Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018  (Przeczytany 261569 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #140 dnia: Styczeń 28, 2018, 19:09:26 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Też miałem w czerwonej atomówce wspomę na starym przednim pasie. Miejsca było na tyle że paski się dało przeciskać.
Jak na torze fso wpadłem z impetem na tarkę to uszkodziłem trochę koło pasowe i zerwałem poduchę ale paskom się nic nie stało. Jeździł potem z takim pogryzionym  kołem pasowym kilka lat...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #141 dnia: Styczeń 28, 2018, 19:28:34 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No ja, jak tak patrzę na to, to mi się wydaje, że to będzie obcierać.W takich chwilach, to by się przydała wersja bez kopułki, to by go sunął bardziej do tyłu, na ile oczywiście pozwala kompensacja wału, a zdaje się, nie pozwala na wiele.W plusie jest to takie fajne podcięcie i się wszystko ładnie mieści.A czy jest tu ktoś, kto się zdecydował na "odchudzanie" pasa przedniego i po dziś dzień, wszystko mu się trzyma? Strasznie by mi się to wspomaganie przydało, bo się przyzwyczaiłem do plusa i jakoś tak mi się ciężej ta kierownica obraca.Mam pompę, mam przekładnie i wszystko inne, tylko ten luz tutaj mnie martwi.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #142 dnia: Styczeń 28, 2018, 20:43:45 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
To jest kwestia cofnięcia silnika o 5-6mm, kopulka nie przeszkadza i z wałem też będzie wszystko ok ;)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #143 dnia: Styczeń 28, 2018, 20:57:49 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Fabryczne 1.6 K16 jest cofnięte o dobre 5cm do tyłu(cały układ napędowy silnik+skrzynia), kopułka się mieści ale ew. wymiana to jak w nowszych furach - silnik na zewnątrz i dopiero serwis :d

Widziałem wspomnę na osprzęcie rovera w minusie, właściciel mówił że zrobił fasolki w mocowaniach w belce i cofnął silnik o 1cm do tyłu.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #144 dnia: Styczeń 28, 2018, 21:27:58 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Osobiście jak zamontowałem wspomaganie do roverka, do caro,  to użyłem jako koło napędu , koło od pompy wody z innego poloneza, ładnie weszło, trochę było luzu ale wstawiłem jakiś pierścień, a pompa zamontowana była nad alternatorem, nie trzeba było przedłużać przewodów, wszystko działało do końca jego dni, fakt , że podczas zakładania paska klinowego trzeba było trochę odsunąć silnik łyżką montażową

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #145 dnia: Styczeń 28, 2018, 21:36:39 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A co się ma pas nie trzymać, przecież OBR tak robił, chociażby w Pawlaku. Jest podcięty w miejscu koła pasowego.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #146 dnia: Styczeń 28, 2018, 22:05:01 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
W mojej przejściówce również robiłem fasolki, paski schodzą bez problemu- zawsze gołymi łapkami sciągałem i kopułka schodzi bez problemu. Jedynie wiatrołap jest problemem do grzebania przy kopułce, ale już doszedłem do wprawy :]
Przejściówka

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #147 dnia: Styczeń 28, 2018, 23:25:32 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Osobiście jak zamontowałem wspomaganie do roverka, do caro,  to użyłem jako koło napędu , koło od pompy wody z innego poloneza, ładnie weszło, trochę było luzu ale wstawiłem jakiś pierścień, a pompa zamontowana była nad alternatorem, nie trzeba było przedłużać przewodów, wszystko działało do końca jego dni, fakt , że podczas zakładania paska klinowego trzeba było trochę odsunąć silnik łyżką montażową
Można i tak, jeśli nie ma się oryginału.Ja mam pompę z roverka i podwójne koło.Jedyny plus montowania pompy od ohv to taki, że właśnie nie trzeba przewodu przerabiać, bo zostaje z tej samej strony itd.
A co się ma pas nie trzymać, przecież OBR tak robił, chociażby w Pawlaku. Jest podcięty w miejscu koła pasowego.
No tak "podcięty" a to nie to samo, co zrobienie "schodka" jak w plusach.Wolał bym tam jednak nic nie ruszać, bo to nie to samo, co zmiana belki minusowej na plusową (znaczy, pod deską) Może rzeczywiście najłatwiej i najszybciej sunąć nieco silnik do tyłu, bo o aż tak wiele tam nie chodzi.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #148 dnia: Styczeń 28, 2018, 23:32:57 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W Plusie nie ma schodka. Pas ma wcięcie na całej wysokości. A w minusie był zrobiony własnie schodek.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #149 dnia: Styczeń 28, 2018, 23:59:59 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No ja wiem, jak jest w plusie, bo mam plusa. Nazwałem to właśnie nieodpowiedzialnie schodkiem, bo po lewej i prawej stronie jest "fazka" i pas się rozszerza w kierunku silnika.O takie coś właśnie pytam, czy jak by tak na chama wyciąć i zrobić coś takiego, to czy by się to wszystko nie rozlazło.Coraz bardziej mnie nachodzi ochota, żeby sobie "wyprodukować" GTI bazując oczywiście na caro.Jak zawsze podobały mi się orciari, a plusy ciut mniej, tak teraz odwrotnie.Chyba się starzeję, czy coś.Taki liściasty kolorek, mmm... nie pogardził bym.Plusy z profilu prezentują się równie dobrze, co caro orciari, choć orciari sprawia wrażenie lekko obniżonego.Gdyby nie to, że nie chcę nic zmieniać w moim plusie, a przynajmniej dopóty, dopóki wałek rozrządu nie wyzionie ducha (oby nie)  to wpakował bym tam rovera, najlepiej od razu poszukać 1,6 i by była gitara, ale jakoś nie mam serca naruszać jego oryginalności, a zwłaszcza, że trzeba by rzeźbić z klimatyzacją, inna sprężarka itd.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #150 dnia: Styczeń 29, 2018, 01:22:44 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Ożywiłem sobie a atu kontrolkę nie zapiętych pasów ;D

https://www.youtube.com/watch?v=c6gM0Q_J-gA&feature=youtu.be
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #151 dnia: Styczeń 29, 2018, 10:39:56 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Najnowsze ostatnie pasy od Plusa co mają taka samą zapinkę jak Lanos a z Lanosa wybebeszyłem czujnik zapiętych pasów z zapinki i przełożyłem do zapinki Poldka :)

Przy okazji wypuściłem przewód od kontrolki wentylatora . Będzie spięta do przełącznika 3 pozycyjnego ( lewy wentylator i prawy) ;]
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2018, 10:41:30 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #152 dnia: Styczeń 29, 2018, 11:30:42 am »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Bodaj w artykule o swapie na 1,8 (na głównej stronie PTK) jest napisane, że koło wchodzi na styk i np. żeby wymienić paski trzeba lekko silnik odpychać w tył, żeby dało się je wyjąć. Swego czasu pan "Ł" stwierdził, że w minusoroverze nie da się założyć wspomy bo koło  pasowe chodziłoby praktycznie w pas przedni. A jeszcze innym razem, gdy na forum powieliłem powyższe stwierdzenie pana "Ł" to inny jegomość stanowczo zaprotestował, że to nie prawda, bo on upchał i było nawet kilka mm luzu.

Panowie, 2 razy przebiałem już montaż wspomagania do rovera w minusie. W obu przypadkach nie robiłem żadnych odcięć pasa ani fasolek. wszystko siada bez problemu, jest jeszcze tyle miejsca że przecisnąć da się pasek klinowy. Jedyne co trzeba zrobić to drobną modyfikację mococowania sanek- ta blachę trzeba lekko przyciąć - trzyma się tylko na dużuch śrubach na dole. Górne M6 generalnie są zbędne .

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #153 dnia: Styczeń 29, 2018, 12:27:51 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No właśnie ta blacha tam bruździ i taka jest raczej niepotrzebna.Skoro wszystko się trzyma bez tego, to w sumie, można to wywalić.Przetestuję to.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #154 dnia: Styczeń 29, 2018, 16:51:45 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Wszystko spoko dopóki o coś nie zawadzisz pół biedy jak ma się stalową miske bo co najwyżej się pognie ale jak ktoś ma amelinium to powodzenia ;)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #155 dnia: Styczeń 29, 2018, 17:01:38 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
W ostateczności można odkręcić tylko górne śruby, blacha na dolnych też będzie się trzymać

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #156 dnia: Styczeń 29, 2018, 17:05:48 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja nie wiem...
Podniosłem silnik, podniosłem chłodnicę, długim kliczem odkręciłem koło pasowe jednobierzniowe i zamontowałem dwubierzniowe. Opuściłem chłodnicę i silnik i cieszyłem się silnikiem przystosowanym do wspomagania...

Tylko tyle i aż tyle.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #157 dnia: Styczeń 29, 2018, 17:15:31 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Jak mierzyłem u siebie w aucie przed włożeniem silnika to wychodziło mi, że będzie albo na styk, albo z 1-2mm luzu, miałem wszystko na wierzchu więc zrobienie fasolek uznałem za najprostsze rozwiązanie :) Może i wejdzie, ale potem wymiana pasków będzie mało komfortowa

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #158 dnia: Styczeń 30, 2018, 01:06:05 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Wreszcie ustawiłem instalację gazową jak należy, chyba jest idealnie i lepiej być nie może. Wymieniłem też wężyki od podciśnień, nasmarowałem uszczelki szyb, zderzaki i listwy preparatem cartec. Znowu są czarne, jak należy, ale w garażu niemiłosiernie śmierdzi tym preparatem  <lol>.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #159 dnia: Styczeń 30, 2018, 11:37:05 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
A więc, nabyłem wczoraj 80% poloneza 1.4 kolor jak u mnie 117 capri




No i pytanie do tych, co robili takie rzeczy.Co trzeba zrobić, żeby w nim zamontować pedały i resztę z lucasa? Te otwory tutaj jakiekolwiek pasują? Bo tu są (były) zwalniacze.

Auto ogólnie 94 rok, ale już z katalizatorem w Vinie.Pierwsza rejestracja pod koniec 94-go roku.Most oczywiście na tarczach, ale PODOBNO bardzo cichy.Jeśli to prawda, to ewenement patrząc na to, jak jest poszukiwany.Auto (buda) na pierwszy rzut oka zaniedbana, ale w miarę zdrowa.Jest jedna dziurka wielkości kurzego jaja w progu, pod tylnymi drzwiami, ale tak, to nawet to jest zdrowe.A nawet, jak by wypadło coś robić, to jest do czego przylepić.Kupione oczywiście legalnie, na umowę, więc czeka mnie zabawa z rejestracją itd.Mój kiedyś zostanie skasowany, no bo cóż, tam nie ma co ratować.Tego trzeba powoli rozebrać ze wszystkiego, żeby odsłonić blachę.Środek oczywiście będzie na plusa, więc deska minusowa mi niepotrzebna i inne pierdoły.mam tylko dylemat, czy zrobić go na bliźniaka mojego, w orciari, w fabrycznym kolorze, lub np. kolorek jak u kolegi Tomekk (chyba się nie obrazisz?), czy też zrobić z niego plusa GTI, jakiego zawsze chciałem mieć.Wiadomo, to nie będzie rasowy GTI, tylko farbowany lis, ale kto tam będzie wiedział, nie? I tak muszę toto lakierować całościowo, bo jakiś rzemieślnik się nad nim znęcał sprejem i ogólnie, jest taki troszkę przytyrany. Nie będą to i tak tak wielkie koszty, jak w przypadku mojego, gdybym go chciał spawać i lakierować.Szukałem w miarę zdrowej blachy, bo to jest w polonezie najważniejsze.Silnik i resztę i tak mam, więc to nie problem.