Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018  (Przeczytany 260292 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1740 dnia: Wrzesień 12, 2018, 05:41:43 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
W aucie żony jest szmelcwagenowskie 1,6sr. Na orlenie miał wiecznie musztardę na korku i w odmie. Na lotosie i totalu czysto. Najlepiej było ma castrolu - musztardą można było kanapki smarować. Z tego wniosek, ten lotos nie jest taki zły...
Widzę, że opinie są w miarę spójne, bo mój mechanik też chwalił ostatnio właśnie lotos; oprócz tego - elf, mobil i coś tam jeszcze. Jako największy badziew wskazał castrol i GM.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1741 dnia: Wrzesień 12, 2018, 10:49:03 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
W aucie żony jest szmelcwagenowskie 1,6sr. Na orlenie miał wiecznie musztardę na korku i w odmie. Na lotosie i totalu czysto. Najlepiej było ma castrolu - musztardą można było kanapki smarować. Z tego wniosek, ten lotos nie jest taki zły...

Jeżeli zbiera się musztarda pod korkiem i przewodzie odmy, najczęściej problemem jest zawór odmy.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1742 dnia: Wrzesień 12, 2018, 12:15:37 pm »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 917
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
Dzisiaj przyszła nowa antena cb radia do Poloneza.
Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1743 dnia: Wrzesień 12, 2018, 13:40:54 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Da się poszerzyć wąski most częściami z mostu poloneza kombi - mosty w nich to wąskie mosty z poszerzającymi 'adapterami' pozwalającymi na osadzenie w nich łożysk z trucka. IMHO to pewniejszy sposób na szeroki most z nietypowym przełożeniem niż przekładanie ataku i koła talerzowego.

Kolego nie trzeba adapterów z kombi wszystko można zrobić z zwykłego mostu  ucinasz pochwę na szerokość poszerzenia staczasz to żeby wchodziło ciasno na wcisk oczywiście wywalając stary uszczelniasz (pomiędzy to idzie blacha niwelująca która niweluje brakujący materiał pomiędzy starą pochwą a nową) nawiercasz tą blachę 4 otworami  tak jak fabrycznie obspaswujesz  to  i skręcasz przelotowo śrubami na koniec zmieniasz półosie z szerokiego mostu a w wspawana nową pochwę dajesz nowy uszczelniacz . Kiedyś wrzucałem  fotki i dokładny opis na jednym z forum kredensa ale strona padła . Powiem tak kumpel ma tak przerobione 4.1 bo poszerzał całe wąskie caro przód i tył . 2 sezon tak jeździ i z mostem nic się nie dzieje .  Jeśli to forum ożyje spróbuje przerzucić cały post z fotkami .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1744 dnia: Wrzesień 12, 2018, 14:05:21 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a po co ciac, toczyc, spawac, jak mozna po prostu wytoczyc taki dystans nowka sztuka,
tylko najpierw trzeba by go narysowac i zwymiarowac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1745 dnia: Wrzesień 12, 2018, 14:52:34 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
W aucie żony jest szmelcwagenowskie 1,6sr. Na orlenie miał wiecznie musztardę na korku i w odmie. Na lotosie i totalu czysto. Najlepiej było ma castrolu - musztardą można było kanapki smarować. Z tego wniosek, ten lotos nie jest taki zły...

Jeżeli zbiera się musztarda pod korkiem i przewodzie odmy, najczęściej problemem jest zawór odmy.
Może i tak ale po zmianie oleju problem znikł...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1746 dnia: Wrzesień 12, 2018, 15:39:29 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Może po zmianie oleju zmieniła się też pogoda? ;>

Dalej nie wiem co ma wnosić opinia użytkownika, jeden napisze że olej jest cacy, bo długo był czyściutki, a w zanieczyszczonym silniku właśnie powinien się robić szybko brudny jeżeli dobrze myje, drugi że olej jest zły, bo czyściuki, a an ma akurat czysty silnik. Trzeci powie że olej jest cacy bo szybko zrobił się czarny czyli dobrze myje, a ten olej akurat po prostu się spalił.

Warte są coś tylko testy laboratoryjne i ew, stan silników o tym samym przebiegu na różnych olejach- choć tu też nie jest to jednoznaczne bo dwa silniki mogą mieć różne warunki eksploatacji albo być z różnej serii materiałowej.

Co do olejów Lotosa, to są co najmniej dwa Lotosy 15W40, City, i Mineral 15W40, przy czym ten drugi jest droższy więc pewnie lepszy. Spełnia nawet normę 505.
Mamy też Lotosy 10W40 i 5W40, oraz serię Quazar która cenowo jest dużo droższa od standardowego Synthetic 5W40, te oleje są ze sobą nieporównywalne.
Jakimś wyznacznikiem może być jedynie cena i spełniane normy i tu Lotos góruje nad Orlenem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1747 dnia: Wrzesień 12, 2018, 16:16:54 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Tylko nie wiem czy quazar byłby odpowiedni dla Poloneza, on ma normę C3, obniżoną zawartość popiołów i jest odpowiedni dla pompowtryskiwaczy.

Ma ktoś zalany 5W40 z normą C3 ?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1748 dnia: Wrzesień 12, 2018, 16:45:05 pm »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Ma ktoś zalany 5W40 z normą C3 ?
Taki olej do Poloneza nie ma sensu. Ma chociażby gorsze właściwości smarne od oleju full saps, niższy TBN itp.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1749 dnia: Wrzesień 12, 2018, 16:55:48 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Jw.

Inżynier w PL zarabia sporo mniej niż pracownik magazynu na Zachodzie, jeżeli więc polski olej spełnia wszystkie normy i jest tańszy od Zachodniego, to nie widzę tu powodu do podejżliwości, o ile różnica w cenie nie jest zbyt duża. Zwykły Lotos Synthetic wydaje się dlatego rozsądną opcją, choć pewnie chcąc jak najlepiej chronić silnik albo walczyć z Kaczystanem, warto się pochylić nad takimi olejami jak Motul czy Liqui Moly, no chyba że go Janusz Nosacz podrobił.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1750 dnia: Wrzesień 12, 2018, 17:03:32 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Tak też myślałem o normie C3. Co do Motula myślę, że w pewnym stopniu na pewno jest przereklamowany chociaż nie oznacza to oczywiście, że jest zły. Osobiście mam Lotos Synthetic Plus zalany i jest ok, nie wiem czy Xcess 5W40 byłby lepszy ciężko to stwierdzić, mają te same aprobaty. Na następną wymianę myślę nad Texaco albo Gulf, zbierają bardzo dobre opinie , to dobre marki z historią a co najważniejsze nieco niszowe i nie podrabiają ich , ale to nie temat o olejach więc już koniec tego dobrego.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 12, 2018, 17:05:46 pm wysłana przez Bartek GSi »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1751 dnia: Wrzesień 12, 2018, 22:22:06 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Po długich i ciężkich spotkaniach z biurokracją udało mi się w końcu zarejestrować czyczepkę. I znów wszystkie "najfajniejsze" numerki zostały wybrane na długo długo przed moją wizytą :/

Co do PNów, w Atu padł mi włącznik świateł cofania. O dziwo w lokalnym sklepie mieli nowy od ręki (jeszcze ori.), zamówiłem też termostat do rovera 82*C. Zauważyłem, że po jakimś czasie pod Atu zostaje niewielka plamka - po szybkim sprawdzeniu wychodzi, że klęknęła rurka idąca koło bloku. Teraz pojawił się dylemat, czy ponownie pójść w kwasówkę, czy robić jakiś autorski patent  <mysli> Do plusowskiego mostu wrzuciłem przełożenie 4.1, jutro mam nadzieję złożyć most w całość.

Przyszły nowe panewki do malucha, czas zawieść wał do szlifierza :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1752 dnia: Wrzesień 12, 2018, 23:43:43 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Do plusowskiego mostu wrzuciłem przełożenie 4.1, jutro mam nadzieję złożyć most w całość.
czyli przeznaczyles most na straty w imie nauki skladania mostow  <cwaniak2>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1753 dnia: Wrzesień 13, 2018, 07:56:46 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Też kiedyś wkładałem  4,55 do mostu osobówki. Wyło nie gorzej jak fabryka...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1754 dnia: Wrzesień 13, 2018, 21:51:36 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Zmieniłem termostat na ten polecany przez kolegę Maćko. Generalnie jestem do niego nastawiony dość sceptycznie, gdyż:
- uszczelka dołączona do zestawu nie uszczelniała obudowy termostatu.
- wentylator włącza się przy ok. 98 *C (mimo, że włącznik na chłodnicy jest 92-87 *C ), poza tym włącza się tylko po lekkim przytrzymaniu gazu.
- w czasie jazdy temp. ładnie trzyma się o grubość wskazówki poniżej 90 *C, po czym ni z tego ni z owego potrafi spaść do ~75 *C
 Albo układ wymaga przepłukania, albo fiknął czujnik temperatury, jeśli to nie to już nie mam pomysłu co się wyprawia w tym samochodzie....
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2018, 21:57:11 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1755 dnia: Wrzesień 14, 2018, 12:54:45 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
a po co ciac, toczyc, spawac, jak mozna po prostu wytoczyc taki dystans nowka sztuka,


Bo trzeba mieć taki dystans na wzór a mało kto to ma ... Ja jedynie podałem przykład jak to ogarnąć z gratów które bez problemu można  wydrzeć na złomie po psich pieniądzach ;)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1756 dnia: Wrzesień 15, 2018, 20:34:11 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Zmieniłem termostat na ten polecany przez kolegę Maćko. Generalnie jestem do niego nastawiony dość sceptycznie, gdyż:
- uszczelka dołączona do zestawu nie uszczelniała obudowy termostatu.
- wentylator włącza się przy ok. 98 *C (mimo, że włącznik na chłodnicy jest 92-87 *C ), poza tym włącza się tylko po lekkim przytrzymaniu gazu.
- w czasie jazdy temp. ładnie trzyma się o grubość wskazówki poniżej 90 *C, po czym ni z tego ni z owego potrafi spaść do ~75 *C
 Albo układ wymaga przepłukania, albo fiknął czujnik temperatury, jeśli to nie to już nie mam pomysłu co się wyprawia w tym samochodzie....
Wygląda na to, że wszystko się odpowietrzyło, wczoraj zrobiłem nieco dłuższą trasę i w czasie jazdy wskazówka trzymała idealnie 82 *C,  do 90 *C zbliżała się tylko w korku.

Zawiozłem wał od maluszka do szlifierza. Najwyraźniej jego remont zacznę od złożenia silnika :)

Odprawiłem pielgrzymkę po zielone szyby, KGB to kolejne wcielenie Nostradamusa - idealnie przewidział technologię ich "naprawy" <lol2>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1757 dnia: Wrzesień 16, 2018, 11:59:05 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Wyprowadziłem 125p na słońce, pozmieniałem sobie polskie kontrolki dodatkowe na te z Uaza ( bardzo fajne bo mają metalową ramkę z chromu).
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1758 dnia: Wrzesień 17, 2018, 13:54:41 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Otrzymałem paczkę z 2 szt. tego czegoś:

Sprzedawca-producent był bardzo lakoniczny w kwestii jakości oferowanej części i nie komentował aspektu wizualnego, widocznego na tym jedynym ogólnodostępnym zdjęciu, więc zastanawiałem się, co tym razem będzie nie tak - no i proszę bardzo, nie kazano mi długo czekać...  :d
Otóż, oferowany element nie jest całą podporą skrzyni, lecz jej połówką. W celu uzyskania całej podpory, należy przytulić płaszczyznami do siebie dwa takie elementy. Ewentualnie - ulepszyć takową połówkę przy pomocy narzędzi oraz maszyn stosowanych w przemyśle metalowym, z wykorzystaniem złomu stalowego - i ta druga opcja jest w zasadzie jedyną, jaką biorę pod uwagę.
Co jeszcze na minus... Końce dosyć chamsko wykończone szlifierką, lecz u mnie i tak pójdą do oberżnięcia.
Mam zdjęcia, jeśli ktoś zainteresowany; nie chcę na próżno zaśmiecać serwerów.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1759 dnia: Wrzesień 17, 2018, 14:03:05 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
co to za podpora, gdzie to jest zamocowane i w jakim aucie ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.