Autor Wątek: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?  (Przeczytany 1532 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3190
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 21, 2017, 16:55:54 pm »
Zgoda, voltomierz spoko. w swoim aucie widzę problem w poziomie natężenia podświetlenia, też nie potrzebuje ;) Ideałem byłaby kontrolka napięcia w instalacji zamiast żarówki na wzbudzeniu
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Offline daniel22

  • Ranga: SUM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1308
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 24, 2017, 18:50:38 pm »
No więc tak, czujnik przyszedł. Kosztował całe 19zł + przesyłka. Na oko robi wrażenie solidnego, wyprodukowany w październiku 2016 - więc żaden leżak.  :] Od oryginału różni się tym, że do środka czujnika jest wpuszczony drucik. Wyjście jest na konektorek żeński, gwint ten sam, więc nic nie trzeba przerabiać. W odróżnieniu od oryginału, wkręcamy go kluczem 19, a nie 21.





Zmierzyłem stary i nowy czujnik - pafal sprzed lat, który nie miał zamiaru pokazać nic więcej oprócz podniesienia wskazówki chwilę pod odpaleniu, a następnie leżał na zerze, miał oporność 308 ohm pomiędzy obudową, a wyjściem na konektorek. Nowy czujnik z kamaza - 169 ohm. U mnie świeżo po montażu wskazówka poleciała po włączeniu zapłonu pomiędzy pierwszą kreskę a 0,4. ALE - Moje wskazówki były ściągane, ponieważ zmieniałem kolor podświetlenia zegarów - później ustawiałem wskazówkę pod ten popsuty czujnik - może nowy czujnik pafala miałby taką oporność, jak nowy z kamaza? Fajnie by było, jakby ktoś zmierzył...

Po ustawieniu wskazówki na zero, po włączeniu silnika, na moim kompletnie zużytym OHV 1.6, bez panewek, wskazówka leci na połowę skali pomiędzy 0,2 a 0,4 - po rozgrzaniu silnika utrzymuje się prawie na miejscu 0,1 MPa, po zwiększeniu obrotów do 3500 - utrzymuje się w okolicach 0,2 MPa. Więc w stosunku do starego, ewidentnie uszkodzonego czujnika, nowy reaguje bardziej prawidłowo.

Reasumując, za 19zł + przesyłka otrzymujemy czujnik z bieżącej produkcji, który działa, nie kosztuje majątku i nie jest leżakiem sprzed 20 lat.

Może ktoś kiedyś coś doda, lub najlepiej - podmieni czujnik w jakimś aucie, które trzyma ciśnienie oleju i posiada panewki, a w zegarach nie były zdejmowane wskazówki i są fabrycznie ustawione. W zegarach od szerokiego caro sprawa jest prosta, zdejmujemy daszek, szybkę licznika, śrubokrętem ściągamy wskazówkę od wskaźnika oleju i po włączeniu zapłony nakładamy ją idealnie na zero. W wąskim caro, borkach i akwariach pewnie trzeba będzie dodać opornik, ale tak jak napisałem - niech ktoś zmierzy oryginalny, najlepiej jeszcze sprawny czujnik - może nic nie trzeba będzie zmieniać.

Jeśli mogę prosić, niech jakiś mod przeniesie temat do innego działu, żeby nie zniknął, według mnie powinien zostać na forum  :]
« Ostatnia zmiana: Październik 24, 2017, 18:56:35 pm wysłana przez daniel22 »
Użytkownik pontonów KONGER

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 228
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 25, 2017, 08:36:07 am »
Sprawdze dzisiaj lub jutro jaką oporność ma nowy oryginalny czjnik pafala bez ciśnienia. Pamiętam, że nawet kiedys zdejmowalem charakterystyke z niego własie w celu by podmienić na inny, tylko wyników nie moge znalesć. Jak bede na wsi to wezme kompresor i podlacze czujnik pod zegary o pobadam rezystancje/napiecia dla poszczególnych wskazań zegara - będzie wtedy coś wiadomo :)

Offline daniel22

  • Ranga: SUM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1308
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 25, 2017, 12:55:37 pm »
Sprawdze dzisiaj lub jutro jaką oporność ma nowy oryginalny czjnik pafala bez ciśnienia. Pamiętam, że nawet kiedys zdejmowalem charakterystyke z niego własie w celu by podmienić na inny, tylko wyników nie moge znalesć. Jak bede na wsi to wezme kompresor i podlacze czujnik pod zegary o pobadam rezystancje/napiecia dla poszczególnych wskazań zegara - będzie wtedy coś wiadomo :)

Super :). Czekamy na wyniki.

Wracając, sklep w którym kupowałem czujnik podbił cenę nagle na 49zł (chyba im się pomyliło przy wystawianiu  ]:->), ale i tak da się je znaleźć po symbolu MM370 w cenie 15-30zł, na przykład:

http://promottech.com.pl/wyprzedaze-czujnik-cisnienia-oleju-kamaz-mm-370-o_l_96_439.html

http://klemax.pl/opis/1896397/czujnik-cisnienia-oleju-mm370-kamaz-na-wskaznik.html
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2017, 12:58:51 pm wysłana przez daniel22 »
Użytkownik pontonów KONGER

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 899
Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 26, 2017, 09:30:53 am »
załóż manometr i będziesz znał ciśnienie oleju na bieżąco. wskazania elektrycznego są zależne od napięcia w układzie.

Nie są. Chyba że nie masz masy silnik-buda to wtedy delikatnie mozę się wahnąć.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 228
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 26, 2017, 21:30:30 pm »
Dzisiaj na szybko zmierzyłem nowy czujnik Pafala (leżak) - wyszło 330Ohm dla braku ciśnienia. Reszte charakterystyki zdejmę jak bede miał kompresor pod ręką. Z ciekawostek -  wg moich obserwacji przyczyny padania czujników są 2:po pierwsze usyfienie otworka i membrany od środka mułem z oleju - wystarczy wsadzić taki czujnik to nafty do góry nogami to sporo syfu sie wypłucze. I druga sprawa - w środku na tej płytce z drutem oporowym są 2 ślizgi robocze - górny i dolny. Jeden z nich (dolny) z czasem przestaje dotykać drucika i wzrasta rezystancja czujnika (miałem tak 2 które rozebrałem). Dla takigo właśnie "zużytego" czujnika bez styku na dojnej blaszce to na stan bez ciśnienia miałem już jakieś 380Ohm - daje to niższe wskazanie zegara.

Offline daniel22

  • Ranga: SUM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1308
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 27, 2017, 00:43:03 am »
Czyli jednak trzeba będzie przestawiać wskazówkę/dodawać opornik. Ciekawe, jak jeszcze wyjdzie, jak zmierzysz charakterystykę.
Użytkownik pontonów KONGER

Offline daniel22

  • Ranga: SUM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1308
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 17, 2018, 13:34:28 pm »
Parę danych na temat czujnika, w tym podane oporności dla różnego ciśnienia - wklejam na przyszłość, przydadzą się te dane, może dzięki temu uda się dobrać podobny czujnik współczesnej produkcji.





Użytkownik pontonów KONGER

Offline Mat

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.9 GLD
Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 18, 2018, 07:24:59 am »
Ewentualnie można spróbować z czujnikiem z Łady, do Nivy dostępne od ręki za około 35 zł.