Autor Wątek: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie  (Przeczytany 23412 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #100 dnia: Luty 25, 2024, 13:04:23 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
https://www.youtube.com/watch?v=gdOxHTTuTHg , może coś takiego by pomogło na zwiększenie twardości wałka hydro do gsi, odpadła by może obawa o skrzywienie się wałka podczas obróbki.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #101 dnia: Luty 25, 2024, 20:13:50 pm »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 65
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
Można by tak spróbować utwardzić denka popychaczy, bo to one, z tego co wiem wycierają się pierwsze i zjadają krzywki. Popychacz już można łatwiej obrobić niż wałek też.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #102 dnia: Luty 26, 2024, 05:21:37 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A tu cytaty innych kolegów co już eksperymentowali z wałkami hydro i popychaczami, i tak wychodzi, że Stary ale jeszcze w miarę dobry wałek miał od 30 do 33 HRC a nowy ok 30 HRC. Z tego co wiem do hydropopychaczy to zdecydowanie za mało. Szklanki natomiast miały równo po 55 HRC. A tu drugi cytat    . Wykonałem próbę hartowania indukcyjnego wałka oryginalnego i kupionego z allegro (Duet?). Oryginalny miał przed hartowaniem średnio 32hrc, po hartowaniu 45. Wałek z allegro miał 28, wzrosło na 40, przy czym wałek się zgiął około 0.10mm.Walek nr. 2 zamontowałem do silnika (po wyprostowaniu), póki co około 20000km upalania za nim i jest dobrze. Teoretyzowanie zostawiam teoretykom.  Czyli wychodzi, że to jednak wina wałków jest, że tak szybko się wycierają, bo mają za małą twardość w stosunku do popychaczy hydro, i pewnie właśnie utwardzenie samych krzywek dałoby dużo.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #103 dnia: Luty 26, 2024, 12:09:28 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
teraz chyba nawet wałki dueta zniknęły

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #104 dnia: Luty 26, 2024, 21:31:51 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Świątek nie wykonuje tych wałków ?

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #105 dnia: Kwiecień 07, 2024, 08:36:04 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Pany a może ktoś wie jakiej mocy powinna być ta nagrzewnica indukcyjna, bo u chińczyków można za około 800 zł kupić takie po 1 kW/230V. I ciekawe czy ta by zdała egzamin przy hartowaniu samych krzywek wałka.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #106 dnia: Kwiecień 11, 2024, 23:02:29 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Wiesz, skoro producenci wałków na tym złożyli głowy, to bym założył że lepiej swapować silnik już choćby na Ładę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #107 dnia: Kwiecień 13, 2024, 12:42:53 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No bez przesady, że w technologii XXI wieku nie da się wyprodukować wałka, który nie zostanie zjechany w krótkim czasie. To skąd te bosche, co jeżdżą po 200-300 tysięcy na jednym wałku? Pomijając już ten jeden, półmilionowy egzemplarz, forumowicza zresztą. Pisane już tutaj było, że da się zrobić wałek, co pewnie by i milion przejechał, tylko nikt nie wyłoży na to góry pieniędzy, żeby zamówić choćby 1000 szt, czyli na minimalne zamówienie. Jesteśmy dalej narodem dziadów europy, i nie mamy tu klubu milionerów na forum.

Obiło mi się ostatnio o uszy, że odlewnia, która produkowała owe wałki i ma jeszcze formy do ich produkcji właśnie zwalnia załogę i idzie w stan likwidacji, więc jest ostatnia szansa dla rekinów biznesu, żeby je odkupić, ale jest to na tyle niepotwierdzona informacja, że radzę to samemu sprawdzić. http://www.solidarnoscfiat.pl/fca-powertrain-w-likwidacji.html

Jakaś seria produkcyjna poszła z bublem, bądź za twardymi sprężynami, i dopóki się nie dojdzie tutaj, jaki był powód szybkiego zużywania się wałka w niektórych egzemplarzach, to będą z nimi problemy. No i nie zapominajmy o braku nowych, fabrycznych wałków na rynku, a rzemiosło raczej nie jest wytwarzane pod trwałość auta, tylko żeby je sprzedać i niech się popsuje i po miesiącu.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2024, 12:49:04 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #108 dnia: Kwiecień 13, 2024, 14:19:05 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
To mnie fascynuje
50 tyś aut z przeglądem i ubezpieczeniem. Do tego 125p ...
Próbowałem zamówić łożyska w Kraśniku do mostu, to minimum logistyczne 50 tyś zł. na łożysko kosza. Tak się zacząłem zastanawiać by poszukać firmy w chinach, która robi nisko seryjne  produkcje.
 

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #109 dnia: Kwiecień 13, 2024, 16:22:17 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
"Obiło mi się ostatnio o uszy, że odlewnia, która produkowała owe wałki i ma jeszcze formy do ich produkcji właśnie zwalnia załogę i idzie w stan likwidacji, więc jest ostatnia szansa dla rekinów biznesu, żeby je odkupić, ale jest to na tyle niepotwierdzona informacja, że radzę to samemu sprawdzić. http://www.solidarnoscfiat.pl/fca-powertrain-w-likwidacji.html"     
Odlewnia która to robiła (w Skoczowie )jak i same formy dla FSO /FSM i ludzie tam pracujący mają się świetnie,w stan likwidacji idzie TYLKO montownia silników spalinowych w fabryce w Bielsku,będą przychodzić gotowe elektryczne gdzieś zza granicy z tego co wiem  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #110 dnia: Kwiecień 14, 2024, 01:15:45 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No to całe szczęście. Będzie jeszcze ktoś mógł zrobić interes, jak polska będzie piękna i bogata czyli nigdy  :jezyk2: , najważniejsze, że nie pójdą w piździec.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #111 dnia: Kwiecień 14, 2024, 13:02:27 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Wydaje mi się, że w erze CNC , małoseryjna produkcja wałków może być tańsza niż odkuwanie i obrabianie. Tym bardziej , że można zrobić wałek rurkowy z prasowanymi czopami i krzywkami.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #112 dnia: Maj 27, 2024, 22:20:24 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
"Obiło mi się ostatnio o uszy, że odlewnia, która produkowała owe wałki i ma jeszcze formy do ich produkcji właśnie zwalnia załogę i idzie w stan likwidacji, więc jest ostatnia szansa dla rekinów biznesu, żeby je odkupić, ale jest to na tyle niepotwierdzona informacja, że radzę to samemu sprawdzić. http://www.solidarnoscfiat.pl/fca-powertrain-w-likwidacji.html"     
Odlewnia która to robiła (w Skoczowie )jak i same formy dla FSO /FSM i ludzie tam pracujący mają się świetnie,w stan likwidacji idzie TYLKO montownia silników spalinowych w fabryce w Bielsku,będą przychodzić gotowe elektryczne gdzieś zza granicy z tego co wiem  <spoko>


Raczej już dawno na lewo sprzedali na złom i przepili.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #113 dnia: Sierpień 21, 2024, 15:55:36 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Przede wszystkim sprawdzić czy wcześniej nie grzebał jakiś partacz, który nie wie jak się ustawia wstępny naciąg hydropopychaczy i wkręcił śrubę regulacyjne za mocno co spowoduje że zjedzie wałek moment, kolejna sprawa lać dc dobry olej, zadbać żeby silnik był czysty w, środku a nie zgnojony nagarami. Stosować dwusiarczek profilaktycznie czemu nie. Odnośnie samych walków to rozrzut był w trwałości za... sty, jedne mialy po 200 tys i były bardzo ładne a inne po 80 tys już szrot nigdy nie wiadomo na co trafimy. I tera powiem tak: profilaktyka wskazana, należy ja stosować, aczkolwiek jak mówi stare przysłowie 'nie pomogą  leki zioła jak się d.. a pcha do doła'. Tyle ode mnie w temacie.
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #114 dnia: Wrzesień 23, 2024, 16:31:23 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Szanowni. Jakie teoretycznie mamy na rynku wałki do hydro i jak je rozpoznać?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #115 dnia: Wrzesień 24, 2024, 08:54:10 am »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Przede wszystkim sprawdzić czy wcześniej nie grzebał jakiś partacz, który nie wie jak się ustawia wstępny naciąg hydropopychaczy i wkręcił śrubę regulacyjne za mocno
Jak po stwierdzeniu tego faktu wrócić do stanu wyjściowego? Oczywiście zakładając, że jeszcze nie wszystko stracone.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #116 dnia: Wrzesień 24, 2024, 09:44:00 am »

Offline kliper

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
    • Bosch 97 -> 1.4
Jak po stwierdzeniu tego faktu wrócić do stanu wyjściowego? Oczywiście zakładając, że jeszcze nie wszystko stracone.

2,5mm(2,5 obrotu) od pozycji zero.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #117 dnia: Wrzesień 24, 2024, 09:49:18 am »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
2,5mm(2,5 obrotu) od pozycji zero.
A jak znaleźć pozycję "zero" przy popychaczu, który już został prawdopodobnie ściśnięty bardziej niż powinien. Sam przecież nie wróci do pozycji wyjściowej i długości nowego popychacza po zluzowaniu śrubki regulacyjnej.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #118 dnia: Wrzesień 24, 2024, 10:09:00 am »

Offline kliper

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
    • Bosch 97 -> 1.4
Popychacz ma w środku sprężynę i nawet jak będzie pusty to go wypchnie. Ja w swoich jeszcze dodatkowo delikatnie rozciągałem.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #119 dnia: Wrzesień 24, 2024, 10:19:12 am »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Popychacz ma w środku sprężynę i nawet jak będzie pusty to go wypchnie.
Trochę mi się nie chce w to wierzyć, że napełniony zimnym przez co gęstym olejem popychacz się samoczynnie rozciągnie, ale spróbuję, co najwyżej na próżno się narobię. Acha, i jeszcze jedno, da radę wyjąć popychacz bez demontażu głowicy? Po wyjęciu rzuciłbym okiem na powierzchnię współpracującą z wałkiem rozrządu i wiedziałbym czy wałek już ogoliło i czy warto wyczyniać jakiekolwiek czary nad tym rozrządem...