Autor Wątek: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128  (Przeczytany 30499 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #80 dnia: Listopad 07, 2018, 09:20:05 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ja mam dwie cewki i też wypada :/ ale to ewidentnie wina map
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #81 dnia: Listopad 07, 2018, 10:03:49 am »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Problem w tym że koledzy maja seryjne wałki i kompy w 1.8 i też wypada.  I to jest cały problem... Nasze wałki tylko pogarszają sprawe

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #82 dnia: Listopad 07, 2018, 11:35:08 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Pewno dlatego że mają powypalane zawory wydechowe i gniazda. Taka przypadłość tych k-serii.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #83 dnia: Listopad 08, 2018, 04:51:35 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
u mnie w 1.8 po swapie też wypadają (seryjne wałki), na benzynie rzadko, na gazie częściej. Same obroty idealnie 900, przepustnica i krokowy w kolektorze rozwiązał problem samych wolnych obrotów i tego genialnego krokowca :).

Również nabijałem trzpień na wałek (i klej do gwintów). Kopułkę zakładałem nową rok temu (razem z palcem)

Ktoś mądry tu nawet pisał że tolerancja błędu jest dość spora przy nabijaniu trzpienia

Pewno dlatego że mają powypalane zawory wydechowe i gniazda. Taka przypadłość tych k-serii.

chyba te pozarzynane na śrubie w LPG. W moim przypadku gniazda, uszczelniacze bdb/nowe, dodam że na 2 sprawnych (używanych) cewkach wypadają zapłony
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2018, 05:50:37 am wysłana przez Ciastek »

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #84 dnia: Listopad 08, 2018, 11:19:37 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
chyba te pozarzynane na śrubie w LPG. W moim przypadku gniazda, uszczelniacze bdb/nowe, dodam że na 2 sprawnych (używanych) cewkach wypadają zapłony
Składam te silniki 15 lat i naprawdę mało który ma szczelne zawory wydechowe. Chyba ze ktoś już robił ale to i tak operacja na 30-40 tys km.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #85 dnia: Listopad 08, 2018, 13:00:46 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Ja również podmieniłem cały układ zapłonowy i nic. Dodatkowo cały układ paliwowy zmieniony. Co ciekawe w moim roverku 1,6 który jest kupą złomu wszytsko chodzi idealnie... Szklanke można położyć na niego położyć na wolnych obrotach i nie spadnie. Wkładałem kompa od Freelandera i MGF - mają różne mapy bo są różne dedykowane wtryski - nic nie daje.

Zauważyłem jedną ciekawostkę: jak zacisnę powrót paliwa za regulatorem to na chwile jakby problem ustaje. Motor jest ewidentnie zalewany co widać po lambdzie, ale działa gładko. Po kilkunastu sekundach komp koryguje mieszankę i lambda zaczyna falować - wówczas pojawia się znów wypadanie zapłonu.

Pytanie jest inne: skoro to nie zapłon to co? Dlaczego tak twierdze: kolega ma takie same problemy na PB, a ustają one na LPG. Jak wiadomo jest ono bardziej czułe na problemy z zapłonem.

Z tolerancją palca się zgodzę, przecież między palcem a stykiem na dzień dobry są jakieś 2mm przerwy i jakoś wszystko działa bez strat iskry. Może ciepłota świec? Ale są dobrane dedykowane do K-serii.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 11, 2018, 13:05:08 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Ciekawy patent z nagrzewnicą ciekawe jak rozwiążesz schowek bo raczej z niego to nic nie zostanie ;/
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #87 dnia: Listopad 11, 2018, 18:53:47 pm »

Offline wojtas74

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 40
  • Płeć: Mężczyzna
    • stilo
A może któryś wtrysk leje mniej lub więcej i dlatego coś nie halo z obrotami....Jak ciśnienie paliwa jest rozjechane to też dzieją sie różne historie...A na lpg pracuje poprawnie bo ma inne zasilanie...

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #88 dnia: Listopad 11, 2018, 21:04:57 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Kolejny pracowity weekend:
Zmieniony kolektor wydechowy i zamontowana sprężarka. Długo szukałem innego rozwiązania niż w Caro, ale ostatecznie nic ciekawego nie wymyśliłem. Skopiowałem istniejącą konstrukcję, poprawiając jedynie dolne mocowanie alternatora:




W przypływie natchnienia zostałem tapicerem. Efekty jak na 1 raz nie najgorsze:




Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #89 dnia: Listopad 11, 2018, 21:25:38 pm »

Offline deser

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 117
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldek
Jak ożeniłeś panel ogrzewania calsonic z nagrzewnicą z szerokiego?

Edit :) już wiem poczytałem posty wcześniejsze.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #90 dnia: Styczeń 13, 2019, 20:24:52 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Po świętach małe uaktualnienie.

Po zamontowaniu nagrzewnicy nadszedł czas na elektryke. Poprawiłem troche niedociągnieć oryginalnej wiązki i dodałem nową skrzynkę na bezpieczniki i na przekaźniki. Całość dostała zasilanie konkretnym przewodem, który odciąża również oryginalny dość cienki przewód zasilający.



Przekaźniki znalazły się we wnęce koło wentylatora nagrzewnicy.


Dla ułatwienia ułatwienia komunikacji ze światem wpadło złącze w standardzie OBD


Z przodu jaki z tyły są zmontowane lampki oświetlające przestrzeń na nogi. Z tyłu zamontowałem je bezpośrednio do groka. Zasilane z przekaźnika komfortu, aktywne jakieś 3min od otwarcia auta lub zgaszenia silnika:



W drzwiach położona została nowa wiązka, zasilone zostały porządnym przekrojem siłowniki centralnego zamka, a silniczek szyby ma 2 przekaźniki sterujące i prąd doprowadzony przewodem 2,5mm^2 przez kontroler przeciązenia (sygnał zamknięcia.otwarcia dla modułu komfortu),  dzięki czemu szyby ruszają się bardzo żwawo. Następnie zostały drzwi porządnie zakonserwowane, choć nie było to konieczne, poprzednia warstwa wosku jest gigantyczna. Na koniec wygłuszenie:



Na drzwi zrobilem taką tapicerke. Brakuje jeszcze tylko mocowania na większy głośnik:

Do kompletu drzwi wpadły również słupki A:

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #91 dnia: Styczeń 13, 2019, 20:42:20 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Kolejnym etapem było posadzenie deski. Niestety plusowa nagrzewnica skutecznie utrudnia montaż. Trzeba podciąć delikatnie tu i tam, ale w końcu wszytsko siada jak nalezy. Troche zabawy jak zwykle z upchnięciem spiro rur oraz wycelowaniem ich w środkowe kratki. \



Oświetlenie działa w następujący sposób: po otwarciu auta albo zgaszeniu silnika mamy działające podświetlenie na nogi, świecą się na czerwono wskazówki zegarów i przyciski szyb. Zasilane są z przekaźnika z podtrzymaniem ok 3 minut. Po przekręceniu kluczyka załącza się reszta.
Pokrętłem od ściemniania zegarów reguluje się również podświetlenie zegarka oraz panelu nagrzewnicy, ponieważ nocą potrafią trochę razić. Usterka zasilane są z tego samego obwodu co zegary, zapalają się po otwarciu auta pilotem lub po otwarciu drzwi. Mają czujnik zmierzchy żeby  w dzień nie świecić a do ich sterowania wykorzystałem zwykły moduł lampki oświetlenia wnętrza, tylko że z wydłużonym czasem działania. Reszta działa w standardowy sposób.



Działa już też ogrzewanie przedniej szyby  - grzałki w nadmuchu. Robią świetną robotę, 15s po odpaleniu auta wali już ciepłe powietrze. Czynne jest sterowanie i podgrzewanie lusterek oraz grzanie foteli przód. Jeśli chodzi o panel środkowy to są tam 2 wyłączniki podgrzewania szyby tył- tymczasowe rozwiązanie aż przerobię je na właściwe ideogramy. Elektrycznie spełniają już swoje funkcje.





Na koniec wpadł mieszek, jak cała reszta tapicerki wykończony  czerwoną nicią. Czeka mnie jeszcze obszycie samej gałki skórą.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #92 dnia: Styczeń 13, 2019, 22:43:03 pm »

Offline Mariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 674
    • 1.5 GLE
Nawet spoko wyszła ta konsola środkowa, ale mimo wszystko widać, że to nieco koślawa rzeźba.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #93 dnia: Styczeń 14, 2019, 11:27:20 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Mmm. Koljeny włącznikowy zboczeniec. Już Cię lubię.
Na podświetlenie nóg z tyłu zastosowałem płaskie lampki schowane w belkę do której przykręca się zawiasy siedziska tylnej kanapy. Są tam jeszcze stare otwory po niedzielonej kanapie. Ukryte przed obcasami pasażerów, przewody zabezpieczone, świecą w przód na "komorę dla stop". Przemyśl.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #94 dnia: Styczeń 14, 2019, 14:01:10 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Chapeau Bas. Jest KOSMOS. Coś pięknego :)

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #95 dnia: Styczeń 15, 2019, 23:29:32 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Jak zawsze, Twoja robota robi na mnie duże wrażenie  <spoko> Schludnie i elegancko, oby tak dalej :)

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #96 dnia: Styczeń 21, 2019, 00:28:32 am »

Offline golders

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Coupe + inne PN.
Na to sìę patrzy z przyjemnością.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #97 dnia: Styczeń 21, 2019, 00:53:23 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak na moj gust to za duzo przyciskow od zbytecznych opcji i nie pasuja mi kolory licznika, ale to tylko szczegoly pod indywidualne preferencje,
wykonanie za to ladne i staranne, co sie chwali,
natomiast zdecydowanie brakuje czerwonych szyb atermicznych  :]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #98 dnia: Styczeń 21, 2019, 13:52:11 pm »

Offline golders

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Coupe + inne PN.
Zastanawia mnie sens łączenia dwóch typów wentylacji. Miałes jakieś przeciwskazania aby w całości zaadaptować system Daewoo?.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #99 dnia: Styczeń 22, 2019, 07:52:05 am »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Zastanawia mnie sens łączenia dwóch typów wentylacji. Miałes jakieś przeciwskazania aby w całości zaadaptować system Daewoo?
Nie wiem co dokladnie masz na mysli:) generalnie calosc jest deu, panel dalem z calsonica bo bardziej mi pasuje a i zrezygnowalem ze sterowania podcisnieniowego. A rury spiro sa tylko z racji geometrii, deska minusa utrudnia fabryczne rozwiazania a i klopot z polaczeniem plastikowych duktow z naszymi kratkami. Ostatecznie skrzynka bezpiecznikow nad schowkiem robi waskie gardlo a spiro sie ladnie ulozylo.