymi szklankami (fabryczne Eaton)...

Słyszałem, że było trzech producentów hydroszklanek. Czy jesteście w stanie wymienić wszystkich trzech ? Albo podać cechy charakterystyczne aby fabrykę odróżnić ?

Mam możliwość kupna nowych hydroszklanek (facet je kupił w PKS Elbląg), natomiast nie ma opakowania - są w woreczku zalane olejem. Zanim będę świętować, że znalazłem świętego Graala to chciałbym się upewnić, że to fabryka a nie jakaś rzemieślnicza podróba z początku XXI wieku.

Co do wałka to jak w innym temacie wspomniałem - dzwoniłem tydzień temu do Świątka i podobno zregeneruje mi wałek do hydro, jeżeli będzie w stanie, który umożliwi regenerację. Raz jeszcze do niego zadzwonię w tym tygodniu i się spytam czy przypadkiem się nie pomylił.

Natomiast... skoro fabryczny wznos krzywki to 6,5mm a dla przykładu z krzywki zostało 5,5mm i napawa 1mm to może będzie to z trwalszego materiału niż fabryczny ? Czy napawanie jest z dokładnie takiego samego gatunku metalu co wałek ?
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 11, 2018, 23:21:27 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2076
Szklanki to temat rzeka.
Rewar twierdzi, że była seria rzemieślnicza którą można było wyginać wzrokiem.
Było też FAI ale obecnie od dłuższego czasu nikt o nim nie słyszał.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 11, 2018, 23:32:20 pm »

Online mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
W książce od poloneza jest naposane że szklanki są takie jak w cinquecento,a w katalogu fai występują szklanki do cc.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 12, 2018, 09:18:23 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Powiem tak: zwykle znika krzywka, popychacz najczęściej jest w stanie niezłym, raptem 3 popychacze w silnikach co robiłem (ze 6?) były wklęsłe, w tym jeden przetarty na wylot (sic!). Mam tu na myśli popychacze fabryczne
Wg mnie wałek przede wszystkim
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 12, 2018, 15:00:47 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2076
Wszystko pozornie ukryte jest zazwyczaj w szklance. Puki jest wypukła, to się obraca i smaruje wałek. Jeśli się zrobi płaska, przestaje wirować i zaczyna się wszystko zacierać.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 12, 2018, 15:11:22 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
W książce od poloneza jest naposane że szklanki są takie jak w cinquecento,a w katalogu fai występują szklanki do cc.


Hmm... tutaj mamy punkt zaczepienia. Może faktycznie szklanki (CC chyba miało już hydroszklanki, co nie ? SC 900 (w CC też było) jak dobrze pamiętam już miał) z CC/SC jeżeli wymiarami pasują byłby lepszym rozwiązaniem od starych ?

Nie znam nikogo kto chciałby stare zregenerować (Świątek mówi nie), a jak oglądałem samemu jak zregenerować to teoretycznie się da, ale mimo wszystko ktoś musiałby mi denko szklanki przeszlifować aby była równa a nie tak jak pisze diodalodz wklęsła.

Czyli nikt nie wie jak rozróżnić fabrykę od oryginału ? :(
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 12, 2018, 15:57:16 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
SC 900 (w CC też było) jak dobrze pamiętam już miał) z CC/SC jeżeli wymiarami pasują byłby lepszym rozwiązaniem od starych ?
900 miało hudro w konikach, więc odpada.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 12, 2018, 16:59:06 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Może Skoda Felicia, Favorit albo Fabia ?  <mysli>

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 12, 2018, 18:45:17 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2076
dokładnie
SC900 ma ukryte małe szklaneczki w dźwigienkach. Nie wiem czemu nie zrobili tak w polonezie. TO rozwiazało by wiele problemów i nie wymusiło montażu dużo mocniejszych sprężyn.
Szklanka płaska to złom
Musi być lekko wypukła, po przyłożeniu suwmiarki krawędziom , na brzegach musisz widzieć prześwit światła.
Po 100 tyś km nawet szklanki z OHV czasami trzeba wywalić, z powodu tego defektu.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 12, 2018, 21:03:22 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Te w 900 też nie były idealne, na ogół dudniły jak były zimne i to dość znacznie, na rozgrzanym aucie raczej w wyeksploatowanych egzemplarzach.

Inna sprawa, że Fiat zalecał olej 15W-40, ja wlewałem 10W-40 i było dużo ciszej  <cwaniak2>

Natomiast o wytartym wałku w tych autach nie słyszałem nigdy.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 13, 2018, 15:17:31 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2076
ja dobiłem do 240 tyś na sejo 900.  Tylko od 160 tyś km jeździłem tylko na 10 W 40 . RObiłem raz uszczelkę i przy okazji zawory wydechowe i 3 kasowacze. Resztę wyczyściłem i poskładałem na nowo. Przy 240 sprzedałem dalej i z tego co wiem, jeździ nadal u 3 właściciela. Najśmieszniejsze że do 240 dojeździło na oryginalnym rozrządzie, bo były problemy z napinaczami już wtedy i nie chciało mi się babrać jak jeździło . Inny temat, że w tym aucie rozwaliło się przez 8 lat dosłownie wszystko ;) od kabli do lamp, kostek, amorów, linek, węży, rurek, śrub, wahaczy, sworzni, no dosłownie wszystko ;) prócz silnika i skrzyni.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 27, 2018, 00:17:24 am »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
http://wyszukiwarkaurzedowa.pl/Firma/-motor-plazmowe-azotowanie-stali-roman-iwaneczko
Wczoraj odebrałem przesyłkę z wałkiem. czekam na ochłodzenie, aby wymienić.
Jak Ci się spisuje ten wałek po utwardzeniu i jakie to koszta?
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 29, 2018, 12:34:58 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-

Jak Ci się spisuje ten wałek po utwardzeniu i jakie to koszta?

20 tys i działa.
Kosztem jest 120 zł za azotowanie i olej 5W40 505.01 z dodatkiem MoS2.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 30, 2018, 13:02:29 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Na jakich chydropopychaczach poskładałeś?
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 09, 2019, 21:37:33 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Mierzył ktoś twardosc wałka? Ja dzisiaj dokonałem takiego pomiaru nowego jak i starego wałka i ma on o połówę mniejsza twardość jak samoregulatory. Pytam bo chciałem z kimś porównac czy mi sie takie buble trafiły czy to jest norma w Polonezach.
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 09, 2019, 23:41:01 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2076
nowy wałek z allegro był plastelinowy. Nie pamiętam ile tam było, ale gość co mierzył stwierdził, że nawet części od urala były mocniejsze. Na koniec stwierdził, ze poprawny wynik uzyska się mikro twardościomierzem i oni takiego nie posiadają.