Autor Wątek: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128  (Przeczytany 4503 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1783
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #80 dnia: Listopad 07, 2018, 09:20:05 am »
Ja mam dwie cewki i też wypada :/ ale to ewidentnie wina map
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 241
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #81 dnia: Listopad 07, 2018, 10:03:49 am »
Problem w tym że koledzy maja seryjne wałki i kompy w 1.8 i też wypada.  I to jest cały problem... Nasze wałki tylko pogarszają sprawe

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1783
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #82 dnia: Listopad 07, 2018, 11:35:08 am »
Pewno dlatego że mają powypalane zawory wydechowe i gniazda. Taka przypadłość tych k-serii.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #83 dnia: Listopad 08, 2018, 04:51:35 am »
u mnie w 1.8 po swapie też wypadają (seryjne wałki), na benzynie rzadko, na gazie częściej. Same obroty idealnie 900, przepustnica i krokowy w kolektorze rozwiązał problem samych wolnych obrotów i tego genialnego krokowca :).

Również nabijałem trzpień na wałek (i klej do gwintów). Kopułkę zakładałem nową rok temu (razem z palcem)

Ktoś mądry tu nawet pisał że tolerancja błędu jest dość spora przy nabijaniu trzpienia

Pewno dlatego że mają powypalane zawory wydechowe i gniazda. Taka przypadłość tych k-serii.

chyba te pozarzynane na śrubie w LPG. W moim przypadku gniazda, uszczelniacze bdb/nowe, dodam że na 2 sprawnych (używanych) cewkach wypadają zapłony
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2018, 05:50:37 am wysłana przez Ciastek »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1783
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #84 dnia: Listopad 08, 2018, 11:19:37 am »
chyba te pozarzynane na śrubie w LPG. W moim przypadku gniazda, uszczelniacze bdb/nowe, dodam że na 2 sprawnych (używanych) cewkach wypadają zapłony
Składam te silniki 15 lat i naprawdę mało który ma szczelne zawory wydechowe. Chyba ze ktoś już robił ale to i tak operacja na 30-40 tys km.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 241
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #85 dnia: Listopad 08, 2018, 13:00:46 pm »
Ja również podmieniłem cały układ zapłonowy i nic. Dodatkowo cały układ paliwowy zmieniony. Co ciekawe w moim roverku 1,6 który jest kupą złomu wszytsko chodzi idealnie... Szklanke można położyć na niego położyć na wolnych obrotach i nie spadnie. Wkładałem kompa od Freelandera i MGF - mają różne mapy bo są różne dedykowane wtryski - nic nie daje.

Zauważyłem jedną ciekawostkę: jak zacisnę powrót paliwa za regulatorem to na chwile jakby problem ustaje. Motor jest ewidentnie zalewany co widać po lambdzie, ale działa gładko. Po kilkunastu sekundach komp koryguje mieszankę i lambda zaczyna falować - wówczas pojawia się znów wypadanie zapłonu.

Pytanie jest inne: skoro to nie zapłon to co? Dlaczego tak twierdze: kolega ma takie same problemy na PB, a ustają one na LPG. Jak wiadomo jest ono bardziej czułe na problemy z zapłonem.

Z tolerancją palca się zgodzę, przecież między palcem a stykiem na dzień dobry są jakieś 2mm przerwy i jakoś wszystko działa bez strat iskry. Może ciepłota świec? Ale są dobrane dedykowane do K-serii.

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 652
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 11, 2018, 13:05:08 pm »
Ciekawy patent z nagrzewnicą ciekawe jak rozwiążesz schowek bo raczej z niego to nic nie zostanie ;/
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline wojtas74

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 8
  • Płeć: Mężczyzna
    • stilo
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #87 dnia: Listopad 11, 2018, 18:53:47 pm »
A może któryś wtrysk leje mniej lub więcej i dlatego coś nie halo z obrotami....Jak ciśnienie paliwa jest rozjechane to też dzieją sie różne historie...A na lpg pracuje poprawnie bo ma inne zasilanie...

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 241
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #88 dnia: Listopad 11, 2018, 21:04:57 pm »
Kolejny pracowity weekend:
Zmieniony kolektor wydechowy i zamontowana sprężarka. Długo szukałem innego rozwiązania niż w Caro, ale ostatecznie nic ciekawego nie wymyśliłem. Skopiowałem istniejącą konstrukcję, poprawiając jedynie dolne mocowanie alternatora:




W przypływie natchnienia zostałem tapicerem. Efekty jak na 1 raz nie najgorsze:




Offline deser

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldek
Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #89 dnia: Listopad 11, 2018, 21:25:38 pm »
Jak ożeniłeś panel ogrzewania calsonic z nagrzewnicą z szerokiego?

Edit :) już wiem poczytałem posty wcześniejsze.