Autor Wątek: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128  (Przeczytany 30505 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #60 dnia: Lipiec 31, 2018, 01:21:22 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Komp z MGF, a MEMS3 to dwie różne rzeczy. Chyba, że to Trophy 160, ale raczej ciężkie do namierzenia.

Co do TC... Mam z nimi dosyć dobre doświadczenia w blisko 600konnym aucie. Myślę, że ogarną bez problemu, o ile Janek będzie na miejscu, a nie zdalnie. Ale może się mylę. Chętnie poznam Twoje zdanie.
Z Wrocławia nie znam nikogo kto może to wystroić, najbliżej Łódź. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #61 dnia: Lipiec 31, 2018, 01:57:30 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Ja akurat w kwestii 3.0 biturbodiesli BMW mam bardzo odmienne zdanie... :) To coś w czym w jakiś sposób się specjalizują, a mam porównanie z kimś kto jest pionierem tej niszy w Polsce + zdanie kilku innych osób które poprawiało po nich soft w takich furach.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #62 dnia: Lipiec 31, 2018, 07:08:46 am »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Multec, zgadza sie na razie komp od MGF, mems 1.9. Kiedys moze pomysle nad kolejnymi zmianami. Narazie jezdzi przyzwoicie, czas na opcje komfortu czyli klimy, elektryki wszytskiego co sie da, wygłuszanie wnetrza i moduly komfortu. Do tego zmiana wydechu i mostu. Pracy sporo a czasu coraz mniej...

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #63 dnia: Lipiec 31, 2018, 07:51:38 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Myślałem że w MGF był tylko mems3 :/ czyli co? Tylko ja mam na mems3? :D ??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #64 dnia: Lipiec 31, 2018, 08:12:10 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Jeśli chodzi o auto autora tematu to przyznam, że jestem pod wrażeniem. Bardzo fajnie zrobione, podobają mi się modyfikacje, których nikt wcześniej nie robił, jak np. elektryczna roleta. Dodałbym jeszcze lekko przyciemnione szyby, a silnikowo postawiłbym to na sterowniku nieco świeższym, programowalnym z możliwością diagnostyki po protokole OBDII czyli MEMS3. Wtedy pomijając możliwość wgrania oryginalnej mapy ze 135tki, udałbym się do firmy typu TC-Performance w Łodzi, która to wystroi na tip top. Dodatkowe zalety to chociażby lepszy krokowiec, niskoopornościowe cewki zapłonowe z krótkimi przewodami (i możliwość wsadzenie 4 cewek pojedynczych) i praca w sekwencji z czujnikiem wałka.
Niedawno twierdziles, że zakładanie MEMS3go do poloneza to przerost formy nad treścią, więc jak to w końcu jest?

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 31, 2018, 11:24:35 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ja akurat w kwestii 3.0 biturbodiesli BMW mam bardzo odmienne zdanie... :) To coś w czym w jakiś sposób się specjalizują, a mam porównanie z kimś kto jest pionierem tej niszy w Polsce + zdanie kilku innych osób które poprawiało po nich soft w takich furach.

Podrzuć jakieś info na priv w wolnej chwili. Chętnie poczytam. My robiliśmy N63Tu, z 449KM na 580 i auto podaje pięknie. Aczkolwiek nie mówię, że jest zrobione perfekcyjnie. Na pewno jeśli tylko silnik wydoli to będą hybrydy + nowy program, jeśli masz kogoś to prosiłbym o namiar. :)

Gomulsky, w przypadku niemodyfikowanego silnika to specjalnie sensu nie ma. Niepodważalną zaletą jest diagnostyka po OBD i brak kopułki, ale bez tego też da się żyć. Przy wałkach z TFa, podstrojenie sterownika jest konieczne, bo mapy się nieco różnią i w życiu nie wykorzystamy tego co daje większy wznios/czas otwarcia. To dość oczywiste.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2018, 11:32:25 am wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 05, 2018, 23:14:40 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Czas na małą aktualizację.

Generalnie prace skupiają się na wnętrzu. Wyleciała deska, belka została lekko podcięta i zespawana by profil nadal był zamknięty. Całość grodzi wygłuszona matą alubutylową, piankami kauczukowymi 20mm oraz materiałem który zdobyłem kiedyś pracując w 3M z którego robi się zatyczki do uszu. Generalnie ma on super właściwości tłumiące.



Wcisnąłem całą nagrzewnice koreańska, którą lekko zmodyfikowałem. Sterowanie kierunkiem szyba/nogi jest manualne i sprzęgnięte z pokrętłami od Calsonica. Cały moduł parownika i wentylatora nowy - wyciągnięty jakiś czas temu prosto z Żerania :) W nawiewie na szyby grzałka ciągnąca ok 30A, ładnie podgrzewa powietrze idące na szybę przy zimnym silniku. Temperatura wzrasta o jakieś 20C względem otoczenia na 1 biegu dmuchawy. Oczywiście wsadzone termiki zabezpieczające przed przegrzaniem. Wentylator dodatkowo wygłuszony pianką.
Jak widać na zdjęciach wszytsko ładnie siada trzeba tylko trochę pokombinować :) Nie trzeba żadnych belek z plusa przespawywać etc.

Wstępne przymiarki:

Końcowy montaż:



Następnym krokiem jest instalacja elektryczna. Z racji że ilość przewodów i dodatkowych odbiorników przewyższa znacząco to co fabryka dała, powstała 2 skrzynka z bezpiecznikami schowana jak w starych polonezach w schowku i pakiet przekaźników schowany pod parownikiem. Wszystko zasila dodatkowy przewód 10mm2 prosto z aku, dodatkowo wzmacniając istotne punkty originalnej instalacji elektryczne.



Zakupiłem również alusy, mój ulubiony wzór który musiałem wpakować do tego projektu. W chwili obecnej są już wyprostowane, czekają w kolejce na piaskowanie i malowanie proszkiem.


Niestety silnik trapią 2 problemy, może ktoś mi coś doradzi.
Ostatnio zmieniłem uszczelkę pod głowicą, dotarłem na błysk zawory i zmieniłem uszczelniacze zaworowe. Niestety na kilku zaworach wydechowych dalej po zgaszeniu silnika widać przesącz oleju, najbardziej na 3 garku. Motor ma zaledwie 150kkm i całe  życie na PB, wiec nie podejrzewam większego zużycia prowadnic, szczególnie że cierpi najmocniej 1 zawór:


2 Temat to wypadanie zapłonów na wolnych obrotach na ciepłym silniku/ telepanie silnikiem. Zmieniłem dosłownie cały układ zapłonowy, podmieniałem komputer, wtryski, regulator paliwa i pompkę. Rozrząd ustawiony ok ( sprawdzane położeniem tłoków). Zjawisko pojawiło się po założeniu ostrych wałków. Z analizy wskazań MEMSa, kompy mocno szaleją wyprzedzeniem kąta zapłonu i wtedy gdy jest mocno wyprzedzony nastepuje wypadnięcie zapłonu. Obroty biegu jałowego stabilne. Do około 70C wody silnik chodzi idealnie. Auto ma moc, w czasie jazdy nie ma żadnych problemów. Lambda pracuje poprawnie.

Dodam, że identyczny problem ma kolega z forum Fobik, z którym pracujemy razem nad rozwiązaniem problemu. Tylko on ma zupełnie seryjne 1.8, stąd podejrzewam, że wałki u mnie są przyczyną.  Cała zabawa polega na tym, że identyczne objawy ma tylko na PB i to na ciepłym silniku, na LPG auto chodzi wzorowo. Podejrzewałem jakies pulsacje paliwa, ale podmiana elementów z 2 sprawnego roverka nic nie pomogła.

Ktoś podpowie jeszcze co przeoczyłem?


Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 05, 2018, 23:28:03 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Obstawiam, że to wina właśnie ostrych wałków. Możesz spróbować podnieść wolne obroty. Kolega kiedyś się ścigał w amatorskich rajdach Skodom Favorit i miał tam założony ostry wałek, jak twierdził najniższe wolne obroty jakie udało się uzyskać to w okolicy 1500 obr./min., dopiero przy takich obrotach silnik chodził stabilnie. Teoretycznie, jak widać praktycznie też, taka zmiana powinna pociągnąć za sobą ponowne strojenie ECM.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 05, 2018, 23:42:12 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Obroty już mam wyższe, jakieś 950rpm jeśli dobrze pamiętam. Zawsze podbijam je pod klime. Pytanie czemu Fobik ma tak na seryjnych wałkach? Osprzęt mamy taki sam, tylko że on dodatkowo ma LPG na którym chodzi pięknie.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 06, 2018, 02:22:51 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
też się przymierzam do LGC000300 z UK. Wybierasz się na hamownie?

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 06, 2018, 07:14:01 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Również mam ostre walki i też borykam się z problemem wolnych obrotów. Walki walkami ale przydałoby się wystroic kompa bo przy tych walkach poprawki na mapę są potrzebne, chciał nie chciał ;)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #71 dnia: Listopad 06, 2018, 10:00:45 am »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Śledzik, a na czym polegają Twoje problemy? U mnie prędkość utrzymuje bardzo ładnie, nie przygasa, nie zawieszają się obroty etc.

Co do hamowni wybrałbym się chętnie, ale auto generalnie wciąż jest rozebrane i nie mam jak. Koledzy mierzyli auta o takiej konfiguracji jak moja, wychodziło 130KM.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #72 dnia: Listopad 06, 2018, 15:35:41 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Nie równa praca na poziomie ok 850-900
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #73 dnia: Listopad 06, 2018, 16:11:04 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Podkręcić na 1050 i będzie git ;p

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #74 dnia: Listopad 06, 2018, 16:19:02 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
To nie gaznik. A podpierac przepustnicy nie mam zamiaru
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #75 dnia: Listopad 06, 2018, 17:23:42 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Też mam ten problem o którym wy piszecie,z tym ze mam seryjnego poldorovera...

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 06, 2018, 20:55:15 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 344
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
 Właśnie u mnie na poprzednim silniku (1,4)  też było to samo🤔 i na 1,8 teraz również

« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2018, 21:04:34 pm wysłana przez Fobik »
Przejściówka

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #77 dnia: Listopad 06, 2018, 22:14:26 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja kiedyś nabiłem źle palec rozdzielacza i też wypadały zapłony. Pomogła modyfikacja palca.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #78 dnia: Listopad 06, 2018, 22:38:05 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Bocian, co masz na myśli modyfikacja palca? Chodzi o to że przy dużym wyprzedzeniu kąta zapłonu palec i styk w kopułce były już kątowo daleko od siebie tak?

Odp: Polonez Atu 1.8 16V 1997r L128
« Odpowiedź #79 dnia: Listopad 07, 2018, 01:22:23 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to wy macie te silniki na kopulkach i szukacie przyczyny wypadania zaplonow nie zaczynajac od kopulki ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.