Autor Wątek: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128  (Przeczytany 30501 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #120 dnia: Kwiecień 09, 2019, 16:18:54 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Ciąg dalszy opowieści...

Po zakończeniu wygłuszenia okleiłem tylne szyby folią, na zdjęciach wygląda dość ciemno w rzeczywistości jest dość jasna.

Maska dorobiła się siłowników:


Dokończyłem montaż wspomagania, działa bez zarzutu ale auto dalej prowadzi się beznadziejnie. Na początku myslałem że to wina dużego luzu na starej przekładni, ale nowa ze wspomaganiem nie wiele poprawiła. Czas zająć się geometrią.

Z ciekawszych rzeczy to udało się w końcu sfinalizować montaż klimatyzacji. Układ ruszył za 1 razem, ale niestety okazło się ze spreżarka od leżakowania na półce dostała rozszczelnienia i do wymiany jest kilka oringów oraz uszczelniacz. Dodatkowo niestety jeden spaw jest lekko porowaty  i widać że przez niego też delikatnie ucieka czynnik. Na plus należy zaliczyć duża wydajność dzięki dużej chłodnicy i bardzo sprawny nawiew (nie wiem czy to kwestia że wentylator jest nowy czy dokładność uszczelnienia kanałów, ale w Caro na 4 biegu dmucha zdecydowanie słabiej). Całość wykonana na elastycznych weżach, wiec ułatwia to troche grzebanie pod maską gdy trzeba coś lekko przesunać.
Przy budowie układu pokusiłem się o zastosowanie jak najbardziej popularnych częsci, by nie było problemów jak przy oryginalnej klimie z plusa:
-chłodnica VW golf 4/skoda octawia/seat etc...
- osuszacz uniwersalny z popularnym gwintem 5/8, tani i dostępny od reki
- wszytskie węże i zakuwki nowe
- spreżarka rover, ale to najpopularniejsze SD7V16 sandena z grupy VAG (lata 90), łapa wykonana samodzielnie z kawałka blachy 5mm. Jakby ktoś był zainteresowany jestem w stanie wykonać takie mocowania dla spreżarki i alternatora.
- wentylator 1 biegu klimy  - jakiś chińczyk z allegro, których tam pełno
- wentylator 2 biegu klimy- wentylator 280mm, 300W, wpakowany w naszą plastikową obudowe
- parownik - oryginał z plusa.






Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #121 dnia: Kwiecień 09, 2019, 16:49:11 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wiele za taki wspornik?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #122 dnia: Kwiecień 09, 2019, 17:00:51 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Nie liczyłem, kwestia materiałów głównie (blacha 5mm, troche blachy 10mm) i coś na pokrycie drutu i gazu w migomacie :)
Z materiałem problemem bo przeciez nie kupie w hurtowni 2m^2, a moje ścinki się już kończą.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #123 dnia: Kwiecień 09, 2019, 22:08:24 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To zwymiaruj obfoć to sam pożeźbię "na obraz i podobieństwo" ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #124 dnia: Kwiecień 10, 2019, 08:21:55 am »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Mam w cadzie wrzucę wieczorem :D
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #125 dnia: Kwiecień 10, 2019, 18:14:38 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
W załączniku pdf z wymiarami i kilka fotek. U mnie to jeździło 1,5 roku. Nie polecam rzeźby ze wspornikiem alternatora (pęka), lepiej założyć aluminium z rovera. Blachy poprzeczne można dać grubsze (10mm) żeby było więcej mięsa na gwint i zredukować podkładki. Pasek 1066 albo 1090.
https://we.tl/t-JlE4vNhKOb
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #126 dnia: Kwiecień 10, 2019, 19:15:28 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Na fotach widzę tylko mocowanie kompresora na górnych uszach. A dolne?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #127 dnia: Kwiecień 10, 2019, 20:39:43 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Potwierdzam to co pisze Maxiu. Przez rok bujałem się z pekającym mocowaniem alternatora - następowało typowe zmęczenie materiału pomimo blachy stalowej 5mm. Z racji że chciałem mieć wiecej prądu to zastosowałem oryginalny alternator od freelandera 1.8 z klimą, który ma 105A i do tego oryginalną łape górną alternatora. Dzięki temu miałem zapewnioną w prosty sposób idealną osiowość kół pasowych. Od tamtej pory nic nie pękło, wytrzymało 4 lata i ponad 60kkm i nadal jeździ. Dolne mocowanie alternatora jest złapane do wolnych uszu spreżarki, tych bliżej podłużnicy. Z przodu spięte jest to kawałkiem płaskownika. Fotki wyjaśniają wiecej.

Co do wymiarów Bocian - chwilo cieżko to zmierzyć bo siedzi na aucie. Wrzucam zdjęcie z poprzedniej edycji zamontowane na silniku. Wysokość położenia uszu dobieram tak, by między wiszącą spreżarką a wtyczką czujnika ciśnienia oleju zostało z 1-2cm, pozwalający jak coś wyjąć tą wtyczkę. Pozostałe wymiary biorę bezpośrednio z oryginalnej łapy z rovera (np otowory przewiercam majac przyłożoną łape do blachy). W kolejnej edycji zastosowałem tylko wszystskie uszy z grubszej blachy, choć 3mm też dawały radę.




Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #128 dnia: Kwiecień 10, 2019, 21:36:36 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Dolne ucho zamontowane jest tam gdzie fabrycznie altek w poldoroverze.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #129 dnia: Kwiecień 10, 2019, 22:06:08 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja u siebie widzę jeden problem a w zasadzie dwa. Po pierwsze mam nieseryjny kolektor wydechowy i może być problem upchać tam coś. Po drugie auto jest mocno zdemayerializowane i nie wiadomo czy "wróci"...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #130 dnia: Kwiecień 15, 2019, 13:48:09 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
O borkostworze mówisz ;/ ?
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #131 dnia: Kwiecień 16, 2019, 09:56:53 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Niestety tak. 6-ty rok stoi zawieszony w próżni...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #132 dnia: Kwiecień 16, 2019, 11:06:12 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
auto jest mocno zdemayerializowane i nie wiadomo czy "wróci"...


POLONEZ nie umiera nigdy!!