Autor Wątek: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13  (Przeczytany 2205 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Żyleta-13

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hiena
    • FSO Polonez MR'91 & FSM 126p FL->ST
Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« dnia: Listopad 20, 2017, 12:01:54 pm »
Cześć i czołem ;)
Oto moja maszyna:


Zacznę od historii nabycia tego auta :P
Na co dzień poruszałem się Fiatem 126p(aktualnie remontowany) wysłużone zawieszenie z przodu zmusiło mnie do zakupu czegoś jeżdżącego żeby mieć czym dojechać do pracy. Padło na Seicento od kumpla z pracy. Kiedy okazało się że Seicento jest jakie jest, postanowiłem spróbować je zamienić i udało się otrzymać w zamian Poloneza Caro MR'91 z 1993 roku nieodpalanego od pół roku(zapalił od strzała xd)

Auto w stanie znośnym(wszystkie drzwi pordzewiałe od dołu) z ciekawostką o której początkowo nie miałem pojęcia, na tylnej osi - tarcze hamulcowe. Sporo części też ma francuski napis "Fabrication en Pologne". Auto wyposażony w silnik 1.5 bez LPG, przebieg według licznika 74 tysiące.

Plany? Z mojego Malucha model FL zrobiłem Przejściówkę więc może i z Poloneza zrobię. Cóż w sumie to nie wiem jeszcze.
Na pewno kiedyś będę chciał zamontować piękną brązową deskę rozdzielczą z Borewicza może w komplecie z boczkami na drzwi i wykładziną. Myślę też o wstawieniu silnika 1.5 od Łady(Ukraińcy potrafią załatwić całkiem tanie części do Łady i innych wschodnich wozów)
Co z tego wyjdzie to się okaże :) Póki co auto picowane na bieżąco i jeżdżone na co dzień.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4276
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 20, 2017, 13:29:44 pm »
Póki oryginalny silnik nie wypluwa panewek, nie ma sensu rzeźbić w Ładzie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię przednie błotniki 44E i rogal do Rovera

Offline dzikson

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 137
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V Żuk A11B 87'
Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 20, 2017, 14:18:18 pm »
no to ładnie, jakbyś potrzebował coś do łady albo jakiegoś moskwicza to pisz, mogę załatwić praktycznie wszystko :]

Offline Żyleta-13

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hiena
    • FSO Polonez MR'91 & FSM 126p FL->ST
Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 21, 2017, 10:05:48 am »
Póki oryginalny silnik nie wypluwa panewek, nie ma sensu rzeźbić w Ładzie.

Kto wie jaki ma faktycznie przebieg, jest już po przekładce bo fabrycznie było tu 1.6, a jest 1.5. Silnik jest dość niemrawy, ale jeszcze go nie regulowałem ani nic nie wymieniałem. Zobaczymy co z niego będzie ;)

no to ładnie, jakbyś potrzebował coś do łady albo jakiegoś moskwicza to pisz, mogę załatwić praktycznie wszystko :]

Jasne jak dojdzie do tej przekładki to się na pewno odezwę, dzięki :)

Offline Żyleta-13

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hiena
    • FSO Polonez MR'91 & FSM 126p FL->ST
Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 29, 2017, 17:24:20 pm »
Caro jeździ bez większych problemów, no ewentualnie termostat się zawiesza i przy temperaturze -2 jest problem z gaśnięciem na pełnym ssaniu(zalewa) i czasem idzie na 3 gary. Po za tym nie narzekam i wszystko do ogarnięcia prze weekend. Eksperymentalnie nawet zamontuję gaźnik od Żuka A11B, bardzo ciekawi mnie efekt na tych dwóch rożnych gardzielach :)

Tymczasem stylizacja na starszy model(nie mogę się zdecydować czy Przejściówka czy Akwarium) po woli już idzie do przodu. Szczegóły - kanciate przełączniki do Łady.

Nówki z Ukrainy i o dziwo produkcji ZeM(albo podrobione logo, przykładowo gaźniki produkcji chińskiej do Rometa też noszą logo FSM choć nic z tym wspólnego nie mają)

Najbardziej podoba mi się przełącznik benzyna-gaz, będzie nie podpadający jeśli zamontuję gaz do auta :)

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 29, 2017, 23:18:50 pm »
Przełącznik dmuchawy jest może podświetlany?

Offline dzikson

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 137
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V Żuk A11B 87'
Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 29, 2017, 23:25:37 pm »
Wujek kiedyś miał ładę 2107 i wydaje mi się, że jest podświetlany ale nie ma płynnej regulacji dmuchawy. Jest 3 stopniowa?

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 Orciari & Atu 1.8
Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 30, 2017, 09:12:13 am »
A czy przełącznik gaz-benzyna jest podświetlany? Bardzo fajnie by było takim zastąpić zwykłą centralkę od gazu :)

Offline daniel22

  • Prawdziwy koneser
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1028
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pogromca typowych Łukaszów
    • matiz 1.2 turbo diesel
Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 30, 2017, 10:32:41 am »
A czy przełącznik gaz-benzyna jest podświetlany? Bardzo fajnie by było takim zastąpić zwykłą centralkę od gazu :)

Podpinam się pod pytanie. Gdzie je kupiłeś?

Co do przeróbek, sam kiedyś zrobiłem modyfikację wąskie caro->akwarium, włącznie z przespawaniem tylnego pasa. Według mnie nie warto, roboty mnóstwo, koszty wyjdą większe, a zawsze to będzie ulep. Lepiej go sprzedać i kupić akwarium, lub borka jak masz większy zapas finansowy. W zeszłym roku były takie fajne egzemplarze za 2-3 tysiące na portalach ogłoszeniowych (nawet bardzo wczesne, z noskiem coupe i brązowym wnętrzem z borewicza), że żałowałem braku miejsca i pieniędzy. No, chyba, że przełożysz tylko przód i zrobisz przejściówkę, ale dupa caro zawsze będzie straszyć.
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2017, 10:38:17 am wysłana przez daniel22 »

Offline Mariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 635
    • 1.5 GLE
Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 30, 2017, 10:42:04 am »
W Honkerach i Starach 266 czasem występowały. Myślę, że mogą być też w niektórych wersjach ciągników MTZ lub ciężarówek MAZ. Generalnie to jest przełącznik wyboru zbiornika paliwa i jest niepodświetlany.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4276
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 30, 2017, 21:44:54 pm »
No, chyba, że przełożysz tylko przód i zrobisz przejściówkę, ale dupa caro zawsze będzie straszyć.

Co będzie straszyć? Odkręcasz nosek i zakładasz zderzak z borewicza/akwarium. O pozostałych różnicach nikt nie wie, a nawet jak wie, to są tak nieznaczące że trudno je zauważyć o ile akurat o nich się nie myśli.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię przednie błotniki 44E i rogal do Rovera

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10651
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 30, 2017, 22:41:51 pm »
No, chyba, że przełożysz tylko przód i zrobisz przejściówkę, ale dupa caro zawsze będzie straszyć.

Co będzie straszyć? Odkręcasz nosek i zakładasz zderzak z borewicza/akwarium. O pozostałych różnicach nikt nie wie, a nawet jak wie, to są tak nieznaczące że trudno je zauważyć o ile akurat o nich się nie myśli.
przod to piczy wlos jest, ale tyl w akwarium jest taki jak w borewiczu, czyli rozny niz w caro,
to wymaga ciecia i spawania,
mialem napisac,ze nie warto rzeźbić, ale po deklaracji daniel22, ktory to robil i twierdzi,ze nie warto, to juz silniejszej sugestii nie sposob wyprowadzic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2649
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 30, 2017, 22:44:33 pm »
Tyłu zupełnie nie opłaca się robić zwłaszcza jak ładny stan auta, tak jak tutaj, kupili piękne toledo red i pocięli na zrobienie jakiegoś strucla coupe, nie wiem jaki to ma sens. https://www.youtube.com/watch?v=PjbjlDUAgGA

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4276
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 30, 2017, 22:57:26 pm »
przod to piczy wlos jest, ale tyl w akwarium jest taki jak w borewiczu, czyli rozny niz w caro,
to wymaga ciecia i spawania,
mialem napisac,ze nie warto rzeźbić, ale po deklaracji daniel22, ktory to robil i twierdzi,ze nie warto, to juz silniejszej sugestii nie sposob wyprowadzic

Ja się nie odnoszę do konwersji na akwarium, tylko do konwersji na przejściówkę. Przecież cała różnica między tyłem przejściówki a tyłem Caro, to brak noska, zderzak z borewicza/akwarium i brak wichajstra do mocowania dolnej części zderzaka Caro.
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2017, 23:07:07 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię przednie błotniki 44E i rogal do Rovera

Offline daniel22

  • Prawdziwy koneser
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1028
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pogromca typowych Łukaszów
    • matiz 1.2 turbo diesel
Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 01, 2017, 01:46:29 am »
e opłaca się robić zwłaszcza jak ładny stan auta, tak jak tutaj, kupili

Mówiłem o mojej ogólnej niechęci do przejściówki jako takiej :P. Nie uważam tego cudu za zbytnio udany wizualnie model. Już wąskie caro jest bardziej spójne wizualnie niż przejściówka. Natomiast wąskie caro/przejściówka z brązową deską z borewicza... uuughhh.

Natomiast bardzo by fajnie było, jakby powstało caro z brązowym wnętrzem i zwykłą deską z wąskiego, takie, jak powinno być produkowane seryjnie. Wsiadając choćby do skody favorit z brązowym wnętrzem od razu czuję się przytulniej, niż w szaro-czarnym wnętrzu "wąskiego". Gdzieś nawet latał po forum prospekt poloneza z brązowymi tylnymi półkami i parapetami.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 01, 2017, 01:53:10 am wysłana przez daniel22 »

Offline mp79

  • Prezes
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 01, 2017, 05:37:05 am »
Tyłu zupełnie nie opłaca się robić zwłaszcza jak ładny stan auta, tak jak tutaj, kupili piękne toledo red i pocięli na zrobienie jakiegoś strucla coupe, nie wiem jaki to ma sens. https://www.youtube.com/watch?v=PjbjlDUAgGA

Toledo pearl, jeśli chodzi o ścisłość. Toledo red bardziej wpada w wiśniowy.
Żal; takie ładne caro i takie ładne drzwi z trucka plusa przeznaczone na taki lipny projekt... W ramach analogii medycznej, można by było to porównać do amputacji zdrowej kończyny. Że też jeszcze nie wszystkim "replikatorom" przeszła ta kurwica na kupé...
Przerabianie tyłu na borewiczowski to tylko kolejny aspekt kaleczenia auta - przekonasz się, jeśli korzystasz z przestrzeni bagażowej.
Poloneziarz do dziewczyny:
- Słuchaj, czy ja jestem pierwszym chłopakiem, z którym chodzisz?
- Oczywiście, wszyscy poprzedni mieli samochody.
:d

Offline daniel22

  • Prawdziwy koneser
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1028
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pogromca typowych Łukaszów
    • matiz 1.2 turbo diesel
Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 01, 2017, 12:21:30 pm »
Przerabianie tyłu na borewiczowski to tylko kolejny aspekt kaleczenia auta - przekonasz się, jeśli korzystasz z przestrzeni bagażowej.

Korzystałem 3 lata (auto woziło towar), byłem w stanie przeboleć wyższą krawędź załadunku w zamian za znacznie ładniejszy tył auta.

MP79, mało osób używa tych aut do tyrania i wożenia gruzu w dzisiejszych czasach, to są bardziej zabawki, mało kto już patrzy na takie aspekty :P.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10651
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 01, 2017, 13:49:11 pm »
rozpruc ladne caro, gdzie na kazdym kroku powtarzaja, ze nie mialo rdzy, kupic komplet blach od borka za kilka tysięcy  (same drzwi do trucka kosztowaly majatek ,pasy przednie i tylne do borka oraz blotniki zapewne tez nie byly za flache) zamiast kupic srednio zjedzonego borka/akwarium i go ciac i latac,
a na koniec te nowe blotniki pociac do poszerzen,
logika chyba kazdy wie kogo (#drzewo #puszcza), zasrani niszczyciele polskiej motoryzacji


 <rotfl2> i to jeszcze ORGANIKA sponsoruje, wiec tym bardziej powinni pruc jakiegos zardzewialca, zeby dokleic reklame srodkow wiazacych rdze(cortaninF) i przed nia zabezpieczajacych
« Ostatnia zmiana: Grudzień 01, 2017, 13:56:39 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Żyleta-13

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hiena
    • FSO Polonez MR'91 & FSM 126p FL->ST
Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 01, 2017, 14:14:04 pm »
To się nazbierało odpowiedzi xd
Przełączniki nie są podświetlane, są dedykowane do starego modelu Nivy(oznaczenia nie pamiętam, ale dla tej ze światłami od modelu VAZ 2106 z tyłu), przełączniki kupił mi znajomy Ukrainiec we Lwowie.

Co do przeróbki to boję się tego czego nie widać pod zderzakiem z tyłu(drzwi są wszystkie do wymiany, auto wygląda jakby tylko dach był w fabrycznym lakierze, dużo zacieków i śladów po polerce), na pasie tylnym jest już sporo rdzy widocznej od dołu, zderzak przypięty na bokach wkrętami do drewna też zbyt dobrze nie wróży. Okaże się po demontażu zderzaka. Auto już samo z siebie ktoś lepił(przykładem choćby ten zdychający silnik z Dużego Fiata) Na wymarzonego Borewicza w wersji C mnie nie stać, na Małego Fiata drugiej serii też nie wiec go sobie sam zrobiłem na taniej bazie z nowszego modelu. Wiadomo że się nie opłaca, ale satysfakcja że to ja to stworzyłem moją ciężką pracą jest budująca(trochę złego się w moim życiu ostatnio dzieje wiec po prostu taka odskocznia to jak terapia)

Brązowe wnętrze... siedząc w rozerwanym Polonezie(auto ponoć po starciu z ciężarówką i drzewem) kiedyś na złomowisku mi się spodobała i po za tym zawsze kojarzy mi się z taką wyższą klasą samochodów(Wiele Mercedesów ma w końcu wykończenia w kolorze beżowym albo brązowym właśnie) Polonez, no cóż - dziadek zawsze wspomina że w PRLu pod uwagę brało się 3 auta reprezentujące swoją klasę - Maluch był tani i mały, Duży Fiat był ogniwem łączącym, a Polonez to górna półka.

Co do tyrania, moje Caro już chyba dość się nawoziło materiałów budowlanych. Do zadań specjalnych mamy w rodzinie Audi 80 1.9TDi, z resztą sporadycznie się coś gabarytowego wozi więc czy bagażnik w Polonezie będzie funkcjonalny czy nie to akurat jedno.

Dużo koncepcji i zapewne większość pomysłów zostanie tylko koncepcjami na papierze.

Offline mp79

  • Prezes
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Platynowe wąskie Caro by Żyleta13
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 01, 2017, 19:11:29 pm »
Korzystałem 3 lata (auto woziło towar), byłem w stanie przeboleć wyższą krawędź załadunku w zamian za znacznie ładniejszy tył auta.
No i co? W końcu i tak wróciłeś do caro.  ]:-> Klasykiem to fajnie i na giełdę po worek ziemniaków zajechać, ale przerzucanie go nad tylnym pasem w czasach, kiedy ludzie znają już wygodniejsze rozwiązania, jest już mniej fajne. Borewiczowy tył sprawdziłby się, gdybyś te ziemniaki wiózł luzem i z niedomkniętą klapą. Piszę to, ponieważ bardzo cenię sobie względy praktyczne - nawet syreną 105 kilkakrotnie jeździłem w celach, powiedzmy, służbowych. Raz wpakowałem do niej nawet trzymetrowy kątownik z PVC, który miałem zawieźć do klienta. Brak odkładanego oparcia to porażka, ale na szczęście półkę za kanapą dało się tymczasowo wyjąć i listwa weszła w całości.  <cwaniak2>
Poloneziarz do dziewczyny:
- Słuchaj, czy ja jestem pierwszym chłopakiem, z którym chodzisz?
- Oczywiście, wszyscy poprzedni mieli samochody.
:d